Rega P 9 ? Langt ifra! Endelig med bilder!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Cundis

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Antall liker
    519
    Sted
    Stockholm
    Sv: Rega P 9 ? Langt ifra!

Godt å høre at den er en god match, for skulle jeg være så heldig å bli den heldige eier, tror jeg nok lommeboka vil være temmelig slank en liten stund fremover ja.. ::). Jeg kommer evnt. til å ha den på en vegghylle, kanskje jeg i så tilfelle bør få tak en skikkelig solid type. Hvor mye veier WT'en din impulse?

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen

En vegghylle er jo bra, men den bør være solid! WT´n veier tett på 30 kg...Og det er litt ujevnt fordelt også. Den separate motoren er tung som pokker. Det sier endel om kvaliteten, men det bør tas hensyn til, kan du si....Dessuten er det jo ikke lommeboka di blir SÅ slank..jeg forlanger ingen ågerpris, akkurat.... :)

Cundis

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Antall liker
    519
    Sted
    Stockholm

30 kg ja.... Da MÅ jeg få tak i noe mer solid i tilfelle..! Men klarer jeg å finne stenderene inni veggen burde det gå greit. Gulvet mitt sjøer når jeg går på det, så det er ikke noen god løsning.. Da får vi se rundt den 20. juni da impulse! :)

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen

ja, den som lever får se, som det heter... ;)

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen

Ok, da gjør jeg et nytt forsøk på å legge inn bilder.. Her sees (forhåpentligvis) et

par av den relativt nyankomne riggen....

Vedlegg

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen

Jøss! Det fungerte endelig! Ekstatisk over endelig å kunne legge inn bilder her, gir jeg til beste et par av forsterkeriet...som Fosse etterlyste lenger oppe i tråden. Here goes:

Vedlegg

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen

Nå har jo dette omsider blitt en billedtråd, ;D og jeg tar´n herved helt ut. Her følger resten av forsterkeriet, i form av et detaljbilde av min cj MP 11 Riaa (Som selvfølgelig hører hjemme i en vinylrelatert tråd!)

Så har vi jo selvfølgelig et lite "oversiktsbilde", (som viser det tidligere svært så omtalte racket...eller hylla, som det heter på ordinært møbelspråk...)

Og til sist, den nyss ankomne lille pelsdotten Mia, som også må sies å være relevant her, siden hun er en av grunnene til at det i det hele tatt ble ny platespiller på undertegnede. MED lokk, nemlig!

Vedlegg

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    28.831
    Torget vurderinger
    27
    Sv: Rega P 9 ? Langt ifra! Endelig med bilder!

Herlig Impulse, herlig. Flotte bilder at lekkert oppsett. JJ 322 er en flott sak, fasinerende de "voltmeterrørene". Synes ellers at spilleren ser skikkelig ut, flott bygget. Liker de tre inngangene på riaaen din, det gjør jo utvidelsen lettere.

Dette var moro, søt valp forresten.

MaKi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4

Nyyydelige bilder, Impulse. Hvis ikke dette spiller bra...!!!???! Denne rackhistorien endte virkelig bra. Herlig valp du har fått! (Dette er forøvrig andre gang herr Fosse kommenterer hunder her inne, tror du han er valpesyk?) :D

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    28.831
    Torget vurderinger
    27

Nå må vi ikke gå off-topic her.... Jeg foretrekker egentlig katter.
    Ansvar stort nok å ta vare på seg selv for en som knapt er voksen tross alder.

Men, den var fin den valpen.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen

Takk og takk, begge to! :D Joda, jeg synes dette spiller svært så bra, nok til at jeg ikke ser meg om etter noen ting nå som vinylriggen etterhvert er i boks. Bare jeg får landet en FR64 nå, så er alt bare velstand!
    Fosse, JJ322 er rett og slett den beste forsterkeren jeg har hatt i hus, uansett pris. I forhold til standardversjonen er denne moddet slik at den bruker JJ ECC 99 Goldpin inngangsrør. Ellers vil den ekstra skarpøyde muligens skimte et par Sylvania JAN 5751 Black Plate under de hvite demperingene...
    Etpar ganger har jeg slept hjem tunge og grisedyre beist som har kommet sørgelig til kort, senerst for noen uker siden. Så skal den byttes ut, må det være pokker til greier som avløser. En Audio Note Ongaku, kanskje? ;-) Det hadde gjort seg!
    Wattmeter-rørene er morsomme, de... Virkelig en Vintage-touch. Ellers er jeg glad jeg fikk tak i en svart/krom-versjon, ikke den hyperbarokke i gull/palisander. :eek:

Det er fint med en riaa som tar tre platespillere...skulle bare ønske vinylriggen hadde plass til tre armer....!

Den lille pelsdotten Mia har virkelig funnet seg til rette. En hundevalp av dette kaliberet kan virkelig anbefales, selv om det betyr lufteturer klokka 03.45 og liten tid til lytting.... Hvorfor tror dere ellers platespilleren er avbildet uten element? ;)

Apropos, jeg legger ut bilder av de nye avtasterne straks de er i hus...håper bare macrofunksjonen på kameraet duger!

K

kbwh

Gjest

Du har, om man skal dømme etter nærbildet av RIAAen, et par platespillere for lite, impulse.

Flotte bilder, men hvor er høyttalerne dine?

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen

De var da der sist jeg så etter, Valentino....... ;D
    Joda, de fortjener en plass her de også. De er også av det kaliberet jeg rett og slett ikke kan se meg selv bytte ut. Har tatt etpar bilder av dem som yter dem rettfrdighet, men de bildene er analoge, så de må scannes først....De kommer, helt sikkert.
    Ellers har du jo helt rett, jeg har minst EN platespiller for lite. ;) Foreløpig har jeg jo to, selv om den ene snart er "in transit"...Har du lyst til å låne bort en, eller? ;D

K

kbwh

Gjest

Den er allerede lånt bort, dessverre

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    31.162
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2

Jeg har en Kuzma Stabi stående..... ;D
    mvh

P

Parelius

Gjest

Stilig, impulse! Kan du si litt mer om RIAA-en? Det er en transistorsak fra -90tallet?

Ellers får vi bare håpe at du finner en god platespiller til slutt. (he he)

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen

Det har du vel, tkr :D...Må den vike plassen for en Micro, mon tro? Du får holde oss oppdatert!

Jeg tror og håper jeg er i mål for en stund nå, Parelius...Mangler bare en upmarket Dynavector, må vite! ;D Det kan være armen må vike, men den som lever får både se og høre..
    Riaatrinnet er en mosfetbasert modell fra cj, anno 1993 eller så. Kostet uhorvelig mye penger i sin tid, og har den typiske cj-lyden. Stort, med gedigen instrumentlyd, kropp og varme. Det ble forresten vesentlig bedre da jeg monterte nettbrønn og satte i en Synergistic Master nettkabel. Hadde godt av å få en Baseplattform å hvile på også. Ellers liker jeg vintagedesignet, innstillingsmulighetene og de tre inngangene. En vet jo aldri, som kjent... ;D

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.965
    Torget vurderinger
    4

Åhh, endelig! Nydelige komponenter Impulse. Og en nydelig hundevalp. De øyene hadde fjernet enhver motstandskraft i meg. Hvordan kan man irrettesette en vofs som stirrer på deg med slike øyne...?!

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen

Det tok virkelig sin tid, Kjoenik, men nå er de endelig lagt ut! ;) Tusen takk, jeg synes det er fine komponenter, jeg nyter virkelig lyden av dem,og dessuten har i alle fall noen av dem en estetisk kvalitet jeg liker. At det begynner å bli nesten-vintage det meste av dette her, er for meg et bevis på at det som er virkelig bra ER virkelig bra, uansett om det er konstruert i 1980 eller 2005.

Ellers har du helt rett. Det blikket der er jaggu ikke lett å stå imot, nei.... ;)

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen

...og da var den siste investeringen i boks! Jeg har akkurat kjøpt Pesqueras FR64fx....... ;D NÅ er det definitivt stopp!

Vedlegg

Jan_I

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    312

Gratulerer Impulse med en fin spiller og en flott arm....og hund da ;D
    Er det orsonic pickup shell på den FRen?
    Mvh Jan I

awe

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Antall liker
    1.829
    Sted
    Kragerø
    Torget vurderinger
    2

Dette var stor stas, impulse. Begynner følelsen av harmoni og helhet å synke inn? Følelsen av å ha et vel gjennomført konsept på plass? Det er alltid litt strev like før alle brikkene skal falle på plass slik en helst vil, men da blir det desto bedre etterpå. Så kommer tiden for å nyte og å glede seg. Det er den viktigste fasen i den audiofiles verden. Jeg tror den kan vare riktig lenge i dette tilfellet. Takk så mye for turen dit så langt.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen

Takk og takk nok engang! :D Den siste brikken der er en av mine absolutte favorittarmer gjennom tidene, så DEN var det godt å lande. Joda, det er et Orsonic-shell, Jan. Liker det!
    Awe, du har så rett! ;-) Dette kjennes virkelig riktig,og nå har jeg igjen følelsen av synergi i oppsettet, etter en både begivenhetsrik, spennende og frustrerende reise. WT Classic er ingen lett rigg å avløse, men denne kan nok stå løpet ut. Magefølelsen sier i alle fall at dette sitter. Nå er det bare å vente på en pakke fra Stavanger, men i mellomtiden skal jeg sjekke ut hva en Helius Orion kan gjøre på en PD350. ;) Lytterapport kommer! Håper bare det kommer en Benz Glider i posten i morgen....
    Takk til alle medpassasjerer på turen så langt, og en spesiell takk til deg, awe, for din betimelige og innsiktsfulle tilbakemelding for litt siden. Det ER virkelig et slektskap mellom Premier 10 og PD 350! Du har en god malt og en runde Mozart i vente når du er på disse kanter!

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    28.831
    Torget vurderinger
    27

Flott og spennende lesning Impulse. Kan du si et par ord om dette headshellet. Ønsker ikke å spore av her, men jeg er litt nysgjerrig på å finne ut hva ulike headshell betyr. Vekt, byggekvalitet og lydsignatur om noen. På forhånd takk.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen

Det skulle jeg gjerne ha gjort, Fosse, men jeg kjenner det kun av omtale. Den er høyst fordelaktig. Ellers har jeg fått med meg at det er det foretrukne til bruk på en FR så lenge en ikke bruker det orginale, og at det er vanskelig å få tak i. Jeg kan komme tilbake til deg når armen er ankommet og montert...eller du kan komme bortom og ta en titt (og en lytt) selv! Velkommen skal du være. :)

K

kbwh

Gjest

Idrettsutøvere snakker om å være i flytsonen. Det må være dette de mener. Du snakker.
    Gratulerer med drømmearmen. Og så en Glider da. Jøje.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen

Dette føles jaggu som "Den Audiofile Flytsonen"....for all ettertid forkortet DAF . Når alt faller på plass etter en passe dose venting, frustrasjoner og annet tjafs. Takk, Valentino. Jeg trengte påfyll i mitt forråd av audiofilt onomatopoetikon...... ;D

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.965
    Torget vurderinger
    4

Heisan, der fikk jeg jammen bruk for wikipedia-linken i margen...

Et lydord eller onomatopoetikon (av gresk onoma, «navn», «ord», og poiein, «skape») er et lydmalende eller lydhermende ord. Det vil si at ordets betydning er lik den lyden som ordet beskriver. Eksempler er ord som buldre, gurgle og suse. Også dyrelyder som ko-ko, mjau og mø er lydord.

Lydmalende ord brukes mye i barnespråk. De er også mye brukt i tegneserier for å beskrive en lyd. Eksempler: Svisj, kremt, dunk.

:D

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen

Så nå kan jeg loggføre at jeg har lært en audiofil medisiner et nytt fremmedord....hehe..... ;D

P

Parelius

Gjest

VPI er et typisk lydmalende ord! Luxman høres ut som en halsbetennelse.

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    33.239
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3

Parelius skrev:
    VPI er et typisk lydmalende ord! Luxman høres ut som en halsbetennelse.
    Og Rotel som en kjønnssykdom,
    mens Nordost - hører hjemme i en pågående off topic-tråd (det gjør kiloprisen ($$$$$$$$$$) for kobbertråden deres også)

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen

Hehe...Hvilken retning dette tok! Hiv over scrabble og en boks bokstavkjeks! ;) Parelius, jeg må gi deg rett her... Luxman høres ut som en halsbetennelse..eller et utrolig harry eterbarberingsvann. VPI er klart vakrere, men så er det også spillere jeg har uhyre sansen for, so I am biased..

Nordost høres ut som et meieripodukt fra Magerøya på Finnmarkskysten. Well Tempered, derimot...... :D

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    351
    Torget vurderinger
    1

Lekkert oppsett impulse......

Gratulerer med en ny lekker Luxman vinylsnurrer.......

Destiny.. :)

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    28.831
    Torget vurderinger
    27

impulse skrev:
    Det skulle jeg gjerne ha gjort, Fosse, men jeg kjenner det kun av omtale. Den er høyst fordelaktig. Ellers har jeg fått med meg at det er det foretrukne til bruk på en FR så lenge en ikke bruker det orginale, og at det er vanskelig å få tak i. Jeg kan komme tilbake til deg når armen er ankommet og montert...eller du kan komme bortom og ta en titt (og en lytt) selv! Velkommen skal du være. :)
    Vet du, det ser jeg virkelig frem til. Tar Parelius i bagasjerommet og kommer ved ledighet. Gratulerer med Benz, klokt kjøp det.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen

Det synes jeg høres veldig hyggelig ut! Og ta for all del med Parelius! Men bagasjerommet? Du slår meg som en høyst rimelig og kultivert mann, Fosse, så synes du ikke Dynavectorgeneralen fortjener en plass i baksetet, i det minste? ;D

K

kbwh

Gjest

Parelius foretrekker muligens å reise incognito i Fosses bil?

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    28.831
    Torget vurderinger
    27

Beklager skrivefeilen gutter. Parelius i forsete så klart, og bagasjerommet lastet med? Dynavector!
    Det ville vært absurd forresten, de to pickuper med pris lik bilens bruktverdi. Slik prioriterer den som ikke har råd til alt.

P

Parelius

Gjest

Dette høres bra ut. Lydekskursjon til impulse i Fosses bil.

(Det er forsåvidt det samme hvor jeg plasseres; Valentino er inne på noe.)

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen

Det synes jeg er en svært fornuftig prioritering, Fosse! Her i familien har vi to eldre klassikere,og de har vi et nært forhold til, så lenge vi ikke må ringe NAF.
    Da blir det jo råd til en pickup i ny og ne også.....

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn