Relaxation Grotto

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    MaHa skrev:
    Gleder meg at boken falt i smak. Her i huset har vi kveld snakket om den flotte Weber-grillen, den blir det neste år.

Kona er forøvrig frelst på Vidar P sitt tacokrydder hun og. Det går som en farsott over landet, som man sier :D
    Ja den nye Performer'en gleder jeg meg som en unge til altså! Den ankommer i morgen, og jeg var idag og kjøpte en 10kg sekk Weber-briketter.. så jeg har noe å fylle opp kullkurven med :)

http://weber.com/explore/Grill_details.aspx?glid=4&mid=25

Vedlegg

N

nb

Gjest
    MaHa skrev:
    Disse herre-trådene er en fryd å følge. Benytter igjen anledningen til å anbefale denne boken, her står alt en herre trenger å vite, verken mer eller mindre. Venter forøvrig i spenning på utviklingen i spa-anlegget.
    Det der er en bok enhver bør ha i samlingen (jeg har den med det andre coveret, men det er tross alt underordnet).

Suppler med et abonnement på magasinet "The Chap", så er mye gjort
    http://www.thechap.net/

Temaene i seneste nummer av The Chap:

Arbuthnot & Slipper examine the life and crimes of the gentleman pirate
    Some photographs of chaps and chapettes on a vintage yacht
    The auspicious beginnings of men's magazines such as Apparel Arts and Esquire
    The superlative wardrobe of Grace Kelly as pportrayed in an exhibition at the V&A
    Michael "Atters" Attree on the nautical moustache
    Idle columnist Tom Hodgkinson contrasts the elegant pastime of punting with the obnoxious task of rowing
    An interview with svelte retro crooners the Puppini Sisters
    The fascinating life of Stede Bonnet - real 18th century gentleman pirate who bought his way on to the high seas
    Neil J Ridley on the great sporting drinkers of yesteryear
    The Chap Questionnaire: Wayne Hemingway, doyen of Vintage at Goodwood
    We step aboard the Royal Yacht and find out what kind of sofa the Queen likes to lounge about on
    Fleur de Guerre has a new frock named after her and wears it to attend a vintage motoring festival
    Gustav Temple says farewell to Sebastian Horsley, the last of the English dandies
    Plus: the Sartoracle, Am I Chap?, the great Churchill airbrushed cigar scandal and Barak Obama smoking a pipe

OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.419
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Men hvordan går det i Grottoen...?

Mvh
    OMF

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Antall liker
    2.254
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Da har jeg tråla fort gjenom denne fine tråden, mye pent og morro her gitt.
    Men jeg stusser på en ting, du nevnte vel at dine nye BMW er diamant svart ? Du mener vel saphire svart ? :D
    De eldre var sikkert diamant svart ;D
    Og en cahmpis jeg liker godt er Pomery Pop, jeg er overhode ikke noe kjenner på området.
    Ellers er Martell Medalion en betalbar favoritt av den brune varianten.

I et så spredt befolket land som Norge så er vi vel nesten naboer, jeg bor i Kyrksæterøra. En god kompis av meg har flere hifi venner i baijl byn, de er Infinity fan av den eldre sorten.

Lykke til me Grotto kos

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Leikis, det stemmer. Det er minnet mitt som blander. Sortfargen på mine tidligere har vært kalt diamantsort, men det er helt korrekt at de nye heter safirsort. Det er også benevnelsen på sort metallic på F10 ser jeg.

OMF; i den ikke-virtuelle Grottoen (tråden her må jo regnes som den virtuelle) bores det så man blir helt ør i hodet. De driver faktisk og borer ut fjell i skrivende stund, og jeg må innrømme at jeg begynner å bli lei av lyden av bor i berg rett under stuegulvet. Det nærmer seg heldigvis slutten. Bilder kommer når det er progresjon i arbeidet! I mellomtiden er det ferietid også for håndverkerne, så det går litt på halv maskin her.

Nb, takker for morsom link!

OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.419
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Hvor mye stein har du tatt ut.....? Borer de med pressluftborr og bruker en form for trollkraft...?

Jeg har vel tatt ca 100m3 med fjell utendørs med 30tonns graver og 2,5 tonns pigg - det var veldig effektiv på rottent fjell men gikk treigt når fjellet ble knallhardt! Det bråkte godt!

De resterende 50m3 på utsiden har jeg tatt i disse dager med dynamitt!

Nå gjenstår 50-100m3 inne i blindkjelleren - og der er jeg litt mer usikker på hva jeg skal gjøre....

Mvh
    OMF

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Det er innendørs og de bruker en DeWalt og en Milwaukee hammerbor. Det er ikke så mange kubikk, tipper rundt 10m3 kanskje. Men det tar tid når de borer litt og bruker denne trollkraftaktige ekspansjonsmassen, og tar seg god tid på det.

OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.419
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Hei!

OK - det høres litt dyrt ut pr m3 - men er sikkert en grei løsning.

Jeg har tenkt å bruke et hydraulisk knekkeutstyr - gjør i grunn samme jobben somtrollkraft, men på 10 sek....(Allerede kjøpt inn)
    http://www.darda.de/eng/pdf/SPG_tech.pdf

Også kommer jeg til å borre horisontalt inn i blindkjellern fra utsiden med boreriggen som er vist i anleggstråden min - den borer for i underkant av 50,-/m - og det er jo greit når man skal bore noen hundre meter!

Beklager off topic.....

Har du forresten satt bort hele jobben - eller er du litt byggeleder selv og koordinerer...?

Har du sagt noe om forventet innvielse...? (Tidsmessig)

Mvh
    OMF

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Mulig det blir dyrt på m3 men det er vanskelig å gjøre det på så mye mer effektiv måte der inne; allikevel blir det bare en liten bagatell ift at vi får utvidet arealet med noe slik som 5-6-7m2. Og med en typisk kvm-pris på 30-40k her i byen (iflg takstmann) for bad så ble det et enkelt regnestykke. Dette uttaket vil koste oss 20-30k iflg firmaet.

Jeg er kun betalende part jeg… sukk. Har satt bort arbeidet helt og holdent til en entrepenør (Trio Hus), og det har fungert svært bra så langt synes jeg. De ordner alt, og er et oppkomme av god info underveis, som er helt sentralt for å fatte hensiktsmessige fortløpende avgjørelser. Tror ikke jeg hadde spart noe totalt sett på å ta ledelsen selv, men det er bare gjettinger. Jeg vil heller bruke energien på det jeg kan, og tar heller på meg litt ekstra på jobben for å dekke opp det finansielle. Ang OT, det er ingenting som heter det her i tråden. Det er derfor det er en relaxation grotto hele tråden.

Den sprengeren så tøff ut! Du snakker….

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Litt anleggsbilder (gamle og dårlige, men det er de jeg fant i farta på laptop'en), for å rettferdiggjøre trådens plassering under "billedtråder".

Vedlegg

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    MaHa skrev:
    .. Her i huset har vi kveld snakket om den flotte Weber-grillen, den blir det neste år.
    Da er det slutt på boring i grottoen for idag, så jeg har fyrt opp Performeren for første gang. Det tok da fyr det.

Vedlegg

ou812rh

HiFi, humle, malt & sykkel
    Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    20.281
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Gratulerer med ny grill, herlig :) ....men hva la du på grillen?

OU812

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Idag var det kun noe helt enkelt dessverre, litt bratwürst og denslags. Ikke for det, det er ikke nødvendigvis enkelt å grille bratwürst perfekt, noe kona kan skrive under på etter å ha smakt dagens fangst. Cedrick likte de dog.

Grillen er fortsatt varm, så tenker å slenge på en pizza etterhvert. En av de første dagene går turen til den lokale slakteren for innkjøp av et helt lammelår siden jeg har lovet meg bort til de foresatte. Og da er det kjekt å kunne bruke Webers steketermometer (flere typer, men vi har det som ikke er trådløst).

Vedlegg

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    I grottoen har nå grunnmur for det lille påbygget (som skal huse solarium) kommet opp, og forskalingen er fjernet. Selve grottoen ligger jo innenfor den gamle sorte døra man ser. Man ser også fundamentet til et stort takoverbygg som jeg har tenkt å føre opp i samme slengen over hele denne baksiden av eiendommen. Fint for å sette fra seg hengere, motorsykler, fyringsved osv i.

Vedlegg

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    En våt nybadet Cedrick passer på at håndverkerne gjør seg fortjent til lønna (bildene kan vanligvis klikkes opp).

Vedlegg

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    2.998
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Se der ja. Det går unna. Ikke rart med en stram kar som Cederick til å overvåke fremdriften.
    Dette gleder jeg meg til å ta i øyesyn. Gleder meg virkelig også til å få treffe den firbente autoriteten i huset.

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Nye bæredragere må til når man har saget bort en hel bærevegg i betong. Og et innblikk i "Split AG" sine innhugg i berget.

Vedlegg

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.124
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Moro å se det går fremover! :)

R

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Hehe, fantastisk. Jeg har smakt Mackmyra (første) hos en svensk nabo, og ble skikkelig imponert! For en maltwhiskyentusiast så var det en glede å kunne konstantere at man lager topp malt i nabolandet! Den fås på polet også.

Vedlegg

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Hehe, han blir iallefall snurt dersom det ikke er fra Naim-bokser… her er bilder av et trist tryne da jeg hadde andre bokser inne (til allmenn skjemsel og gru); som du ser ikke helt fornøyd nei :)

Vedlegg

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Uttrykksfull type ja. En fryd av en hund faktisk, og jeg takker for vennlige ord.

Noen ganger synes han at halen er litt lang, men han finner løsninger, som f.eks her i det nederste når han fant ut at lekegrinda til knerten var en floffy, myk og egnet plass til en liten blund.

Vedlegg

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.349
    Torget vurderinger
    1
    Vidar P skrev:
    Hehe, fantastisk. Jeg har smakt Mackmyra (første) hos en svensk nabo, og ble skikkelig imponert! For en maltwhiskyentusiast så var det en glede å kunne konstantere at man lager topp malt i nabolandet! Den fås på polet også.
    Vi burde som sagt bli bedre kjent..! ;)

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Bjørn; det er helt klart. Men vi har jo felles bekjente, så det er jo en start :)

Med ny relaxation grotto følger en ny håndkletørker fra Svedbergs.

http://www.svedbergs.no/index.php?option=com_overview&view=presentation&category=20151&layout=series

Jeg bestilte en Quadra håndkletørker (kr. 6005,-) med en KTX elpatron i krom (kr. 2375,-);

Men nå trenger jeg hjelp fra dere. Det handler om hva jeg skal henge på denne håndkletørkeren. Bare for ordens skyld; jeg er skikkelig bortskjemt med en stor kolleksjon Cannon håndklær, og trenger noe tilsvarende idag. Men nå begynner våre å bli både 10 og 20 år gamle og nye må til.

For den nysgjerrige så var Cannon en stor amerikansk produsent av de beste håndklær på markedet, man kan lese om de bl.a her; http://en.wikipedia.org/wiki/Cannon_Mills

Fieldcrest skulle liksom ta over dette her, men jeg har vansker med å bestille Fieldcrest fra US uten å ta i bruk JetCarrier. Ved en tilfeldighet ramlet jeg over et sett NOS Cannon idag på ebay, (badehåndkle, håndduk og vaskeklut), med silketrim og brodert våpenskjold; så jeg klinket selvsagt til, billig var det også. Men det er ikke på langt nær nok..

Så jeg trenger hjelp til å finne merker med håndklær og denslags. Det jeg definitivt ikke vil ha er billige møkkahåndklær som etterlater deg like våt etter bruk, og som lukter råttent av Europris og tilbudshylla på Rema.
    Jeg vet at Geilo Heimtekstil har hatt mye fint, men vanskelig å finne.

Lexington har jeg sett er svinedyrt, er det like bra som det er dyrt? Her trengs tips og vink!

http://www.lexingtonshop.com/no/artiklar/towels-2/index.html

Vedlegg

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Aqua de parma har en fin serie med håndklær, badekåper etc. veldig fornøyd med kvaliteten. Hvor enkelt det er å få tak er en annen sak. Jeg fikk en bunke håndklær av en som besøkte produsenten samt jeg kjøpte badekåpe i Roma. Beklager all spamming om Aqua De Parma. Badekåpen er kyllingkul med logo brodert forholdsvis diskret på høyre bryst :D
    kan muligens bestilles fra noen av disse norske forhandlere: http://www.acquadiparma.com/app/stores_en.html

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Kjære deg finger'n, dette er da ikke spamming! Det er tvert om verdifulle tips!

Takker for tips, så at dette settet med slåbrok kostet £120 på en UK nettbutikk, med endel stash i tillegg. Ikke noen upris hvis kvaliteten er høy. Det er vel dette settet du kjøpte kanskje?

http://www.acquadiparma.com/en/homecollection.html

Vedlegg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn