Relaxation Grotto

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• vins666

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.04.2009
    Antall liker
    3
    Ok, stusset litt på at det ikke var brukt limtre. Ble ellers mye bedre når fikk gjort om "gesimsen" ;D

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Det lille isolerte påbygget blir kledt med asfaltplater og med papp utenpå det igjen. Det er det samme som huset, og det virker å være en utrolig effektiv måte å avslutte isolasjonen på! Her holdes varmen utrolig godt i huset, samme hvor mye det blåser ute.

Vedlegg

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Det der ser meget bra ut :) (siste bildet spesielt)

Gleder meg til å se det ferdig utv.
    Kommet lengre i planleggingen av muren ut mot veien ?

/jan

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Ja det blir mur gulv under takoverbygget, med svak helling til sluk mot nord (til høyre på nederste bilde, ved garasjen). I samme slengen blir vel yttermuren også reparert og får ny finish.

Det skal komme et 60x60 vindu i den lille boden, det blir sikkert i 2. vertikale spalte fra høyre (se nederste bilde i innlegg over). Slik får jeg den asymmetri som preger resten av huset tatt igjen i nybygget også.

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    4
    Griffenfeldt skrev:
    http://www.designbelysning.no/viewdetail/Utelamper/catparent-2170/Vegg-Tak/catid-2171/Drop-100/productid-4526

Tror kanskje jeg ville satset på noen Up-down lys på veggen. Eller noe tilsvarende..
    Bare et lite apropos så advares det mot designbelysning på et annet forum så det er kanskje en ide å kikke på nettsidene deres og bestille det et annet sted.

Ellers gikk jeg forbi Villa P for et kvarter siden når jeg luftet hunden og det ser bra ut fra veien.

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Takker for vennlige ord; det var rart du ikke så meg? Jeg var jo ute i hagen og kokkelurte med ymse grønnfingrede aktiviteter. Tror det blir bra når det blir ferdig; i øyeblikket ser taket kanskje høyt ut, men det tror jeg vil forandre seg med gjerder og oppstøping av platting. Jeg bestilte LED og montering fra den lokale elektro-guru Elektroservice, så regner med at det går bra.

.Marcus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2007
    Antall liker
    126
    Når estimeres Grotten å være fiks ferdig? Ting tar jo form som bare juling her! :)

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    4
    Jeg kikket ikke så nøye inn i hagen din, gikk langs veien bak huset ditt og så strake veien ned til butikken.
    Fredagen var ganske tøff så det begrenser seg nok litt hva jeg får med meg i dag.

Er du klar over at Weißbier er å få kjøpt for under en 50-lapp i en av byens litt brune puber ;)

Vedlegg

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Nå er det klart til kledning innendørs, dvs innenfor boden man ser på de siste bildene. Der er altså et 30kvm rom som skal innredes til å bli selve Relaxation Grotto. Jeg aner ikke hvor lang tid firma bruker på dette, men det skulle ikke forbause meg dersom det går til nærmere jul før jeg kan invitere på spa kledt i håndklær fra Georg Jensen, med champagne fra Dethune og i badstu fra Svedberg.

Anonym; weißbier (hehe, du trodde vel ikke at vi manglet dobbelt-s på Mac) til under 50-lappen you say? Kjenner strupen blir som sandpapir. Hvor er dette?

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    4
    Regner med at Mac også har dobbelt s, noe annet hadde vært klønete.

Kick off (under Comfort hotel Fosna) selger weißbier til under 50 lappen, det er halv pris i forhold til Grand.

Forøvrig er jeg av den oppfatning at hotell skal skrives med ll på slutten men jeg ser de fleste hoteller skriver hotel

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Og idag kom onkel politi og krevde min stakkars steinkasse fjernet fra veien.
    Det står en steincontainer fra SAR der, som tar halve veien i bredde. Forståelig nok siden store kjøretøyer (brannbil f.eks) må opp på fortauet for å komme forbi, så jeg protesterte ikke midt i grillingen, og slapp å bli tauet inn til stasjonen. Fraskrev meg ansvar for hva entrepenør måtte finne på, og ringte ham for å informere. Greit nok, den blir flyttet.

Man ser noe av den til høyre i bildet her.

Apropos syngedamer, France Gall sang mye for Serge Gainsbourg. Og i Eurovision Song Contest til og med.

Vedlegg

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Med det samme jeg var inne på vanedannende låter, her er etpar til. Gram Parsons og Emmylou Harris sto jo i front for "new wave countryrock" først på 70-tallet, og det har først i det senere stått klart for meg hvor store artister de egentlig var…. vokste jo opp med de som en selvfølgelighet på fars Yamaha Natural Sound hifisystem.

Nesten synd at jeg ikke fikk tatt bilder av svartemarja og 'polti idag, men det var ikke helt… ja, rette tid og sted. Og i morgen kommer taktekkeren og legger Icopal-tak.

Sjekk Mr Telecaster i egen høye person Albert Lee og hans suverene solo i midtpartiet på Chuck Berry-kuttet fra Luxury Liner-albumet med Emmylou og The Hot Band "C'est la Vie" (bandet måtte for anledningen klare seg uten Elvis sin favorittgitarist James Burton). Hun korer også på Gram Parsons-kuttet fra G.P.albumet (tror det var '73 eller så).

Her er det groove og understatement i skjønneste forening.

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    32.920
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Det må jeg si, arbeidet skrider fremover!
    Så deilig å få laget et slikt rom, lett misunnelig, ser jeg allikevel
    fram til å se framdriften, og det endelige resultat! ;)

Lykke til videre!

Vennlig hilsen

Morten

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Her skrider det frem ja Lagga, idag er avløpsrør montert til badekar, dusj og servant. Dvs de er iallefall lagt ned i gulvet, og et "hovedrør" fører ut til hullet i veggen. De legger noe grus rundt.

Vedlegg

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    4
    Trodde ikke jeg skulle få se rør hos deg ;

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Anonym skrev:
    Trodde ikke jeg skulle få se rør hos deg ;
    Hehe, er jo rørmann jeg. Synes rør gjør seg veldig bra på badet, kjøkkenet osv. Å si at man driter i rør er vel ikke pent, så jeg skal ikke si det.

Her er noen flere bilder; det er bekmørkt der nede så alle er med Nikon SpeedFlash 600 (veldig fornøyd med den forresten!), det blir iallefall mye bedre enn med innebygd flash.

Vedlegg

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Rør til LED-lys er oppe i takoverbygget utenfor grottoen, det samme er sluket fra taket, og ett av vinduene i boden utenfor. Nevnte bod ser ut til å bli solarium-rom forresten.

Vedlegg

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Og så har taktekkeren vært her idag og lagt Icopal-tak på bod og takoverbygg. Jeg vet ikke helt hvor vakkert jeg synes det ble, men vi får se etter en regnskur. Det kommer jo beslag over weatherboardene da.

Vedlegg

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Det nest nederste bildet i innlegget over, hva er det? En av rullene synes å ha en gråere og mattere finish enn de andre? Vises også godt "live". Et bilde til for å illustrere;

… og her er mellom like ruller;

Vet ikke hvor vakkert jeg synes dette er; men er det noe som vil forsvinne etter første regnskyll, eller bør jeg klage først som sist?

Vedlegg

JanOlav

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Antall liker
    1.150
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Det var nok ikke vakkert, men pleier vel vanligvis ikke bli det heller. Det viktigeste med det finner du ut ved førstkommende regnskyll. ;)

Flott tråd forresten, gleder meg til bygget blir ferdig og vi kan starte å "høre" på musikk. :D

noen

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.03.2008
    Antall liker
    29
    Ang fargen kommer den nok av at det brukes sand i produksjonen for å hindre at membranen (!) setter seg fast.
    Den starter sitt liv som en kjemperull med tynn glassfiber og blir gjennom produksjonslokalet tilført bitumen i flere omganger og deretter stein, for å hindre at den klistrer på metallruller osv blir det strødd sand over den.

OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.419
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Hei!

Hvordan er fremdriften her.....? Er nysgjerrig på noen bilder av innsiden av grotten....

Mvh
    OMF

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Ja, nå har det vært noe fremdrift. Mye er gjort, og de monterer Litex-plater ( www.litex.no ) i øyeblikket. Skal ta bilder når jeg får summet meg senere i uka.

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Takker for interessen alle sammen, det er moro å få gode innspill og gode råd her!
    Skal vi se, har tatt noen bilder i steget idag; de driver med opplegg av rør og strøm, og… ja, bildene sier vel alt om hvordan ståa er i øyeblikket. Begynner å ta form utendørs da imidlertid. Bildene kan blåses opp.

Vedlegg

Elektron

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    Hei Vidar.

Kjekt å se at det går fremover. Er du klar til jul tror du?

mvh Elektron

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Hei, ja det er ikke godt å si om det er klart til jul. Har ingen hast da dette er nytt areal i huset, vi har jo to bad fra før, og jeg er sant å si bare glad for at det ikke går racerfort. Gir meg en sjanse til å fundere litt grundigere på løsninger underveis.

Finish f.eks…. har tanker om gulv i 15/20 lysgrå oppdalsskifer fugeløst med fast bredde/fallende lengde. Det er solide greier det! Noen av veggene blir da i tørrmur (oppdalsskifer), og det er mulig vi da lager en peis i samme.

Aner ikke hvorfor varmekablene stikker opp her og der jeg…? Synes snekkeren sa at mureren kommer tilbake og legger på et lag til med gulvbetong, han skal også legge ned sonde for varmekabler (har fått Nobø Orion 700 styring med dertil termostater).

Bach_Man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    Vet ikke hvorfor jeg ikke har sett denne tråden før, men nå har jeg lest gjennom hele og kan bare slutte meg til jubelen fra de andre entusiastiske tilhengerne. Virkelig en allsidig og lærerik tråd. Og for et flott prosjekt!

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Takk for det Bach Man. Alltid hyggelig med tråder hvor man kan diskutere løst og fast som måtte dukke opp på vår vei. Ved nærmere ettertanke så er det jo egentlig litt likt som man har det i det daglige i livet utenfor HFS.

Har forordnet Pax vifter på ordre fra people-in-the-know her i tråden, så over tekniske data og de er jo 10-15dB mer lydløse enn standard Flexit-vifter for samme kapasitet! Det betyr virkelig mye i et rom hvor det også er meningen å oppholde seg litt utover dusje-/badeseansen. Det er stor forskjell i lydnivå iallefall!
    Som om ikke det var nok så kunne entrepenøren fortelle at den typiske Flexit-vifte tiltok i støy etter en periode, mens Pax-viftene ikke gjør det. Se på www.pax.se og si hva dere mener om 200-serien og termic-serien!

Etpar bilder av Cedrick på høstferie på Djursland;

Og kveldens quiz; noen som kjenner igjen denne (beskjært bilde)?

Vedlegg

Norlenning

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.03.2007
    Antall liker
    501
    Torget vurderinger
    2
    Det blir flott det her VidarP :D Et viktig poeng til med PAX er at de kan rengjøres såre enkelt,selve vifta tas av med et handgrep,så står du der med full tilgang til "propellen" ;) Og en annen ting,standard Flexit flytter ikke like mye luft,på langt nær nei,de bråker bare :p Lykke til videre med prosjektet :D

mvh Filip

olisn1

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.11.2004
    Antall liker
    4
    Vidar P skrev:
    Og kveldens quiz; noen som kjenner igjen denne (beskjært bilde)?
    "Willie and the poor boys" med Creedence, jo.

Ole G :)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn