Takk for respons (he he)
Har lest testene du sikter til. de er jo rent lyriske i sin lovprising, og de trykker på de riktige knappene hos meg (testene altså). Har liten mulighet til å få hørt de hos forhandler derfor denne runden på forumet.
Jeg er vel på jakt etter noe varig denne gangen, har lyst til å slå meg til ro med et par (allment vedtatt) gode høyttalere og så bygge anlegget derfra. Trenger ikke imponatorlyd, vil ha den litt mørke, homogene og uanstrengte lyden av musikk og ikke hifi. Jeg har stigende apetitt på klassisk musikk, gjerne på SACD. Har merket meg at Persson er ivrig konsertgjenger og det skulle vel borge for at høyttalerne hans er gode på klassiske verker.
Litt om lytterommet: 4,5 x 4m, 2,30 takhøyde. Har lyst til å legge kortflosset teppeflis på gulvet. Tre av fire vegger vil kles med selvlagde reoler for bøker/plater m.m. fra gulv til tak i et kombinert bibliotek og musikkrom.Vinduer i den siste sideveggen. Ingen planer om film osv, kun tokanals. Teppegulvet og bokhyllene skulle vel gi et godt dempet lytterom? Er det noen som steiler ved å sette et par Respons Artist i et slikt rom?? Det blir et utpreget egorom med en, toppen to Stressless'er i sweetspot....
Jeg har for vane å kjøpe hifi uhørt, det er en uting, men det blir sikkert slik denne gangen også. For meg er et par Respons Grand Artist et skikkelig trinn opp i high-end klassen, da er det greit å ha gjort litt hjemmelekser hvertfall