Religøse Mørkemenn Truer

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
10.868
Gjestemedlem skrev:
Utallige kulturer og sivilisasjoner har blitt ruinert og ødelagt av misjonærer, conquistadorer og inkvisitører. Spesielt i Afrika og Sør Amerika. Det er de mørkeste øyeblikk i vår kulturhistorie og neppe noe å glede seg over for andre enn de mørkeste av våre evangelister.

,
Nettopp. Den beste måten å ødelegge en kultur på er å gå rett i hjertet på den. Kirken, tempelet eller bankhvelvet. Moderne samfunn har overført religionen fra kirken til lommeboken.

O

OldBoy

Gjest
Komponenten skrev:
En ting som kan være verdt å tenke over i denne saken er hvor ”modige” TV2 plutselig er blitt nå, ....
Det er da ikke mye "modig" av TV 2 å vise Kristoffer Schaus tøysing med de sju dødssyndene? Det er jo helt risikofritt. OK, noen kan havne i helvete til slutt, men der havner vel de fleste av dem før eller senere.

G

Gjestemedlem

Gjest
Komponenten skrev:
En ting som kan være verdt å tenke over i denne saken er hvor ”modige” TV2 plutselig er blitt nå, det var de ikke under Muhammed-saken.
Hvordan har det seg at de samme folkene i Norge i Dag ville trykke disse oppslagene som de viste ville krenke muslimer, for så å nå påberope seg beskyttelse og angripe TV2 når de publiserer noe som de føler er krenkende mot sin religion.

Det er så dobbeltmoralsk som det er mulig å komme. Deres troverdighet i denne saken er null. Hykleriske svin. Til sjøs med dem, med noe tungt rundt beina.

http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/02/15/457950.html

J T

Overivrig entusiast
Ble medlem
06.01.2004
Antall liker
10
Er det også helt uproblematisk at Schau knasker narkotika i et underholdningsprogram, slik som i går?

JT

J

Jurassic

Gjest
jan-terje skrev:
Er det også helt uproblematisk at Schau knasker narkotika i et underholdningsprogram, slik som i går?

JT
Kjell Magne Bondevik hadde jo hodet sitt langt oppi medisinskapet så Schau sin pilleknasking blir bare blåbær i forhold.

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
jan-terje skrev:

JT
hva i allverden spiste han som ikke er lovelig? for mange griseføtter?

Monoas

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.03.2004
Antall liker
0
jan-terje skrev:
Han knasket i seg en del lovlige, men til dels reseptbelagte legemiddler. Om det er sunt, får være en sak for hr Schau og fastlegen hans. Om han virkelig inntok disse er vel også diskutabelt. Han forherliger jo heller ikke bruk av dop, snarere tvert i mot.

O

OldBoy

Gjest
jan-terje skrev:

JT
Det burde være helt uproblematisk i forhold til Bibelens budskap. Jeg har i hvert fall aldri fått med meg at Bibelen fordømmer narkotikaknasking.

At Kristoffer Schau og TV 2 muligens kommer i klammeri med vårt verdslige rettsvesen, er en helt annen, og Gud uvedkommende, sak.

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
8.288
Pink_Panther skrev:
Gjestemedlem skrev:
Pink_Panther skrev:
Fordi hele vår kultur er tuftet på religion.
Så hele begrunnelsen er spredning og utbredelse?

Det ser jeg bare som desto større grunn til å prøve å begrense denne så mye som mulig. Selv om religionene har prøvd å kuppe og dominere kutluren har vil klart å overleve og motsåt den som samfunn tross alt. Det viktigste støtet kom i renessansen, nådestøtet kommer når informasjonsalderen for alvor vil prege verden. Det viktigste da er at folk mister frykten og respekten for prester og imamer.
Vrang idag?? ;D Kulturene våre er et resultat av religionene, ikke omvendt.
Da kan du ikke ha lest mye religionshistorie, eller annen historie for den del...

J T

Overivrig entusiast
Ble medlem
06.01.2004
Antall liker
10
Jeg syns denne diskusjonen begynner å bli, i beste fall, unyansert.

Til opplysning: Flere av medikamentene han inntok klassifiseres som narkotika, og står dermed oppført på narkotikalisten. Eksempelvis Ritalin som er sentralstimulerende og A-preparat. Preparatet, særlig i kombinasjon med andre, kan gi alvorlige bivirkninger.

JT

K

knutinh

Gjest
Peter skrev:
De kristne både kan og skal få lov til å ytre seg mot Schau - så lenge de følger Norges Lover. Jeg synes ikke de er morsomme.

Schau kan og skal få lov til å ytre seg på den måten han vil - så lenge han overholder Norges Lover. Jeg synes han er morsom.

Expert må få lov til å reklamere så mye de vil - så lenge de følger Norges Lover. De kan også få lov til å boikotte Schau. Hva Expert gjør bryr meg ikke.
Jeg har lest bare de tre første sidene av tråden.

Jeg tror dette er så bra og konsist formulert som det kommer til å bli...

-k

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2007
Antall liker
388
knutinh skrev:
Peter skrev:
De kristne både kan og skal få lov til å ytre seg mot Schau - så lenge de følger Norges Lover. Jeg synes ikke de er morsomme.

Schau kan og skal få lov til å ytre seg på den måten han vil - så lenge han overholder Norges Lover. Jeg synes han er morsom.

Expert må få lov til å reklamere så mye de vil - så lenge de følger Norges Lover. De kan også få lov til å boikotte Schau. Hva Expert gjør bryr meg ikke.

-k
Sorry, det er grovt overforenklet.
Spørsmålet er f.eks. om det er god politikk fra enkelte organsisasjoner å skruppelløst benytte tredjepart som gissel når de egentlig vil ramme TV" og Schau.
Synes den nevnte formulering er særs upresis.

Honkey

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2007
Antall liker
388
jan-terje skrev:
Jeg syns denne diskusjonen begynner å bli, i beste fall, unyansert.

Til opplysning: Flere av medikamentene han inntok klassifiseres som narkotika, og står dermed oppført på narkotikalisten. Eksempelvis Ritalin som er sentralstimulerende og A-preparat. Preparatet, særlig i kombinasjon med andre, kan gi alvorlige bivirkninger.

JT
Disse medikamantene er fortsatt statssponsede og fullt ut lovlige medisiner. Dessuten aner ingen om det var virkelige narkotiske medisiner eller kosttilskudd Schau inntok. Illustrasjonen var uansett tydelig.

Honkey

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
OldBoy skrev:
Komponenten skrev:
En ting som kan være verdt å tenke over i denne saken er hvor ”modige” TV2 plutselig er blitt nå, ....
Det er da ikke mye "modig" av TV 2 å vise Kristoffer Schaus tøysing med de sju dødssyndene? Det er jo helt risikofritt. OK, noen kan havne i helvete til slutt, men der havner vel de fleste av dem før eller senere.
Nei det er ikke mye modig å såre de kristne, men det er ingen som våger å såre muslimer, hva er grunnen til det, har man mer respekt for muslimer, eller er man mer redd dem?

Hvordan skal man "ta" TV2 på en måte de merker da Honkey? De må bruke annonsørene for å hindre at TV2 tjener penger på programmet, ingenting annet vil ha effekt, det er akkurat like feigt som at jeg ikke kommer meg med flyet med billetten jeg har betalt for fordi noen streiker.

J T

Overivrig entusiast
Ble medlem
06.01.2004
Antall liker
10
Du har rett i at de er "lovlige", dog reseptbelagte, på samme måte som for eksempel ren morfin.

JT

[/quote]

Disse medikamantene er fortsatt statssponsede og fullt ut lovlige medisiner. Dessuten aner ingen om det var virkelige narkotiske medisiner eller kosttilskudd Schau inntok. Illustrasjonen var uansett tydelig.

Honkey
[/quote]

K

knutinh

Gjest
Honkey-Chateau skrev:
knutinh skrev:
Peter skrev:

-k
Sorry, det er grovt overforenklet.
Spørsmålet er f.eks. om det er god politikk fra enkelte organsisasjoner å skruppelløst benytte tredjepart som gissel når de egentlig vil ramme TV" og Schau.
Synes den nevnte formulering er særs upresis.

Honkey
Jeg mener at det er min fulle og moralske rett å boikotte og oppfordre til boikott av f.eks Israel dersom jeg mener at politikken deres er umoralsk. De som da er enige med meg kan gjøre det samme.

På samme måte mener jeg at enhver moderate eller ytterliggående forening må få lov til å boikotte hva de vil med hvilken som helst latterlig grunnlag.

Og jeg mener at det er helt kurant av de av oss som vil ha et liberalt samfunn å true Expert med boikott om de gir etter for presset fra denne gruppen.

Dette er jo virkelig "power to the people".

-k

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
10.868
Jurassic skrev:
jan-terje skrev:

JT
Kjell Magne Bondevik hadde jo hodet sitt langt oppi medisinskapet så Schau sin pilleknasking blir bare blåbær i forhold.
Det er en viss forskjell på å bruke medisiner mot sykdom og innta dop for underholdning

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
8.288
knutinh skrev:

-k
Tenk om man kunne ha fått til en effektiv boikott mot alle kommersielle interesser knyttet til alle de programmene på TV Norge og TV2 som virkelig medfører alvorlige skader på det norske samfunn i form av alt fra overvekt, sukkersyke og liggesår til ren og skjær politisk stupiditet? Erkjenner dog at det kan bli vanskelig å få folk flest med på en boikott av Maarud og Rema 1000 på grunn av annonsering rundt Hotel Cæsar og Tabloid...

K

knutinh

Gjest
noruego skrev:
knutinh skrev:

-k
Tenk om man kunne ha fått til en effektiv boikott mot alle kommersielle interesser knyttet til alle de programmene på TV Norge og TV2 som virkelig medfører alvorlige skader på det norske samfunn i form av alt fra overvekt, sukkersyke og liggesår til ren og skjær politisk stupiditet? Erkjenner dog at det kan bli vanskelig å få folk flest med på en boikott av Maarud og Rema 1000 på grunn av annonsering rundt Hotel Cæsar og Tabloid...
På alle mulige måter mener jeg at det hadde vært bedre enn om staten går inn og regulerer det med lovgivning.

Hvis bare grupper av forbrukere kunne innhente objektiv informasjon og opptre koherent. Med å se på kabeldebattene er det opplagt at vi er ganske så inhomogene og foretar våre valg med grunnlag i svært forskjellig innhenting av data.

-k

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Jeg boikotter Dagbladet, VG, Se&hør, Her & nå, Hotell Cæsar blant annet.
Vil aldri at noen av disse skal tjene penger på meg, leser Dagbladet en del på nettet, synes faktisk det er hakket bedre, men mine kroner vil jeg ikke at disse skal få.

På den annen side kjøper jeg bevisst israelske varer når jeg kommer over dem, fordi jeg er imot den boikotten.

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2007
Antall liker
388
knutinh skrev:
Jeg mener at det er min fulle og moralske rett å boikotte og oppfordre til boikott av f.eks Israel dersom jeg mener at politikken deres er umoralsk. De som da er enige med meg kan gjøre det samme.

På samme måte mener jeg at enhver moderate eller ytterliggående forening må få lov til å boikotte hva de vil med hvilken som helst latterlig grunnlag.

Og jeg mener at det er helt kurant av de av oss som vil ha et liberalt samfunn å true Expert med boikott om de gir etter for presset fra denne gruppen.

-k
Boikotte TV2 gjør forbrukeren med av-knappen.
Lameg gjenta mitt Krekar-eksempel:

Mullah Krekar tar taxi fra Oslo tinghus til Grønland. Krekar er en dritt og en fare for samfunnet. Taxisjåføren er sannsynligvis medlem i en organsiert skattesvindler og narkloliga. Over hele taxiens høyre side er det reklametrykk for "Bilruta car-glass". Bilen er en Mercedes.
La oss boycotte Bilruta car-glass og Mercedesimportøren.

Ser du ikke hvor absurd det blir?? Skal du boikotte f.eks. "Israel" så blir det fjernt å ta rotta på en som tilfeldigvis er på samme møte som den Israelske utenriksministeren i stedet.

La nå folk få boikotte i øst og vset så mye de gidder. Det fordømte er at vi skal samtidig akeptere at et eller annet firma tvinges opp i et hjørne for noe de ikke er en del av. det frister meg å si: Voks opp!!

honkey

K

knutinh

Gjest
Honkey-Chateau skrev:
knutinh skrev:

-k

Mullah Krekar tar taxi fra Oslo tinghus til Grønland. Krekar er en dritt og en fare for samfunnet. Taxisjåføren er sannsynligvis medlem i en organsiert skattesvindler og narkloliga. Over hele taxiens høyre side er det reklametrykk for "Bilruta car-glass". Bilen er en Mercedes.

Ser du ikke hvor absurd det blir?? Skal du boikotte f.eks. "Israel" så blir det fjernt å ta rotta på en som tilfeldigvis er på samme møte som den Israelske utenriksministeren i stedet.

La nå folk få boikotte i øst og vset så mye de gidder. Det fordømte er at vi skal samtidig akeptere at et eller annet firma tvinges opp i et hjørne for noe de ikke er en del av. det frister meg å si: Voks opp!!

honkey
Jeg forstår ikke hva du sier.

Noen sponser et program med hr. Schau som gjør ett eller annet obskønt som han ofte gjør.

Noen liker ikke dette (som noen alltid ikke gjør), og truer med å ikke kjøpe såpen til Lano eller hvem det når er.

Lano gjør en vurdering av om trusselen er reell nok til å slutte å kjøre reklame på hr. Schaus program.

Hvor er problemet? Jeg synes ikke Schau er erkedefinisjonen på ting som gjør at ytringsfriheten er en bra ting. Jeg synes ikke at religiøse mørkemenn hvor enn de er høres ut som en bra ting.

-k

Alfred

Hi-Fi interessert
Ble medlem
10.10.2007
Antall liker
0
I et fritt marked må enhver få unnlate å benytte (dvs boikotte) de varene/tjenestene de vil. Kan ikke skjønne annet.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Honkey-Chateau skrev:
Mullah Krekar tar taxi fra Oslo tinghus til Grønland. Krekar er en dritt og en fare for samfunnet. Taxisjåføren er sannsynligvis medlem i en organsiert skattesvindler og narkloliga.
Jøss Honkey, har du vært på kurs? Voksenopplæring?

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Antall liker
7.585
Torget vurderinger
4
knutinh skrev:
Honkey-Chateau skrev:
knutinh skrev:

-k

honkey
Jeg forstår ikke hva du sier.

Noen sponser et program med hr. Schau som gjør ett eller annet obskønt som han ofte gjør.

Noen liker ikke dette (som noen alltid ikke gjør), og truer med å ikke kjøpe såpen til Lano eller hvem det når er.

Lano gjør en vurdering av om trusselen er reell nok til å slutte å kjøre reklame på hr. Schaus program.

Hvor er problemet? Jeg synes ikke Schau er erkedefinisjonen på ting som gjør at ytringsfriheten er en bra ting. Jeg synes ikke at religiøse mørkemenn hvor enn de er høres ut som en bra ting.

-k
La oss si du er rørlegger:
- Snekker Andersen litt bort i bygda slurver og gjør en elendig jobb for herr Olsen.
- Herr Olsen blir selvsagt svært missfornøyd og klager til snekker Andersen...som ikke er enig.
- Da lanserer herr Olsen en kampanje: ingen i bygda skal engasjere rørlegger knutinh til oppdrag før snekker Andersen har innrømmet sine feil. Argumenet er selvsagt at uten oppdrag må rørlegger knutinh ut på bygda og vise støtte til herr Olsen og ta avstand til snekker Andersen for at kampanjen mor han skal opphøre. Problemer er at rørlegger knutinh ikke har noe imot rørlegger Andersen...eller noe spesielt for han....de har ikke noe med hverandre å gjøre. Og dessuten er Andrsens søster gift med knutinh sin bror. Så det blir problemer uansett hva han gjør.

M

Morpheus

Gjest
Jaja, dette er ukvalifisert synsing, jeg vet det. Men jeg hevder at i et demokrati må man få bruke lobbyvirksomhet så lenge virkemiddlene er legitime! Det jeg ikke får til å henge i hop i denne saken er at en liten gruppe "sterkt religiøse" mennesker har fått slik gjennombruddskraft! Så min ukvalifiserte synsing er at "noen" i frimurerbevegelsen (som er tuftet på kristne verdier) har snakket sammen...

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Nostrum skrev:
Så min ukvalifiserte synsing er at "noen" i frimurerbevegelsen (som er tuftet på kristne verdier) har snakket sammen...
Feil. 8)

M

Morpheus

Gjest
oddgeir skrev:
Nostrum skrev:
Så min ukvalifiserte synsing er at "noen" i frimurerbevegelsen (som er tuftet på kristne verdier) har snakket sammen...
Feil. 8)
Feil at det var ukvalifisert, at de har snakket sammen eller er tuftet på kristne verdier ? ??? 8) 8)

Geir_Bjerkaas

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.11.2003
Antall liker
4
. Jeg forstår ikke hva du sier.

-k

Nei, og du er jo selv et eksempel på at en ikke trenger å defineres som "mørkemann" for å være skeptisk til programmet? Det er da mange mennesker som ønsker at samfunnet bør ha en viss dannelse og standard, uten at de nødvendigvis regner seg som personlig kristne? Men tror nok at reaksjonene er akkurat som KC har forventet/planlagt. Han gikk hardt ut, og fikk (noen)folk til å sette kaffen i vrangstrupen, fikk motreaksjoner, og dermed blest om programmet. Dette ga langt flere seere, enn om han hadde holdt en mer repesentativ profil. Tv2 er det sikkert ikke noen grunn til å synes synd på, de har fått gode seertall og nye annonsører. Ledelsen i Expert har jo tatt et standpunkt, ikke nødvendigvis for at de er så redde for de nærmere 20000 som har skrevet under på dette oppropet? Mulig at de heller ikke VIL assosieres med denne typen ytringer?

G

Gjestemedlem

Gjest
Geir_Bjerkaas skrev:
Ledelsen i Expert har jo tatt et standpunkt, ikke nødvendigvis for at de er så redde for de nærmere 20000 som har skrevet under på dette oppropet? Mulig at de heller ikke VIL assosieres med denne typen ytringer?
Det har tatt et standpunkt ja. Jeg sente dem en email og utrykte min misnøye med dem og fikk dette til svar: "Takk for din tilbakemelding. Vi har som følge av en rekke kundehenvendelser gitt TV2 beskjed om at vi ikke ønsker annonsering i tilknytning til programmet "Dødssyndene"."

Det er jo helt tydelig her at det er Sæles kanpanje som har påvirket dem. De har tatt et standpunkt som de har lov til, det har jeg også. Og disse to er ikke kompatible. Så nå har de falt så mye i min anseelse at jeg heller går på Elkjøp når jeg handler. Så får de gjøre opp regnskap siden og se om de synest det var lurt å alliere seg med slike krefter eller ikke. Jeg vil i allefall bidra til at det ikke skal bli det.

Rune S

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.04.2002
Antall liker
1.247
Torget vurderinger
11
Det er trist å se at så få ser ut til å tro at der er en Gud som følger med.Viss KS ærlig søker etter noen svar med sine stunt så tror jeg han vil finne svar.
Viss han tror at kristendommen skal dø,tar han feil.Religion? ,ja den håper jeg dør.
Jeg blir mer og mer lei båser og rammer som vi mennesker setter,og menneskers stolthet som alltid er for skråsikre på alt mellom himmel og jord.Jeg har mye stolthet og begrensende tanker selv,men de har som regel vist seg å ikke tåle tidens tann.Jeg har vert skråsikker på mange ting og jeg har ofte måtte bite i meg vert ord i ettertid.Der er kun en ting i mitt liv som utkrystaliserer seg som noe som tåler tidens tann,og det er Jesus! Til tross for min ulydighet mot Hans Ord så har Guds nåde og kjærlighet dratt meg tilbake til Ham gang etter gang,og min takknemlighet og tilbedelse til Han for dette er vanskelig å beskrive,men den er sterkere og mer ekte enn noe annet jeg har erfart.
Gud har skapt hvert eneste menneske og jeg tror Han elsker alle sine skapninger med en ubeskrivelig kjærlighet.Han skapte oss mennesker(det er ikke omvendt slik religion på en måte handler om) for at vi skulle ha det godt i samfunn med Han,-"for Jeg vet vilke tanker Jeg har med dere,fredstanker og ikke ulykkestanker" ,og mennesker som ikke har tatt imot Jesus mangler denne ubeskrivelige freden,gleden,tryggheten og tilfrestillelsen,og lengselen etter dette tomrommet prøver en å fylle med alt annet FØR en søker Gud.Gud vil som den gode Far Han Er hjelpe oss med ting og tang ,men vi vender oss i stedet til avguder.Det kan vere religion/filosofi,wine,women& song,penger,bil,hus,kjæreste,sport,musikk,hifi osv. ,men avguder kan ikke fylle dette tomrommet i oss.
Guds ord sier: "Søk FØRST Guds rike ,så skal dere få alt dere trenger"

Eneste veien til Gud er gjennom Jesus,og denne gaven som frelsen i Jesus er,er gratis, og er ikke basert på at vi må utføre handlinger for å fortjene det.Det er såre enkelt men likevel vet jeg at det kan vere det vanskeligste av alt å gå ned på kne og krype til Jesu kors,MEN våger man dette stupet og ærlig ber Jesus om tilgivelse og å komme inn i sitt liv,så er dette sterkere enn alt hva dere har opplevd tidligere,jeg garanterer!! :)

Skulle ønske det var lett for meg å forklare hvor sikker jeg er i min tro på Den Hellige Treenighet slik at flere kunne få oppleve dette,men det ser ut til å vere vanskelig med mine egne ord.Det er Guds levende Ord som har kraft,ikke mine,og det er Gud som kaller på deg,ikke jeg.
Viss dere søker på for eksempel internett så vil dere finne utrolig mange vitnesbyrd av mennesker som trodde de visste alt som var å vite,men som blir totalforandret når de tar imot Jesus og blir født på ny.Det finnes et hopetall vitnesbyrd om mennesker som har blitt helbredet fra såkallt uhelbredelige sykdommer av Jesu kraft,mange har kjent en fysisk kraft,energi,elektrisitet,varme fylle kroppen,noen blir rett og slett slått i bakken av Guds kraft.De aller fleste gråter ekte tårer idet de tar imot og får møte Gud,pga takknemlighet,glede,sorg og skam som må ut av kropp og sinn,de blir fyllt av kjærlighet til mennesker rundt seg,osv.

Er dere så helt sikre på at der ikke er EN sann Gud,og en himmel og et helvete?
Hva søker dere egentlig etter? Hva ser dere på som ultimat lykke ?
Her er en som hadde tilgang på mye av kjøttets tilfredstillelser:
http://www.mtv.com/news/articles/1497484/02252005/korn.jhtml

http://www.christianitytoday.com/music/interviews/2007/brianwelch-0807.html

Samme hvor mye enkelte tror de har alt klappet og klart,så er der mer mellom himmel og jord enn det en kan se med det fysiske øye,og jeg tror det er kun i møte med den hele og fulle Sannheten at man kan begynne å se ting slik de virkelig er.
Det står i Guds sanne ord at kjødet er formet av støv,og Gud pustet livets ånde inn i mennesket,og mennesket ble en levende SJEL.Kjødet som vi ser med det fysiske øyet forgår ,men sjelen vår skal leve i all evighet.
I begynnelsen såg ikke mennesket at det var nakent,der var ingen skam,frykt,sorg,sykdom osv.Jeg tror vi kunne se Gud med fysiske øyne,FØR VI GJORDE OPPRØR MOT GUD,DA kom skammen inn i bildet,man prøvde å gjemme seg for Gud,frykten kom fordi en visste en hadde vert ulydig og lyttet og HANDLET på Satans løgner istedet for Guds Sannhet,øynene våre ble "åpnet" (selvsagt enda en løgn fra løgneren som virket forlokkende) og vi såg plutselig oss selv istedet for Gud.

Gud har i sin nåde og kjærlighet likevel gitt mennesket en sjanse til å få komme tilbake inn under Hans trygge vinger,gjennom Jesus!! :)

http://www.heartlandfamily.com/AboutYou/Salvation.aspx

http://www.stevehill.org/content/view/48/58/lang,en/

http://www.stevehill.org/

Mvh
Rune

K

knutinh

Gjest
Geir_Bjerkaas skrev:
Nei, og du er jo selv et eksempel på at en ikke trenger å defineres som "mørkemann" for å være skeptisk til programmet?
Det er sikkert mange som regner meg som en mørkemann. Spør de som forsvarer dyre kabler f.eks ;-)

Forøvrig har jeg ikke sett programmet eller sagt at jeg er skeptisk, men at hr Schau sine utsvevelser ikke er den primære grunnen til at vi har ytringsfrihet.
Det er da mange mennesker som ønsker at samfunnet bør ha en viss dannelse og standard, uten at de nødvendigvis regner seg som personlig kristne?
Helt klart. Jeg er kritisk til at disse skal tvinge sine moralsyn ned over oss andre ved lov og tvang, men har ingen problemer med at de bruker pengeboka og media til å framføre sitt syn.
Ledelsen i Expert har jo tatt et standpunkt, ikke nødvendigvis for at de er så redde for de nærmere 20000 som har skrevet under på dette oppropet? Mulig at de heller ikke VIL assosieres med denne typen ytringer?
"pressgrupper" kan få uforholdsvis mye makt fordi de representerer en negativ type oppmerksomhet som bedrifter er redd for. På samme måte som at samer kan få uforholdsvis mye gjennomslag for sin sak i Finmark pga undertrykkelsen som forfedrene deres ble utsatt for.

-k

G

Gjestemedlem

Gjest
Rune S skrev:
Er dere så helt sikre på at der ikke er EN sann Gud,og en himmel og et helvete?
Ja, litt på samme måte som man er sikker på at månen ikke er laget av gul ost. Selv om det finnes referanser til sistnevnte i litteratur og musikk.

Har du på din side tenkt over hvor meningsløs og tåpelig religion og gudetilbedelse virker for ateister? Og hvor uakseptabelt det er å lokke barn og uskyldige inn i dette?

Hva søker dere egentlig etter? Hva ser dere på som ultimat lykke ?
Det er er riktig godt spørsmål Rune. Og et som hver enkelt må finne ut av. Ingen ferdige oppskrifter her, selv om noen maler gir en bedre suksess enn andre. Det som iallefall er sikkert er at du ikke har så fryktelig lang tid på deg til å finne ut hva som er din greie, hva som tenner deg og gjør ditt liv lykkelig. Å vente på at alt skal bli bedre når man er død og begravet er for meg den ultimate dårskap og en sann bortkastelse av det eneste livet man har. Og å forlede andre inn i slike baner er å stjele fra dem det eneste livet og friheten de har, mot løfter om en fiktiv belønning etter døden. Det er for med det nedrigste man kan gjør med et menneske. Ta fra dem alt de har, og alt de noen sinne kommer til å få.

Her er en som hadde tilgang på mye av kjøttets tilfredstillelser:
Å ha god tilgang på kjødets tilfredstillelser høres da hyggelig og fint ut. Hvis man heller har en pervertert glede av asketisme eller å plage og straffe kjødet i stedet for å tilfredstille det så er jo det ..... greit nok. Litt som S/M ... men ikke alle finner lykken i dette.

Hver sine lyster.

Topp Bunn