Hmmmm riskokerJa, jeg vet det er feige lag, men jeg lot til slutt min P9 gå og koser meg med en fullautomatiker....
Denon DP-47F: 0.01% WRMS (measured from inside of platter outer rim, via tape head), 0.02% WRMS (using a record)
Har du sjekket appen mot en strobe?Ikke så gæli her heller.....
Vis vedlegget 721614
Nei, har ikke sånt utstyr men bør kanskje få lånt meg for å teste ja. Takk for tips.Har du sjekket appen mot en strobe?
Min erfaring med disse appene er at dem ikke viser riktig, har testet med 3 telefoner.
Vi må ikke glemme at @Liotheles har tre belter, da trenger han bare en telefon.Har du sjekket appen mot en strobe?
Min erfaring med disse appene er at dem ikke viser riktig, har testet med 3 telefoner.
Yepp, kjøpt ny av meg i ca 1987 og sviver ennå som ei klokke...Hmmmm riskoker
Hehe, ser jo nu at eg e inne på «Regas venner», og da er det vel selvforklarende hvorfor du har treFor jeg har 3 stereo anlegg
Kan jeg spørre om du vet størrelse på den umbrakoen som brukes til justering? Er jeg heldig, så har jeg noe liggende!Jeg har referance belte på mine spillere P25, P9 og P10, det anbefales å justere hastigheten på spilleren ved bruk av EBLT.
Angående lyden så blir alt bedre, anbefales.
1,65 eller 1,7mm, mener den er 1,7mmKan jeg spørre om du vet størrelse på den umbrakoen som brukes til justering? Er jeg heldig, så har jeg noe liggende!
Jeg har på en P1, med RB303 arm med cardas rewire og Exact, jeg synes den er detaljert, skarp og fin i diskanten, uten at den er for skarp. Men er en stund siden den ble brukt, skal sette over arm og pu fra P1 plinth til en Systemdek IIX, eller var det XII, har ikke startet prosjektet enda så har glemt hva den het :-DVelger å poste denne her, selv om svar på spørsmålet mitt kan være andre steder i oppsettet.
Er det flere enn meg som synes Exact 2 kan være litt hissig i diskanten? På enkelte innspillinger sliter jeg også med sibilanter. Gjelder forsåvidt både headfi og stereo oppsett. Hodetelefoner, HD 600, er nøytrale så da må det være kilden.
Spiller er P6 med Aria Riia.
Det eneste strange her i vår lille andedam er hvordan du har rukket å høre halvparten av alt hifi-utstyr produsert fra 1970 og frem til i dag, og det i like utallige kombinasjonerSanztra: Systemdek 2X Men hvorfor i alle dager vil du kannibalisere Regaen? Sånne armer fins å få kjøpt separat. Og ikke er de dyre heller…En klassisk 300 bør være et bedre valg. Eller en OEM 250..Jeg foretrekker faktisk disse med en japansk Helius…strange, though it may seem.
Jeg har oppplevd det samme på min og fikk av Rega importør beskjed å koble fra strøm på Neo TTPSU og så trykke raskt inn strømknappen 40 til 50 ganger.Hei Regavenner!
Noen i nærheten av Kongsberg som har en TTPSU jeg kan låne for å feilsøke et problem med min RP6 ?
Feilen arter seg på den måten at den spinner en stund etter påslag men etter litt tid (sekunder eller minutter) så sakker den for så å stoppe helt.
Av/på på TTPSU så spinner den litt igjen men stopper etter kort tid.
Jeg er litt usikker på om problemet er relatert til motoren eller TTPSU så derfor hadde det vært fint å få testet dette.
Jeg kjøpte en ekstern PSU og ble endelig kvitt "smell" fra NEOJeg opplever det samme på min P6. At det "smeller" innimellom når jeg skrur den av. Hos meg er det ikke så ille at det er plagsomt, men jeg har plassert Neo- enheten så langt unna signalkilder som jeg får den.
Har vært i kontakt med Stereofil og Mono og fikk samme rådet som deg men det hjalp ikke hos meg.Jeg har oppplevd det samme på min og fikk av Rega importør beskjed å koble fra strøm på Neo TTPSU og så trykke raskt inn strømknappen 40 til 50 ganger.
Det hjalp en god stund før problemet kom tilbake og jeg måte gjenta det over.
Ta gjerne kontakt med forhandler eller Mono (importør),du er nok ikke den første som opplever dette.
Hvis du er innenfor garanti/reklamasjon så bør det være til hjelp.Har vært i kontakt med Stereofil og Mono og fikk samme rådet som deg men det hjalp ikke hos meg.
Får vel bestille en Neo TTPSU og håpe det fikser problemet.
Takk for svar, Auditor! Skal passe på!Espendo: sørg for at spilleren har det som fulgte med- disse maskinene er svært stabile, men laseren ligger noe utsatt til..Vær villig til å betale det det koster. Mitt spørsmål er dog: Hvotfor går du ikke heller opp i Saturn R?
I hovedsak vil det være PU og RIAA som for ditt vedkommende vil ha størst innvirkning.Hej ptb
Du har nok ret i, at Ortofon Cadenza Blue ligger langt fra den varme, fyldige lyd, som kassettebåndene giver
Men hvilken REGA pladespiller/REGA pick-up konstellation kommer tæt på den varme, fyldige lyd?
Taler vi her om MM-pickup? Er en REGA MM-pickup varmere, fyldigere i lyden end en REGA MC-pickup?
Mange hilsener fra Danmark
Vinylfan DK