Hei.Hva er erfaringen med Rega Ania/Ania Pro MC pu på Rega spiller? Vurderer å børste støv av Regaen min og teste en Rega pu med 3 punkts feste for enkel montering av pu.
Takk for svar.Hei.
Jeg har hatt Rega Ania, har nå byttet til Ania Pro, og vil så sant det er innenfor budsjett anbefale Pro da den henter frem enda flere detaljer og i mine ører låter større enn Ania. Ania og Ania Pro har også forskjellig sliping av nålen Elliptical (Ania) og Vital profil (Ania Pro).
Jeg er meget fornøyd med Pro på min P8.
Eg fann ein AT-633 som eg brukte mellom Rega-armen og Hana SL. Det fungerer veldig bra.Har en AT33ptg på min nå og tidligere en Dynavektor DV20XL begge med spacer.
Ikke hørt om decoupler (Houdini) så måtte google, fungerer det bedre med denne?
Det blir en Rega pu, eller lager plass, blir ikke brukt penger på annen ny pu. Blir reserve spiller der jeg vet at pu er satt opp riktig (eller slik Rega vil ha det).Eg fann ein AT-633 som eg brukte mellom Rega-armen og Hana SL. Det fungerer veldig bra.
AT-633 er gått ut av produksjon, men Korf lager nye keramiske spacers.
http://korfaudio.com/blog75
Les testen til Korf. Kanskje ditt oppsett og kan ha godt av ein "spacer" mellom arm og pickup.Det blir en Rega pu, eller lager plass, blir ikke brukt penger på annen ny pu. Blir reserve spiller der jeg vet at pu er satt opp riktig (eller slik Rega vil ha det).
Kan godt være, men poenget er jeg at vil ha 3 punkt montering med Rega pu, kiss.Les testen til Korf. Kanskje ditt oppsett og kan ha godt av ein "spacer" mellom arm og pickup.
Takker!^ Stilrent.
mvh
Takker og bukker RoDa!Wow! kult oppsett @Griffenfeldt
HeiNybegynner-råd tas imot med takk Jeg må bytte pickup på min RP3, og er blitt anbefalt å gå for Exact 2 - kan dog få Exact 1 tusen kroner billigere. Er Exact 2 verdt den ekstra tusenlappen?
Hei igjen,Hej Bidevind.
...
Hvad viste dine nye målinger?
...
Mange hilsner fra Danmark
Vinylfan DK
Hej Joakimt.Nybegynner-råd tas imot med takk Jeg må bytte pickup på min RP3, og er blitt anbefalt å gå for Exact 2 - kan dog få Exact 1 tusen kroner billigere. Er Exact 2 verdt den ekstra tusenlappen?
Hej Balle Clorin.Kjøp eventuelt en plate puck/vater/vekt/clamp/ som går over spiinfeln. Senter og Legg mobilen oppå der slk at den er i senter. Appen du bruker er bra den . Men jeg liker Philip Broders WF spp med blå grafikk bedre. , måling på kant/ ute av senter blir bare feil. La også spilleren snurre og start målingen i fart.
Jeg kan senere legge ut WF spec på Rega tatt fra Analog planets YouTube besøk hos Rega . 0.17 er under 0.2 som er en grense for noen Regas. Over 0.2 er hørbart på musikk. 0.1 er lett hørbart på en test sinustone, men ikke på musikken jeg spiller..
Beltet har enormt å si for wow og flutter verdien
Hej igen Bidevind.Hei igjen,
Gjorde 3 nye forsøk m mobil 1)helt ytterst på vinylen, 2)ved spindelen og 3)i sentrum v å fylle opp med lette matrialer slik at tyngde/mengde ikke skal ha noen betydning.
Det gav helt forskjellig resultat, så det er klart at plassering av mobilen har stor betydning og må klarlegges før man eventuellt kan stile på resultatet.
W/F HASTIGHET
1) -0,63 / + 0,51% +0,35%
2) -0,27 / + 0,28% +0,73%
3) -0,17 / + 0,16% +0,70%
Med mobilen i senter så viser app'en at den er innenfor Rega's referanser vedr W/F.
Vis vedlegget 799068 Vis vedlegget 799069 Vis vedlegget 799070 Vis vedlegget 799071
Enig med RoDa! Går du for Exact, så er det bare å gjøre det enkelt. Jeg har kjøpt to stykker på Finn de siste årene, til gode priser (tatt av nye spillere fordi annen PU skulle brukes)Hei
Det er ikke noe som heter Exact 2 på Regas egne sider.
Kan hende de endret underveis i produksjonen, men kjøper du en ny Exact så er det bare å kjøpe der det er billigst.
Regner med noen andre hopper inn her om de er uenige
Ser ut som versjon 2 (nåværende versjon) er fra 2007 eller deromkring.
Rega Exact/Exact 2 confustion
I've noticed that some retailers are selling the Rega Exact 2 cartridge, while others have it listed as Exact Mk 2, and still others have it listed...forums.stevehoffman.tv
Hei og takk for opplysende svar og tips.Hej igen Bidevind.
YDERST interessant med dine nye oplysninger. Jeg kan se, at målingen SKAL foretages lige midt i centrum. Jeg vil finde et paprør og eksperimentere videre.
Super, at dine målinger for wow & flutter nu er indefor REGAs tolerancer. Mine erfaringer er, at et velsmurt centerleje samt en perfekt rem kan reducere tallene for wow & flutter. Endvidere kan en forøgelse at pladetallerkenens vægt også reducere wow & flutter, men dette indgreb vil også ændre pladespillerens lydsignatur - og herved vil du formentlig komme til at bevæge dig væk fra REGAs inspirerende og charmerende lyd.
Jeg kan se, at din pladespiller stadig kører lidt for stærkt. Kan man regulere det på din PSU - eller kan man kun regulere hastighed på den seneste NEO PSU?
Mange hilsener fra Danmark
Vinylfan DK
Hej Bidevind.Hei og takk for opplysende svar og tips.
Ved sjekk kan jeg se av hastighet KAN justeres. Det var jeg ikke klar over. ("flau")
Det er også en velger/trykkknapp for "speed program switch", hva nå det måtte være?
Hva menes med velsmurt senterleje? Jeg trodde det holdt med ett par dråper olje.
Skal jobbe videre med dette
Oppdatert:
Switchen skal trykkes inn (vise fast rødt lys) for å kunne justere hastigheten, deretter switches tilbake til svakere "blinkende" rødt.
Da viser hastigheten 33,31 og wow +/- 0,15%.
Hører fortsatt wow, men tror nå det kan skyldes at flere vinyler ikke er sentrert, evt at sporene ikke er skjært sentrert.
Se videoklipp ()
Nå husker jeg ikke hvilke data jeg fikk på RPM-appen på min P8 (den er solgt), men for å måle pleier jeg å legge en liten taperull i midten over spinden. Sentrert mobil er alfa omega, men det kan fort kreve noen forsøk før man får mobilen til å ligge helt senter. Ligger ikke mobilen i senter, påvirker det w/f da massen blir skjevt fordelt på tallerkenen.Hei og takk for opplysende svar og tips.
Ved sjekk kan jeg se av hastighet KAN justeres. Det var jeg ikke klar over. ("flau")
Det er også en velger/trykkknapp for "speed program switch", hva nå det måtte være?
Hva menes med velsmurt senterleje? Jeg trodde det holdt med ett par dråper olje.
Skal jobbe videre med dette
Oppdatert:
Switchen skal trykkes inn (vise fast rødt lys) for å kunne justere hastigheten, deretter switches tilbake til svakere "blinkende" rødt.
Da viser hastigheten 33,31 og wow +/- 0,15%.
Hører fortsatt wow, men tror nå det kan skyldes at flere vinyler ikke er sentrert, evt at sporene ikke er skjært sentrert.
Se videoklipp ()