Jeg er skuffet over Danskerne , er Danmark blevet en nation af småfede lykkepille spisende halvracistiske mennesker som delvis har slået hjernen fra, og kun skal have hævn, og et fjendebilled som de kan prygle, så de selv kan føle sig bedre, Gud faderbevares siger jeg bare.
Anledning til denne udtalelse er en undersøgelse i Berlingske tidende idag hvor man spørger om det var rigtigt at trykke Muhammed tegningerne i 2005.
En undersøgelse fra 2006 viste at befolkningen var splittet, 49% mente det var forkert at trykke tegningerne, og 43% mente det var rigtigt.
I dag har man så lavet en lignede undersøgelse og et stort flertal på 63% mener det var rigtigt at trykke tegningerne og kun 17% mener det var forkert, jeg står ved at jeg tilhører de 17%.
Undersøgelsen er et tydeligt tegn på den småracistiske holdning som er opbygget igennem årene i den Danske befolkning med Dansk folkeparti som løftestang , og naturligvis har terror handlingen i Frankrig også sin betydning.
Historisk måling: Overvældende flertal bakker Muhammed-tegninger op - Nationalt | www.b.dk
Man ser overhovedet ikke at nogle af disse begivenheder er blevet antændt af den måde som vi opfører os på, og de problemer der generelt er i samfundet bliver i hvert tilfælde ikke bedre af den hårde og små racistiske debat som har udviklet sig igennem årene.
Det berigtige ikke nogen til at udfører terror overhovedet, det er vi alle enige om, det er slet ikke til diskussion, men det sker altså at man inspirerer galninge til terror, ved at håne spotte og latterliggøre Profeten.
Men man skal ikke tage fejl af at man også såre i tusindvis af fredelige Muslimer som aldrig kunne finde på at lave terror, og det er på en måde som er vanskelig for os at forstår, vi kan kun få en lille fornemmelse af deres følelser ved at se på deres reaktionerne.
Naturligvis er der terror som er gemen forbrydelse, den kan man ikke gøre noget ved. Den vil altid være der som alle andre forbrydelser.
Jyllandsposten bryster sig nu af at folk endelig har opdaget at det var rigtigt at håne spotte og latterliggøre Muslimmerne og deres Profet i ytringsfriheden navn, man må tage sig til hovedet.
Hvad med alt den daglige begrænsning af ytringsfriheden, der som årsag har at vi enten tager hensyn til os selv, eller til ikke at såre andres følelser unødvendigt.
Skal vi bare skide på det , og blive en flok barbarer uciviliserede mennesker som render rundt og såre og sviner hinanden til.
Det er simpelthen så primitiv en tankegang at man dårligt kan tro at det kommer fra tænkende væsener , og at man bruger ytringsfriheden som argument for at gøre det alligevel , det er simpelthen for latterligt .
Jeg mangler stadigvæk argumenter for hvorfor Islam ikke kan diskuteres uden at gøre det
eneste som man ikke må gøre.
Og det har intet at gøre med at man såre den enkelte Muslim, nej det man fonærmerer er meget større end den enkelte Muslim, som sagt er der i visse Muslimske lande dødsstraf for at håne Profeten, vi kan ikke forstår det, men vi kan vil i det mindste respekterer det , i stedet for at opfører som uciviliseret barbarer, i ytringsfrihedens navn.
Alt anden kritik af Islam end netop lige at håne Profeten er tilladt, og foregår dagligt i Danske medier i en særdeles hård tone.
Jeg er flov på Danskernes vegne. Og den undersøgelse er kun yderlige en pind/et søm til at øge splittelsen mellem dem og os.