Rega P 9 ? Langt ifra! Endelig med bilder!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.965
    Torget vurderinger
    4

Joda Impulse, det er en Interspace som står på alteret, og lyden fra den er upåklagelig. Når det gjelder det nye huset grubler jeg mye på temaet akustikk. På dette området må noe gjøres! Det er altså fem meter til taket der høytalerne står, og mye resonans/etterklang. Har seks akustikkplater i boden som jeg vil ramme inn. Men hvor de skal henge, vel det må jeg tenke litt på. I følge Ken Kessler må de jo for all del henge over ørehøyde, for å unngå at de fjerner følelsen av...ehh..rom?

Når det gjelder...tunga rett i munnen nå...sånn ja...Laphroaigh, så kan man jo se hårene på brystet vokse etterhvert som glasset tømmes. Jeg må innrømme at jeg foretrekker å tynne den ut med en liten anelse lunkent vann. Er forsåvidt enig med Tkr at Tallisker er noe lettere å fordøye.
    Hyggelig tråd dette her Impulse. Du slår meg ikke som en fyr som hisser seg opp over litt OT i tråden din, så jeg våger meg på å legge inn snikk-snakket ;)

Geir_O

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.03.2002
    Antall liker
    19

Skrev Valentino:
    Hva har vi? Laproaigh, Talisker, Macallan, Highland Park, x antall høylendere og Speyside-malter, og selvfølgelig Lag. 16, som vinner også ved Mjøsas bredder.
    Har dere ikke vært i Irland gutter:Bushmills Malt 10 år. Tar man en Guiness og to før kvelden, har man også fått mat. Nei nå går tråden deres helt i dass gutter. Beklager, men klarte ikke å la være. Skal skjerpe meg :-\ :-\ :-\

Mvh

K

kbwh

Gjest

kjoenik skrev:
    I følge Ken Kessler må de jo for all del henge over ørehøyde, for å unngå at de fjerner følelsen av...ehh..rom?
    Sludder & vås.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen

Slapp av, Kjoenik! Akustikk og maltwhisky er da slett ikke OT! ;) Jeg fryder meg over at tråden har en maltwhisky-avstikker. Kom bare med innspill, mine herrer. Ken Kessler har minst like mange meninger som han har ansiktshår, og selv om mannen vet hva han driver med, er det ikke alt som er like velfundert, for å si det sånn. Hvor Kessler har akustikkplatene sine, synes jeg du skal gi blaffen i. Det som funker hos deg er det som gjelder. Fem meters takhøyde er jammen ikke småtteri! Spørs om ikke du må poste bilder av den stova der! (gangbar terminologi jfr. tidligere trådinnlegg..)

Flere bilder, Valentino? De kommer! Men du skal vel hit og drikke malt snart, så da kan du jo se selv! :D

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.965
    Torget vurderinger
    4

Hehe, Kessler kan ihvertfall provosere.
    Når jeg har kommet er ferdig med å ramme inn platene skal jeg poste en tråd med bilder og bønner om hjelp. Bare rolig Valentino, jeg skal uansett montere en plate liggende mellom høytalerne. Har allerede prøvd denne plasseringen med godt resultat :) Kessler mener jo forøvrig at karbonbørsten har en antistatisk effekt...for en tulling ;D
    The Doors på vinyl er godt for helsa!! :)

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen

Nå fikk jeg lyst til å blåse liv i platespillerbloggen igjen, so here goes! Hva som har skjedd siden sist? Vel, den nye armen viser seg å passe verket symbiotisk. Dessuten er den lekker!
    Nye utgangsrør til effektforsterkeren ankom i dag, så nå låter det snart bedre enn på leeenge! Ellers er den avbildede lille valpen blitt mye større...og jo, selvfølgelig! Det er en dyr og lekker Benz på vei til Bærum. Er nok oppmontert i tide til de snart forestående lytte- og -malt-besøkene, skulle jeg tro....

Og snart kommer gutta fra lauget mitt! Dette tegner til å bli en spennende høst. Bilder og tekst kommer! :D

Rune S

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Antall liker
    1.246
    Torget vurderinger
    11

Grattis med nye ting og tang!
    Dyr Benz? Ble litt nyskjerrig nå..... :)
    Kan jo fortelle deg at det er en dyyr Audio Note IoII på vei til sunnmøre :eek: :)

Ellers må vi få se litt bilder og lytteinntrykk etter seansen er over :)

Mvh
    Rune

Rune S

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Antall liker
    1.246
    Torget vurderinger
    11

Og ja,koselig tråd foresten! Den må holdes i live! :)

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.965
    Torget vurderinger
    4

Jepp, skikkelig kosetråd dette her :) Muligens noe slunkent med bilder... ;) Men jeg har jo selv vegret meg litt for å sette i gang med presentasjon av hifi-tingenes tilstand i nye lokaler på vestlandet, rett og slett fordi jeg ikke har orket å sette meg inn i hvordan man kan legge inn bilder på det nye forumet... ::)
    Spennende med ny benz på vei...hvilken modell er det...?
    Hvis du er i Bergen Impulse, da er du velkommen hit, til en kveld i musikkens tegn, ispedd litt rødt og brunt i glasset. Det begynner å bli veldig bra her nå, "imho" selvfølgelig... ;)

K

kbwh

Gjest

Så den gode doktor er i ferd med å møblere sitt hjem?

Dette er en fin tråd. Det blir spennende å se bildene etterhvert. impulse har jo lovet/truet med bilder av besøkende til Selvaagloftet.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen

Flott å få tråden i gang igjen! Takk for hjelp med å kickstarte den, alle sammen.... ;) Veldig hyggelig å høre at du har fått tak i en AN-pickup, Rune! Og av det eksklusive slaget, til og med! Nå mangler bare en Helius og et skikkelig verk, så er du i mål.. ;)

Kjoenik, jeg kommer veldig gjerne innom for å høre på herlighetene når jeg er på dine kanter neste gang. Du har jo en av mine favorittforsterkere, et par av mine definitive favoritthøyttalere og en uforskammet god platespiller og riaa, så det der må jo være fantastisk godt, rett og slett. ;D "And to kill the suspense", elementet er en Benz Ruby, kjøpt i det store utland. Det var en til salgs på sentralen også, men jeg var visst for sen. Dessuten er den gode Fosse ventet hit i morgen, og vi har en avtale om at jeg skal overta hans Denon DL103. Under optimale forhold er det et fantastisk vellydende element til en avsindig latterlig pris, og jeg har både en svært passende trafo og en nærmest optimal arm, så vi får se og høre.. Bilder kommer! Nå begynner pickupsamlingen å bli solid, så nå skal jeg roe ned litt for en stund, i alle fall etter at jeg har slått kloa i en SPU jeg vet om..... :D Har man en FR 64fx, så har man...
    Takk til pesquera som solgte meg den!

Valentino, jeg skal nok ordne bilder av lytteseansene på Selvaagloftet (jeg bor i 1.etg, så dette klassifiseres som intern humor, se lenger oppe i tråden!) Men jeg kommer jo fra et møblert hjem, så jeg tar kun bilder av de som ikke har noe i mot å la seg forevige med dertil hørende publisering... Have no fear! ;) Veldig godt å høre at den nyss ankomne avtasteren koser seg i WT-armen, forresten....

Pesquera

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2005
    Antall liker
    75
    Torget vurderinger
    11

impulse skrev:
    Har man en FR 64fx, så har man...
    Ingenting gleder meg mer enn at FR'en har fått de betingelsene den fortjener! I min rigg funket den ikke, og det tror jeg har noe med kombinasjonen av stive lagre og myk armbase (Aphelion - kryssfinér) å gjøre.

Når den derimot sitter boltet fast til en metallbase skal den kunne styre hva det måtte være av pick-up'er og kombinasjonen med 103 er jo rett og slett vakker i all sin sorte prakt. Tidsriktig er den også.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen

Hyggelig, Pesquera! Takk igjen. Den fungerer fantastisk fint her, både med Grado, AT, Ortofon og Benz. Og som du nevner, 103/64fx er jo en hyperklassisk og til og med fargekoordinert kombinasjon. Jeg gleder meg stort!

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen

Det har skjedd litt siden sist. Fosse var innom på et særdeles hyggelig besøk på søndag (nei, det ble egentlig ikke lyttet. Vi spiste og drakk som det sømmer seg en søndagskveld med våre respektive... ;) Fosse hadde med sin Dr. Feikert-protraktor, og i går rigget jeg ned og justerte opp på nytt. Om det hjalp? Jo, jøss! Alt ble litt mer lettflytende, toppen virker litt mer utstrakt, og det var mer informasjon i mellombassen.
    Samtidig som jeg hadde vinylriggen nede, byttet jeg ut de ganske simple plastføttene på Seismic Sink-plattformen med noen Soundcare-spikes jeg har hatt liggende. Jeg bruker disse under høyttalerne med veldig godt resultat. Her ble det slett ikke som forventet. Plutselig var lyden masete, kaotisk og bassfattig. En fantastisk god platespiller redusert til en middelmådighet. På plass med de simple plastbitene, og alt falt på plass igjen.......

En betimelig påminnelse om at det kan være ufattelig stor forskjell på "bedre" og "anderledes"

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    2.999
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1

impulse skrev:
    Det har skjedd litt siden sist. Fosse var innom på et særdeles hyggelig besøk på søndag (nei, det ble egentlig ikke lyttet. Vi spiste og drakk som det sømmer seg en søndagskveld med våre respektive... ;) Fosse hadde med sin Dr. Feikert-protraktor, og i går rigget jeg ned og justerte opp på nytt. Om det hjalp? Jo, jøss! Alt ble litt mer lettflytende, toppen virker litt mer utstrakt, og det var mer informasjon i mellombassen.
    Samtidig som jeg hadde vinylriggen nede, byttet jeg ut de ganske simple plastføttene på Seismic Sink-plattformen med noen Soundcare-spikes jeg har hatt liggende. Jeg bruker disse under høyttalerne med veldig godt resultat. Her ble det slett ikke som forventet. Plutselig var lyden masete, kaotisk og bassfattig. En fantastisk god platespiller redusert til en middelmådighet. På plass med de simple plastbitene, og alt falt på plass igjen.......

En betimelig påminnelse om at det kan være ufattelig stor forskjell på "bedre" og "anderledes"
    "En betimelig påminnelse om at det kan være ufattelig stor forskjell på "bedre" og "anderledes"

Nettopp.
    Og her har vi mye å "gå på" de fleste av oss ;)

Ps:
    Slike kvelder er ofte verdt sin vekt i gull.(sammen med sin kjære og venner)

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    28.831
    Torget vurderinger
    27

Ja, som alle vet har jo impulse utsøkt smak når det gjelder hifi og musikk. Det bare nevnes at det ikke står dårligere til med kokkelering og flytende der i gården.
    Takker igjen impulse, for usedvanlig godt selskap og bevertning. Herlig, rett og slett.

KJ

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Antall liker
    4.921
    Torget vurderinger
    1

impulse skrev:
    ...En betimelig påminnelse om at det kan være ufattelig stor forskjell på "bedre" og "anderledes"
    O.t. av en eller annen grunn forveksles dette litt ofte ... mange av oss har gått i den «fella».

Sláinte!

mvh
    KJ

PS. det eneste irske brennevinet jeg konsumerer frivillig er BlackBush fra Old Bushmill's Dist., ellers foretrekker jeg ofte noe ramsalt dobbeltdestilert skotsk gull.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen

OK, neste kapittel i platespillerhistorien. Her om dagen hadde jeg en fantastisk fin hifi-opplevelse hos en av mine beste venner, en kar med mengder av erfaring fra bransjen og et intenst kjærlighetsforhold til musikken. Han hadde gått til anskaffelse av en virkelig klassiker, Sonys profesjonelle "radiostasjons-drivverk" TTS 3000, laget for å ta opp kampen med EMT og Thorens.(Og NRK byttet faktisk ut sine EMT med denne..)
    Remdrevet, og med en motor sterk nok til å kunne drive en middelsstor gressklipper... ;) Produsert fra 1966-71.
    Akkurat den jeg lyttet til var satt opp med en SME 3012 og det nærmest selvsagte elementet i en sånn sammenheng, Denons smått fantastiske 103c.Etter å ha etterkontrollert med Fosses utmerkede Dr. Feikert-protraktor, var det bare å senke nåla i rillene. Det låt rett og slett skremmende bra. Levende, lettflytende, dynamisk..og med driv i bøttevis. Den manglende dybden, som ofte er det 103 kritiseres for, var i alle fall ikke manglende her. Kanskje er det et kompatibilitetsproblem? Den er kresen på armer. Låter katastrofalt i en Rega, veldig bra i gode japanske armer. Perfekt i FR 64 og netopp SME 3012. Kilen på belastningsimpedanse også. Det må sitte før den viser hva den kan. Koster så og si ingenting i forhold til ytelsen, antakeligvis fordi dette helt fra begynnelsen var et profesjonelt produkt. Radiostasjoner og plateselskap betaler ikke skjorta for en pickup. Dessuten visste ingen hva high-end var på begynnelsen av sekstitallet heller!

Nå har det seg sånn at jeg har fått dette lille vidunderet i hus. Fosses "avlagte". Så vidt innspilt. Akkurat montert og justert, klar til innsats i favorittarmen, FR64FX. Ser lekkert ut gjør det også. Alt er svart og sobert. Men så er det jo det at noen ganger går det ikke helt som planlagt! Jeg har lånt bort en kabel til en verdig trengende kamerat.Det hadde jeg selvfølgelig glemt i iveren etter å få dette til å spille. Dermed mangler jeg en....så lyttingen tar ikke til før i morgen formiddag, tidligst. Men DA..!

Stay tuned!

K

kbwh

Gjest

Tuned. Takk for hyggelig lese nok en gang.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen

Hyggelig å høre, Valentino! Tusen takk! Glemte å nevne en arm den virkelig koser seg i... WT Classic. Ring any bells? ;-)

trondkj

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2004
    Antall liker
    70

Morsomt å lese, Impulse, i kveld har jeg faktisk lyttet til min TTS-3000, riktignok "bare" med en SME3009 Series III arm, og en Shure V15II pickup. Det er et utrolig godt drivverk, men jeg merker at den pickupen blir plaget med ørlite brum når den nærmer seg innerrillen på platen. Får forhåpentligvis prøvd den med en SME3012 en vakker dag.

Ellers så trodde jeg faktisk at det var denne som erstattet Thorens TD124 og Garrard 401 rundt om i de mange NRK-studioer, NRK brukte vel ikke særlig mange EMT før på 80-tallet, og da gikk det mest i EMT 938 med SME 3009 series IIIs arm. Innimellom var det Technics SP10 som gjaldt. Eller ???

mvh trondkj

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen

Jeg tror NRK hadde en rimelig sober park med grammofoner på den tiden. Både 401, TD124 og EMT SP10 kom først tidlig på 70-tallet. Hva som avløste hva er kanskje vanskelig å si sikkert, men historien jeg har hørt fra ekstremt velinformert hold var at TTS3000 avløste en EMT-modell.Med lydmessig gevinst, ikke minst. Den var forøvrig utstyrt med den fine Seem-armen, utviklet i samarbeid med Kongsberg Våpenfabrikk. Andre kan sikkert være av en annen oppfatning, mitt poeng er at TTS 3000 er en ganske "hemmelig" klassiker. Vakker er den også! Du er jammen heldig som har en! ;D Ellers fortjener den nok et element som er et strå hvassere enn det du bruker nå, ja. ...(erter jeg på meg vintagefundamentalistene nå, tro? ;) )

trondkj

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2004
    Antall liker
    70

impulse skrev:
    Jeg tror NRK hadde en rimelig sober park med grammofoner på den tiden. Både 401, TD124 og EMT SP10 kom først tidlig på 70-tallet.
    Må bare rette litt på det du skriver her ;) TD124 kom i 1957 og var i produksjon til 1967. Garrard 401 kom i 1966 da den avløste "kokeplata" 301, og var i produksjon litt utpå 70-tallet. EMT hadde 927 og 930 på 60-tallet, når de begynte med direktedrift er jeg ikke sikker på, men det var en gang på 70-tallet. Sony TTS3000 kom i produksjon i 68-69 og var i produksjon ikke så veldig mange år før den ble avløst av TTS4000 som var direktedreven.
    Technics SP10 kom på 70-tallet en gang, og var vanlig i bruk til utpå 80-tallet. EMT 938 finnes ennå i bruk i NRK her og der.

impulse skrev:
    Hva som avløste hva er kanskje vanskelig å si sikkert, men historien jeg har hørt fra ekstremt velinformert hold var at TTS3000 avløste en EMT-modell.Med lydmessig gevinst, ikke minst. Den var forøvrig utstyrt med den fine Seem-armen, utviklet i samarbeid med Kongsberg Våpenfabrikk. Andre kan sikkert være av en annen oppfatning, mitt poeng er at TTS 3000 er en ganske "hemmelig" klassiker. Vakker er den også! Du er jammen heldig som har en! ;D Ellers fortjener den nok et element som er et strå hvassere enn det du bruker nå, ja. ...(erter jeg på meg vintagefundamentalistene nå, tro? ;) )
    Joda, jeg er kanskje heldig, kanskje er jeg heldigere enn som så om ikke alt for lenge. Er enig med deg i at TTS3000 er en klassiker som på langt nær har fått den oppmerksomheten den fortjener.

Hva angår pickupen passer den akkurat den armen jeg har på veldig bra, og du burde faktisk hørt en V15II med SAS-nål fra Jico. I riktig arm, vel og merke :D. Men ellers så tåler nok verket mangt og meget av både armer og pickuper uten å gjøre skam på noe av det ;D

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen

oj, ikke rart det der var til å misforstå! Jeg glemte å sette punktum!!Det skulle være punktum etter EMT! Jeg mente at det kun var SP 10 som kom først på 70-tallet.. men når punktum manglet, så det jo ut som alle jeg ramset opp kom da. Det gjorde de IKKE. Du har helt rett. Og det hadde jeg også, faktisk... ;D

trondkj

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2004
    Antall liker
    70

impulse skrev:
    oj, ikke rart det der var til å misforstå! Jeg glemte å sette punktum!!Det skulle være punktum etter EMT! Jeg mente at det kun var SP 10 som kom først på 70-tallet.. men når punktum manglet, så det jo ut som alle jeg ramset opp kom da. Det gjorde de IKKE. Du har helt rett. Og det hadde jeg også, faktisk... ;D
    Ja, er det ikke rart hva den lille prikken kan stelle til når den uteblir? ;D Det er jo klart at med punktum blir meningen en helt annen. Godt vi har rett begge to, da ;D

mvh trondkj

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen

Så er det søndag ettermiddag. Sliten etter tre studiedager, men gledet meg til endelig å høre 103c i oppsettet. Resultatet var slett ikke det jeg hadde forventet. Det er helt tydelig at jeg har en feil eller en heftig mismatch et eller annet sted. Brum, lite gain og null dynamikk tyder på at jeg må se meg om etter en annen trafo, tror jeg. Noen som har en liggende, eller? Råd og vink mottas med takk!

K

kbwh

Gjest

Huffda!
    Passende arm og RIAA finnes tre meter fra her jeg sitter. Mye hjelp i meg, gitt!

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen

Hehehe...Du har en ikke helt ubetydelig humoristisk sans, Valentino. Sånt hjelper alltid! ;D

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.965
    Torget vurderinger
    4

impulse skrev:
    Den var forøvrig utstyrt med den fine Seem-armen, utviklet i samarbeid med Kongsberg Våpenfabrikk. Andre kan sikkert være av en annen oppfatning, mitt poeng er at TTS 3000 er en ganske "hemmelig" klassiker.
    Det var vel mye fra Kongsberg Våpenfabrikk som var hemmelig...

Reiser til Horten-messa i morgen. Kan jeg risikere å se noen av dere der?

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen

Der skulle jeg virkelig gjerne vært, Kjoenik..og det var definitivt planen. Det dukket imidlertid opp familiære ting jeg må prioritere, så desverre, ikke i år... :(

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen

Så er det klart for nok et kapittel. Endelig har 103c gått noen runder her i huset, og nå med aktiv MC-forsterkning i form av et Thorhauge Mc-trinn med batteridrift.. (joda, det har også vært innom Fosse, og er tidligere omtalt i hans eminente platespillerblogg).Bilder kommer i løpet av kvelden!

Hvordan det låt? Forrykende! Lyden hadde kropp i massevis, og det var driv, fremdrift, dynamikk og bass som gjorde det usannsynlig morsomt å spille plater. Selv ganske antiseptiske opptak fikk en tyngde og et driv som understreket energi og spilleglede på bekostning av filligransdetaljering og analyse. Dette uunseelige lille elementet med Mikke Mus-prisen finner begeistringen,nærværet og morroa dypt (eller ikke så dypt, egentlig..) nedi rillene og drar det opp. Noen ganger dukker den opp, denne X-faktoren, dette som gjør et komponent unikt ved måten det slipper musikken igjennom på, uten på noen måte å forsøke å stå i veien. Mange Audio Note -produkter har det. Likeså Quads elektrostater og rørting.. Garrards mellomhjulsspillere av den gode sorten. cj-forsterkere. Mange Klipschmodeller. Denons 103 har det i bøtter og spann. Musikaliteten. :D

Jeg har hatt det uforskammet gøy foran anlegget i kveld. Jeg nøt Brendels Mozart-tolkninger, Springsteens episke gjennombrudd, Genesis fra glansperioden, Van The Man, His Bobness og David Sylvian. Ikke et øyeblikk tenkte jeg i hifi-termer. At all denne lykken kan kjøpes for relativt usle 1275,- gjør Denon 103c til et kupp av monumentale dimesjoner! De fleste som har lyttet på NRK de siste 30 år, har forresten hørt den, om enn ikke i eget oppsett.
    Neida, den er jo ikke perfekt.
    Den er ikke superoppløst, og det mangler litt på nyansering, spesielt i toppen. Piano og fioliner har litt rikere klangfarger enn 103 greier å få fram. Dessuten varter den ikke opp med et dybdeperspektiv som får det til å høres ut som om jeg har et symfoniorkester ute på kjøkkenet. Samtidig er den slett ikke grunn, slik som mange synes å hevde. For oss som liker å kjøpe en og annen LP brukt, er det godt å vite at 103 har en forsiktig måte å forholde seg til rillestøy og slitasje på. Det blir aldri øredøvende, for å si det sånn.
    Den har en måte å spille musikk på som gjør at du kommer til å konsentrere deg om musikken uten å bli særlig oppmerksom på de svakhetene som er der. Sånn skal etter min mening et virkelig godt og musikkfrembringende hifikomponent oppføre seg. Det er bare synd det ikke alltid er tilfelle.

Denne lille svarte sekstitallsklassikeren som ble lansert helt tilbake i mitt fødselsår, er kommet for å bli. Den må nok kjempe om oppholdstillatelse i platespillerarmen til tider, men den blir i samlingen. Anbefales på det aller varmeste!

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    28.831
    Torget vurderinger
    27

Flott Impulse. Moro å lese at du konkluderer som meg og Boe. Jeg tar meg den frihet å legge ved en link til egen omtale.
    http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,12484.0.html

Bruker du Denon 103C? Enn den du kjøpte av meg? Får jeg den tilbake eller skal du ha to?
    Ellers må vi få til en samling snart. Boe har forresten lyst til å være med og trenger protractoren for justering av diverse godterier.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen

En god morgen til deg, Fosse! :D Jo, den jeg bruker er din "avlagte". Denon bruker "C"-betegnelsen i Japan for å gi den nåværende versjonen en plass på det rikholdige familietreet, , men kanskje jeg bare skal omtale den som 103, som det står på esken.. ;)
    Som du vel kan lese, dette er forrykende bra til prisen, og jeg har ingen problemer med å forstå hvorfor dette elementet har fått legendestatus. Etter at den minst like utmerkede danske MC-forsterkeren fikk stå på i natt og gikk seg varm, er det faktisk enda bedre. Her er det energi i massevis når musikken krever det, ellers har denne kombinasjonen en ro som man kun finner på virkelig velkonstruerte og gjennomtenkte produkter, IMHO.

Selvfølgelig må vi ta en lyttekveld snart! Ta med deg Boe og Parelius, så ordner jeg rigg, mat og malt. ;D

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen

Ang. dette lille svarte pickupelementet jeg maser om her... I siste utgave av Stereophile omtaler Art Dudley 103:

"One hell of a bargain. It gives you heart and Soul"

I could not agree more, Art.

For øvrig meldes det at Zu, disse gutta som lager hyperfølsomme høyttalere til rør, nå lanserer en pickup. Zu 103. Riktig! En Denon 103 i aluminiumshus....

K

kbwh

Gjest

Jeg tror jaggu du har en slik hifieuforisk uke jeg, impulse! Artig lese dette her.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen

Hehehe.. Du har nok rett i det, Valentino. Det er ikke ofte jeg går litt av hengslene, men når det låter så fint og koster så ufattelig lite, da må jeg ta frem roperten. Det føles forøvrig veldig godt å være euforisk etter en relativt lang og begivenhetsrik ferd med platespillere, elementer, internkabling og "what not". ;D Godt du fremdeles er "tuned", forrresten!

Du får komme innom å høre!

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen

Alta? Mulig det er for tidlig på morra´n for meg her, men.......

K

kbwh

Gjest

impulse skrev:
    Du får komme innom å høre!
    Ja! Og du må denne veien også. Vi har løsninger som teknisk spriker mer enn en puddelrockgitarists ben, men begivenheter av stor musikalsk verdi synes de begge å være kapable til å formidle.

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.307
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    8

Vendur.no
    Markveien 51a
    9510 Alta
    Norge

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn