Rega's venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Hva er anledningen for en slik vågal utskeielse da Brasse? Vunnet i Lotto evt noe bedre?
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Har og Cherry Coke, men den sparer eg til arbeidsdagen er over.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.972
    Antall liker
    14.253
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Brasse skrev:
    Trudde det var komt ein stygg knitrelyd i anlegget — så var det berre ein nyåpna boks cola zero 8)
    Den knitringen var ikke fra boksen, men hodet ditt.
    Aspartam er skumle saker...

    "Sikkerhetsstudier utført i 1967 for G.D. Searle & Company, viste mulige nevrotoksiske bivirkninger. I en studie fikk syv aper aspartam blandet med melk. En døde, fem fikk slag. En annen studie viste hjerneskader på mus, noe som ble bekreftet av Searles egne forskere."


    http://mittegetvalg.blogspot.com/2007/02/lightprodukter-og-aspartam.html
     
    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    RoDa skrev:
    Brasse skrev:
    Trudde det var komt ein stygg knitrelyd i anlegget — så var det berre ein nyåpna boks cola zero 8)
    Den knitringen var ikke fra boksen, men hodet ditt.
    Aspartam er skumle saker...

    "Sikkerhetsstudier utført i 1967 for G.D. Searle & Company, viste mulige nevrotoksiske bivirkninger. I en studie fikk syv aper aspartam blandet med melk. En døde, fem fikk slag. En annen studie viste hjerneskader på mus, noe som ble bekreftet av Searles egne forskere."


    http://mittegetvalg.blogspot.com/2007/02/lightprodukter-og-aspartam.html
    Jupp!

    Har prøvd å forklare dette til fruen 1 mill ganger, men light brusen glir fortsatt like lett ned hos henne :mad:

    Forøvrig helt offtopic med brus her, men en glad nyhet i Rega tråden er at en hvit RP3 skal hentes om en times tid ;D
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Skal klare å rydde plass om du har lyst å sette igjen RP1 her ;D
     
    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    Brasse skrev:
    Skal klare å rydde plass om du har lyst å sette igjen RP1 her ;D
    Hehe!
    Har en kar som off the record (ikke annonsert den) vil ha den, men skulle det gå i vasken skal jeg forsiktig melde ifra her at den søker ny eier :)

    Rega RP1 med Performace Pack låter forøvrig svært overbevisende for pengene. Rega er på en skikkelig opptur om dagen med sine nye produkter :)

    Det må jo bli en Rega Brio-R, nye driverket, Dac og TT-PSU til RP3 i Man Caven på sikt. Er det noe mere info på rykter-fronten om drivverket?
     
    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    gismo skrev:
    digiman skrev:
    Rega esker liker vi ;D
    Ja ja , det var sånn det måtte gå dette ;D
    Grattis med ny vinylsnurre ;)

    gismo
    Takker!
    Jupp! Ble baklengs rekkefølge dette med Exact 2 pickupen først ;D
    Som dere ser er det endel visuelle forandringer fra P3-24. Visstnok enda flere «under the hood»

    Lurer på om vi kommer til å se RP5, 7 og 9 i nærmeste fremtid.
     

    Vedlegg

    • 164.3 KB Visninger: 605
    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    Litt mere bilder. Har dessverre bare en 3 år gammel Canon lommekamera tilgjengelig i dag, så ikke mye å rope hurra over den tekniske kvaliteten.

    Første inntrykket av RP3 er meget bra. Har snurret 3 skiver nå.... Stay tuned.
     

    Vedlegg

    • 162.2 KB Visninger: 516
    • 318.7 KB Visninger: 547
    • 224.2 KB Visninger: 548

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Synes bildene ble bra jeg. Faktisk så bra at jeg har problemer med å motstå kjøp av vinylsnurrer. Har holdt meg lenge nå, og blir det en slik er Rega P3 like greit som førstekjøp som mye annet vil jeg tro. :)
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.972
    Antall liker
    14.253
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Grattis digiman!
    Lekker sak denne RP3 8)
     
    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    Takker folkens :)

    Noen snapshots fra plassen sin.
     

    Vedlegg

    • 217.7 KB Visninger: 524
    • 139.1 KB Visninger: 553
    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    Loevhagen skrev:
    Synes bildene ble bra jeg. Faktisk så bra at jeg har problemer med å motstå kjøp av vinylsnurrer. Har holdt meg lenge nå, og blir det en slik er Rega P3 like greit som førstekjøp som mye annet vil jeg tro. :)
    Går neppe galt med en slik RP3 Loevhagen. Vinyl låter veldig fin fint her nå. RP3 spiller hakket mere oppløst en RP1. Låter rett og slett mere stramt i mine ører. Særlig trommer starter og stopper raskere og det er lettere å skille ut instrumenter fra hverandre. Ellers fin flyt og musikken nytes godt. Ikke helt den deilige oppløste flyten til P5 med Ortofon Rondo Bronze jeg hadde tidligerei hovedanlegget, men supert med tanke på at den nå ligger på 5k uten PU. RP3 er en vinner i Man Cave anlegget :)

    Får du blod på tann og oppgradering syken kan man med tider og stunder slenge på en TT-PSU, oppgradere reimen eller ta den mere ut ala RoDa sin «pimped» P5 :)

    Takker JanR :)
     

    mikefish

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Innlegg
    4.960
    Antall liker
    517
    Gratulerer ! Flott platespiller,sikle.Alltid stor stas å pakke ut og koble opp !

    mvh. s,
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Grattis med flott spiller. Ser Rega har fått skikk på lokket sitt. På min P3/24 sto ikke lokket oppe av egen maskin. Husker jeg lærte meg en teknikk for å skifte skiver samtidig som jeg holdt lokket oppe.

    Ps du mangler bare en Brio r og en Rega dac. ;)
     

    mikefish

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Innlegg
    4.960
    Antall liker
    517
    Nettopp lest litt ang.Brio-R.Fristende sak det,med innebygd pl.spillerinngang:Det er et stort pluss.



    mvh. s,
     

    eksu

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.05.2007
    Innlegg
    598
    Antall liker
    527
    Torget vurderinger
    4
    Gratulerer med fin spiller. Ser meget bra ut i hvit. :)
     

    beiver

    Medlem
    Ble medlem
    12.04.2006
    Innlegg
    28
    Antall liker
    17
    Torget vurderinger
    1
    Melder meg inn her jeg også.
    Rega RP1 med Performace Pack.
    Takk til digiman for en hyggelig handel.
     
    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    mikefish skrev:
    Nettopp lest litt ang.Brio-R.Fristende sak det,med innebygd pl.spillerinngang:Det er et stort pluss.



    mvh. s,
    Må bli årets julegave. Ego julegaven vel og merke :)
    Marantz settet mitt er fine de og produsenten er en av de få med fortsatt god RIAA innbygd. Men er du først på Rega kjøret passer det ikke helt inn..... ;D
     
    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    beiver skrev:
    Melder meg inn her jeg også.
    Rega RP1 med Performace Pack.
    Takk til digiman for en hyggelig handel.
    Bare hyggelig og likeså Beiver :)
    Fått lyd i den enda?
     

    beiver

    Medlem
    Ble medlem
    12.04.2006
    Innlegg
    28
    Antall liker
    17
    Torget vurderinger
    1
    digiman skrev:
    beiver skrev:
    Melder meg inn her jeg også.
    Rega RP1 med Performace Pack.
    Takk til digiman for en hyggelig handel.
    Bare hyggelig og likeså Beiver :)
    Fått lyd i den enda?
    Lyd har jeg fått, bare testa med en Elvis skive.
    Nå tror jeg at jeg gir f... i hjemmekino og går for stereo.
    Har en Yamaha RX-V1800 men regner med betydelig bedre lyd med en stereoforsterker.
     

    eksu

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.05.2007
    Innlegg
    598
    Antall liker
    527
    Torget vurderinger
    4
    Moro at du liker lyden av vinyl. Er vel ikke så lenge til jeg også kan nyte det igjen. :)
     

    beiver

    Medlem
    Ble medlem
    12.04.2006
    Innlegg
    28
    Antall liker
    17
    Torget vurderinger
    1
    eksu skrev:
    Moro at du liker lyden av vinyl. Er vel ikke så lenge til jeg også kan nyte det igjen. :)
    Gøy med vinyl Anders.
    Bestilte de to platene med Adele i går, 159 kr. med frakt. billig.
     
    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    beiver skrev:
    digiman skrev:
    beiver skrev:
    Melder meg inn her jeg også.
    Rega RP1 med Performace Pack.
    Takk til digiman for en hyggelig handel.
    Bare hyggelig og likeså Beiver :)
    Fått lyd i den enda?
    Lyd har jeg fått, bare testa med en Elvis skive.
    Nå tror jeg at jeg gir f... i hjemmekino og går for stereo.
    Har en Yamaha RX-V1800 men regner med betydelig bedre lyd med en stereoforsterker.
    Moro :)
    Har lite erfaring med hjemmekino utstyr, men har fått med meg at Yamaha er av de bedre :)
    Men tipper at RIAA f.eks er nok ikke av høyeste prioritering i slike receiver, så det er sannsynligvis noe å hente der om du får sansen for vinylen igjen.
     
    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    Rega feberen har slått til.

    Bestilte likegodt 3 hvite reimer i dag. P9en må jo ha 2 og 1 til RP3.

    Venter en stund med TT-PSU for RP3. Vil bli varm med den først.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.972
    Antall liker
    14.253
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    digiman skrev:
    Bestilte likegodt 3 hvite reimer i dag. P9en må jo ha 2 og 1 til RP3.
    Kult 8)
    NB! De hvite virker mer kilne på rett stramming, altså så slakt at du tror reimene skal falle av.
    Min første runde med for stram reim på min P5 ga dårlig resultat og variasjon i hastighet, etter å ha slakket litt ble det saker.
     
    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    RoDa skrev:
    digiman skrev:
    Bestilte likegodt 3 hvite reimer i dag. P9en må jo ha 2 og 1 til RP3.
    Kult 8)
    NB! De hvite virker mer kilne på rett stramming, altså så slakt at du tror reimene skal falle av.
    Min første runde med for stram reim på min P5 ga dårlig resultat og variasjon i hastighet, etter å ha slakket litt ble det saker.
    Ok! Kjekt å vite :) Takk for det. Måtte du «vide» ut de hvite mye før det satt riktig RoDa?
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.972
    Antall liker
    14.253
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    digiman skrev:
    RoDa skrev:
    digiman skrev:
    Bestilte likegodt 3 hvite reimer i dag. P9en må jo ha 2 og 1 til RP3.
    Kult 8)
    NB! De hvite virker mer kilne på rett stramming, altså så slakt at du tror reimene skal falle av.
    Min første runde med for stram reim på min P5 ga dårlig resultat og variasjon i hastighet, etter å ha slakket litt ble det saker.
    Ok! Kjekt å vite :) Takk for det. Måtte du «vide» ut de hvite mye før det satt riktig RoDa?
    Motsatt, jeg måtte ha motoren temmelig mye nærmere subplatter før det ble slakt nok.
    Det er når du må utvide de hvite at de låter dårligere, så lite tension som mulig i reimene.
     
    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    RoDa skrev:
    digiman skrev:
    RoDa skrev:
    digiman skrev:
    Bestilte likegodt 3 hvite reimer i dag. P9en må jo ha 2 og 1 til RP3.
    Kult 8)
    NB! De hvite virker mer kilne på rett stramming, altså så slakt at du tror reimene skal falle av.
    Min første runde med for stram reim på min P5 ga dårlig resultat og variasjon i hastighet, etter å ha slakket litt ble det saker.
    Ok! Kjekt å vite :) Takk for det. Måtte du «vide» ut de hvite mye før det satt riktig RoDa?
    Motsatt, jeg måtte ha motoren temmelig mye nærmere subplatter før det ble slakt nok.
    Det er når du må utvide de hvite at de låter dårligere, så lite tension som mulig i reimene.

    Aaaaa! I see. Når du sier det, så husker jeg du nevnte det i vinyltråden din.
    Vil vel også tro at dette varierer imellom spillerne også. Side de er skrudd sammen for hånd, så er det muligens noen små avvik på vinylsnurrene deres. Spennende!
     
    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    Det snør visst i helvete.. :eek: :eek:

    Siterer fra bruksanvisningen til RP3. Artig at temperatur spiller en rolle. Hehe!

    Depending on the room environment and ambient temperature, playing with the lid open may offer sonic improvements. You can experiment to optimise the performance best suited to your room.

    Roy Gandy og co har visst myket opp litt på sine ellers sære påstander. Få vel ta frem platevaske maskinen min i kveld ;)
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.972
    Antall liker
    14.253
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Der ja, endelig :D
    Gandy er kanskje soft blitt på sine eldre dager ;D

    Angående whitebelt så passer det nok greit dersom svartbeltet sitter greit.
    På min var svartbeltet (som er tynnere og lettere å strekke) veldig stramt og sånn sett var IMO ikke spilleren optimalt justert fra forhandler.
     
    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    Det står litt info i bruksanvisningen til RP3 som får meg til å lure på hva Rega har av planer fremover.

    Rega upgrades for the RP3 turntable

    • Drive Belt Upgrade
    • Turntable wall bracket
    • Fono MM or MC phono stage
    • Elys 2 hand made moving magnet cartridge
    • Exact hand made moving magnet cartridge
    • TT PSU electronic speed change and power supply
    • Platter 18mm glass platter and sub platter pack


    Magefølelsen min er at de kommer til å redusere antall spillere. P2 forsvant til fordel for RP1 Performance Pack.
     
    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    O yes!! Spørs om Rega er blid på Uptown Audio nå. De tar i mot forhåndsbestillinger på nye ikke annonserte Rega RP5.
    Ryktene er at tallerken og sub platter er opgradert på den. Skal visst å dukke opp rundt jul.
     

    Vedlegg

    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    Griffenfeldt skrev:
    Ny 24v motor = 1400 kr
    Montering = 600
    tt psu = 2500
    = 4500
    = no brainer?
    Tror du slipper unna med montering. Den skal visst være ganske så enkelt å montere selv. Synes det er en No brainer jeg.
    En helt outsider er evt å få noen tusenlapper på børsen for Regaen deres og se på nye RP3 til 5k uten PU, som er nok noe i nærheten av P25 sin standard ytelse. RP3 har den nye 24v motoren og et par andre oppgraderinger i forhold til de eldre spillerne. Men P25 ser jo lekker ut og med 24v motoren er den sikkert like god eller bedre en nye RP3.

    Ellers er jo RP5 rett rundt hjørnet ;D
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Like god eller bedre? Har Roy Gandi gjort noe veldig veldig spesielt med rp3? Jeg har allerede eid en p3/24 og den er ikke i nærheten så god. Rb301 armen som sto i min p3/24 fremstår som en lakrislisse sammenlignet med rb600 armen.

    Det jeg håper på er å oppnå de samme soniske fordelene som en P5 med 24v motor og tt psu.
     
    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    Griffenfeldt skrev:
    Like god eller bedre? Har Roy Gandi gjort noe veldig veldig spesielt med rp3? Jeg har allerede eid en p3/24 og den er ikke i nærheten så god. Rb301 armen som sto i min p3/24 fremstår som en lakrislisse sammenlignet med rb600 armen.

    Det jeg håper på er å oppnå de samme soniske fordelene som en P5 med 24v motor og tt psu.
    RB303 er ganske så mere kraftig bygd en tidligere 301. Til og med fått skikkelig kabel på den :)

    Men tipper uansett at RB600 er uansett hakket hvassere enda. Var bare en tanke jeg hadde siden RP3 har blitt så gunstig i pris og P25 har noen år på bakken. Optimalt burde vi jo testet de mot hverandre :)

    Det som overrasker meg mye med RP3 er hvor nært den låter i klangen til P9en jeg har i hovedanlegget. Høres ut som en ned skalert versjon av P9en. Litt mindre dyp bas og lyden brer seg ikke ut så mye. P9en er også mere stille i mellom notene og mere tone stabil på piano o.lign, men klangen er fortsatt fullt tilstede på RP3en.

    Det kan ha noe for seg at det de har gjort mye for å redusere massen på nye RP3en.
    RP3 er en overraskende stor oppgradering i retningen bedre fra P3/24.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn