Rega P 9 ? Langt ifra! Endelig med bilder!
Håvard
Et lite innlegg fra skolelæreren her, var det ingen som lærte deg å sette punktum på skolen? ;D Tenkte spesielt på de første linjene.impulse skrev:Nå har denne tråden rulllet og gått siden mai, og vi skriver snart desember. Den ene platespilleren som var opphavet til tråden er forlengst solgt og lever videre i Stavanger, og den jeg i sin tid vurderte troner på husalteret og har gjort det lenge. Det har blitt noen erfaringer underveis, mange lytteinntrykk, en mengde helt usedvanlig hyggelige kommentarer og nyttige innspill, nye og fantastisk hyggelige bekjentskaper, mye inspirasjon..og ikke minst fornyet tro på vinylens fortreffelighet. Personlig må jeg si at det er akkurat her, på vinylforumet jeg koser meg mest når jeg først er logget inn på sentralen. Jeg fryder meg over all kunnskapen, all takhøyden, den nesten rørende godviljen, den felles fascinasjonen over hva som er mulig å få til med svarte vinylskivene og det tilhørende avspillingsaperaturet. Gleden og entusiasmen, rett og slett. Det hender jeg undres på om den har søkt permanent tilhold her. Gleden, altså. Drevet fra skanse til skanse som den har blitt på andre deler av sentralen. Gleden over denne hobbyen og all den fantastiske musikken den lar oss oppleve har dårlige kår blant objektivister, blindtester, kabelkrangling, evig gnåling om hva som er mulig å høre og hva som er anstendig å betale, personangrep, blind tro på kurver og hva det nå er alt sammen.....Jeg ser vår utmerkede moderator tkr hevder at det er mer trafikk. Min påstand er at det er mindre glede. Kommentarer?
Kanskje er det på tide å dra ut proppen nå? På denne tråden, altså...
Vel, det er ikke så mye å berette om dagen, selv om jeg har lyst til å legge ut både inntrykk og flere bilder, av lytteseanser, hyggelige kvelder med besøk av medsammensvorne, nyanskaffelser og hva det måtte være.
Denne platespiller-og opplevelsesbloggen har liksom blitt min baby på sentralen, men nå er det kanskje tid for løsrivelsen snart....
Vi får se. Tror jeg må dele noen lytteinntrykk av en gammel MC-klassiker først. Det er nemlig ikke hver dag jeg får bakoversveis av noe jeg trodde jeg kjente.........
Stay tuned if you want. Tror jeg får klort ned noen flere ord i løpet av kvelden. Kanskje blir det bilder også. Det er et nytt og bedre kamera i hus, nemlig.![]()
Håvard