Rega P 9 ? Langt ifra! Endelig med bilder!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    28.831
    Torget vurderinger
    27

Det er bare pyser som ikke trekker éntydige konklusjoner, la oss få en soleklar prioritering, med terningkast og prosenter. Jeg forlanger!

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen

Det der er hva man på godt terapeutspråk kaller en projeksjon, Fosse! ;D Men ok, konklusjon kommer. Ganske snart. Bear with me, Gentlemen.

K

kbwh

Gjest

DU MÅ VÆRE VELDIG TYDELIG FOR JEG SPILLER ALT FOR HØYT FOR TIDEN.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen

Subwoofernevrose, altså! :D

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen

Nå har jeg spilt meg gjennom fem,seks plater etter å ha gjort en "kjempeoppgradering". Dephinis medfølgende og ganske gode T+A nettkabel ble byttet ut med Synergistic Reference Master. Wow! Klart større lydbilde, mye dypere bass med bedre oppløsning pg bedre tredimensjonalitet. Dette begynner virkelig å smake av fuggel! ;D

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen

Jøss, dette riatrinnet er følsomt for kvaliteten på nettkabel, men med SR Master kom det lille jeg savnet ettertrykkelig på plass, dessuten var tendensen til tåkelegging og festpukkel borte vekk.
    Geoff Husband hadde virkelig rett, Trichord Delphini og Dynavector XX2 er en kanonmatch, så nå ser det ut som min trofaste cj må vike for en todelt brite...

K

kbwh

Gjest

Tror du den fikser klimaet i Bergen da?

MaKi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4

Moro, impulse. Gratulerer! Det var jo en rask (og rimeligere?) affære? Kjekt å bli tatt på sengen og bli ferdig med det noen ganger. Snart får noen seg en sabla god riia fra bruktbørsen, det er helt sikkert :D

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen

Nå er alle avgjørelser tatt, jeg er ekstremt fornøyd med alt, og må si jeg aldri har hatt bedre vinyllyd enn jeg har nå.Og selv om jeg fremdeles mener det er her inne på vinylforumet gleden har søkt tilflukt,er det vel på tide å trekke ut proppen og legge ned denne tråden nå....

Det har vært en helt fantastisk reise med noen overraskende vendinger, fantastisk mange hyggelige kommentarer, innlegg, forslag og løsninger. Denne tråden har til og med ført til noen flotte vennskap som jeg setter umåtelig pris på.

Tusen takk alle sammen, det har vært en ære å dele tanker og erfaringer med dere! Dere er faktisk ansvarlige for at jeg fremdeles synes sentralen kan være et utrolig hyggelig sted å være. Nå tror jeg tiden er inne for andre tråder og andre erfaringsblogger. Betrakt det som en utfordring, mine herrer!

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.965
    Torget vurderinger
    4

Valentino skrev:
    Tror du den fikser klimaet i Bergen da?
    Om den ikke drukner på veien vil jeg tro at den står ganske trygt, enn så lenge, i 2. etg, ca 20 meter over havets blanke overflate.
    Om den danker ut mini basis vil tiden vise. Jeg har nemmelig tenkt å kjøre noen veldig skeptiske dobbelblindede og halvt beduggede sammenlikningsundersøkelser på disse komponentene!

:)

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.965
    Torget vurderinger
    4

Det er jo litt vemodig dette. At tråden skal ende her.
    Takk for reisen så langt, har vært spennende å følge med!

Du kan jo kanskje si at dette er det tentative endepunktet for tråden, men at den plukkes opp igjen hvis/når "noe" skulle skje... :)
    Er det egentlig noen bilder av høytalerne dine i tråden?
    Kan du egentlig avslutte uten bilder av høytalerne?

ELEL6200

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.08.2004
    Antall liker
    117

Du kan da ikke stoppe denne vidunderlige tråden nå, Impulse :'(
    Jeg blir litt engstlig når jeg leser ditt siste innlegg, betyr dette at vi vil se mindre av deg her på HFS?

Bilder av H2 er nok det eneste jeg har savnet i denne tråden.

Lf

K

kbwh

Gjest

kjoenik skrev:
    ...kjøre noen veldig skeptiske dobbelblindede og halvt beduggede sammenlikningsundersøkelser...
    Eneste typen undersøkelser som kan gi det riktige svaret!
    Valentino er forøvrig sløret i blikket og lettere oppløftet etter en særdeles hyggelig samtale med thomand. Vi har snakket om gleden ved BASS.

K

kbwh

Gjest

impulse,

Måtte neste din neste blogg bare inneha en brøkdel av lesverdigheten i denne og jeg skullle være lykkelig. Jeg gleder meg allerede.

MaKi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4

Takk for alle bilder og fantastiske beskrivelser underveis i ferden, impulse. Måtte ånden komme og ta rotta på deg slik at du finner noe nytt å oppgradere, uten at jeg kan skjønne hva det skulle være :D

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen

Hjertelig takk, Valentino. Jeg skal gjøre mitt aller beste! Veldig hyggelig å høre at du har fått noe ut av denne etterhvert lange bloggen. Snart kommer du vel på kaffe og lytter litt også?

Mulig du har rett, Kjoenik. At dette bare er den tentative avslutningen...eller kanskje ikke. Jeg tror faktisk ikke det kommer til å dukke opp så mye nytt utstyr i heimen fremover, i alle fall ikke på vinylsiden. Nå er verk, arm, riaa og pickup på plass, jeg har solgt unna det meste av pickupsamlingen. Thorhaugeboksen blir snart å finne hos deg (og kommer helt sikkert til å innvilges permanent oppholdstillatelse!) Bare cj-riaaen er på leting etter et nytt hjem. Det eneste jeg leter etter nå som i det hele tatt har med vinylplater å gjøre, er plass i kåken til 2500 eksemplarer av arten! Den delen av stua som var avsatt til formålet huser nemlig nå et antikt skap vi arvet etter svigerfar.....

Jeg driver å tar bilder til en anleggstråd, og der kan jeg love at mine høyt elskede H2 også kan beskues. Det får bli neste arena for ordgyterier, strøtanker og erfaringer,tror jeg.

Ellef, tusen takk til deg også. Jeg synes også dette har vært en utrolig fin tråd, men det kommer sikkert fler, og dessuten dør den jo ikke, den bare henvises til et videre liv i en slags respirator..med muligheter til å vekkes opp igjen. Nå er det jo på tide at vi snart finner en høvelig vinylrigg til deg også, slik at du kan sjøsette din egen vinylblogg! Det jobbes med saken, skal du vite!
    Med hensyn til hvor mye jeg blir å se fremover er jeg jaggu ikke helt sikker. Å oppsøke vinylforumet, musikktrådene, vennetrådene og en og annen diskusjonstråd er fremdeles noe jeg liker godt og tidvis frydes over, og jeg har blitt kjent med en mengde inspirerende sjeler her inne, men ellers synes jeg sentralen er inne i en utvikling som er betenkelig. Kabelkrangletrådene er overalt og sprer seg som mugg på gammal mat. Ikke byr de på annet enn resirkulering av gamle oppgulp og stadig mer polarisering og kjefting heller.Jeg er selvfølgelig for resirkulering, men slett ikke denne typen! Det er tidvis langt mellom tråder jeg lar meg engasjere av,OT er noen dager det eneste som er å få øye på, og jeg registrerer at mange bidragsytere som står for formidling, forbrødring, felles glede i denne fantastiske men tidvis frustrerende hobbyen og fokus på opplevelser blir stadig mindre aktive. Om de da ikke har trukket seg helt ut. Jeg setter det litt på spissen, joda. Men bare litt.
    Nå er vel ikke jeg den som trekker meg unna når det begynner å blåse litt,så kanskje jeg burde mane til bevissthet og skrive fammende apeller i stedet (kanskje er det akkurat det jeg gjør nå?!) The jury is still out. Den som lever får se. Livet er uansett for kort til å krangle med folk med altfor mye ørevoks.

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    28.831
    Torget vurderinger
    27

Jeg må nok en gang få takk for en utrolig flott tråd Impulse. Virkelig, har vært en glede å følge deg og ditt. Gleder til din "mitt anlegg".

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen

Fosse og MaHa, selv takk! Det har virkelig vært en sann fryd å ha dere med også, både her inne og på lytteseanser i Selvaagstova.
    Og Magnus, jeg er faktisk enig med deg. Jeg kan rett og slett ikke tenke meg noe jeg har behov for å oppgradere. Det kommer snart et pår nye jumpere på plass, men det er også alt. Det er faktisk en av grunnene til at jeg trekker ut proppen her. Det kommer til å bli kjøpt store mengder vinyl framover, men da får jeg vel heller lage en tråd hver gang jeg får tak i noe jeg liker ekstra godt... (som jeg akkurat har gjort. ;) )

P

Parelius

Gjest

Ja, da kom du nesten i mål da, impulse; bare ordentlig platespiller som gjenstår…

Fin tråd!!

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen

Hehe.. Rart du skulle nevne det, Parelius. Jeg har nemlig fått et tilbud på en VPI TNT JR. MK II med JMW 10i. Det er vel en ordentlig platespiller, er det ikke...? :D
    Men som sagt, jeg er så fornøyd at jeg ikke har oppgraderingsplaner. Dessuten tar en VPI TNT uhyggelig stor plass.....

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.965
    Torget vurderinger
    4

Ser virkelig frem til tråden om anlegget ditt!!

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28

...og du får ikke noen jumpere av meg hvis du legger inn årene og seiler din egen sjø ;D

Når det er sagt er jeg veldig enig med deg impuls i at mye av det som det krangles over er trettende , lite givende og til tider frustrende... Utifra dette faktum skal det bli et skikkelig svir når vårt lille prosjekt sjøsettes her inne... Det vil nok høyne tempraturen, men også gleden for involverte i det vi skal lage...Jeg gleder meg allerede...Nyte musikk for musikkens skyld og derav bedømme....

Noe mer kan en vel ikke si om dette ....

Og ja, jeg har også kost meg med tråden din.... Å legge den i respirator ville ikke være den verdig impuls... Evne til å glede av det skrevne ord er det ikke alle som kan...Men den egenskap er deg forunnt så da har du intet valg slik jeg ser det... ;)

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.965
    Torget vurderinger
    4

Hm, spennende! :)

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.305
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    8

På tide å hente riaaen min, nå som tråden slutter...

Takk for masse god input her, og glær mæ til tråden om stereotråden starter.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen

Hehe, det lille (?) testprosjektet vårt kommer definitivt til å sjøsettes, HCS. Vi kommer til å gjøre det her inne også, bare ikke på akkurat dette underforumet...Den som lever får høre! ;)

I mellomtiden får jeg heller pusle med bilder til anleggstråden. Tror den nærmer seg nå, nemlig.

Og så var det dette med små justeringer, da...Jeg har en veldig god kabel på hånden som er ment brukt fra armbase til riaa. Det er bare det at det er vanlige phonoplugger på den, og min FR har selvfølgelig DIN-plugg. Akkurat nå undres jeg på om det kan være noe å hente på å bygge om verket slik at jeg kan bruke phonoplugger på armkabelen i stedet.... Noen synspunkter? I mon bok er det netopp på platespillersiden at kabelkvaliteten er aller mest hørbar...

(Jøss, så godt det kjennes å komme med en sånn uttalelse uten at det dermed starter en endeløs kabeldiskusjon.... :D )

Dette er forøvrig ikke en gjenoppliving av tråden, bare en siste kommentar og et ørlite avsluttende spørsmål... ;)

Neida. Her kommer det avsluttende spørsmålet. Er det noen som vet om noen som kan påta seg en slik ombyging? Jeg har for stor respekt for viktigheten av optimal forbindelse til å orke å klå med det sjøl, nemlig....

K

kbwh

Gjest

Hehe. Spør Naimgutta om å bytte fra DIN til Phono og de sier hifidjevelutdrivende besvergelser før ABM har fått opp pianolokket. Spøk til side: Din er en bedre kontakt enn phono når begge gjøres skikkelig, og slikt kan like gjerne være hørbart ved pickupnivå som selve kablene.

Jeg synes det er praktisk med phonoplugger ved tonearmsbasen, og det gir jo muligheter for lydeksperimenter, ja. Tweak 'til you drop er jo litt av moroa med vinyl.

MaKi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4

Er det ikke like greit å benytte din i den ene enden da, eller er du såpass fornuftig at skulle du teste kabelen før kjøp, rett og slett? Jeg har en ledig naim din-plugg liggende hvis det skulle bli aktuelt.
    Din er fin (ordspill)

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen

Som om jeg skulle ha sagt det selv, Valentino.Det er spennende å tweake litt. Og du har et godt poeng mht. kontaktkvaliteten på DIN vs. phono. Akkurat nå er jeg forøvrig "Dangerously close to dropping". Og ikke fordi jeg tweaker til det bikker, men fordi antiskatingmekanismen på FR-armen hopper av i eininga. Den er festet via en puslete bit sene til en liten pigg bakpå armbasen, og straks armen når midtpunktet på plata, hopper svineriet av. Dermed kjører jeg i praksis uten antiskating.....og det kjenner jeg at jeg ikke liker.

Pixy

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    17.07.2003
    Antall liker
    12

Hmmm...
    Har du riktig vinkel på armen til antiskatingloddet da Impulse?
    Har ikke dette problemet på min, men den oppførte seg litt mistenkelig
    før justering. 90 grader i forhold til (hoved)armen når PU tar tak i rilla på
    første sang ;D Du har sjekka at sena ligger riktig i trinsa si også, ikke sant?
    Den hopper lett ut.

Med forbehold om dårlig forklaring

Pixy

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen

Nå er det så lenge siden noe har skjedd i denne tråden at det er på tide å dra den litt i gang igjen.. Så får vi se om den lever litt til. Det er ikke lett å trekke ut pluggen på sånne tråder, nemlig!
    Siden sist har det egentlig ikke skjedd så mye. Jeg har byttet kabler i hele anlegget, og i den anledning fikk jeg laget en custom-kabel til bruk mellom riaa og dennes strømforsyning. Det var lysår bedre enn den lille skolissa som gikk der før. I samme slengen ble armkabelen fra SME, som egentlig er en VdH 501 sølvkabel, byttet ut med nok en kabel fra Oblivion Technology. Så nå kommer absolutt alle mine kabler fra samme firma. Armkabelen var en enda større oppgradering. Perspektiv, bass, utklingning, substans og klangfarger ble ytterligere forbedret.

Så nå er det duket for den aller siste oppgraderingen, og kanskje er dettte et passende siste innlegg..
    Bestillingen er sendt. Det er fryktelig mye penger, men jeg fikk en hyggelig pris. Nå sier jeg ikke mer. Noen som tør gjette? ;D

Jeg har ymtet frampå om dette før, men trodde ikke jeg skulle gjøre det.....på et år eller to. Men sånn gikk det ikke. Farlig hobby, det her..

Edit: Nok engang, Pixy, takk til deg. Det var vinkelen på utriggeren som var problemet! It´s all over now! :D

Ellers har det ikke blitt mye til anleggstråd. Synes egentlig lufta gikk litt ut av den ballongen etter at ting kom på trykk i steden. Så det får være som det er. Nå er vel riggen omtalt og avbildet så det holder for en stund.

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.965
    Torget vurderinger
    4

HCS skrev:
    ...og du får ikke noen jumpere av meg hvis du legger inn årene og seiler din egen sjø ;D

Når det er sagt er jeg veldig enig med deg impuls i at mye av det som det krangles over er trettende , lite givende og til tider frustrende... Utifra dette faktum skal det bli et skikkelig svir når vårt lille prosjekt sjøsettes her inne... Det vil nok høyne tempraturen, men også gleden for involverte i det vi skal lage...Jeg gleder meg allerede...Nyte musikk for musikkens skyld og derav bedømme....

Noe mer kan en vel ikke si om dette ....

Og ja, jeg har også kost meg med tråden din.... Å legge den i respirator ville ikke være den verdig impuls... Evne til å glede av det skrevne ord er det ikke alle som kan...Men den egenskap er deg forunnt så da har du intet valg slik jeg ser det... ;)
    Hva var dette egentlig??
    Har dere sjøsatt noe??

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen

Vel, Kjoenik, jeg skulle ønske jeg hadde en fin, klassisk båt jeg kunne sjøsette. Men slik er det ikke. Vi hade noen planer, men de er ikke satt ut i livet ....foreløpig. Om det skjer, kommer det nok en tråd her inne, skal du se... :D

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen

Nå er den siste oppgraderingen i boks. :D Jeg har, etter fantastisk gode erfaringer med Dynavector XX2, tatt skrittet fullt ut og kjøpt en XV-1s. Storebror, som har mer av absolutt alt. Bedre blir det rett og slett ikke i min bok.

Da er vinylodysseen endelig over, og denne tråden kan vel sies å ha gjort sitt. Hjertelig takk til alle som har vært innom, delt tanker og erfaringer, filosofert og gitt av seg selv. Dere har virkelig bevist at det er på vinylforumet gleden og entusiasmen bor!

Vedlegg

Cundis

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Antall liker
    519
    Sted
    Stockholm

I all verden impulse..! Du overrasker jaggu støtt og stadig!! ::)
    Gratulere med nyervervelsen, denne tør jeg ikke høre på, man kan jo risikere å aldri bli fornøyd selv... ;)
    Tror du veien slutter her da..? ;)

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen

Ja, Pål. ;) Nå føler jeg at jeg er ved veis ende hva platespiller angår, om bare riaatrinnet holder i forhold til XV-1s, selvfølgelig... ;) Det har vært en utsøkt fornøyelse å holde denne tråden i live, men nå føler jeg at lufta har gått ut av den. Utstyret er i hus og fungerer fantastisk bra. Etter bytte av armkabling og strømkabel til riaa har jeg fått en vinyllyd som klart overgår det jeg har hatt i hus tidligere, og med Dynavectors toppmodell i hus blir det helt sikkert ingen dårligere opplevelse.. Selv om XX2 gir uendelig mye av XV-1s-lyden, er det likevel mer å hente, og nå gav det seg en mulighet. Det er slett ikke sikkert den ville kommet igjen, så som den gærningen jeg til tider kan være, ble bestemmelsen tatt.
    Ellers er du hjertelig velkommen til en lytteseanse når alt er på plass! Jeg har ZZ Tops fantastiske "Deguello" på vinyl, sånn i tilfelle du lurte... ;)

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen

Stemmer nok det, Christian. Men nå er jeg i alle fall på toppen av den stigen. Over for denne gang, i det minste. ;)

K

Kaare G. Opsahl

Gjest

Hørt noen rykter om Dynavector XV-1 GTI! impulse

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.305
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    8

RR varianten med stivere oppheng kommer våren 2009. ;)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn