Her er en til med rak rygg !
General Pershing.
Les teksten.
General Pershing.
Les teksten.
Vedlegg
-
81.7 KB Visninger: 144
|
Jeg har sagt det mange ganger tidligere: "Det er store mangler ved den psykiske helsetjenesten i dette landet !"Gjestemedlem skrev:Oliver Twist i norsk oversettelse :-\
http://www.dagbladet.no/2011/02/07/nyheter/innenriks/bonn/15340674/
Jaha? En av fantasiene til The Fighting 101st Keyboarders, dette. Men jødiske bosettere har gjort det med palestinere, og det ble gjort noe tilsvarende på Fillipinene, men nok ikke av Pershing.Spiralis skrev:Her er en til med rak rygg !
General Pershing.
Les teksten.
;Dvredensgnag skrev:Jaha? En av fantasiene til The Fighting 101st Keyboarders, dette. Men jødiske bosettere har gjort det med palestinere, og det ble gjort noe tilsvarende på Fillipinene, men nok ikke av Pershing.Spiralis skrev:Her er en til med rak rygg !
General Pershing.
Les teksten.
http://www.snopes.com/rumors/pershing.asp
Huff skal du nå ødelegge muligheten til en undeholdende tråd med å forkludre med fakta?? Ufint spør du meg.vredensgnag skrev:Jaha? En av fantasiene til The Fighting 101st Keyboarders, dette. Men jødiske bosettere har gjort det med palestinere, og det ble gjort noe tilsvarende på Fillipinene, men nok ikke av Pershing.Spiralis skrev:Her er en til med rak rygg !
General Pershing.
Les teksten.
http://www.snopes.com/rumors/pershing.asp
Talen er naturligvis ikke omtalt i norsk presse, de saboterer så godt de kan.Mr. Cameron continued: We have even tolerated these segregated communities behaving in ways that run counter to our values. So when a white person holds objectionable views racism, for example we rightly condemn them. But when equally unacceptable views or practices have come from someone who isnt white, weve been too cautious, frankly even fearful, to stand up to them.
Det finnes my bra kvalmedempende på apoteket!FatmanFlump skrev:Denne tråden burde endre navn til "Neo-Fascistenes Ronkeklubb", jeg blir så kvalm av det som står her.
Man må være tilbakestående for å tro at andre enn hvite ikke kan være rasistisk, men at man graver fram en haug med halvsannheter og løgner for å til stadighet sverte dem med annen etnisk (i vid forstand) bakgrunn enn blonde blåøyde nordmenn er fremdeles rimelig kvalmende. Og for å virkelig trigge spy-refleksene blir det antydet at media prøver å skjule "sannheten", som selvsagt er at alt annet enn det snøhvite europeiske er styggedom.Spiralis skrev:Det finnes my bra kvalmedempende på apoteket!FatmanFlump skrev:Denne tråden burde endre navn til "Neo-Fascistenes Ronkeklubb", jeg blir så kvalm av det som står her.
Forøvrig fasinerende at man er antirasist om man påpeker hvite menneskers rasisme, men facist og det som verre er om man så mye som antyder at folk med annen hudfarge eller kulturell bakgrunn enn vår egen også kan oppføe seg eller uttale seg rasistisk!
Forøvrig sto det i en gammel skolebok om helse jeg leste for noen år siden at man skulle ha hendene oppå dyna når man sov! Man kunne riskere at hjernen krympet hvis man runket! Kanskje man kan bli kvalm også ?
Denne fortjener en requote. ;DFatmanFlump skrev:Jeg er bare glad tyskerne ikke står ved døren med svastiken vaiende i luften over seg i dag, da ville de blitt tatt imot med åpne armer.
Du må jo gjerne det, folk er ganske tykkhudete her etterhvert. Men det er nå likevel mer fruktbart å ta tak i og argumentere mot innlegg og meninger. Oddgeir er vår husxenofob, men han er veldressert og går fint an å snakke med.FatmanFlump skrev:Trodde det var meningen at man skulle kalle "en spade en spade" i denne tråden.
Nåja, det var mange fler enn vi liker å tenke på som faktisk gjorde det da de kom i 1940!FatmanFlump skrev:Jeg er bare glad tyskerne ikke står ved døren med svastiken vaiende i luften over seg i dag, da ville de blitt tatt imot med åpne armer.
Gjestemedlem skrev:Religion er en alvorlig trussel mot et liberalt sekulært demokrati, og et liberalt sekulært demokrati er en forutsetning hvis man ønsker et fredelig samfunn med plass til mennesker fra forskjellige land og fantasier. Det er all mulig plass til religiøse mennesker også, men samfunnet må ikke la seg styre på deres premisser, og det sivile samfunnet må nekte å en gang forholde seg til selvutnevnte religiøse ledere som utroper seg som talsmenn for folkegrupper. Det sivile samfunn må også stoppe all offentlig finansiering av slike enheter, fjerne skattefritak for religiøse organisasjoner og begynne å motarbeide disse aktivt i stedet.
Respekt er blitt synonymt med frykt.
Nå må du være forsiktig Deph. Må ikke fornærme de som tror på dette! Det er likestillt med rasisme, en forbrytelse som i Norge rager høyere enn både fartsoverskridelser og skattesvik!Gjestemedlem skrev:Er det lov å la seg opprøre av slikt?
http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article4023290.ece
Litt anderledes kultur bare?
Eller er disse bare litt strenge?
Man skal la seg opprøre av slikt, både lovlig og naturlig. Enhver har sin egen opplevelse av hendelser, sett i lys av den kulturen vedkommende er en del av. Sett fra vårt ståsted er dette helt uakseptabelt og uriktig, opprørende rett og slett. Andre steder føles dette mer riktig, selv om ikke vi makter å forstå det.Gjestemedlem skrev:Er det lov å la seg opprøre av slikt?
http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article4023290.ece
Litt anderledes kultur bare?
Eller er disse bare litt strenge?
Ja, nesten et hvert friskt menneske vil nok reagere med avsky på slik som dette. Også de aller fleste religiøse. Men okkesom er slike hendelser som dette kun muliggjort av at mennesker har erstattet sin forstand med religion, og har basert sin moral og rettferdighetsforståelse på gudetro og hellige skrifter.Spiralis skrev:Hele historien er tragisk. Det eneste oppløftende er at regjeringen prøver å gjøre noe. Man skal også huske på at en fullastet supertanker bråstopper på max en meter sammenlignet med den tid det krever å snu slikt som dette. Hvis regjeringen lever lenge nok til å få gjortg noe da. Mørkemennene prøver stadig å ta over i Bangladesh også.
Gjestemedlem skrev:Du må jo gjerne det, folk er ganske tykkhudete her etterhvert. Men det er nå likevel mer fruktbart å ta tak i og argumentere mot innlegg og meninger. Oddgeir er vår husxenofob, men han er veldressert og går fint an å snakke med.FatmanFlump skrev:Trodde det var meningen at man skulle kalle "en spade en spade" i denne tråden.
Storbritannia har utviklet en frykt for de religiøse. De er i ferd med å undergrave sitt vestlige sekulære styre. De er med god støtte fra sine egne kristne biskoper på vei til å innføre shariadomstoler i landet. De er livredde de religiøse og våger ikke gjøre noe som kan irritere fundamentalistiske religiøse ledere og gjøre dem voldelige. Dette er ikke av fremmedfrykt, for Storbritannia har i all moderne tid vært en verdensnasjon, og er befolket av folk fra alle verdenshjørner.
Det er store problemet de sliter med i dag er fremveksten av religion og religiøse mennesker. Og de er i ferd med å oppdage at all verdens brutalitet, stupiditet, undertrykking, vold, fornedring og tortur ikke er akseptabelt kun fordi det går under betegnelsen religion og kultur og at alt dette dermed er noe man akte respektere, akte og helst frykte. De aller fleste av troende mennesker vil jo heller ikke dette, men de mest høylytte og voldelige får lov til å sette dagsorden.
Religion er en alvorlig trussel mot et liberalt sekulært demokrati, og et liberalt sekulært demokrati er en forutsetning hvis man ønsker et fredelig samfunn med plass til mennesker fra forskjellige land og fantasier. Det er all mulig plass til religiøse mennesker også, men samfunnet må ikke la seg styre på deres premisser, og det sivile samfunnet må nekte å en gang forholde seg til selvutnevnte religiøse ledere som utroper seg som talsmenn for folkegrupper. Det sivile samfunn må også stoppe all offentlig finansiering av slike enheter, fjerne skattefritak for religiøse organisasjoner og begynne å motarbeide disse aktivt i stedet.
Og vi er på vei til å bli så redde at ord eller tegninger blir forbudte hvis noen lar seg krenke, såre eller fornærme av dem.
Og når ord blir forbudte er det kun stål som gjenstår når man skal forsvare seg.
Og da blir det stygt.
Ikke helt uriktig men litt unøyaktig. Man skal ikke godta hva som helst bare det kalles kultur. Det er mange eksempler på "kultur" som jeg finner barbariske, middelalderske, overtroiske, brutale og stupide. Svært mange av dem har til felles at de er basert på skrøner og legender fra jernalderen, verdensforståelse fra middelalderen og et menneskesyn som jeg rett og slett forakter.FatmanFlump skrev:Du preiker om faren med respekt for religiøse mennesker men maner til respekt for xenofober. Har du sovna i historietimene? Sist jeg sjekket var det mangel på respekt og xenofobi som gjorde det 20.århundret til tidenes blodigste. Du virker jo relativt medvitende så da er det naturlig å trekke motivene dine i tvil. Og din "agenda" faller, enten du liker det eller ikke, inn i rekken av "politisk korrekte" former for sverting av mennesker av en annen kultur.
Jeg har svært lite til overs for de høyreekstreme hatgruppene som opererer i forskjellige land. De fleste av disse bommer stygt på hva som er en trussel mot et liberalt samfunn og hva som ikke er det. De er på mange måter selv minst like stupide, religiøse og hatefulle som dem de har sett seg ut som sine fiender. Selv våre hjemlige snille xenofober, Frp, består i stor grad av bajaser og kristenkonservative.Det er deg og dine medløpere som er i ferd med å rasere hele europa, ikke et knippe Imamer. Ytringer som for noen år siden ville vekt harme og avsky møtes nå med åpenhet og forståelse. Det er skapt en grasrotbevegelse av fremmedfrykt og fremmedhat dekt med en rimelig vassen glasur av politisk korrekthet. Men, dersom det blir satt på spissen, slik som på 40-tallet, kan jeg love deg at galgene blir dratt ut på gatene igjen når stormen er over.
Du mistolker og tar ting ut av sin sammenheng føler jeg.Du preiker om faren med respekt for religiøse mennesker men maner til respekt for xenofober. Har du sovna i historietimene? Sist jeg sjekket var det mangel på respekt og xenofobi som gjorde det 20.århundret til tidenes blodigste. Du virker jo relativt medvitende så da er det naturlig å trekke motivene dine i tvil. Og din "agenda" faller, enten du liker det eller ikke, inn i rekken av "politisk korrekte" former for sverting av mennesker av en annen kultur.
Det er deg og dine medløpere som er i ferd med å rasere hele europa, ikke et knippe Imamer. Ytringer som for noen år siden ville vekt harme og avsky møtes nå med åpenhet og forståelse. Det er skapt en grasrotbevegelse av fremmedfrykt og fremmedhat dekt med en rimelig vassen glasur av politisk korrekthet. Men, dersom det blir satt på spissen, slik som på 40-tallet, kan jeg love deg at galgene blir dratt ut på gatene igjen når stormen er over.
De ti bud... menneskelig?Jan-Helge skrev:Det er ikke ut fra et religiøst ståsted det blir feil å drepe eller stjele for den saks skyld, slik f.eks. de ti bud predikerer. Det er fra et medmenneskelig perspektiv. Det er ikke slik at om det ikke var for religionene, så hadde det ikke fantes verdier og ting som var riktig og galt.
Jeg begjærer i alle fall ikke eselet til naboen.Gjestemedlem skrev:21 Neither shall you covet your neighbors wife. Neither shall you desire your neighbors house, or field, or male or female slave, or ox, or donkey, or anything that belongs to your neighbor.
----
Du antar at dette skillet er gitt i den åpne debatten, det er der du tar feil. Du spiller i hendene på en xenofobisk retorikk som du ikke har kontroll over. JEG synes det er forbløffende at DU ikke ser dette. Du drar avvikene opp og fremstiller dem som regel i en verden som er langt mer kompleks enn du har maktet å få med deg. Det er en type fordumming som jeg ikke tror du egentlig kan stå inne for.Gjestemedlem skrev:Ikke helt uriktig men litt unøyaktig. Man skal ikke godta hva som helst bare det kalles kultur. Det er mange eksempler på "kultur" som jeg finner barbariske, middelalderske, overtroiske, brutale og stupide. Svært mange av dem har til felles at de er basert på skrøner og legender fra jernalderen, verdensforståelse fra middelalderen og et menneskesyn som jeg rett og slett forakter.FatmanFlump skrev:Du preiker om faren med respekt for religiøse mennesker men maner til respekt for xenofober. Har du sovna i historietimene? Sist jeg sjekket var det mangel på respekt og xenofobi som gjorde det 20.århundret til tidenes blodigste. Du virker jo relativt medvitende så da er det naturlig å trekke motivene dine i tvil. Og din "agenda" faller, enten du liker det eller ikke, inn i rekken av "politisk korrekte" former for sverting av mennesker av en annen kultur.
Jeg har ingen motforestillinger eller mangel på respekt for mennesker samme hvor i verden de kommer fra, så lenge det er fredelige greie folk som ikke fremmer ignoranse, religion, slaveri, tortur og andre kulturelle fenomener som ikke passer inn i et liberalt sekulært demokrati.
Kultur i positiv forstand som jeg gjerne vil ta del i inkluderer musikk, mat, klesdrakt, historier, litteratur, poesi, kunst, språk, arkitektur, programvare
Kultur i negativ forstand som jeg gjerne skal sverte er lemlesting, slaveri, indoktrinering, vold, tilsløring, et syn på kvinner som mindreverdige og en manns eiendom, stupid kreasjonisme og annen virkelighetsfjern doktrine, religionstvang, etc.
Jeg antar at du er i stand til å ane nyansene her. :-\
Jeg har svært lite til overs for de høyreekstreme hatgruppene som opererer i forskjellige land. De fleste av disse bommer stygt på hva som er en trussel mot et liberalt samfunn og hva som ikke er det. De er på mange måter selv minst like stupide, religiøse og hatefulle som dem de har sett seg ut som sine fiender. Selv våre hjemlige snille xenofober, Frp, består i stor grad av bajaser og kristenkonservative.Det er deg og dine medløpere som er i ferd med å rasere hele europa, ikke et knippe Imamer. Ytringer som for noen år siden ville vekt harme og avsky møtes nå med åpenhet og forståelse. Det er skapt en grasrotbevegelse av fremmedfrykt og fremmedhat dekt med en rimelig vassen glasur av politisk korrekthet. Men, dersom det blir satt på spissen, slik som på 40-tallet, kan jeg love deg at galgene blir dratt ut på gatene igjen når stormen er over.
Du viser forbausende liten evne til å skille mellom mennesker og sak, mellom religion, religiøse ideer og doktriner og religiøse mennesker. Jeg vil således hevde at du har dette til felles med nettopp denne gruppen hatefulle politikere og hooligans som du sikter til her.
Hvis et menneske lider av tuberkolose så bør man søke en kur for tuberkolose, ikke kjeppjage personen, være angstfull og styre langt unna, ei heller respektere tuberkolose som en del av førmedisinsk kultur som bør respekteres og finne den interessant og verneverdig som kontrast til den grå hverdagstilværelsen.
Her er vi ikke uenige. Men jeg ser også på religion og spesielt de konservative politiske variantene som den største trussel mot liberalismen i vesten i dag. Enten det kommer fra kristenkonservative i USA, Islamister i Europa eller ortodokse jøder i Israel, hinduister i India etc.FatmanFlump skrev:PS! Når man lever i en verden hvor kun dem som roper høyest blir hørt, må og liberale stemmer rope høyt for at ikke verden skal drukne i fandenskap. Dersom det gjør meg en Hooligan er det helt greit for meg.
Vel la oss se på dette bildet. Den kristenkonservative bevegelsen i USA kjennetegnes i hovedsak av at de er hypernasjonalistiske, ortodokse jøder i Israel kjennestegnes av at de er hypernasjonalistiske, de hinduistene som i det siste har adoptert en ukarakteristisk voldelig uttrykksmåte kjennetegnes av at de er hypernasjonalistiske. Muslimene i Europa strever hardt med å beholde selvrespekten i et hatefullt Europa som nok en gang omfavner ekstremnasjonalisme gjennom bl.a. å vise til europas kristne verdier. Hvor ligger problemet? Er det religion eller nasjonalisme?Gjestemedlem skrev:Her er vi ikke uenige. Men jeg ser også på religion og spesielt de konservative politiske variantene som den største trussel mot liberalismen i vesten i dag. Enten det kommer fra kristenkonservative i USA, Islamister i Europa eller ortodokse jøder i Israel, hinduister i India etc.FatmanFlump skrev:PS! Når man lever i en verden hvor kun dem som roper høyest blir hørt, må og liberale stemmer rope høyt for at ikke verden skal drukne i fandenskap. Dersom det gjør meg en Hooligan er det helt greit for meg.
Vi har problemet med religionen som i seg selv virker ekstremt fordummende på folk, og det religiøse lederskapet som prøver å påvirke våre samfunn til å bli minst mulig liberale, frie og blomstrende.
Enkeltmenneskers eksentrisiteter skal man i liten grad legger seg opp i, men når disse organiserer seg og vil flytte samfunnet i en retning som hverken er liberal, sekulære, opplyst eller trivelig å leve i for andre enn underkuede undersåtter og deres lederskap så er det noe vil må arbeide mot som liberale mennesker.
Vi kan ikke være så liberale at vi ikke våger å ta til motmæle mot liberalismens største fiender.
Her kommer Deph med sitt mest balanserte og fornuftige innlegg i denne debatten på lang tid, og så kommer du og fornærmer han på det groveste med et amen? Han vet sikkert hva ordet betyr, men du burde da vite at det volder han kvaler å måtte lese bibelske uttrykk i forbindelse med et uttrykk for enighet med ham. Han fortjener å bli anerkjent for sitt gode innlegg på en mer høvelig måte: jævla bra skrevet, Deph! Sett bort fra den siste setningen som er en "smule" unyansert.Spiralis skrev:Gjestemedlem skrev:Religion er en alvorlig trussel mot et liberalt sekulært demokrati, og et liberalt sekulært demokrati er en forutsetning hvis man ønsker et fredelig samfunn med plass til mennesker fra forskjellige land og fantasier. Det er all mulig plass til religiøse mennesker også, men samfunnet må ikke la seg styre på deres premisser, og det sivile samfunnet må nekte å en gang forholde seg til selvutnevnte religiøse ledere som utroper seg som talsmenn for folkegrupper. Det sivile samfunn må også stoppe all offentlig finansiering av slike enheter, fjerne skattefritak for religiøse organisasjoner og begynne å motarbeide disse aktivt i stedet.
AMEN BRODER !!!![]()
En som bodde i nabolaget for et par år siden hadde et esel som het Jaguar E-type. Jeg må innrømme at jeg syndet kraftig med å begjære hans esel, men siden jeg ikke stjal det ble jeg ikke slått til bakken av et lyn.BT skrev:Jeg begjærer i alle fall ikke eselet til naboen.Gjestemedlem skrev:21 Neither shall you covet your neighbors wife. Neither shall you desire your neighbors house, or field, or male or female slave, or ox, or donkey, or anything that belongs to your neighbor.
Det er lite som er mer fordømmende enn forskjellige religioner, det ser man også fortsatt i vår egen religion hvor f.eks. homofili blir fordømt. Riktignok har vår religion gått gjennom en utvikling så denne er blitt mer åpen. I dag kan man finne f.eks. kvinnelige prester, noe man ikke kunne tidligere og mye har altså endret seg. Religionene er også ofte fordømmende mot dem som ikke deler deres syn (i større eller mindre grad, og i værste fall skal de som ikke tror brenne i helvete mens dem selv skal ha det bra i himmelriket etc.). Det er et helt feil menneskesyn og kan bare være en kilde til konflikt og manglende forståelse for alle som er annerledes.Tror ikke man skal gi religion skylden for alt.
Fordømming av andre og manglende forståelse for mennesker som er annerledes oss selv trenger ikke ha forankring i religion nei, selv om det ofte er slik og i kombinasjon med hverandre gjerne forverrer fordommene. Man kan godt være ikke religiøs og ha menneskefiendlig syn, dog er dem som har en kombinert tro og disse egenskapene mer synlig og dem er oftere samlet i grupperinger rundt en eller annen tro eller mening.Jeg mener de personlige egenskaper betyr mere dvs. personligheten.
Det finnes negative og positive krefter på BEGGE sider i en konflikt. Jeg har bl.a. argumentert imot "Med Israel For Fred" (MIFF), sagt rett ut til flere av deres medlemmer at dem ikke er for fred, men snarere heller bidrar til polarisering og manglende forståelse og fred. Sagt rett ut at det er ekstrem tankegang som deres som er problemet, på begge sider.Ser ingen forskjell på en frådende FRP,er medlem i Israels venner og gjerne en som anser seg som god gammeldags kristen, kontra en rasende muslim som dømmer vesten nord og ned.
Det er mye negativt i verden, dog forsvarer ikke det at det kan forekomme har innad i en kultur hat overfor andre kulturer. Det er altså slik at det finnes kulturer i kulturene. Ofte ser man at det er når negative krefter samles i grupperinger det virkelig begynner å bli skremmende, og mer skremmende jo større og mektigere de negative grupperingene blir. Religioner og ureligiøse trosrettninger samler mange, med ureligiøse trosretninger mener jeg dog nynazistiske Miljøer, Med Israel For Fred m.m. som ikke i seg selv forkynner et Gudebudskap slik religioner gjør. Finnes mange negative grupperinger med et ganske så absurd menneskesyn.Hat kommer til utslag på flere måter, bla i USA der enkelte kristne grupper hater og har drept abortleger.
Er selv ikke Human Etiker, må uansett trå til med å si at du nok har et forstokket syn om dem som er det og jeg ikke fatter og ser dine argumenter her. Dette blir helt meningsløst å kommentere ytterligere synes jeg, for dette blir for dumt og skjevt.Man må på en eller annen måte få adressert sitt hat, og gjerne til andre enn de som stiller i annen gruppe enn seg selv, enten det er religion, seksualitet eller annet.
De værste i så måte syner jeg er human etikere.
De hater alt og alle, især de som vedhefter seg en religion.
De kan gjerne bruke hele dager på å få svimeslått en tro på en Gud, gjerne samtidig som egen kone og barn går for lut og kaldt vann.
Også human etikere vil ha det på sin måte.
Bort med kirkelige konfirmasjoner, bort med skolegudstjenester.
De påtar seg det å være talsmenn for alle.
De anser at de selv har rett.
Men de skjuler seg ikke bak religion, de benytter seg av sin egen definsisjon av ordet frihet.
Ikke desto mindre vil de velge, og sette retningslinjer for andre tuftet på andre ideer enn religion.
I dag er jeg også humanetiker (ingen orddeling, vi skriver fortsatt norsk) i ren trass mot det innlegget. Det er rett og slett de holdningene som gjør at religionen fortsatt kan utøve så negativ innvirkning på samfunnet.Jan-Helge skrev:Er selv ikke Human Etiker, må uansett trå til med å si at du nok har et forstokket syn om dem som er det og jeg ikke fatter og ser dine argumenter her. Dette blir helt meningsløst å kommentere ytterligere synes jeg, for dette blir for dumt og skjevt.Man må på en eller annen måte få adressert sitt hat, og gjerne til andre enn de som stiller i annen gruppe enn seg selv, enten det er religion, seksualitet eller annet.
De værste i så måte syner jeg er human etikere.
De hater alt og alle, især de som vedhefter seg en religion.
De kan gjerne bruke hele dager på å få svimeslått en tro på en Gud, gjerne samtidig som egen kone og barn går for lut og kaldt vann.
Også human etikere vil ha det på sin måte.
Bort med kirkelige konfirmasjoner, bort med skolegudstjenester.
De påtar seg det å være talsmenn for alle.
De anser at de selv har rett.
Men de skjuler seg ikke bak religion, de benytter seg av sin egen definsisjon av ordet frihet.
Ikke desto mindre vil de velge, og sette retningslinjer for andre tuftet på andre ideer enn religion.
Tja. Jeg vil tro at det er litt på grunn av bø-effekten. Med en religiøs befolkning er det lett å skremme folk hvis man bringer frem de mørke bibelbildene deres og bruker det mot dem selv. Siviliserte mennesker lar som også opprøre en smule av folk med slike politiske sympatier.baluba skrev:Slik ser forresten den stormfronteren ut. Hvorfor virker det som om veldig mange svartmetallere av forskjellig slag søker seg ut mot det ytterste mørke på høyresiden? Jeg minnes blant annet koblingen mellom de nynazistiske kampgruppene på mitt hjemsted og black metall-folket i Stavanger.
Russere tror sola går rundt jorda
Astronomen Nikolaus Kopernikus påviste på 1400-tallet at jorda går i bane rundt sola. Denne nyheten har ennå ikke spredt seg til alle deler av Russland, der en tredel av befolkningen fortsatt tror det er omvendt.
I en ny russisk meningsmåling sier 32 prosent av de spurte at de mener sola går rundt jorda. Dette er en økning (!) på 4 prosentpoeng siden en tilsvarende undersøkelse i 2007, opplyste meningsmålerne onsdag.
Godt over halvparten av de spurte, 55 prosent, tror at radioaktivitet er et menneskeskapt fenomen og 29 prosent at mennesker i sin tid levde side om side med dinosaurene. Russiske kvinner ser ut til å være mer uvitende om slike spørsmål enn mennene.