Jupp har en Airport på anlegg 2. Planen (ønsket) mitt var siden jeg trenger en DAC i anlegg 2 var en streamer boks med digital inngang Airport Express låter litt huggorm via analog ut.Brasse skrev:For min del funker det med ein Airport, sidan dataen er på heile tida uansett.
Men ja, jo, burde jo komme.
jeg heter 65finger og er en VENN av Rega 8) spiller fantastisk bra hos Brasse. Rett og slett gøy å høre musikk der i gården. De to Regakameratene som forer ELAene er et kupp!!Brasse skrev:Har hatt representanter fra Hornarrogansen og Naimsekta innom i dag.
Begge var enige om at Brio er alrighte saker.
Stort løft med Oblivion Airport som eit M2Tech-alternativ ift. optisk rett fra maskina.
Artig du nevner klinisk. Det er min oppfatning av Audiolaben kontra Rega DACen. Dog er det ikke store forskjellene totalsett imo.Brasse skrev:
hørte såvidt på den da OHC hadde fått den inn sammen med en Audiolab forsterker og eit sett Audiovector (?) høyttalere.
Litt for klinisk med heile pakka da, men dac'en er interessant.
Alle Rega har støvveksel. RP1 er super til prisen. Bare hiv av Ortofon PU som følger med. Kan ikke fatte hvorfor den leveres med den. Feil VTA og ellers grell i lyden. En Rega Bias2 eller Elys2 er super på den og krever nada justeringer.cybervision_ skrev:Ser Rega RP1 ikke koster all verden, er dette en god spiller for bruk mot Brio-R? Leveres modellene med støvdeksel til å sette over?
Jupp!Bach_Man skrev:Er det meningen at RP6 skal erstatte P5?
Enig. Blir lettere svimmel av den selv. Ligger vel kanskje i luften. RP8 muligens i 2012 og RP10 engang i fremtiden?Bach_Man skrev:Da er jeg litt spent på om det kommer en oppfølger til P7 uten den hypnotiske platetallerkenen.
Det jeg fikk vite fra Britisk forhandler nylig var at Rega skiftet ut endel av maskineriet på sin fabrikk i UK. Dette verktøyet skal ha langt bedre toleranseverdier en det eldre produksjons utstyret. RB101 og RB303 er såvidt jeg forsto de første armene produsert på det nye utstyret og skal i følge han jeg snakket med bedret toleransen på de nye armene betraktelig.ottone skrev:Rega erstatter P5 med RP6 ser det ut til. RP6 kommer med RB303 arm, samme som RP3, mens gamle P5 har RB700 arm.
Nå vet ikke jeg hva en RP6 vil koste, men RB303 selges separat rundt omkring til omtrent samme pris som RB301, mens RB700 koster et par tusen mer. Da er jeg fristet til å se P5 som en bedre kombo enn RP6, og er spent på hva prisforskjellen blir.
Jeg har sett RP6 annonsert til salgs på kontinentet for 1280 Euro, det dobbelte av RP3 hos samme, og det tyder ikke på at den blir billigere enn dagens P5.
Og hvem overtar forresten som norsk importør av Rega?
Jupp! Må kjøpe deg 24v motorkit.Deep Purple skrev:Noen som vet om Rega Planar 3 kan bygges om til P3-24?
(for å kunne bruke TTpsu)
Jeg vet det ikke, og burde nok uttrykt meg litt mer forsiktig, eller latt være.digiman skrev:.............ottone skrev:........
Skal Mono slutte med Rega ??? ??? ???
Ok! Har ikke hørt noe fra Mono om det. Snakket med de sist i dag om kommende RP6 og fikk ikke noe inntrykk at Rega var på vei vekk fra de.ottone skrev:Jeg vet det ikke, og burde nok uttrykt meg litt mer forsiktig, eller latt være.digiman skrev:.............ottone skrev:........
Skal Mono slutte med Rega ??? ??? ???
Dette er bare et rykte, og jeg vet ikke hvor det stammer fra.
Mono sine websider er nede, flere her har spurt om det samme som jeg, og vår lokale forhandler har ikke Rega på listene lengre. Det gjorde meg litt bekymret.
Noen som vet mer ?
Tror det er faktisk et bevisst valg med designet. Synes ikke selv at opplevd kvalitet lider noe. Min RP3 virker minst like godt skrud sammen som en P3-24. Nye RB303 armen kjennes også «tightere» ut en forrige RB300 baserte arm. RB303 er jo en helt ny design fra Rega produsert på langt mere presis maskinutstyr. RB700 er en forfinet RB300 med bedre spec på lager etc. Så spørsmålet er hvor stor er forskjellene på de i praksis?Bach_Man skrev:Siden TT-PSU er inkludert blir vel kanskje RP6 litt rimeligere enn P5. Men tror ikke jeg bytter ut P5 med denne, synes den minner litt for mye om billigere Regaer. Det moderniserte utseendet er jo forsåvidt positivt, men et utvalg av friske farger virker ikke særlig upmarket. P25, P5 og RP6 danner jo faktisk en nedadgående trend i oppfattet byggekvalitet (som ikke trenger å ha noe med faktisk kvalitet gjøre).