RBN's tumleplass

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Wergeland

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2009
    Antall liker
    73
    Torget vurderinger
    1
    JAE skrev:
    HALCRO....maybe
    Og jeg som var overbevist om at RBN hadde gått til anskaffelse av en ASR Emitter etter å ha lest hans beskrivelser av sine preferanser, men dette ser ut som Halcro ja. Kult!

RBN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Antall liker
    1.603
    kwil skrev:
    Har du ike annet en det flatklemte fengselsgittere å fremvise eller? ::)

Ellers var det jo litt artig at min gode gamle Bow kunne gi inspirasjon til litt investering

KJØR PÅ
    Skjønner du ikke at det er din feil at barna går i fillete klær og får mat hos naboen????

RBN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Antall liker
    1.603
    65finger skrev:
    Fine bilder av flott utstyr RBN. På tide å avsløre?
    Takker 65. Avsløringen kommer den.....

kwil

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Antall liker
    982
    RBN skrev:
    kwil skrev:
    Har du ike annet en det flatklemte fengselsgittere å fremvise eller? ::)

Ellers var det jo litt artig at min gode gamle Bow kunne gi inspirasjon til litt investering

KJØR PÅ
    Skjønner du ikke at det er din feil at barna går i fillete klær og får mat hos naboen????
    Bare de ikke fryser er det vel det samme hvor de får maten, ørlite skeptisk til at yngstmann må ta spaserturen, er vel ikke helt stødig enda.

Dette sagt hadde du vel svidd brorparten av matbudsjettet FØR Bowen gjorde en snartur innom :)

Vi venter på flere bilder og ytterligre inf. :D

mvh

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.467
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Stusselige greier dere driver med på Hedmarken... Setter onger og kjærring i nød for litt hai-fai...Men slik er det jo bare... Jeg må alikvel innrømme at kwil her inne har det mest eksklusive hundehuset jeg har sett.... 8)

RBN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Antall liker
    1.603
    HCS skrev:
    Stusselige greier dere driver med på Hedmarken... Setter onger og kjærring i nød for litt hai-fai...Men slik er det jo bare... Jeg må alikvel innrømme at kwil her inne har det mest eksklusive hundehuset jeg har sett.... 8)
    Hundene er jo inne. Tror kona bor i hundehuset. Derav gitteret og luftegården

kwil

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Antall liker
    982
    RBN skrev:
    HCS skrev:
    Hundene er jo inne. Tror kona bor i hundehuset. Derav gitteret og luftegården
    Hmmmm...... Ikke sett meg på ideèr :p

kwil

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Antall liker
    982
    RBN skrev:
    Kveldens siste. Senga lokker
    Dette er vel ganske avslørend

Emballasje er populært i slike tråder har jeg skjønt
    Embalasjen vet jeg koster i underkant av hva jeg har betalt for preampen min ;) galskap? neida, neida, neida, kan jo eksempelvis brukes som stuebord (i et minimalistisk "metalisert" miljø). Den ungdomen i dag........

Ha du tenkt å kåmmå mæ mere hell?

JAE

Medlem
    Ble medlem
    25.06.2009
    Antall liker
    0
    Kan med sikkerhet si at dette er Halcro, og etter emballasjen, må det være en effekt fra Halcro

(DM-38)

RBN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Antall liker
    1.603
    Hallo igjen.
    JAE, helt riktig. Du var jo først ute og nå kom modellbetegnelsen også. Utseendet er jo meget spesiellt, litt Star Wars, så det var kanskje ikke så vanskelig. Det er en DM-38, eller som kwil sier: faan hell, dæ ær jo bære en slik innstegsmodell jo. Du kunne fell ha kjøft noe årntli noe da du først skulle hændle!!
    Ja, ja sånn er det bare :)

Mvh
    RBN

Vedlegg

EiK

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Antall liker
    726
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    4
    Dette ser lekkert ut, RBN.

Gratulere med Halcro. Det er jo et merke man har siklet på lenge.

RBN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Antall liker
    1.603
    Takker for det Eik. Du har jo noen sikle produkter selv du. Kanskje jeg skal ta med smekke neste helg?

RBN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Antall liker
    1.603
    Heisan.
    Tenkte å fortsette med litt flere bilder. Dårlig tid om dagen så det går litt i rykk og napp.

Brukermanualen er som forsterkeren. Forseggjort. Her står det meste og litt til av det man måtte lure på.
    Det følger med to par hvite hansker for håndtering av forsterkeren. To par, siden det står et antall ganger at forsterkeren skal håndteres av to personer.
    Innspilling er ikke spesiellt morsomt, men her står heldigvis: The dm38 break-in period is completed at the factory. A further brek-in period is not required. Det står også:.... the amplifier has a very minimal warm up period. Fit for fight hele tiden med andre ord.

Et fot bilde må vi ha med. Mahogny

Kablene må også kobles til. Dette skjer bak den øverste seksjonen. Den nedre er kun strømforsyning, så strømkabelen sitter på undersiden av den mot gulvet. Her er også av/på knapp og en jordingsterminal, hvis man er plaget med brumming og/eller rippel. Det er en bryter mellom de forskjellige inngangene slik alle kan være koblet til samtidig.

Standby knappen sitter på undersiden av toppseksjonen og er en trykkbryter hvor en plate går i en sylinder, som påvirker en bryter inne i forsterkeren. Det er altså lufttrykket som gjør at den blir satt på. Dette er en del av filosofien til Halcro. Alt skal være skjermet slik at den ikke blir påvirket av det ytre miljøet.

Søndag og der ringte det på. Sviger`s på gang. Fortsetter senere.....

Vedlegg

RBN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Antall liker
    1.603
    Stille i heimen igjen og Tore på sporet lokker ikke spesiellt mye, så da kan jeg sitte å pludre litt for meg selv.
    Fortsetter med noen bilder

Sidebilde. Elegante kjøleribber synes nå jeg.

Forfra i helfigur. 79 cm på strømpelesten.

Så et bilde av cd/effekt. Ikke lett å plassere dm i et rack. Må vel finne på en bedre løsning for at dette skal fungere viuellt.

Her har vi rompe sklier'n på tokt. Helt uskyldig. Han har ikke tatt noe ;D

Vedlegg

RBN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Antall liker
    1.603
    Liten respons her inne, så jeg forsetter for meg selv (mitt liv i et nøtteskall)
    Nå var det egentlig signalkilden som var utgangspunktet for denne oppgraderingen, så da ser det slik ut nå:

Ventet lenge. Utsatt leveranse. Sykdom hos leverandør. Men den som venter på noe godt :)

Vedlegg

RBN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Antall liker
    1.603
    Hei igjen
    Jeg kan jo fortelle litt om mine lytteinntrykk rent generelt med Accuphasen som signalkilde før den blir byttet ut.
    Turen gikk altså til Trondheim og Odder hos Audioroyal som ønsket meg velkommen i sitt hjem en søndag tidlig i juni.
    I stuen stod mastodonten koblet opp med Emm Labs CDSD/DCC 2 SE og Marten Miles 3 høyttalere. Alt bundet sammen med Hovland interconnect og Jorma Prime ht kabler. Jeg hadde håpet å høre Marten Bird, men skjønte fort at det ikke var mulig da vi tok en titt i underetasjen hvor de stod. Hvis du tar et hardkokt egg og slår til det i enden så hardt du kan med en teskje, vil du få utseendet til diskantene. De hadde får litt røff behandling ved et utlånstilfelle og hadde takket for seg.
    Miles ble altså erstatteren. Egentlig ikke så dumt siden jeg har hørt en del på disse hos Trondmeg og kjenner til deres signatur.
    Miles har ikke den dypeste bassen, så i en stor stue uteble denne. Det som først slo meg var rytme og timing. Her gikk det unna med en mellombass som virkelig svingte. Stålkontroll på elementene virket det som. Det neste som slo meg var hvor ”rent” det spilte. Alt var klokkeklart og med utklinging som hang lenge i luften. Det var en fantastisk bredde, men syntes at det manglet noe i dybde. Plassering?
    Det spilte veldig bra, men jeg tente ikke helt. Jeg syntes diskanten var veldig lys. Det manglet noe kropp og jeg kunne ønske meg en litt mer organisk lyd. Kunne dette skyldes høyttaleren?
    Nå har jeg som sagt hørt Miles med både rør og transistor. De fungerte definitivt best med rør i mine ører og låt litt lyst med den transistorforsterker. Virker på meg som om elektronikken på disse bør være av varm karakter hvis det skal fungere optimalt. Da spiller de formidabelt i riktig rom. Før jeg dro hjem hørte vi på Miles med Hovland ff, Hovland Stratos monoblokker og vinyl. Da ble det et helt annet liv og musikken blomstret på en helt annen måte.
    Jeg ble litt skeptisk, men hørte en del meget bra egenskaper i Halcroen. Forsterkeren måtte testes hjemme, så vi ble enige om bytterett med pengene tilbake. Jeg sa farvel til Odder og min MF kW 500 som ble igjen i Trondheim.
    Spenningen var stor da jeg kom hjem. Satte opp forsterkeren i vante omgivelser og trykket power knappen(e). Hva vil skje? Lyst og sterilt med lite bass? Klinisk?
    Overraskelsen var stor. Et varmt, stort lydbilde bredte seg ut i rommet. Helt annerledes enn det jeg hadde hørt i Trondheim. Dette var ikke lyst i det hele tatt og mellomtonen var myk, oppløst og fin. Dette spilte i en helt annen klasse enn MF. Den hadde jeg vært kjempefornøyd med, men nå fikk jeg høre hva som bodde i høyttaler og cd spiller. Absolutt alt var mye bedre, mer "riktig".
    Lydbildet var mer gjennomsiktig med større dybde og plasseringen av utøverne var mye mer definert. Dypbassen var definitivt på plass når den fantes på opptaket. Stram og med stålkontroll nedover. Diskanten var også i en helt annen klasse.
    Det som slo meg aller mest var igjen dette med at det spilte så homogent og med den største selvfølgelighet uansett hva slags type musikk man spilte. I tillegg var det nå et vanvittig rent lydbilde i forhold til det jeg var vant med. Jeg hadde fått vasket vinduet, som jeg egentlig trodde var rent. Borte ble også strømfilteret. Det hadde hjulpet kW’n, men nå ødela det lydbildet. Det fikk sitte på cd spilleren for der hadde det en funksjon.
    Inntrykket jeg satt igjen med var at forsterkeren formidler det den har å jobbe med på en fortreffelig måte. Lydsignaturen jeg hørte var cd spillerens og den var på vei ut. Jeg hadde funnet noe nytt, spennende og lyden den kunne formidle hadde virkelig tatt meg med storm. Nå må den snart komme for her er det potensial til noe vanvittig morsomt.
    I bakhodet lurer det også tanker om dette vil passe sammen. Den nye kilden har jeg testet sammen med kW’n her hjemme og det ble en lydopplevelse av de helt store. Jeg satt og lo for meg selv husker jeg. Vil magien skjære seg? Er som nevnt tidligere vant til å bytte en og en komponent av gangen og ta meg god tid. Nå er alt snudd på hodet. Spennende.
    Takk til Odder som åpnet sitt hjem en søndag, etter festlig lag på lørdag, og for en god handel. Det var veldig hyggelig og han er jo en fornuftig kar som har funnet en kvinne fra Hedemarken som livsledsagerske. Må innom butikken neste gang jeg er i Trondheim.

Mvh
    RBN

kaap

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Antall liker
    2.683
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Hei RBN.. morsom lesning dette.. og fete bilder... Dvs av monumentet du har fått inn i lytterommet ditt.. Fått mange spm om "hva er det der forno rart.. Watercooler, Oljeovn, kjernekraftverk for hjemmebruk........... ? :)

mvh Kai

RBN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Antall liker
    1.603
    Hei
    Hyggelig at du liker tråden kaap.
    De fleste som besøker lytterommet som er bitt av samme basillen, vet hva dette er og blir mest imponert over størrelsen.
    "Utenforstående" ler som regel og lurer på hva i allverden det er for noe. Hadde vel hatt problemer med å ha denne på stua selv, siden den er ganske dominerende. På gutterommet er den derimot et smykke. Den fungerer jo også som en varmeovn når den står på. Kanskje i dyreste laget å kjøpe en sånn til hvert rom for å holde varmen.

Mvh
    RBN

D

Dilla

Gjest
    Gratulerer med konge-effekttrinn RBN! Denne saken fra Halcro har jeg virkelig tro på! Nydelige bilder også. Penere og mer integrerte kjøleribber skal man lete lenge etter, enig med deg. Venter spent på hva som skal spennes foran effekttrinnet!

Mvh Ti Kei

RBN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Antall liker
    1.603
    Takker så mye Ti Kei.
    Bilder kommer

R

Roysen

Gjest
    Gratulerer RBN,

Heftig forsterker det ikke finnes så mange av i landet tipper jeg. 79cm på strømpelesten? Trodde jeg hadde store forsterkere jeg. He-he. Venter spent på fortsettelsen.

Mvh
    Roysen

RBN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Antall liker
    1.603
    Takker Roysen.
    Tror ikke det finness så mange av denne i Norge og det er jo litt morsomt. Audioroyal har bare tatt inn ett stk.
    Når det gjelder store forsterkere ligger vel du noen hakk foran, i alle fall volum, tyngde og antall. Kanskje jeg leder i høyde?
    Må finne noen flere bilder..........

RBN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Antall liker
    1.603
    Før kronen på verket entrer scenen, må saker og ting legges til rette.
    Akustikken må adresseres og det dukket opp en gylden mulighet til å få kjøpt noen brukte Svanå produkter.
    Etter å ha besøkt Audio Concept, Stockholm i sommer og kikket på deres Svanå rom hadde jeg veldig lyst til å prøve noe fra dem. Da kunne det passe å begynne med søylene som Fosse ville kvitte seg med. Fake eik er fy,fy i hans hjem, så disse skulle ut. Fosse har en nydelig leilighet hvor det meste går i hvitt og disse søylene stakk litt i øyet. Fint for meg, for alt treverk i rommet mitt er eik.

Her er noen bilder:

Det er muligheter for å montere absobenter bak diffusoren

4 søyler entret arenaen. Om de fungerer? Gjett om....

Vedlegg

kaap

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Antall liker
    2.683
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    "Ufortollet gods"? Som må håndteres med varsomhet.... :) kan være så mangt det

PS: bestilte faktisk en slik plate som ligger oppå i går kveld :)

Erland

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Antall liker
    6
    RBN skrev:
    Så en pappeske, men hva er inni?
    Mvh
    RBN
    Om du ikke er sikker, så burde du kanskje returnere til avsender?

Det sendes jo så mye rart i posten nå til dags ;D

RBN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Antall liker
    1.603
    kaap skrev:
    "Ufortollet gods"? Som må håndteres med varsomhet.... :) kan være så mangt det

PS: bestilte faktisk en slik plate som ligger oppå i går kveld :)
    Den platen ble kjøpt på Horten messen. Utrolig bra hvis man er i avslappings modus. Både innspilling og innhold

RBN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Antall liker
    1.603
    Erland skrev:
    RBN skrev:
    Så en pappeske, men hva er inni?
    Mvh
    RBN
    Om du ikke er sikker, så burde du kanskje returnere til avsender?

Det sendes jo så mye rart i posten nå til dags ;D
    Har prøvd å returnere den men får den bare tilbake. De vet ikke hva som er inni de heller. Det lukter i alle fall ikke :)

EiK

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Antall liker
    726
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    4
    Spenningen dirrer i luften........

Er det kilde som skal avdukes eller pre.....??

dm 8 eller en Emmlabs-spiller ?

RBN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Antall liker
    1.603
    Hei
    Må skuffe deg litt der Eik.
    Det er ingen av delene.
    Pidestall kan jo være et stikkord.

Mvh
    RBN

samlanes

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2008
    Antall liker
    551
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    1
    Kan det vere absorbent?

Klapperslange?

Grattis med ny forst også,og flott tråd.

Mvh.

Edit!Skulle vel strengt tatt ikkje vere nødvendig med pilretning på esken etter mitt forslag!!!

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn