Rega P 9 ? Langt ifra! Endelig med bilder!
Må bare få lov til å poste noen inntrykk.
Har hatt den ære å for andre gang ha vært på besøk hos impulse. Første gang var for litt hifi-kjøp, og en kort kopp kaffe, da sto anlegget pakket ned pga. rackbytte.
Igår haddde jeg vært i hovedstaden og handlet noen høyttalere til tv-anlegget, og rakk heldigvis en social call hos impulse på hjemoverveien.
La det bare være sagt; hos impulse føler man seg hjertelig velkommen, kaffen er klar, og man blir tatt veldig godt imot. Man trenger så absolutt ikke å være hifi-freak for å besøke han, la det være sikkert!
impulse er jo også "innehaver" av en særdeles hyggelig samboer, som faktisk tar seg tid til en prat og en kaffe til tross for at hun vet at det er en hifi-tulling på besøk. Ikke alle samboere og koner er av den arten, såvidt jeg vet
Vel, etter litt prat må impulse kverne litt mer Etiopisk Yirgacheffe, men først setter han heldigvis på en plate på hans utsøkte smykke av en platespiller. For de av dere som ikke har sett et strøkent eksemplar av denne spilleren live, gled dere.
Det blir spilt Beethoven på DG med herr Michelangeli (?) som dirigent, dette er bare så vakkert at det kan ikke beskrives. Jeg har hatt en voksende interesse for klassisk i det siste, dette får bare hele interessen til å akselere momentant.
Deretter litt norsk pop, etterfulgt av Keith Jarrett. Jeg kan sikkert bruke utrolig mange ord på å prøve og beskrive alle aspektene med lyden jeg her har opplevd, men det blir så kunstig. impulse sitt anlegg gjør det sjakktrekket som for meg er aller viktigst av alle egenskaper; det klarer ikke å dra oppmerksomheten min over mot lyd samme hvor hardt man prøver, man MÅ følge med på fremførelsen. Når man har fått til dette, så er man i mine øyne så godt som i mål. I tillegg byr lyden på enda litt til. En utrolig ro og "selvsagthet", en ufattelig ekte klang på alt av instrumenter, en stort rom, men ikke dette tøysete, enorme hi-fi holgrafiske rommet, men det som trengs av rom der og da for å vise hva musikerne gjør.
Det var litt uvant med en så naken og åpen lyd, dette er jo horn, tross alt. Men, da de første overraskelsene hadde lagt seg, så var det bare å lene seg tilbake. Dette er litt skummelt, da impulse også er innehaver av en særs behagelig sofa ;D
Jeg er ikke rørmann lenger, mye fordi jeg ikke har råd til det nivået som skal til imo for å få rør skikkelig bra. Derfor liker jeg naim like godt. Men, dette er helt klart det beste jeg har hørt av røroppsett ever, og det er ikke tøys.
Som jeg sa til impulse; undertegnede og en kompis var i forrifjor på hifi-messen i horten. Da vi gikk oppover en snurretrapp opp til Audiofreaks rom, hørte vi pianomusikk. Kompisen som ikke er hifi-geek, kunne banne på at dette var et ekte flygel som spilte. Det var det ikke, men vi ble sittende lenge på dette rommet og høre på Peters svinedyre oppsett som spilte fantastisk på klassisk.
Short version; impulse sitt anlegg spilte enda bedre. Slå den!
Det eneste som overgår impulse sitt anlegg, er hans fortryllende hund Mia. Hun er et sjarmtroll av dimensjoner!
Tusen takk for meg, impulse. Dette var det blant de hyggeligste hifi-besøk jeg noengang har vært på!
Mvh Magnus