Rega P 9 ? Langt ifra! Endelig med bilder!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen

Litt raskere, ja..... ;D
    Det gikk imponerende fort! Den er klar for levering på døra i morgen, men da er jeg desverre på studiesamlig, så leveringen er utsatt til mandag...Kjip timing, men sånn er det.Da blir det lytting med Dynavector XX2 mandag kveld. ;D Kablene er en annen historie, men så hører jo ikke det hjemme på dette forumet heller.... ;)

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.305
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    8

Dette blir moro.

Siden jeg er en frekk liten drittunge, tar jeg meg friheten til å be meg selv på en lytt. (Tar selvfølgelig med ferske boller fra et bakeri og kaffe fra Sverre Rønning).

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen

Hehe.. Velkommen skal du være, Christian! Boller og kaffe fra Rønning høres dessuten fantastisk godt ut. :D

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen

En hyggelig og presis(!) fyr fra FedEx var på døra for en time siden, og nå bærer min FR64fx en Dynavector XX2 MKII. Selvfølgelig kunne jeg ikke finne protractoren min,(må nok kjøpe en Wally!) så det er nok et stykke igjen før instillingene sitter, men det lille jeg har hørt hittil bærer bud om et voldsomt potensiale. Hvilken skala, instrumentklang,dynamikk og atmosfære! Og alt dette før justeringer og impedanse er helt på plass! Jeg kommer tlbake med flere inntrykk og bilder. Veldig snart! ;D

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    28.831
    Torget vurderinger
    27

Moro å høre Impulse. Det skal være store prioritetslikheter mellom XX-2 og XV-1s. Tipper dette kommer til å spille som ei kule. Klart du må ha deg en Wally. Fikk enda mer ut av min pickup etter at jeg justerte med den.

Funker den fint sammen med Thorhaugen (100ohm?)

Jeg får ta turen for en lytt snart. Gleder meg til det. Gratulerer. Bilder?

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen

Jeg skal definitivt bestille en Wally i dag. Så er i alle fall protractorproblemet løst en gang for alle! Det virker som om den fungerer veldig godt med Thorhauges step-up,og kvitterer med en enorm kontroll og en nesten fryktinngydende bassgjengivelse. Michelangelis flygel har aldri vært større og mer klangfargerikt gjengitt hos meg. Dessuten er det et driv av en annen verden! Det er nok et stykke igjen til alt sitter, sporingen er nemlig ikke perfekt enda, men sånn er det jo med vinyl.Nitidige justeringer er liksom en del av gamet. Dette her var verdt både utlegget og ventingen, og bedre skal det bli.

Du er hjertelig velkommen til en lytt, Fosse. Om du tar med en protractor, skal jeg til og med holde kaffen! ;D

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1

Oi oi,dette er spennende!! XX-2 er noe jeg kanskje kunne tenke meg å legge øret til nestegang det er snakk om pu oppgradering,men det er uansett lenge til,funker den med TH er jo ingenting bedre enn det,i mitt ståsted heller...lykke til,mvh Espen

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen

Nå har jeg justert overhang etter Stevenson-protractoren, (bestilte en Waly i går, men den bruker vel et par dager i posten...),eksperimentert litt med stifttrykk (endte på 1.9 g) og lyttet meg igjennom etpar plater. Kate Bush, Ella og Alfred Brendel har gjort dagen min bedre i morgentimene. Konklusjon? Dynavector XX2 MKII er det klart beste pickupelementet jeg har hatt i hus! ;D
    Vel er det kostbart, men for meg er det definitivt verd prisen. Jeg lover å komme tilbake med flere og langt mer fundamenterte lytteinntrykk, men nå må jeg dra å hente nye kabler. Ciao!

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.305
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    8

Kanskje du er ledig i morra? Eller degen derpå?

Vi prates. Jeg er ferdig med kveldsmaten; egg/bacon og stekt tomat/paprika med to Borg pils og er nå halvveis nedi Taliksern 18. Mmm.

MaKi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4

Må bare få lov til å poste noen inntrykk.
    Har hatt den ære å for andre gang ha vært på besøk hos impulse. Første gang var for litt hifi-kjøp, og en kort kopp kaffe, da sto anlegget pakket ned pga. rackbytte.
    Igår haddde jeg vært i hovedstaden og handlet noen høyttalere til tv-anlegget, og rakk heldigvis en social call hos impulse på hjemoverveien.
    La det bare være sagt; hos impulse føler man seg hjertelig velkommen, kaffen er klar, og man blir tatt veldig godt imot. Man trenger så absolutt ikke å være hifi-freak for å besøke han, la det være sikkert!
    impulse er jo også "innehaver" av en særdeles hyggelig samboer, som faktisk tar seg tid til en prat og en kaffe til tross for at hun vet at det er en hifi-tulling på besøk. Ikke alle samboere og koner er av den arten, såvidt jeg vet ;)

Vel, etter litt prat må impulse kverne litt mer Etiopisk Yirgacheffe, men først setter han heldigvis på en plate på hans utsøkte smykke av en platespiller. For de av dere som ikke har sett et strøkent eksemplar av denne spilleren live, gled dere.
    Det blir spilt Beethoven på DG med herr Michelangeli (?) som dirigent, dette er bare så vakkert at det kan ikke beskrives. Jeg har hatt en voksende interesse for klassisk i det siste, dette får bare hele interessen til å akselere momentant.

Deretter litt norsk pop, etterfulgt av Keith Jarrett. Jeg kan sikkert bruke utrolig mange ord på å prøve og beskrive alle aspektene med lyden jeg her har opplevd, men det blir så kunstig. impulse sitt anlegg gjør det sjakktrekket som for meg er aller viktigst av alle egenskaper; det klarer ikke å dra oppmerksomheten min over mot lyd samme hvor hardt man prøver, man MÅ følge med på fremførelsen. Når man har fått til dette, så er man i mine øyne så godt som i mål. I tillegg byr lyden på enda litt til. En utrolig ro og "selvsagthet", en ufattelig ekte klang på alt av instrumenter, en stort rom, men ikke dette tøysete, enorme hi-fi holgrafiske rommet, men det som trengs av rom der og da for å vise hva musikerne gjør.
    Det var litt uvant med en så naken og åpen lyd, dette er jo horn, tross alt. Men, da de første overraskelsene hadde lagt seg, så var det bare å lene seg tilbake. Dette er litt skummelt, da impulse også er innehaver av en særs behagelig sofa ;D

Jeg er ikke rørmann lenger, mye fordi jeg ikke har råd til det nivået som skal til imo for å få rør skikkelig bra. Derfor liker jeg naim like godt. Men, dette er helt klart det beste jeg har hørt av røroppsett ever, og det er ikke tøys.
    Som jeg sa til impulse; undertegnede og en kompis var i forrifjor på hifi-messen i horten. Da vi gikk oppover en snurretrapp opp til Audiofreaks rom, hørte vi pianomusikk. Kompisen som ikke er hifi-geek, kunne banne på at dette var et ekte flygel som spilte. Det var det ikke, men vi ble sittende lenge på dette rommet og høre på Peters svinedyre oppsett som spilte fantastisk på klassisk.
    Short version; impulse sitt anlegg spilte enda bedre. Slå den!

Det eneste som overgår impulse sitt anlegg, er hans fortryllende hund Mia. Hun er et sjarmtroll av dimensjoner!

Tusen takk for meg, impulse. Dette var det blant de hyggeligste hifi-besøk jeg noengang har vært på!
    Mvh Magnus

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen

Tusen takk, Magnus. Både for et helt usedvanlig hyggelig besøk og for disse overstrømmende ordene! Joda, jeg må si meg veldig fornøyd selv, særlig etter de to siste oppgraderingene begynner det virkelig å smake av fugl. Du er hjertelig velkommen neste gang du er på disse kanter, det er både flere plater, mye mere kaffe og sikkert en og annen italiensk rett å oppdrive i Selvaagstova. ;D Men vi trenger mere tid!

For ordens skyld, Michelangeli trakterte flygelet (alldeles mesterlig i min bok!) på platen du hørte. Wienersymfonikerne og Carlo Maria Giulini sto for resten. Musikken var Beethovens klaverkonsert no. 1 i C-dur, Opus 15. Liveopptak fra 1979, utgitt på Deutsche Grammafon. Den kan nok være særdeles vrien å få tak på nå, men Speakers Corner har akkurat gitt den ut på rermastret 180-grams vinyl.

Dette er en av mine favorittplater,og selvfølgelig anbefaler jeg den på det aller varmeste. Tror forresten Valentino deler min oppfatning, om jeg ikke husker helt feil.. ;)

K

kbwh

Gjest

Beethovens pianokonsert nummer én, som i realiteten er mannens andre, har jeg ikke hørt framført mer tilfredsstillende.

Man kan selvfølgelig drømme om å sitte på første rad når Helene Grimaud gjør den, men det blir garantert seende lytting og denslags kan vi jo ikke ha noe av.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen

Det var særdeles hyggelig med lyttebesøk på lørdag, og jeg har fått tid til såpass med lytting de siste dagene at det vel er på tide med en liten statusrapport. Det sitter jo tross alt et nytt element yterst på platespillerarmen. Og som jeg har vært inne på, bedre pickup har jeg ikke hatt i hus.

Thorhauges Mc-trinn har en impedanse på 100 ohm, noe som ser ut til å passe Dynavector XX2 fortreffelig. Fidelity Research FR64 fx er heller ingen dårlig match, så det burde ligge an til en lytteopplevelse som ikke begrenses av arbeidsbetingelsene..

Fra de aller første åpningsakkordene ble det klart at XX2 har noen fantastiske kvaliteter. Joda, jeg har lovprist både Denon DL103 og Dynavector DV23RS tidligere, men XX2 spiller i en helt annen divisjon. Med et stifttrykk på 1.9gram og ørlite helling på armen kvitterte denne lille sorte aruminiumsklossen med en åpenhet, en dynamikk og en utrolig fargerik instrumentlyd som jeg nærmest mistet pusten av. Aldri har min platespiller så til de grader gjort meg i stand til å lytte innover i musikken og belyse helhet, struktur, tolkning, arrangementer og instrumentkarakter. Aldri har jeg hørt et komponent som på en så fantastisk selvfølgelig måte kombinerer enorm åpenhet med varme og substans. Alt som skjer i opptaket blir tydelig, ingenting blir overfokusert. Musikken har voldsomt med hurtighet og driv, dynamikken er også til å miste pusten av. Kraften og nyanseringen i hvert enkelt av Michelangelis tangentanslag avtegnes med den aller største selvfølgelighet, og når mannen virkelig lar flygelet ta av, har det en kraft,tyngde og en nyanserikdom jeg så og si aldri har hørt maken til fra noe innspillt medium. Igjen, følelsen av helhet er slående. Det låter så uvanlig riktig og gjenkjennelig, så lettflytende og naturlig. Det blir helt umulig å tenke hifiparametere og enda vanskeligere å løsrive seg fra musikken. Store ord, jeg vet det. Men jeg regner med at andre brukere av Dynas mer kostbare modeller kjenner seg igjen.
    Jeg fikk lyst til å prøve XX2s gjennomskinnelighet og fantastiske musikalitet på diverse gamle favoritter, og først ut var Claptons "Let it grow", en låt som fremdeles gir meg ståpels,over 30 år etter at jeg hørte den første gang.
    Claptons vokal er sårere og mer direkte enn jeg kan huske, det er mer saft og kraft i instrumentene. Hele lydbildet fremstår med mye mer kropp enn før, og XX2 evner å åpne så voldsomt opp innover i lydbildet at Carl Radles bass plutselig fremstår som det dynamiske, pulserende rymisk lekne fundamentet den var ment å være.Det svinger enormt, og jeg skulle ønske jeg kunne spille plater hele dagen! En dreven audiofil jeg kjenner fortalte meg at XX2 var et av de aller beste elementene han visste om, og spesielt på PRAT, bass, vokal og gjengivelse av piano. Det har han evig rett i!
    Det slår meg at XX2 viser sitt slektskap med sin dobbelt så dyre storebror XV-1s ved sin selvfølgelige og totalt uanstrengte spillestil og enorme evne til å tydeliggjøre klangfarger.Det låter også utrolig rent og uforvrengt, men aldri sterilt og antiseptisk. Musikken blir gjort levende og pulserende på en måte som er totalt vanedannende. Jeg gjenkjenner den nesten svimle følelsen jeg hadde da jeg lyttet til medfantast Fosses anlegg i romjula. Musikere, deres spillestil og instrumenter ble levendegjort med verdens største selvfølgelighet. Det var snakk om å være vitne til fremførelse av musikk, ikke lytting som sådan. I så måte må jeg forøvrig innrømme at Fosses utsøkte oppsett er det klart beste jeg har hørt.
    Nå er det pokker ta meg ingen vei tilbake. Neste gang det skal oppgraderes på pickupsiden, kommer jeg til å orientere meg enda høyere opp i Dynasortimentet.
    Dette fantastiske elementet kan det skrives mye om, og det kommer jeg definitivt til å gjøre. Dette er å betrakte som del 1 av omtalen. Nå må jeg tilbake og spille plater! Bare morgentåka viker for lyset, skal jeg ta noen bilder også!

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen

Valentino, du får stjerne i boka både for utsøkt musikksmak og slående humor! ;D

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.305
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    8

Ahh, du skriver så bra at du burde skrevet i ei blekke.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen

Takker ydmykt for komplimentet, Christian. ;D

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    28.831
    Torget vurderinger
    27

Det gleder meg enormt at du er så fornøyd med XX-2 Impulse. Jeg kommer snart for en ypperlig kopp kaffe og lytt.
    Jeg tror så gjerne at likhetene mellom XX-2 og XV-1s er sterke. Planetsnapa fortalte meg nemlig at XX-2 har de samme prioriteringene og sånn sett er den av DV-modellene som ligner mest på XV-1s (Te Kaitora Rua har en litt annen prioritering).

Ellers må jeg få lov til å takk for hyggelige ord om eget oppsett. Det viktigste er jo at man selv liker det man har, men jeg er vel ikke mer selvstendig enn at det gleder langt ned i hjerterota når erfarne lyttere som deg tydelig koser seg i sweetspot. Du må forresten snart ta turen igjen, for nå er det jo oppgradert kraftig på step-up siden. Mer uanstrengt, lettflytende og naturlig er vel ord jeg vil bruke.
    Ellers stiller jeg meg bak applauderingen av dine skriverier, Impulse. De er så presise og likevel så fortellende at det er en fryd å lese.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen

Godt å høre at de er såpass like, Fosse. Og litt foruroligende, selvsagt. Det betyr jo at det er en XV-1s jeg må anskaffe neste gang.... ;)
    Ellers er du hjertelig velkommen innom ved anledning. Kaffen skal det nok bli en råd med. For ikke å snakke om lyttingen! Gleder meg til mer tid i sweetspot hos deg også, det gav så absolutt mersmak. Virkelig noe av det mest musikkfremmende og fascinerende jeg har lyttet til, og med klar margin det hyggeligste lytterommet jeg har besøkt. Til alt overmål var lyttesjokoladen utsøkt! ;)

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.965
    Torget vurderinger
    4

C._Alshus skrev:
    Ahh, du skriver så bra at du burde skrevet i ei blekke.
    Enig!
    Man skjønner det som skal skjønnes :)
    Gratulerer Impulse!!

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen

Takk skal du ha, Kjoenik. Befriende greit å vite at disse ordgyteriene er forståelige !.... ;)

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen

..og etter etpar timer med Miles Davis, Kate Bush, Brendel, David Sylvian, Dylan, Springsteen, Waits og Plant kan jeg bare bekrefte at dette blir bedre og bedre! Om det i det hele tatt er noen som leter etter beste "verdi-pr.krone"-pickup i prisklassen 15-20000 kr, får Dynavector XX2 min stemme...... :D

K

kbwh

Gjest

du gni det inn på dette viset?

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.965
    Torget vurderinger
    4

Jeg dåner!

Gni litt mer nå så dykker saldoen min under frysepunktet ;)

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen

Hehehe.. Jeg får vel bremse litt, da.. Kan jo ikke ta ansvar for saldoen din..eller at du dåner. ;)

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.305
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    8

kjoenik skrev:
    Jeg dåner!

Gni litt mer nå så dykker saldoen min under frysepunktet ;)
    Mohahaha, vent til omtale nummer to kommer.

K

kbwh

Gjest

Hvordan er tilstanden i de euforiske sfærer?

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen

Jo takk, Valentino. Her råder det fremdeles euforiske tilstander. De siste to timene har jeg koblet av med Classic Records-utgaven av Peter Gabriels "Us",og Dyna XX2 gjengir Gabriels ikke alltid helt gjennomskinlige lydbilder med så mye kropp, farger, driv og nerve at jeg egentlig bare har lyst til a kanselere kveldens avtale og sitte hjemme å spille plater. :D Det er så kontant og selvfølgelig at det er en fryd.
    Dette er kvelden for favorittplater. Dermed måtte jo Nick Drakes ubeskrivelig vakre "Five leaves left" gå noen runder også, og både frasering, mikrodynamikk, strengeanslag og følelsen av tilstedeværelse var til å juble av. Flere klasser bedre enn jeg har hørt det før, rett og slett. I forhold til samtlige avtastere som har tjenestegjort siden PD 350 kom i hus, (Grado Reference og Sonata, Dyna DV23RS, Denon DL 103, Benz Glider) har Dynavector XX2 overlegen instrumentklang,en vanvittig gåsehudfremkallende måte å gjengi stemmer og piano på,en ro og musikalitet jeg ikke har vært i nærheten av før. Alt er langt mer levende og dynamisk,og jeg kan ikke huske at det har vært så gøy å spille plater før! Kan det bli bedre nå? Tror ikke det. ;D
    Euforisk? Definitivt! Verd pengene? Jeg er i alle fall ikke i tvil!

Edit:
    Jeg kansellerte avtalen, så det ble endel plater i kveld. Nå sist en gammel klassiker, Randy Newmans "Sail away". Dynamisk, åpent,uhyre fargerikt,stort og vanvittig tredimensjonalt. En fryd fra første til aller siste akkord. Jeg tror jaggu XX-2 er det beste vinylrelaterte kjøpet jeg noen gang har gjort. JEG ER I MÅL. I alle fall til jeg har råd til en XV-1s! ;D

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28

Jar du ennå ikke fått kjeft for ditt forrige innlegg Impuls ? Eller kommer misunnelse og galle på pm etter at dine nyanskaffelser gir deg nye dimensjon for hver lille lytt. Dimensjoner som ligger langt over fatte-evnen til ei blondine som meg....

Ja, ja...På fredag "braker" det løs...Nei, ikke ertesuppe til middag...Men noget heilt anna... :eek:. Gleder meg..

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen

Hehehe... har enda ikke fått kjeft for å være så bastant, nei...Men jeg mener det faktisk. Jeg er i alle fall i mål mht vinyl. Platespiller, arm og pickup er i boks. På riaasiden kan det være det skjer noe, men den jeg har låter så fint at det ikke er noe jeg jobber intenst med, akkurat. Samtidig, om det er noen som sitter med en Herron-riaa de skal kvitte seg med....
    Vi får se hva du synes på fredag, HCS! ;) Hva fatteevnen din angår er nok den helt i toppskiktet, spør du meg....

Og som du så subtilt antyder her, Christian, en cj art er definitivt på toppen av ønskelista. Om jeg skulle vinne i Lotto.

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.965
    Torget vurderinger
    4

Hvis du skaffer deg ny riia så vet du hvor du skal sende ThorHauge, ikke sant...!?! ;)

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen

Det skal i tilfelle være pokker til MC-trinn i den riaa`n om Thorhauge skal få reisepass, men om så er så går den til Bergen,ja! ;)

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1

Nå laver vår venn Thor Hauge,nye superbokser til skaplige priiser,ikke for å herpe bruktsalg Trond,men somsagt ikke avskrekkende priser i forhold til ytelse her...Håper røra kommer snart Trond,så tar jeg medmeg riiaen som avtalt ut til deg.Da får du prøve den hos deg,mot den du har...Espen

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen

Jeg liker meg i det Valentino ynder å kalle flytsonen. Den audiofile flytsonen, selvfølgelig. Nå er det jo ikke lenge siden jeg postulerte at jeg var i mål, muligens med unntak av riaa. Ikke fordi min klassiske conrad johnson Motif MP 11 er moden for utskiftning som sådan, men den fyller ganske godt opp i hylla, og fruen ønsker seg plass til radioen. Aksjene mione stiger nok litt i heimen om en stor og en liten boks kan byttes ut med to små. En annen ting er at cj-riaaen min har inngang for hele tre platespillere/armer, og vel er jeg vinylfreak, men så langt kommer jeg nok ikke til å strekke meg......Dermed ankom unge Alshus med en Trichord Research Delphini MK II jeg får lov til å prøve noen dager. En veldig spennende todelt riaa som har fått superomtale siden den kom for endel år siden, og som sies å være en hyperoptimal match tl min relativt nyanskaffede pickup.
    Så nå står det to bokser mellom platespiller og effekttrinn.Plankpolert aluminium og plexiglass, og med en blå lysdiode som virkelig gjør sitt for å lyse opp på husalteret. Den burde få mange lommelykter til å skamme seg, for å si det sånn.
    Etter litt herjing med dipswitcher er det klart at dette er et riaatrinn med alledeles emorm spilleglede, dynamikk til å dø for og en gjengivelse av rom som gav meg hakeslepp.Jeg har mange plater som skal lyttes til de nærmeste dagene, det er helt sikkert! Jeg har sagt det før og sier det igjen. Stay tuned!
    Jeg kan jo ikke trekke ut proppen på denne tråden når det er så morro å holde på med disse greiene her! ;D

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.965
    Torget vurderinger
    4

Skal jeg sende adressen med en gang...? ;) ;D

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen

DEn har jeg allerede, Nils! ;D

MaKi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4

Meget spennende dette her, impulse! Er dette en riaa som "synergerer" like godt som cj'en? Fortell mer, please. Hvordan spiller dette? (Er inneforstått med at du ønsker litt tid til å få inntrykk, og du har sagt stay tuned, men ser det ut som at jeg klarer å vente ;D)

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen

Hehe.. Det er nok litt tidlig å konkludere enda, Magnus. Jeg kan si såpass som at det er veldig lovende foreløpig! Returnerer med flere inntrykk så fort jeg kan!

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen

Ok, så har disse to britiske boksene fått spille en stund. For det første, en Trichord Delphini trenger virkelig å bli varm før den kvitterer. Først etter nærmere et døgn begynner ting å falle skikkelig på plass!

Det mest slående er gjengivelsen av rom og akustikk. Den spenner epp et gigantisk stort og dypt lydbilde, og min trofaste Beethoven /Michelangeliplate, som er et liveopptak fra 1979, er påtagelig mere "live" nå enn den var med cj/Thorhaugekomboen. Det låter åpent, friskt og vanvittig dynamisk når jeg har satt på en plate som ikke er altfor skjemmet av dynamikkbegrensere, men slett ikke flisete og "in your face". Her er det kropp og varme nok til ikke å ofre den musikalske troverdigheten på analysealteret. Mellomtonen er veldig glatt og full av farger, og det oser spilleglede. i øvre del av bassområdet er Delphini nok litt ivrig, her er det tilløp til pukkel. Veldig livsbejaende og morsomt, men ikke strengt korrekt. Kanhende det går seg til her etter ytterligere oppvarming....Status? Det låter fantastisk bra, og et godt stykke bedre enn forventet. Er det bedre enn cj-riaaen? Det er jeg ikke helt sikker på. Det er i alle fall anderledes. Vi får se og høre hvordan det går!

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn