Respons og Reidar Perssons Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• B

buster

Gjest
    Det var svaret jeg håpet på ;). ;).Trodde vel det egentlig... Ja, jeg kan ikke forstå annet enn at dette må spille godt. Du får ta en tur senere ihøst JK. PS! Rørene jeg kjøpte av deg fungerer utmerket i ACT2.

JK

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2002
    Antall liker
    976
    Torget vurderinger
    8
    buster skrev:
    Det var svaret jeg håpet på ;). ;).Trodde vel det egentlig... Ja, jeg kan ikke forstå annet enn at dette må spille godt. Du får ta en tur senere ihøst JK. PS! Rørene jeg kjøpte av deg fungerer utmerket i ACT2.
    Stikker gjerne innom for en lytt når du har fått høyttalerene i hus!

sn

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.01.2008
    Antall liker
    13
    buster skrev:
    Hei,
    Jeg er på vei inn i venneklubben...
    Nye Grand Artist er bestilt og den godeste Reidar vil produsere og ha dem klar i løpet av noen uker. De er vel kjent for å like krefter. Jeg har en C-J ET250S som leverer 450w i 4 ohm. Håper det er tiltrekkelig... Er det noen som har tanker om hvor lang innspilling jeg må regne med??
    Gratulerer med nye HT.
    Har selv Artist D. Du kan regne med ett par uker innspillingstid, etter min erfaring. Har selv bare 70 w doxa, tror den leverer rundt 120w i 4 ohm. De driver Artistene bra. Tror nok at hemmeligheten ligger i strømreservene i doxaen. Har tenkt på forsterkeoppgradering seinere og har i den forbindelse hørt på den nye doxa 73, den var meget god. Ser for meg en slik til hver HT kan fungere glimrende. Kommer nok til å prøve andre forsterkere også før jeg tar valget..
    Har ellers prøvd litt forskjellige kabler, og har nå havnet på solidcore 6mm2, men har avkledd disse helt og brukt teflon og bumull som isolering. er meget godt fornøyd med disse og koster minimalt.

mvh
    SN

Slinger

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.04.2002
    Antall liker
    45
    Torget vurderinger
    4
    buster skrev:
    Hei,
    Jeg er på vei inn i venneklubben...
    Nye Grand Artist er bestilt og den godeste Reidar vil produsere og ha dem klar i løpet av noen uker. De er vel kjent for å like krefter. Jeg har en C-J ET250S som leverer 450w i 4 ohm. Håper det er tiltrekkelig... Er det noen som har tanker om hvor lang innspilling jeg må regne med??
    Gratulerer med nye og ekstremt gode høytalere. :D
    Bilder må på plass når du har fått de.

sn

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.01.2008
    Antall liker
    13
    Hei.

Er det noen som vil dele sine erfaringer rundt plassering og vinkling av Respons.
    Sikkert litt forskjellig avhengig av hvilken type det er. Jeg tenker spesilet på Artist D, men andre må gjerne dele sine erfaringer om de andre modellene også.
    Jeg har forsøkt meg litt frem og tilbake. Har prøvd de med vinkel slik at krysningspunktet treffer 1,5 ganger avstanden mellom HT, og videre stegvis med enda spissere vinkling helt til de er vinlet inn fremfor lytteposisjon. Synes selv av det blir litt valg mellom større rom med mindre vinkling på bekostning av tonal balanse. Tonal balanse blir best etter mine ører med spiss vinkling, men da blir rommet noe mindre.

mvh
    sn

B

buster

Gjest
    Nå ser det ut som Grande Artist blir levert meg i helgen. Om spenningen stiger?? Ja, litt....
    Bjørn

sn

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.01.2008
    Antall liker
    13
    Skjønner godt at du gleder deg.
    Disse høyttalerne blir man bare mer og mer glad i etter som tiden går.

Er det kirsebær eller valnøtt du får?

mvh
    SN

B

buster

Gjest
    Hei,
    Det er faktisk i eik finish. Det er visst det første paret han har laget i eik. Selv mener han de er svært stilige. Vi får se...
    Bjørn

sn

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.01.2008
    Antall liker
    13
    Bilder av skjønnhetene er påkrevd når du får de i hus :)

mvh
    sn

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    4
    sn skrev:
    Hei.

Er det noen som vil dele sine erfaringer rundt plassering og vinkling av Respons.
    Sikkert litt forskjellig avhengig av hvilken type det er. Jeg tenker spesilet på Artist D, men andre må gjerne dele sine erfaringer om de andre modellene også.
    Jeg har forsøkt meg litt frem og tilbake. Har prøvd de med vinkel slik at krysningspunktet treffer 1,5 ganger avstanden mellom HT, og videre stegvis med enda spissere vinkling helt til de er vinlet inn fremfor lytteposisjon. Synes selv av det blir litt valg mellom større rom med mindre vinkling på bekostning av tonal balanse. Tonal balanse blir best etter mine ører med spiss vinkling, men da blir rommet noe mindre.

mvh
    sn
    Mine står vinklet så de krysser ca 1 meter bak hodet mitt i lytteposisjon.

2m

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Antall liker
    1.500
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    Anonym skrev:
    Mine står vinklet så de krysser ca 1 meter bak hodet mitt i lytteposisjon.
    Mine Grand LE står også vinklet slik at de krysser ca 1m bak lytteposisjon

Dogge

Medlem
    Ble medlem
    06.05.2008
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    1
    buster skrev:
    Hei,
    Det er faktisk i eik finish. Det er visst det første paret han har laget i eik. Selv mener han de er svært stilige. Vi får se...
    Bjørn
    Nå gjenstår det jo bare for meg å snike meg ned i veien for å få høre litt på de.

André

B

buster

Gjest
    Hei,
    Har nå spilt i en god uke på de nye Grande Artist. Må si jeg liker svært godt det jeg hører. Veldig solid fundament i musikken. Tilnærmet sømløs overgang mellom elementene. Rolig, behersket i toppen. Og noe av det aller viktigste for meg; evnen til å skape flott romfølelse. Tydelig og at disse trives godt sammen med mitt Conrad- Johnson forsterkere. Jeg har vinklet de ganske mye inn slik at aksen møtes like foran ansiktet. Synes dybdefølelsen er best da. Regner med enda litt gevinst ved ytterligere bruk. De er og alldeles lekker i eik finish.
    Bjørn

John_Harald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Antall liker
    1.854
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Hei og gratulerer med Respons, du har mange fine stunder foran deg :D
    Kan du legge ut et bilde eller to?
    På forhånd takk!

Ketil

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.05.2004
    Antall liker
    892
    Er Grand Artist laget for å skulle vinkles inn mot lytter, eller fungerer det greit å lytte med høyttalerne ikke vinklet mot lytteposisjon?

B

buster

Gjest
    Hei,
    Må kjøpe nytt kamera da det forrige har tatt kvelden :-[. Skal se om jeg får lagt ut noen bilder etterhvert...
    Jeg fikk hjelp av audiofil til å sette opp høyttalerne. De mener at de skal vinkles ganske mye inn for best mulig opplevelse. Ser og at Reidar Persson alltid vinkler de mye på messer etc. Ellers er det vel bare å prøve seg fram. Godt låter de uansett hva du gjør..
    Bjørn

bluesman

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.01.2003
    Antall liker
    28
    Torget vurderinger
    1
    Vet at Andervik gjerne anbefaler god vinkling.Har prøvd begge deler med mine Baby Grand.
    Synes foreløpig det er hipp som happ hvordan de står.Dog skal tillegges at etter en laaang
    periode med kryssing bak hue,krysser jeg nå foran.Kommer vel tilbake etter en uke eller to
    med nærmere synsing på det. :eek: mvh

B

buster

Gjest
    spilt noen uker på de nye Artistène. disse imponerer. vokser med oppgaven. de tar unna uten å være noen reduserende faktor i forhold til elektronikken som er; audionet art g2 cd, c-j act2- c-j et 250s. setter veldig pris på at de er så "stille". kan virke nærmest høflige, men du verden så det smeller når det trengs. ellers helt sømløs i overgangen. og så er de stilige i eik da...
    Mvh

sn

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.01.2008
    Antall liker
    13
    Tror neppe det er noen misfornøyde Respons eiere. Har selv hatt mine Grand Artist i omlag et halvt år, og er utrolig glad i den lyden disse presterer.
    Flott det er flere som opplever samme gleden med disse. Har selv mine i Valnøtt, passer godt til resten av stuen de står i. Var et must for å få de i hus iflg. sjefen.
    Du må legge ut bilde av dine i eik, har ikke sett disse før :D

mvh
    sn

B

buster

Gjest
    har desverre ikke kamera for tiden. må kjøpe. muligens er mitt par de eneste foreløpig i eik. blir nok flere. r persson mener selv dette er noe av det fineste han har laget...
    mvh

Slinger

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.04.2002
    Antall liker
    45
    Torget vurderinger
    4
    buster skrev:
    har desverre ikke kamera for tiden. må kjøpe. muligens er mitt par de eneste foreløpig i eik. blir nok flere. r persson mener selv dette er noe av det fineste han har laget...
    mvh
    Kan du ikke låne et kamera fra en venn eller en i familien? ;)
    Er veldig spent på hvordan disse ser ut i eik...

Vinklingen synes jeg ikke har spesielt mye å si,forskjellen på kryssing bak hodet vs foran hodet ser ut til å ha liten innvirkning på lyden hos meg.
    Lyden er god uansett hvordan jeg har de.

Har forøvrig fått meg et par nye tilskudd i bunn.

Vedlegg

sn

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.01.2008
    Antall liker
    13
    Hvilke Frekvens deler du på disse slinger? Regner med at det er aktive sub'er, eller..
    Har selv en Lyngdorf DPA-1 som jeg kan bruke som aktivt delefilter til evt. sub, men er ikke kommet så langt ennå. Er ikke så sikker¨på om Artistene trenger noe mer nedover, men det er vel sikkert til jeg evt. tester en kombinasjon.
    Har du noen lytteinntrykk å dele med hvordan det fungerer med sub og Artist sammen.

mvh
    SN

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    4
    Ser det har vært litt Respons på bruktbørsen i det siste.
    Noen som har noe nytt å poste i tråden?

Slinger

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.04.2002
    Antall liker
    45
    Torget vurderinger
    4
    sn skrev:
    Hvilke Frekvens deler du på disse slinger? Regner med at det er aktive sub'er, eller..
    Har selv en Lyngdorf DPA-1 som jeg kan bruke som aktivt delefilter til evt. sub, men er ikke kommet så langt ennå. Er ikke så sikker¨på om Artistene trenger noe mer nedover, men det er vel sikkert til jeg evt. tester en kombinasjon.
    Har du noen lytteinntrykk å dele med hvordan det fungerer med sub og Artist sammen.

mvh
    SN
    Akkurat nå tester jeg ut 80 hz deling og bassrefleksavstemming på 30 hz.
    Ikke så nøytralt som med med tidligere deling på 150hz og pluggede bassreflekshull,men til gjengjeld en ganske kul festbass!" ;D
    Om de trenger mer nedover? Gjør ikke alle høytalere det da???? 8)

Det strammer opp bassen og avlaster forsterkeren til hovedhøytaleren,bassen blir mer dynamisk,mer spretten,går dypere og du kan tune lyden mer til rommet.
    Slik kan jeg fortsette i all evighet å prate om alle fordelene.... :D

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Spørsmål til dere Respons venner ... Hvor store forskjeller er det imellom Grand Artist og nye Grand ? Kan noen forsøke å forklare noe rundt dette ? Takk :)

2m

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Antall liker
    1.500
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    Hei, ser at Respons kommer med 30 års jubileumsmodeller. Noen som har mer info angående jubileumsmodellen(e)??

Todani

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.05.2009
    Antall liker
    2.401
    Jau, nå som det står i innholdsfortegnelse over neste Fidelity (det som kommer ca. 1. sept), er det ikke noe problem å slippe katta ut av sekken. Persson har holdt på omtrent i et helt halvt år (er jeg morsom i dag?) å tweake på forandringer i delefilteret i Grand D og Artist D. Det var "svårt" å forklare hva det gikk ut på, men for Grands del innebærer 30-års utgaven så vidt jeg har hørt kun denne tweaken (og da kan dere sikkert "skicka" høyttalerne deres til Sverige for en overkommelig oppgradering hvis ønskelig) samt lakkfinish oppå finéren. Det sistnevnte er vel heller ikke noe man må bestille.
    Deretter begynte Person med Grand Artist. Samme filtermodifikasjoner som storebror samt samme bestykning med MIT Multicaps som storebror har i diskantdelen. Dernest lakkfinish. Knut har Grand Artist slike Artister stående hjemme, men med vanlig matt kirsebær. Smukke å se på de også, og lyden, som vi andre ikke fikk høre da vi var der, er visstnok helt kanon. Han har tenkt å kaste ut alle fem høyttalerne på loftet til fordel for disse to, i hjemmekinoanlegget.
    Altså ingen forandringer i kabinett og bestykning, men ærlig talt: kan det bli noe særlig bedre i så måte enn det allerede er? Undertegnede må i alle fall foregripe kommende skriveriers gang ved å innrømme at dette nye Artist-konseptet er mine ultimate drømmehøyttalere for mitt lytterom. Holder på å bestille et par i valnøttfinér, uten lakk, og regner med 80-90 prosent sjanse for at dette kjøpet går i orden.
    God sommerhilsen fra nyfrelst Respons-fan. Jeg kom sent i gang, men bedre sent enn aldri.

2m

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Antall liker
    1.500
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    Velkommen i klubben og takk for info. Har ingen planer om å bytte mine Grand LE nå, men en gang i fremtiden så blir det nok Grand D eller 30 års jubileumsvarianten på meg..... ;D

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Er denne 30 års jubileums modellen noe som kommer i kommersiellt salg ? Tenker da lakkfinsh. Vet du noe om dette todani ?

Todani

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.05.2009
    Antall liker
    2.401
    Er paa ferie i utlandet, derav treg respons (!). Ja, kommer i salg, Persson har en stçrre bestilling av kabinetter paa vei inn naa. Ca. 10 tusen hoyere pris enn standardversjoner?
    Mvh

ole

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.01.2004
    Antall liker
    119
    Sted
    Bærum
    HCS skrev:
    Spørsmål til dere Respons venner ... Hvor store forskjeller er det imellom Grand Artist og nye Grand ? Kan noen forsøke å forklare noe rundt dette ? Takk :)
    Hei,

Om du med nye Grand mener Grand D så er det svært stor forskjell på Grand A Dimension og Grand D.
    Grand D er over dobbelt så dyr, den er over dobbelt så tung og er også over dobbelt så god....(det siste vil nok lettere diskuteres enn pris og vekt og "innmat" som lettere kan objektivt dokumenteres.)
    Men ja, Grand D er etter min vurdering verdt merprisen, om du har plassen (og pengene.)

Begge har den samme gløden, homogeniteten, dynamikken, anti-lytte-tretthet, og evnen til å gjengi kompleks akustisk musikk på en måte få gjør dem etter. Grand D gjør alt dette større og bedre enn Artist Dimension. Men altså til dobbelt pris.

Mvh Ole

Todani

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.05.2009
    Antall liker
    2.401
    Hei
    Husk at ingen av dere har lagt ore til de nye utgavene av Artist D og Grand D. I folge Reidar er det naa bassen som skiller ARtisten fra Grand D. Resten er naa stort sett det samme. Jeg vet at Grand D har 5 cm tykke kabinettvegger, men skal her ikke foregripe kommende test. Jeg fikk heller ikke lyttet til den nye upmarketutgaven av Artist, men har bestilt likevel!

ole

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.01.2004
    Antall liker
    119
    Sted
    Bærum
    Det vikigste er å lytte selv. Høyttalere kan de lage i alle fall.
    Respons har en merkelig og av og til forunderlig markedsførings-strategi - synes dette ble verre etter at selskapet ble mer kommersielt for noen år siden.

Har f.eks hørt det påstås at siste utgave av den mellom-store er bedre enn nest siste av den store osv. (f.eks siste Artist sammenlignet med Grand LE).

Og nå kommer dette at det "bare er bassen" - hva nå det betyr (har rett nok ikke sett Reidar si dette, men det hevdes i denne tråden) som er årsaken til at Grand D er verdsatt til over kr. 60.000.- mer enn lillebror Artist. Jaja, mannen må jo ha lov å markedsføre sine ting, men om man for ofte prøver selge ett produkt på bekostning av et annet (enten det er siste modell eller ei) så vil det nok heller ramme troverdigheten enn gi et kanon salg.

Generelt kan det virke som det er et ønske i markedet om at småsøsken produkter er 99% av storesøsken, og dette er noe leverandører også spiller på. Flott om det er slik, men jeg er nesten alltid blitt skuffet om jeg møter lillebror med slike forventninger.

(De som har kjøpt Porsche 924 og trodde de kjøpte 95% Porsche 911 ser analogien)

Men som sagt; Lytt selv. Jeg har også hørt påstått at Baby Grand er Grand for mindre rom. Bare tull etter mine ører - og ja jeg har sammenlignet.

Mvh Ole

plasma

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.11.2009
    Antall liker
    1.681
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Fornuftige ord Ole. Jeg har Grande Artist og synes det er en glimrende høyttaler. Har dog aldri innbillt meg at den er 95% Grand D til halv pris. Det er for godt til å være sant, så da er det ikke sant. Mulig jeg kommer til å kjøpe Grand D. Da er jeg innforstått med prisen.
    Mvh

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    4
    Ole skrev:
    Men som sagt; Lytt selv. Jeg har også hørt påstått at Baby Grand er Grand for mindre rom. Bare tull etter mine ører - og ja jeg har sammenlignet.

Mvh Ole
    Jeg har ikke sammenlignet men jeg har hatt Grand i 3 forskjellige stuer og mitt inntrykk er at de bør ha >40m2 stue for å låte optimalt så jeg har god tro på at Baby Grand vil være bedre i "små" rom.

Felix Krull

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.09.2003
    Antall liker
    35
    Sted
    Trondheim
    Er det noen av dere som vet hva nyprisen var på Respons Artist 1992? Spiller på denne store stativhøyttaleren i stua for tiden, og den overbeviser stort :)

James

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.06.2006
    Antall liker
    70
    Sted
    Stord
    Torget vurderinger
    8
    buster skrev:
    Hei,
    Har nå spilt i en god uke på de nye Grande Artist. Må si jeg liker svært godt det jeg hører. Veldig solid fundament i musikken. Tilnærmet sømløs overgang mellom elementene. Rolig, behersket i toppen. Og noe av det aller viktigste for meg; evnen til å skape flott romfølelse. Tydelig og at disse trives godt sammen med mitt Conrad- Johnson forsterkere. Jeg har vinklet de ganske mye inn slik at aksen møtes like foran ansiktet. Synes dybdefølelsen er best da. Regner med enda litt gevinst ved ytterligere bruk. De er og alldeles lekker i eik finish.
    Bjørn
    En venn hadde de gamle Artistene sammen med en CJ 250W. Det var kjempesynergi. Dette er en kjempegod kombo som virkelig spiller musikk! Gratulere!!!

Ser ikke bort fra at jeg etter mye prøving kan ende på Respons. Ikke fordi de er perfekte. Men så deiligt musikalske.

Mvh
    Misunnelig!

ole

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.01.2004
    Antall liker
    119
    Sted
    Bærum
    james skrev:
    En venn hadde de gamle Artistene sammen med en CJ 250W. Det var kjempesynergi. Dette er en kjempegod kombo som virkelig spiller musikk! Gratulere!!!

Ser ikke bort fra at jeg etter mye prøving kan ende på Respons. Ikke fordi de er perfekte. Men så deiligt musikalske.

Mvh
    Misunnelig!
    Morsomt, men jeg har akkurat samme erfaring. For de av oss som liker det akustiske, som vil ha trøkk og verdsetter det musikalske, er det nettopp komboen av Respons og Conrad Johnson jeg også har falt ned på. Kan jo hende dette endres over tid, men de siste 10 årene er det ulike CJ sett (men bare rør...) som har stått lengst i stua, og ulike Respons høyttalere de siste 5 årene.

Mvh Ole

Todani

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.05.2009
    Antall liker
    2.401
    Hei, hvor blir det av dere Respons-venner? Jeg synes det er merkelig at ikke flere av dere har vært på banen og kommentert de nye modifikasjonene. Kanskje det skyldes at dere allerede har så gode høyttalere at dere lytter mer på musikk enn dere surfer på nettet? Men kanskje noen har inntrykk fra Gøteborg-messen? Ville vært artig å lese. Der demonstrerte Reidar den nye utgaven av Grand D. Det er en høyttaler jeg blir mo i knærna av å tenke på. Alt for stor for mitt nåværende bosted, men dette er vel omtrent den eneste gjenværende hifi-drøm.
    Jeg har vært mye ute og reist i høst, men har fått fire uker med avslappet eierskap til jubeleumsmodellen av Artist. Må si at jeg fremdeles står for nesten hvert eneste ord jeg skrev i Fidelity. Vel har de så mye bass at rommet mitt titt og ofte går i metning, og diskanten er så "on the egde" at lumskheter på platene havner rett i fleisen, men for det meste er disse smukke valnøttskledde søylene på en og samme tid så siviliserte, myke, rike, dynamiske og detaljerte - at jeg i stor grad har mistet interessen for å lytte på annet utstyr! Dette er den endelige løsningen for meg.
    Dere skulle hørt hvilken tørrhet og dynamikk de hadde i bassen i Knut Vadseths digre lytterom. Vi ga virkelig jernet via det enorme A5-effekttrinnet fra DP. Hos Knut er det godt med kubikk, og de små Artistene ga frysninger da vi lyttet til orkesteropptak fra 2L. Det var akkurat som å sitte i en konsertsal med litt slank klang i bassen, som f.eks. flere steder i Oslo konserthus. Skikkelig knakkfaktor. I så måte er det på sin plass at 2010 nærmer seg slutten, og denne modellen produseres kun på bestilling i år...
    God søndag, Respons-venner!

Odd J

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Antall liker
    3.195
    Torget vurderinger
    1
    Hei Tore Dag!
    Først må jeg si at jeg setter stor pris på artiklene/testene dine i fidelity, særlig betraktninger og anmeldelser av klassisk musikk (tidligmusikken spesielt). Har du noen synspunkter på hvordan dine Respons fungerer på CD/SACD av god kvalitet, med slik musikk? Da kontra f.eks Gradient Revolution og Dynabel Exact som du også har/har hatt.

Jeg ser etterhvert etter nye høyttalere som først og fremst makter å gjengi slik musikk på beste måte. Respons, Harbeth og Martin Logan er vel de merkene jeg ser for meg å sjekke litt nærmere. Hva var utslagsgivende for ditt valg blant sikkert mange andre høyttalere du har fått hørt på?

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn