rendezvous with rama

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• rama

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    8.016
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    9
    en ting er sikkert; hverken lasse eller jeg vil leve med støy, så dette finner vi ut av tidsnok.
    jeg er allergisk mot den slags, utover et lett, deilig rørsus når man stikker øret inntil diskant.
    det verste som kan skje i akkurat dette tilfellet, er at jeg må fortsette å ha snapperne i original stand, og det lever jeg fint med.
    da har jeg brukt 1500 på komponenter som blir liggende i skuffen, og det blir ikke det dyreste som ligger ubrukt hos meg, for å si det forsiktig.

idag har imidlertid frøkna bursdag, og jeg er mer bekymret for om blomstene jeg kjøpte igår og smugholdt i live over natta vil falle i smak.
    blir hjemmefeiring og da settes det ekstra krav til rombehandling.
    her er et bilde fra den gangen man kunne reise og feire bortevekk.
    vi har alltid humret litt av bilder av ektepar som er prikklik hverandre, eller eiere som ligner på kjæledyra sine.
    men dette bildet viser jaggu at etter mange års samliv har vi faen meg begynt å ligne på hverandre vi også, enda så ulike vi var i utgangspunktet.

elinle.jpg

Sist redigert:

rama

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    8.016
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    9
    hehe, you got that right!
    men det er mer.
    samme kosthold og deling av seng, gleder og bekymringer gjennom et par tiår gjør noe med folk.

• Like
    Reaksjoner: LMC

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    15.471
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    19
    Gratulerer med feiring :). Nå som tiltak imot corona ser ut til å lette litt blir det nok en tur på sletta hos Lassemann. Har noe jeg vil han skal se på. Uansett mengde kunnskap så er han såvidt ydmyk at han gir seg ikke før ting fungerer. I motsetning til andre cocky "verdensmestre" som vet alt om rørforsterkere uten en gang å ha sett på den, men basert seg på antagelser fra tideligere bragder...

FB_IMG_1584454641081.jpg

rama

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    8.016
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    9
    noen som kjenner til disse?
    tesla monopots (lagd av telefunken?).
    1w 235k ohm.

C2D0B6B7-59BE-44B7-BD56-0C4C88329FC2.jpg

rama

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    8.016
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    9
    gutta er hjemme igjen!
    støypraten overfor her?
    nok et hfs-tilfelle av stor ståpikk for ingenting.
    ingen støy, utover det suset som alltid har vært der, og som man hører når man setter øret inntil elementene.
    ikke til å unngå med rørblokker på 100w/31db gain på høyttalere med 98db følsomhet.
    er veldig happy for at operasjonen gikk bra, og forbløffet over hvor mye disse konfisene spiller inn på lyden.
    men det får jeg komme tilbake til når jantzen har fått noen timer på seg.
    stor takk til lassemann!

DEF85EBC-B6A2-4656-A66D-FA76B76D06F8.jpg

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    2.277
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    gutta er hjemme igjen!
    støypraten overfor her?
    ingen støy, utover det suset som alltid har vært der, og som man hører når man setter øret inntil elementene.
    ikke til å unngå med rørblokker på 100w/31db gain på høyttalere med 98db følsomhet.
    er veldig happy for at operasjonen gikk bra, og forbløffet over hvor mye disse konfisene spiller inn på lyden.
    stor takk til lassemann!

Vis vedlegget 583438
    Herlig! Har gjort det her med mange forsterkere og har ikke opplevd en eneste skuffelse med den modden.. ;)

Mvh lassemann

rama

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    8.016
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    9
    minnesmarkering for muttern idag.
    normalt samles vi hjemme hos fattern på nøtterøy, men i år må alle rigge til sitt eget opplegg.
    ikke noe religiøse greier, dette her, bare en markering.
    den ene vinylhylla måtte til pers.
    så kan hun kose seg med metal, prog, klassisk, jazz, køntri, syntpop og søttitalksrock i skjønn forening.
    ipaden ble brukt siden jeg ikke har et innrammet bilde.
    den står på en boks som inneholder stiftvekt, platebørste og annet krimskrams.

F50B753F-C9A8-4E31-9DB1-D5CBA490880F.jpg

KrazyIvan#

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Antall liker
    1.675
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    11
    gutta er hjemme igjen!
    støypraten overfor her?
    stor takk til lassemann!

Vis vedlegget 583438
    Kult å høre det ble et positivt løft av dette relativt enkle ingrepet :) sitter med mye av det samme intrykket av kondensatorer i enkle rørkretser og ikke alltid skal skjimse av hva det kan utgjøre på totalen, er jo totalen som blir viktig her, har kun erfaring med tilsvarende Jantzen i delefilterne til onkyoene, og husker dem kunne låte litt nervøse og ufokuserte i starten, men gjevnet seg ut etter rundt en ukes tid``imo liker jeg hakket bedre claritycap cmr enn jantzen supreme men dem koster jo 3 ganger mer så skulle bare mangle, men dem jeg har likt best er jupiter copper kondiser når det kommer til realisme logikk og rikere overtoner i musikken, men dem koster jo,ikke alltid lett å sette en fornuftig grense ved slikt men imo stopper fornuften på ca 400kr kondisen litt etter størrelsen derfra og opp er det minimale forskjeller,
    merket også i jas preen jeg har prøvde bare for gøy noen av audio note bi-polare elektrolyttene som sto i set dacen, og var egentlig ganske overraska hvor mye dynamikk og renhet jeg mistet når jeg tok dem ut igjen, og tenkte og med meg selv også at gode rør er heller ikke bedre enn delene som står rundt dem :)
    sorry for mye skriveri ble bare dratt med og ville bare dele mine erfaringer rundt det samme er jo ikke akk noen ringrev innenfor feltet men enn lærer jo stadig noe, og gøy når enn erfarer gode løft av slike små ting :)
    fortsatt god helg og minnestund Rama
    Mvh Krazy

Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    23.555
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    38
    Både Nøtterøy og gårsdagens tilnærming høres ut som en veldig god tradisjon og måte å minnes en viktig person i livet. Skaper litt ettertanke på hvordan jeg minnes viktige personer i mitt liv.

rama

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    8.016
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    9
    kraz:
    jeg er ikke så bevandret innen capsrulling, men har alltid vært imponert over ting som har superior z inni, så da falt valget på de.
    ekstra hyggelig at de er prisgunstige. både lassemann og håvard har sammenlignet jantzen med dyrere saker, og alltid falt tilbake på jantzen.
    deres guiding i denne prosessen har vært gull for meg, og jeg kunne ikke vært mer happy med oppgraderingen.

karmana:
    bare å kopiere skikken!
    tar jo bare fem minutter å rigge til et minimalistisk opplegg som jeg hadde, og er du allergisk mot røkelse så holder det med et lys.

Sist redigert:

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    8.320
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    33
    bra du er happy...det er jo det viktigste....
    vedr Jupiter cap kjøpte jeg noen til TAD filteret og 10µ flatstack målte 8 og 12 µF så de fikk Hificollective i retur

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    15.471
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    19
    Dette så veldig bra ut. Godt å ha tilgang til flinke folk som lassemann :)

rama

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    8.016
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    9
    mobiltelefon duger ikke, trenger en diger, stasjonær edb anno 80-tallet for å få fornuftig oversikt over den progressive nettsiden hfs4.
    noen som har en å selge?

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    1.905
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    1
    Mobilvisnjng var noe dritt ja.
    funker som bare F med ipad Pro ihvertfall.

rama

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    8.016
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    9
    mulig.
    jeg vet ennå ikke hvordan det ser ut på ipad og pc.
    bare vært noen turer innom på mobil og gått kjapt ut igjen.

rama

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    8.016
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    9
    to helblods og fem halvblods.
    men alle nordmenn så godt som noen.
    gratulerer med dagen, folkens.
    selv har jeg skrelt av meg finklærna, krøpet inn i midtvestenbunad, blanda meg en gt og fyrt opp rørforsterkerne nå.

E99794BC-696F-468C-AA64-8A6EA0D480F1.jpeg

Sist redigert:

rama

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    8.016
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    9
    Flott gjeng rama :) kos deg med rørene og noe godt i glasset

mvh

håper du har hatt en fin dag, motor!
    nå logget jeg meg inn på hfs4 fra pc'n for første gang og synes alt ser mye bedre ut.
    bra jobba av høvding og co, småfeil blir vel rettet fortløpende.

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    10.782
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    22
    håper du har hatt en fin dag, motor!
    nå logget jeg meg inn på hfs4 fra pc'n for første gang og synes alt ser mye bedre ut.
    bra jobba av høvding og co, småfeil blir vel rettet fortløpende.
    Jo takk rama, bare vært hjemme å slappet av med mye musikk :) surt å kaldt og ingenting som skjedde her i byen så det ble en rolig 17 mai.
    Liker veldig godt den nye sentralen, var litt skeptisk til forandringer men dette gikk jo som en drøm :)

mvh

rama

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    8.016
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    9
    feilkjøpt gave til kona som har ligget ubrukt de siste årene.
    noen som vil overta?
    eventuelt bytte i samme med rca-plugger.

8457732B-DE3F-460E-B2D5-C743A0FDAC02.jpeg

Sist redigert:

Lazarus

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.02.2018
    Antall liker
    244
    Vi gutta er nok like forfengelige som det andre kjønn, noe innpakningen til bl.a. pickuper og kabler indikerer...

Har dessverre ikke noe å bytte fra meg 😜

rama

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    8.016
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    9
    hehe, boksen må ha kostet like mye å lage som kablene.
    men de er bra!
    etter å ha danset rundt med kabler de første 20 årene i denne hobbyen har jeg de siste 10 år knapt brukt noe annet enn kimber pbj eller kcag.
    pbj og (tc-serien på høyttalersiden) er billig og låter i mine ører bedre enn all verdens fancy kabler som folk har kommet drassende innom med opp gjennom åra.

Sist redigert:

rama

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    8.016
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    9
    har fått sortert og målt deler av rørsamlingen i det siste.
    long overdue.
    vi som driver med rør og rot bør gjøre dette med jevne mellomrom.
    lassemann tok en bolk ifbm snapper-oppgraderingen, og jbh tok en bolk her om dagen.
    mange rør som jeg trodde var fine måtte skrotes, mens andre som jeg trodde var skrot viste seg å være i fin form.
    jbh er en karakter som man ofte ser på børsen.
    jeg kødder litt med ham av og til, men sannheten er at vi går langt tilbake som hifikompiser.
    kjøpte et par proac response 2.5 av ham på midten av nittitallet og har hatt sporadisk kontakt siden.
    mannen er et unikum når det gjelder rørunnskaper, og har drevet hobbyen lengre enn de fleste av oss.
    han anser forsterkere som intet annet enn en litt brysom strømforsyning for rørene, det er de som spiller hovedrollen.
    når man kjøper en egen leilighet for hifi-lagring i samme bygården som man selv bor i (forøvrig ikke akkurat et billig område av oslo), så sier det sitt.
    ekstrakåken er stablet opp med rør, høyttalere og elektronikk, ofte av det sjeldne slaget.
    haugevis av preamper, monoblokker, vintage, hønn og rare monitorer dekker vegger og gulv.
    de som har vurdert å kjøpe rør fra jbh men som lurer på om han er til å stole på: dere har intet å frykte (selv om han krever navn og tlfnr ved kontakt).
    jeg har bevitnet ham i sving noen ganger og vet at han måler rørene på en samvittighetsfull måte, og er det noe som ikke er på stell, så rydder han opp.
    en solid kar, om enn litt eksentrisk, som så mange av oss i denne andedammen.

DD85C2D0-CAA5-4B8F-ADA7-2B2701F1D3A7.jpeg

5CBFD4F5-41D1-4B75-80B4-9EA16D3929AD.jpeg
    340AC1EE-1B40-4138-B3E7-E320237CBAC3.jpeg
    CF34E6CE-FD3E-4E10-8BFF-0CDFC74A9DC5.jpeg

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    1.634
    Sted
    Lena
    Har snakket en noe med jbh og kan skrive under på det du skriver. Virkelig entusiast må jeg si

The Gunner

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    9.629
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    5
    Godt, da gjenstår det å ønske mannen lykke til med salget av Unison Research settet sitt.
    Gode saker, bare så det er sagt.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn