Alek264
Hi-Fi freak
Nå kjenner ikke jeg forhistorien her, men syntes det er synd man må ty til mobbing og hets. Forstår at man prøver å rette utsagn som kan villede eller er feil men dette er vel ingen barnehage?
Takk.Grattis med ny forsterker du kommer til å digge den. Hva slag høyttalere skal den drive ? Mvh Spyd
Ja, nå håper jeg "upgradeitis" er kurert for en stund...Espendo: Den vil du nok ha i eie enda lenger..spesielt hvis den får som fortjent, og du hopper opp til ekstern Rega RIAA en gang i nær fremtid
Jeg kan allerede si at den er et løft fra RP3 SE med Tangospinner og Neo PSU! Og da er min erfaring at Exact'en virkelig begynte å komme til liv etter femti timer eller noe sånt. Håper å få lyttet meg gjennom noen flere favorittskiver og skiver jeg har hørt mye på i det siste de neste dagene, så kommer det kanskje en mer utfyllende rapport.Grattis @espendo !!
En Rega av høyere nivå står på min plan for fremtiden også.
En 7er eller høyere
Gjerne inntrykk fra deg når du får lyttet litt!
mvh
Tusen takk. De ser jo råere ut i skjelettet, men i dette huset må det støvdeksel til av flere grunner (Men, skjelettmessig, så må jeg si jeg synes Planar 8 ser bedre ut, RP8 er noe for "kornete" for min smak...)Gratulerer, espendo. Fikk seriøst lyst å kle opp min RP10 fra skjelett-tilstanden
Økt stabilitet? Ytre plint har ingen annen kontakt med indre plint annet en via gummistrikkene i beina. Dem er ellers helt frakoblet. Stabiliteten forblir uendret.Det er nettopp pga kjernematerialet og den økte stabiliteten ved bruk av ytre plinth at jeg selv ikke anbefaler å strippe disse ned til skjelettet. Unødig risiko, men er du superstødig avholdsmann uten barn eller dyr i hus, så..
Takk BB! Nydelig spiller, som allerede nå overgår forventningene. Her er det bare å utforske platesamlingen på nytt!Økt stabilitet? Ytre plint har ingen annen kontakt med indre plint annet en via gummistrikkene i beina. Dem er ellers helt frakoblet. Stabiliteten forblir uendret.
Gratulerer med flott spiller som har en aldeles strålende arm som fint takler flotte PU`S når den tid kommer. Nyt musikken!
Mvh
-BB-
Etter hva jeg har forstått er målet til Rega med «skjelett-spillerne» å redusere alt som fanger opp vibrasjoner, noe som innbefatter plinthet. Materialvalg, stivhet, vekt og ekstra forsterkning i skjelettet er laget nettopp med dette for øyet. Hvis man skal følge Rega sin filosofi tror jeg det er mest riktig å benytte spilleren uten plinth. Plinthet er vel mest med som salgsfremmende gjennom at kjøperne forventer det. That said; uten å ha forsøkt selv, gjetter jeg på at det er forsvinnende liten forskjell hvorvidt man spiller med plinth eller uten. Jeg er ikke skråsikker på Rega sin filosofi eller hva som er rett, i motsetning til en annen, men det er nå hvordan jeg forstår det. Blir spennende å høre om du opplever forskjellTakk BB! Nydelig spiller, som allerede nå overgår forventningene. Her er det bare å utforske platesamlingen på nytt!
Min opplevelse er også at indre og ytre plinth kun "henger" sammen gjennom strikkene i koppene på ytre plinth. En dag det er tomt i huset og jeg gidder, så skal jeg uansett fjerne det ytre og spille kun med skjelettet, mest for moro skyld
Prøv å legge noe under lokket i bakkant slik at du får hevet lokket et par mm på siden der der hengslene er. Så får du bedre tid til å finne riktig lodd til riktig pris.Ønsker anbefaling på counterweight for Rega RP3 pga for lavt lokk/høyt lodd. Ser finnes noen svindyre, men hva med de rimeligere?
Alternativet må være høyere lokk, men det har jeg ikke funnet ennå.
Har vurdert denne ja. Men at det låter så meget bedre har jeg null tro påEg bruker Michell sin og den fungerer bra.
Da er vi 2Har vurdert denne ja. Men at det låter så meget bedre har jeg null tro på
Vet ikke helt definisjonen på svindyrt, men en gang i verden hadde jeg en Groovetracer som jeg likte veldig godt.Ønsker anbefaling på counterweight for Rega RP3 pga for lavt lokk/høyt lodd. Ser finnes noen svindyre, men hva med de rimeligere?
Jeg har denne selv. God som gull. Måtte bytte etter å ha satt inn 3mm spacer.Ønsker anbefaling på counterweight for Rega RP3 pga for lavt lokk/høyt lodd. Ser finnes noen svindyre, men hva med de rimeligere?