Loevhagen skrev:
digiman skrev:
Jo da. Spiller vakkert på både gitar og piano dette Rega settet ;D
Hvor ble det av englene?
cybervision_: Jeg vurderer seriøst en Brio-R for å skjønne hva the fuzz is all about. En gang over nyttår...
AoB
Har den nyere Rega DAC støtte for mer enn 16/48 via USB? Nyere definert som "siste utgave av denne DAC-en" - s/n 2000+
Loevhagen: Ikke la meg presse deg til det, men jeg synes det er utrolig deilig å ha en forsterker som koster "passe mye" for en vanlig lommebok og som yter utover det man forventer til prisen. For meg låter den rent og med god kontroll. Litt varme og spilleglede er det nok i lyden, men den låter etter mine ører dyrere enn den "skulle" til prisen. Jeg ser noen sier den gir 90% av en Nait XS - vet ikke om jeg er helt enig der, men jeg synes den er klart på høyde med 5i ihvertfall.
Synes at denne oppsummeringen fra Tone Magazine sin test oppsummerer min mening nokså greit:
The Rega Brio-R sets the benchmark for an $1000 integrated amplifier and then some. While its easy for those that regularly hear the worlds best (and often most expensive) gear to get excited about great sound, its truly thrilling to hear this level of sound quality from an amplifier with an $895 price tag. Music lovers on a budget no longer have to sacrifice quality. This one could make a crazed audiophile out of you where you least expect it.
Og også:
The Brio-R has an overall clarity that I have never experienced at this priceand Ive heard my share of much more expensive pieces that struggle to sound this good. After all, only a handful of sub-$3k amplifiers provide true high-end sound; the Brio-R belongs at the top of that short list. It truly sounds like separate components.
Skal jeg oppsummere forskjellene som er tydeligst når jeg fyrte den med Rega DAC som kilde og testet mot Bladelius Tyr II så må det være at Bladelius hadde enda bedre dynamikk, mer luft i lydbildet, men også subjektiv litt "hardere" pga noe strammere lyd. Bladelius har også mer mikrodetaljer, men forskjellene er jo i den skala at utrente ører nok ville sagt de låt likt, eller slitt med å skille dem på Tannoy-høyttalerne. På høye nivåer, over det jeg lytter blir det klart at Bladeliusen beholder kontrollen og roer lengre enn Brio-R, men man hadde vel ikke trengt en test for å vite det.
Mine to sorte klumper har forøvrig stått nedpakket i 1 mnd nå pga flytting så jeg er uhyre klar for å rigge sakene opp igjen når vi skriver 2012. Ha en god musikalsk romjul videre!