Politikk, religion og samfunn Rasisme, religion etc

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    Gjestemedlem skrev:
    Et godt og riktig forslag fra Pee-Wee Amundsen for en gangs skyld:

http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.7386270

- Vi foreslår konkret å ikke gi arbeids- og oppholdstillatelse til imamer med tilknytning til totalitære islamistiske regimer. Vi aksepterer ikke at de skal få innreise til Norge og få lov til å jobbe her, sier innvandringspolitisk talsmann Per-Willy Amundsen i Frp til NRK.
    Er ikke dette et klart brudd på liberalismens prinsipp om at alle kan bevege seg fritt over landegrensene, og ikke kan hindres for sine meninger alene?
    Eller er det tillatt å stikke fingeren i jorda av og til, slik du demonstrerer her?

Uansett; velkommen i klubben. ;)

G

Gjestemedlem

Gjest
    oddgeir skrev:
    Er ikke dette et klart brudd på liberalismens prinsipp om at alle kan bevege seg fritt over landegrensene, og ikke kan hindres for sine meninger alene?
    Eller er det tillatt å stikke fingeren i jorda av og til, slik du demonstrerer her?
    Det er stor forskjell på å få arbeidstillatelse i et land og det å innreisetillatelse som turist. Spesielt når man kommer fra land hvor det kreves visum. Imamer og prester fra EU derimot vil ha like rett til å arbeide i Norge på linje med andre land. Så lenge prest og imam er et lovlig yrke i Norge så er de underlagt de samme regler som f.eks. prostituerte og telefonselgere. Kanskje uønsket og pålagt visse restriksjoner, men neppe ulovlig.

Det er derfor tvilsomt at slike regler vil ha noen stor praktisk effekt, men det er et steg på veien i kampen mot religion. Vi kan ikke bli kvitt problemet før vi anerkjenner at det er der. Litt som med alkoholisme.

Det vanskelige spørsmålet er om Norge kommer til å starte opp en egen imamutdannelse eller om man våger å ta steget helt ut og si at teologisk utdanning ikke bør få offentlig støtte og at slikt er noe som gudedyrkersjefene bør gjøre på sin egen fritid og finasiere selv.

Vi står derfor fremdels overfor det klassiske dilemma fremsatt av Øverland:

"For det er ikke oss, som fører kontroll med prestene, det er prestene, som fører kontroll med oss og våre barn. Og hvis en ateist har respekt for sin forstand, kan han ikke gå med på, at staten opretholder en embedsklasse hvis eneste embedsplikt er å belyve folk - bare av frykt for at lægpredikantene skal lyve enda værre."

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.433
    Torget vurderinger
    4
    baluba skrev:
    Det er bare det at å forby å ta på seg tøy på den måten man ønsker det, er helt absurd. Det går ikke an i et samfunn som holder individuell frihet høyt å forby folk å kle seg som de vil. Samme hvor provosert offentligheten blir av det. Eneste krav som kan stilles med forbud er mangel av klær, eller blotting - som det også kalles.
    Tyskland har siden krigen hatt forbud mot offentlig bruk symboler som representerer grunnlovsstridige organisasajoner, det være seg flagg, signaler, bannere...eller uniformer. Likevel må man vel kunne innrømme Tyskland at de er et land som holder den individuelle frihet høyt.

Niqab er sant nok et plagg, et tøystykke, men det er også helt klart et symbol for og "uniformering" av holdninger mot grunnlovsfestede verdier som likestilling og likeverd. Jeg ser det er lett å avfeie muligheten for forbud dersom man snakker om hijab og jeg mener man må skille klart mellom de to....hijab og niqab.

Jeg har ikke konkludert med om jeg er for eller mot forbud av niqab i det offentlige rom. Jeg ser det dog som en absolutt mulighet, om enn ikke ønsket mulighet.

Forøvrig finner jeg det en smule snodig at det skal være mer støtende å vise hud enn å holde sin identited og sitt blikk skjult...at man skal kunne straffes for å vise seg slik man er skapt, men at man skal kunne kreve sin rett til å fremstå identitetsløs.

Selv vil jeg finne det personlig fornærmende dersom en kvinne henvender seg til meg, men nekter meg å se hvem som henvender seg til meg.

Boffen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.04.2002
    Antall liker
    332
    Sted
    Oslo Vest
    Faenskapet bør forbys.

Grunn ? Dette er Norge - Enn så lenge......

Gubra

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2004
    Antall liker
    794
    På åttitallet ble det flertall av fremmede i indre Oslo øst, men det var ikke noe problem for de var så få. De siste 10 år har de blitt i flertall i Groruddalen/Oslo Øst, men det er heller ikke noe problem for de er så få.
    Kurvene tilsier at Oslo har flertall av fremmede i ca 2025, men Baluba har sagt at noe flertall av fremmedkulturelle er umulig i Norge siden de er kun 100.000. Hørt den før?
    Iallefall, for Baluba er problemet løst.

Hvis ,mot formodning, Baluba's logikk ikke skulle slå til har vi Deff som siste skanse.
    Han vil informere muslimene om sin steinalderidiotiske tro og på den måten omvende de formørkede.......
    Den framgangsmåten kan ikke slå feil!

Og Slubbert, ja han synes stater er noe dritt uansett så hvordan det går med landet er han ett fett.

Nå kan du rolig hvile Oddgeir, problemet er løst...............

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    Gubra skrev:
    Det var godt å høre. Da lener jeg meg tilbake i trygg forvissning om at mine barns og barnebarns interesser er vel tatt vare på. ;)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Gubra skrev:
    På åttitallet ble det flertall av fremmede i indre Oslo øst, men det var ikke noe problem for de var så få. De siste 10 år har de blitt i flertall i Groruddalen/Oslo Øst, men det er heller ikke noe problem for de er så få.
    Kurvene tilsier at Oslo har flertall av fremmede i ca 2025, men Baluba har sagt at noe flertall av fremmedkulturelle er umulig i Norge siden de er kun 100.000. Hørt den før?
    Iallefall, for Baluba er problemet løst.

Hvis ,mot formodning, Baluba's logikk ikke skulle slå til har vi Deff som siste skanse.
    Han vil informere muslimene om sin steinalderidiotiske tro og på den måten omvende de formørkede.......
    Den framgangsmåten kan ikke slå feil!

Og Slubbert, ja han synes stater er noe dritt uansett så hvordan det går med landet er han ett fett.

Rundt 100.000 muslimer. Det vil si 120.000 fra slike land, og rundt 70.000 registrerte troende. De aller fleste fremmedkulturelle er fortsatt kristne, regner jeg med. Storparten av Norges katolikker er fremmedkulturelle.

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    Slubbert skrev:
    oddgeir skrev:
    Det var en liten disputt om demografi lenger opp i tråden. Jeg linker i den anledning til denne artikkelen som omtaler utsiktene i England.

http://www.dailymail.co.uk/news/article-1330734/White-Britons-outnumbered-2066-immigration-continues.html
    Hm, er det den hvite rasen du bekymrer deg for?
    [teskje] Jeg ønsker ikke at mine barnebarn og deres etterkommere skal tas tilbake til 600-tallet, og måtte vokse opp i en kultur som vi i dag anser som barbarisk, og i utakt med alt opplysningstiden har gitt oss. [/teskje]

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    oddgeir skrev:
    Slubbert skrev:
    oddgeir skrev:
    Det var en liten disputt om demografi lenger opp i tråden. Jeg linker i den anledning til denne artikkelen som omtaler utsiktene i England.

http://www.dailymail.co.uk/news/article-1330734/White-Britons-outnumbered-2066-immigration-continues.html
    [teskje] Jeg ønsker ikke at mine barnebarn og deres etterkommere skal tas tilbake til 600-tallet, og måtte vokse opp i en kultur som vi i dag anser som barbarisk, og i utakt med alt opplysningstiden har gitt oss. [/teskje]
    Bor du i Storbritannia?

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    baluba skrev:
    oddgeir skrev:
    Slubbert skrev:
    oddgeir skrev:

Bor du i Storbritannia?
    In the Philippines there are lovely screens,
    to protect you from the glare,
    In the Malay states there are hats like plates,
    which the Britishers won't wear,
    At twelve noon the natives swoon, and
    no further work is done -
    But Mad Dogs and Englishmen go out in the midday sun. ;D

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.873
    baluba skrev:
    oddgeir skrev:
    Slubbert skrev:
    oddgeir skrev:

Bor du i Storbritannia?
    Var det ikke Rolf Hovden som telte opp antall svartinger under en engelsk tippekamp mens slikt ennå var relativt uvanlig?

G

Gjestemedlem

Gjest
    BT skrev:
    Var det ikke Rolf Hovden som telte opp antall svartinger under en engelsk tippekamp mens slikt ennå var relativt uvanlig?
    Ja.. han fikk jo litt krydder for den.

Vedlegg

Boffen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.04.2002
    Antall liker
    332
    Sted
    Oslo Vest

Vedlegg

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.128
    Torget vurderinger
    0
    Trane skrev:
    Selv vil jeg finne det personlig fornærmende dersom en kvinne henvender seg til meg, men nekter meg å se hvem som henvender seg til meg.

En slik "identitetsløs" kvinne ville aldri henvende seg til deg, så det kan du ta helt med ro. En sak er nå klesdrakten, men den type livssyn denne kvinnen (mer eller frivillig) er tvunget inn i gjør at hun IKKE HAR LOV TIL å henvende seg til menn overhodet, og da langt mindre en skitten vantro hund som Trane vitterlig er! Hun vil henvende seg seg til deg gjennom den far, bror eller ektemann som ledsager henne! Hun er en manns eiendom i likhet med et hvilket som helst annet "asen". Slik som det het i Kristendommen opprinnelig: " Du skal ikke begjære din nestes hustru, hans asen .... etc etc ". Forskjellen er at vi som samfunn og også Kristendommen har forlatt dette synet på kvinner for "noen år siden".

Våre muslimske "berikelser" har en kalender som pr i dag er på 1400 tallet en eller annen gang. Det gjenspeiler seg faktisk i mer enn den "tilfeldige" datoen. De lever på mange måter i et samfunn som har sånn cirka 6-700 år igjen før de er på samme nivå som oss, om de noensinne kommer dit! Og det er nå deres eget problem, mitt problem med dette er at de frenetisk prøver å reversere vårt samfunn slik at vi skal begynne en tidsreise tilbake til den mørkeste middelalder ! Men vi har vært der og det frister ikke å dra tilbake !

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.433
    Torget vurderinger
    4
    Forsåvidt en korrigering jeg er enig i, Spiralis !

Samtidig er den type livssyn du beskriver nettopp hva niqab'en representerer.

Og ja, jeg er nok en skitten vantro hund ;D
    ...hunden har lyst til å besøke IslamNet sine arrangementer, sette seg blant deres ærbare kvinner og besudle dem med sitt blotte nærvære...voff voff ! :eek:

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.873
    Huff, nå fikk jeg plutselig litt forståelse for disse kjønnsskillene....

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    For å ikke være helt dogmatisk i min liberalisme så ser jeg muligheten for å forby det å skule ansiktet sitt på offentlige steder, med unntak av de tilfellene der det handler om sikkerhet (mc-hjelm). Men heldekkende sorte kjoler og skaut, som ikke skjuler ansiktet, nei det er det fortsatt absurd for meg å forby.

S

Slubbert

Gjest
    baluba skrev:
    For å ikke være helt dogmatisk i min liberalisme så ser jeg muligheten for å forby det å skule ansiktet sitt på offentlige steder, med unntak av de tilfellene der det handler om sikkerhet
    Blir morsomt når sprengkulda setter inn...

Slubbert skrev:
    ...hvorfor trenger myndighetene å identifisere vilkårlige personer på gata uten noen mistanke om ulovlige aktiviteter? Skal purken liksom kunne bøtelegge meg fordi jeg går med lue og skjerf over ansiktet om vinteren når det er kaldt? Da er jeg ikke identifiserbar, men gitt mistanke om ulovlige aktiviteter kan selvfølgelig ordensmakten innbringe meg eller hvem som helst for identifikasjon, om man nå bruker skjerf, finlandshette, burka eller klovnemaske. Men at det liksom skal være noe krav om at man til enhver tid gir seg til kjenne i det offentlige rom er jo bare tøys. Da må du også forby nevnte skjerf over ansiktet, finlandshette, hettegenser, motorsykkelhjelmer og alle andre former for ansiktstildekkende plagg eller gjenstander.

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    baluba skrev:
    For å ikke være helt dogmatisk i min liberalisme så ser jeg muligheten for å forby det å skule ansiktet sitt på offentlige steder, med unntak av de tilfellene der det handler om sikkerhet (mc-hjelm). Men heldekkende sorte kjoler og skaut, som ikke skjuler ansiktet, nei det er det fortsatt absurd for meg å forby.
    Selvfølgelig. Det er akkurat det det er snakk om. Ingen er ute etter hijaben. Bortsett fra at arbeidsgiveren bør ha rett til å bestemme antrekk på arbeidsplassen.

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    Slubbert skrev:
    baluba skrev:
    For å ikke være helt dogmatisk i min liberalisme så ser jeg muligheten for å forby det å skule ansiktet sitt på offentlige steder, med unntak av de tilfellene der det handler om sikkerhet
    Blir morsomt når sprengkulda setter inn...

Slubbert skrev:
    ...hvorfor trenger myndighetene å identifisere vilkårlige personer på gata uten noen mistanke om ulovlige aktiviteter? Skal purken liksom kunne bøtelegge meg fordi jeg går med lue og skjerf over ansiktet om vinteren når det er kaldt? Da er jeg ikke identifiserbar, men gitt mistanke om ulovlige aktiviteter kan selvfølgelig ordensmakten innbringe meg eller hvem som helst for identifikasjon, om man nå bruker skjerf, finlandshette, burka eller klovnemaske. Men at det liksom skal være noe krav om at man til enhver tid gir seg til kjenne i det offentlige rom er jo bare tøys. Da må du også forby nevnte skjerf over ansiktet, finlandshette, hettegenser, motorsykkelhjelmer og alle andre former for ansiktstildekkende plagg eller gjenstander.
    Du vet bedre.

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    Jeg tar denne tråden.

I Sverige er som dere vet Satans sønner, Sverigedemokratene, valgt inn i Riksdagen. I en debatt nylig diskuterte man nivået på svensk innvandring, hvorpå følgende debatt fant sted i noe som vi kaller spørretimen:

Matematikkunnskapene er tydeligvis ikke i tilstrekkelig grad tilstedeværende hos alle i denne debatten. Enjoy: ;D

[video]SqXrDu_C77w[/video]

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    Jeg er i det spandable hjørnet i dag.

Dette er en godtepose i anledning helgen.

Pat Condell.

[video]5Ana9w3uSNA[/video]

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    FN har vedtatt å fjerne seksuell legning fra fra liste over diskriminerende årsaker til henrettelser og drap.

The United Nations has removed a plea for lesbians, gays and bisexuals not to be executed in a narrow vote.

For the last 10 years sexual orientation has been included in a list of discriminatory grounds for executions – gay rights activists say the vote to remove that listing is “dangerous and disturbing.”
    Some of those voting to remove sexual orientation were countries where gays are known to be or thought to be executed or summarily killed including Iran, Nigeria, Sudan, Saudi Arabia, Yemen and Iraq.

The UK, US, Australia, New Zealand and many European countries voted in favour of gays.
    Man kan naturligvis spørre hva FN driver med, men spar dere bryet. FN sitt arbeid med kvinnerettigheter, menneskerettigheter, og nå dette, er overlatt til muslimske diktaturer, og har dermed gjort seg selv irrelevante.

http://news.pinkpaper.com/NewsStory/4319/18/11/2010/countries-vote-to-accept-execution-of-gays.aspx

G

Gjestemedlem

Gjest
    oddgeir skrev:
    FN har vedtatt å fjerne seksuell legning fra fra liste over diskriminerende årsaker til henrettelser og drap.

The United Nations has removed a plea for lesbians, gays and bisexuals not to be executed in a narrow vote.

For the last 10 years sexual orientation has been included in a list of discriminatory grounds for executions – gay rights activists say the vote to remove that listing is “dangerous and disturbing.”
    Some of those voting to remove sexual orientation were countries where gays are known to be or thought to be executed or summarily killed including Iran, Nigeria, Sudan, Saudi Arabia, Yemen and Iraq.

The UK, US, Australia, New Zealand and many European countries voted in favour of gays.
    Man kan naturligvis spørre hva FN driver med, men spar dere bryet. FN sitt arbeid med kvinnerettigheter, menneskerettigheter, og nå dette, er overlatt til muslimske diktaturer, og har dermed gjort seg selv irrelevante.

http://news.pinkpaper.com/NewsStory/4319/18/11/2010/countries-vote-to-accept-execution-of-gays.aspx
    En trist men ikke uventet utvikling, disse FN-komiteene mister stadig relevans for den siviliserte sekulære del av kloden. Men her ser du nok nok bare halve sannheten Oddgeir. Det er ikke uventet at de islamske landene støtter en slik sak, men er de alene om det?

"But now sexual orientation has been taken out of the list. The amendment was supported by Benin in Africa on behalf of the African Group in the UN General Assembly. It passed on a narrow vote of 79 for, 70 against , 17 abstentions and 26 absent."

Det skal bli interessant å se hele listen fra denne avstemmingen.

Jeg forbereder meg ikke på særlig forbauselse om det viser seg at flertallet av landene på den slemme siden er konservative kristne nasjoner i Afrika, samt andre u-land i Sør Amerika kanskje?

Noen som har en link til selve avstemmingen?

At det er en sterk kobling mellom blodtørstig konservativisme og dogmatisk midtøstenreligion er det nok ingen premie for å se.

Islam, kristendom og ortodoks jødedom er tre sider av samme sak, og det er er på tide å innse dette for å kunne gjøre de nødvendige grep for å beskytte samfunnet mot den trelldom, undertrykkelse, galskap og brutalitet som disse tre religionene representerer.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Her er litt mer av listen i alle fall:

Angola, Botswana, Mozambique, Nambia and South Africa, Bahamas, Cuba, Haiti and Jamaica

Litt utfyllende info og linker:

http://thenewcivilrightsmovement.com/un-general-assembly-votes-to-allow-gays-to-be-executed-without-cause/politics/2010/11/20/15449?

Bromley expressed great disappointment in losing all the Southern African countries on the vote, including Angola, Botswana, Mozambique, Nambia and South Africa, the latter, whose domestic laws and record on LGBT civil rights have held great regard throughout the world. Nonetheless, according to Bromley, from the days of former President Thabo Mbeki through present day leader Jacob Zuma, South Africa has been recalcitrant in its opposition to extending human rights to LGBT persons within international legal structures.

Another region that unanimously supported the removal of sexual orientation from the resolution were the Carribean nations. Most noteworthy was the support from the Bahamas, Cuba, Haiti and Jamaica. Bromley indicated that the U.S. and human rights groups in the hemisphere have opportunities to forcefully advance LGBT rights through the Organization of American States (OAS) and Inter-American Commission on Human Rights. Brazil and Uruguay are international leaders on LGBT rights and can play a constructive role in bringing Carribean nations into the OAS fold on these issues, according to Bromley.

Middle East countries that principally observe the Muslim religion and its practices, as well as countries whose politics are dominated by Christian fundamentalists, generally oppose LGBT and women’s rights at the UN. Even the United States has yet to ratify the Convention on the Elimination of Discrimination Against Women (CEDAW). Indeed, CEDAW has the most “reservations” filed by the most member states of any international human rights convention on record. A reservation is a statement made by a State which it purports to exclude or alter the legal effect of certain provisions of a treaty in their application. According to the Office of the UN High Commissioner of Human Rights,

Der religion står sterkt står menneskerettigheter lavt i kurs. :-\

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Gjestemedlem skrev:
    Her er litt mer av listen i alle fall:

...Jamaica
    Nå bør etterhvert alle rasta-romantikere ha forstått hva som egentlig foregår innen den kulturen. På tross av Marleys utallige fredsbudskap så burde folk nå forstå at rasta-kulturen ikke er fredelig i det hele tatt. Eneste unntak må isåfall være guruene som flyttet til Ethiopia på seksti og syttitallet, og deres etterkommere. De kenyanske rastaene er den mest voldsomme mafiaen utenfor Nigeria og Syd-Afrika på det kontinentet.

Det er ikke slik at jeg liker jernhånd overfor kriminalitet, hvis det betyr likvideringer. Men jeg husker da den kenyanske rasta-mafiaen forsøkte å etablere seg i Uganda. Etter et par bankran fikk de beskjed om at hvis de ikke forlot landet innen x antall timer, ville det gå virkelig ille med dem. Det var presidenten selv som gikk ut med advarselen på tv.

De som ikke var tilbake i Kenya da fristen gikk ut døde i et kuleregn fra elitesoldater. Bam bam bam! Siden det har det ikke vært et bankran i det landet, og organisert kriminalitet er fortsatt et fremmedord der.

Dette har ingen relevans med det uhyrlige vedtaket i FN, men når først Jamaica var nevnt, klarte jeg ikke å dy meg. Bare for å ha det på det rene tar jeg sterk avstand fra det som var det egentlige temaet også. Fytti grisen, for en ond verden!

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    Mer om FNs fjerning av homobeskyttelse, og om den norske delegasjonens forundring over det inntrufne.

Les Nina Hjerpset-Østlies glimrende artikkel om saken.

Med mindre herr FN-ambassadøren og resten av delegasjonen lever i Eventyrland spørs det vel hvor kledelig det er å fremstå som såpass forundret som det jo later til at de er. For ikke å nevne det hadde vært mer kledelig for Aftenpostens journalist om han stilt seg litt mer kritisk til Wetlands fremstilling.

Det har seg nemlig slik at negative utfall av avstemninger som særlig dreier seg om menneskerettigheter er status quo i dagens FN, og har vært det de siste 10 årene. Men det er selvfølgelig en trøst at den norske delegasjonen endelig har merket seg at nesten alle de afrikanske landene stemte motsatt av Norge – og alle andre demokratiske og/eller vestlige land – i og med at de fleste andre som har med FN å gjøre og ikke minst andre lands medier har merket seg dette for lengst.
    http://www.document.no/2010/11/noe-som-heter-oic/

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article3919974.ece

G

Gjestemedlem

Gjest
    Richard Dawkins reads out his own hate emails in front of a fire.

[video]-ZuowNcuGsc[/video]

G

Gjestemedlem

Gjest
    baluba skrev:
    Dette har ingen relevans med det uhyrlige vedtaket i FN, men når først Jamaica var nevnt, klarte jeg ikke å dy meg. Bare for å ha det på det rene tar jeg sterk avstand fra det som var det egentlige temaet også. Fytti grisen, for en ond verden!
    Jamaica er en av de voldeligste hølene i verden. De har en av de høyeste mordratene i på kloden. I 2005 lå Jamaica på toppen av listen over mord i verden. Hvor mye av det som har sammenheng med rastafari er ikke godt å si dog.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_intentional_homicide_rate

Roald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Antall liker
    3.031
    Torget vurderinger
    1
    Dagbladet en blekk du kan stole 100% på at nyheter ikke blir formidlet objektivt av….

http://www.dagbladet.no/2010/11/27/nyheter/sexovergrep/utenriks/storbritannia/14478363/

http://www.bbc.co.uk/news/uk-england-derbyshire-11799797

http://www.dailymail.co.uk/news/art...predators-jailed-grooming-girls-young-12.html

Med det rike utvalget av rasismekort de har å spille så er det opplagt for alle at redaksjonen har vedtatt at dette er en enveiskjørt gate, om situasjonen hadde hvert motsatt er vel ingen i tvil om vinklingen på en slik sak.

Det er heller ikke første gjengen som er dømt for noe slikt, men pyttsann men det er jo bare enkelt gjeng tilfelle :-\

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2007
    Antall liker
    388
    Roald skrev:
    Dagbladet en blekk du kan stole 100% på at nyheter ikke blir formidlet objektivt av….

http://www.dagbladet.no/2010/11/27/nyheter/sexovergrep/utenriks/storbritannia/14478363/

http://www.dailymail.co.uk/news/art...predators-jailed-grooming-girls-young-12.html

Med det rike utvalget av rasismekort de har å spille så er det opplagt for alle at redaksjonen har vedtatt at dette er en enveiskjørt gate, om situasjonen hadde hvert motsatt er vel ingen i tvil om vinklingen på en slik sak.

Det er heller ikke første gjengen som er dømt for noe slikt, men pyttsann men det er jo bare enkelt gjeng tilfelle :-\
    Hva er det egentlig du forsøker å si her...?

Honkey

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    Honkey-Chateau skrev:
    Roald skrev:

Hva er det egentlig du forsøker å si her...?

Honkey
    Frem med teskjeen.

For dagbla er det viktig å skjule for sine lesere (er det noen igjen?) at dette dreier seg om asiatiske innvandrere, og høyst sannsynlig muslimer (jfr. muslimers kvinnesyn). De engelske avisene har ikke denne agendaen, og henger bjella på katten, og bringer all informasjonen i saken videre til leserne sine.

Takk skal du ha, bare hyggelig. ;)

S

Slubbert

Gjest
    oddgeir skrev:
    For dagbla er det viktig å skjule for sine lesere (er det noen igjen?) at dette dreier seg om asiatiske innvandrere, og høyst sannsynlig muslimer (jfr. muslimers kvinnesyn). De engelske avisene har ikke denne agendaen, og henger bjella på katten, og bringer all informasjonen i saken videre til leserne sine.
    Hvilken "agenda" har Dagbladet egentlig? Kunne tenkt meg at du utdypet dette. Hva er egentlig planen, "the grand scheme", til Dagbladet og såkalt "PK-media"? Ekstremister pleier jo alltid å hevde at etablissementet har en "plan" eller en "agenda", så også med nykonservative Wilders-fanboys, men jeg har ennå til gode å lese fra document.no, HRS, Fjordman og hva de ulike kaller seg, hva denne agendaen faktisk er.

Og siden du er så kategorisk i din visshet om årsakene til gjengvoldtekter, så hadde det også vært morsomt med en kommentar til den her: http://news.yahoo.com/s/ap/20101126/ap_on_re_af/af_south_africa_rape

A 2010 study led by the government-funded Medical Research Foundation says that in Gauteng province, home to South Africa's most populous city of Johannesburg, more than 37 percent of men said they had raped a woman. Nearly 7 percent of the 487 men surveyed said they had participated in a gang rape.

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    Slubbert skrev:
    oddgeir skrev:
    Hvilken "agenda" har Dagbladet egentlig? Kunne tenkt meg at du utdypet dette.
    Norsk presse generelt og Dagbladet spesielt har fått det for seg at bare de ikke avslører etnisiteten til overgripere blant våre nye landsmenn, så blir det flerkulturelle eksperimentet vellykket.

Svenske Aftonbladet og Expressen er verre. Der er alle overgripere svensker, enten de er ulovlige innvandrere fra Irak, eller turister fra Libanon. I tillegg hvitpixler de av og til eventuelle bilder, slik at de virkelig skal se svenske ut. Danskene og resten av Europa ser ut til å ha sluppet unna denne praksisen.

Bakgrunnen for denne praksisen synes å stamme fra en avtale svensk presse gjorde med myndighetene i Sverige, den såkalte Lilla Saltsjøbadavtalet.

Her ble det trukket linjer for hvordan pressen skulle omtale innvandrere, herunder at man skulle unngå å nevne innvandrere i sammenheng med negative hendelser. Statistikk med negativ info for innvandrerbefolkningen skulle ikke offentliggjøres, mens tilsvarende med positiv info skulle fremheves. Det er altså dette viruset som har smittet over grensen.

Et godt eksempel på dette kan man altså se i linkene ovenfor.

The “Lilla Saltsjöbadavtalet” 1985 as reported by SwedenWatchQuoteOn march 21?st 1987 a remarkable conference was held at the Saltsjöbaden (the salt water spa) resort near Stockholm. A set of rules were adopted by the Swedish Journalists Club at their meeting there, rules applies to all journalists working for Swedish media.

These rules are commonly referred to as the “Lilla Saltsjöbadavtalet” (The little salt sea spa agreement).The agreement was supposed to be kept a secret, but as has happened with most of the state manipulated reporting on the multi cultural project, the truth has come out.The agreed rules were as follows:

“As an independent journalist, you must observe the following recommendations:Report positively, if necessary rename, fellow Swedes of foreign origin. In particular, this must be observed when reporting on activities related to youth, sports and art.

When reporting from events involving different cultures, interview and put visual focus on people of foreign descent. For a period of five years, you must systematically and consistently refrain from reporting on negative aspects like crime that can identify any religious or racial affiliation of the involved or can have a negative effect upon a population as a whole.” (The language is really as clumsy as that)

The five year period has been extended several times and the agreement, with cosmetic and linguistics refinements are in effect up to this day.When asked, the journalists admit that the meeting took place, but they are reluctant to discuss what were actually said during the conference.

Sweden created a paradise on earth for all its citizens. And it’s throwing it away – for nothing. As numerous earlier posts show, these favoured immigrants view native Swedes, not with gratitude, but with contempt and hatred.

Og til slutt

http://en.wikipedia.org/wiki/Lilla_Saltsj%C3%B6badsavtalet

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn