Bil, båt og motorsykkel Real Elbil Stories

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.424
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    4
    Enig - tror bilproduksjonen forsvinner/blir kjøpt opp så det gjelder å berge stumpene. Bilproduksjonen har ikke Elon fått taket på.
    Godt gjort å svartmale en gladnyhet.

    Ser man på den økte effekten man har fått med V3 laderne (250kw) deres så er jo det noe helt annet enn 120/2kw (lastdeling) som det var på forrige generasjon som de begynte å fase ut i 2019.
     

    Bånnulka

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.01.2010
    Innlegg
    452
    Antall liker
    119
    Sted
    Halden
    Kvaliteten er vel i en annen liga enn Tesla. Her ute må det være mange som har skyggelapper som ikke ser at Tesla er en
    dårlig bil. Baksjermer som ramler av og rustfeller på den nye 3.

    Roar
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.424
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    4
    Kvalitet har ikke så mye med kjøreegenskaper å gjøre.

    Uansett bil så er restverdien begrenset etter 12 år.
     

    roadrune

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.12.2014
    Innlegg
    2.364
    Antall liker
    1.172
    Sted
    Stord
    Torget vurderinger
    1
    BMW M3 har jo i alle år vært kjent som klassens referanse, C43 not so much. Selv så husker jeg ikke en gang hva som har vært i tidsrommet mellom 190 2.3 16 og C43.

    Den nyeste M3’en jeg har kjørt er E36 så jeg har ikke erfaring med moderne M3.

    Men ut fra blader, videoer og spesifikasjoner trekker jeg den konklusjonen at M3 og TM3P har høyere ytelse og mest sannsynlig skarpere kjøreegenskaper.
    Tja, rundt Nurburgring Nordsløyfe som blir regnet som referansen på hvor rask en bil er, har en standard TM3 en rundetid på litt over 8 minutter, mens BMW M3 ligger på ca 7:30....

    Forøvrig har C43 ganske nøyaktig samme tid som TM3.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.424
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    4
    Tja, rundt Nurburgring Nordsløyfe som blir regnet som referansen på hvor rask en bil er, har en standard TM3 en rundetid på litt over 8 minutter, mens BMW M3 ligger på ca 7:30....

    Forøvrig har C43 ganske nøyaktig samme tid som TM3.
    Og Porsche Taycan på 7.46. Høye hastigheter er ikke optimalt for Model 3.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.424
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    4
    Man kan jo eventuelt konkludere med at man får vanvittig mye ytelse for de 499 000 kronene TM3P koster (ferdig utstyrt uten vinterdekk). Samt at totalkostnaden for bilholdet blir moderat sammenlignet med tilsvarende bensindrevne biler.
     

    Bånnulka

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.01.2010
    Innlegg
    452
    Antall liker
    119
    Sted
    Halden
    Man kan jo eventuelt konkludere med at man får vanvittig mye ytelse for de 499 000 kronene TM3P koster (ferdig utstyrt uten vinterdekk). Samt at totalkostnaden for bilholdet blir moderat sammenlignet med tilsvarende bensindrevne biler.
    499000 for en bil som kommer til og ruste opp. Bilen er full av rustfeller og har enn den i 10år så er man heldig. Hva pokker skal enn med ytelse når kvaliteten er på bånn.
    God jul.

    Roar
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.424
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    4
    Tror Bånnulka bør lese garantibetingelsene.
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.694
    Antall liker
    1.879
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Ja for de som skal sette teslaen sin på verksted er jo lykkelig bil eiere 😂😂 garanti er ikke verdt en dritt hvis man må vente i måneder på reparasjon/deler.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.424
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    4
    Ja for de som skal sette teslaen sin på verksted er jo lykkelig bil eiere 😂😂 garanti er ikke verdt en dritt hvis man må vente i måneder på reparasjon/deler.
    Klart garanti er en verdt dritt selv om man venter på deler, man får jo en lånebil. Verkstedskapasiteten var vel et problem for et par regioner hvor det var solgt flere biler enn de hadde kapasitet til.

    Men jeg tror det er mest clickbait og ikke så veldig representativt. Jeg hadde Tesla i drøye 3 år og 78k kilometer uten å se noe til verksted eller deleproblematikk.
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.406
    Antall liker
    1.249
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Tror Bånnulka bør lese garantibetingelsene.
    Om at bilen er garantert å ikke gjennom ruste fra INNSIDEN. Den er brun før dette skjer og skal like å se den som kan overbevise Tesla om at hullene kom fra innsiden. Rust garantier er ikke noe verd, hverken hos Tesla eller andre bilmerker. Fordelen med andre merker er at man kan ta vare på bilen ved å rustbehandle den noe Tesla nekter deg for da ryker garantien (som ikke er noe verd dog.)
     

    A11PRO

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    11.08.2020
    Innlegg
    96
    Antall liker
    68
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    1
    Mulig jeg tolker feil, men er det ikke gjennomgående de samme folk her, som liker å rakke ned på Tesla uten å eie eller sannsyligvis ha noe særlig egenerfaring fra en? Dritt om de fleste bilmerker finner du i alle forumer uansett. VAG er vel det værste om du leser E-tron og ID3 eierforumene.
    Det er vel også regelbrudd i forumet med «hakk i plata» om samme tema?

    4) Stadige gjentagelser av samme tema fra samme bruker er ikke tillatt, og kan medføre sletting og eventuelt utestengelse. Dette kan typisk dreie seg om brukere som benytter enhver anledning til å drive propagandavirksomhet for en gitt mening om produkter, løsninger m.m

    Mannen til fruens søster har kjørt drosje i Model S med ca 100k kjørelengde i året og skryter driftskostnadene og service opp i skyene. De garantiservicene han har hatt på bilen har Tesla tatt onsite utenom driftstid. Tror ikke han har hatt driftsstans på elbilen heller. Han har forøvrig kjørt MB i alle år før overgang til Tesla i 2015.

    Ønsker alle en rikig God Jul.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    20.119
    Antall liker
    10.784
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    God jul til deltagerne i en bisarr tråd.
     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.608
    Antall liker
    4.647
    Torget vurderinger
    10
    IMG_7814.jpg

    Amcar/Tesla i bunn er jo ikke noe nytt, men at Dodge vinner sammen med Kia var jo godt nytt!

    God jul!
    Mvh.
    SAL
     

    A11PRO

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    11.08.2020
    Innlegg
    96
    Antall liker
    68
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    1
    Ikke at Tesla er feilfrie. Langtfra..., men jeg antar at Amcar ikke nevte at Tesla sin ranking ikke er offisiell?
    Hvorfor spriker denne undersøkelse fra Europiske hvor typisk Toyota/ Lexus osv er alltid på topp?

    Sitat om Tesla fra JD Power:

    J.D. Power notes that it's not an official ranking because the company doesn't meet all the criteria to be measured.

    "Unlike other manufacturers, Tesla doesn't grant us permission to survey its owners in the 15 states where it is required," said Doug Betts, president of the automotive division at J.D. Power in a release Wednesday.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.424
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    4
    Det er sikkert ikke så rart at de kommer dårlig ut når sluttkontrollen deres sannsynligvis er mangelfull og kunden må tilbake å få fikset glass og fit/finish.
     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.608
    Antall liker
    4.647
    Torget vurderinger
    10
    Tesla er og blir en AMCAR, tror folk som kjøper Tesla fort har fortrengt dette! Jeg har jobbet med amcar i over 40 år, stort sett alt vi får hjem fra USA er kaller vi emner/materialer, så er det bare å begynne å jobbe med det, stort sett ingenting passer.....

    Mvh.
    SAL
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.406
    Antall liker
    1.249
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Ikke at Tesla er feilfrie. Langtfra..., men jeg antar at Amcar ikke nevte at Tesla sin ranking ikke er offisiell?
    Hvorfor spriker denne undersøkelse fra Europiske hvor typisk Toyota/ Lexus osv er alltid på topp?

    Sitat om Tesla fra JD Power:

    J.D. Power notes that it's not an official ranking because the company doesn't meet all the criteria to be measured.

    "Unlike other manufacturers, Tesla doesn't grant us permission to survey its owners in the 15 states where it is required," said Doug Betts, president of the automotive division at J.D. Power in a release Wednesday.
    Det er vel kjernen av problemet. Tesla er så arrogante og tror de eier elbil verdenen og så klarer de ikke lever et produkt som er pent satt sammen en gang. Kollegaen min som fikk sin M3 på Lillestrøm for et par år siden måtte levere den til lakkering noe av det først han gjorde, og de hadde enda til et lakkeringsverksted på stedet som tok de som så værst ut - hva gir du meg? Etter det har han vært på verksted gjentatt ganger - god service, men det tar tid så jeg har om ikke førstehands info om merket. Selv, etter å ha lært det å kjenne gjennom andre, hadde jag ikke villet blitt sett i en slik bil en gang. Mulig jeg er sær, og skulle nok latt de i fred om de ikke hadde vært så arrogante.
     

    A11PRO

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    11.08.2020
    Innlegg
    96
    Antall liker
    68
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    1
    Det er vel kjernen av problemet. Tesla er så arrogante og tror de eier elbil verdenen og så klarer de ikke lever et produkt som er pent satt sammen en gang. Kollegaen min som fikk sin M3 på Lillestrøm for et par år siden måtte levere den til lakkering noe av det først han gjorde, og de hadde enda til et lakkeringsverksted på stedet som tok de som så værst ut - hva gir du meg? Etter det har han vært på verksted gjentatt ganger - god service, men det tar tid så jeg har om ikke førstehands info om merket. Selv, etter å ha lært det å kjenne gjennom andre, hadde jag ikke villet blitt sett i en slik bil en gang. Mulig jeg er sær, og skulle nok latt de i fred om de ikke hadde vært så arrogante.
    Disse 15 statene har ingenting med arroganse å gjøre.
    Tesla får ikke selge bilene sine i de statene pga arrogansen til fagforeninger som ikke tillater direkte fabrikksalg til forbruker. Dette har de klart å lovfeste i disse statene. Alliansen er pissredde for type Tesla salgsmodeller. Det hele virker som en vits, men er helt sant.
    Denne 50 talls salgsmodellen vil uansett død naturlig ut.
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn