B
buster
Gjest
Det var svaret jeg håpet på . .Trodde vel det egentlig... Ja, jeg kan ikke forstå annet enn at dette må spille godt. Du får ta en tur senere ihøst JK. PS! Rørene jeg kjøpte av deg fungerer utmerket i ACT2.
Stikker gjerne innom for en lytt når du har fått høyttalerene i hus!buster skrev:Det var svaret jeg håpet på . .Trodde vel det egentlig... Ja, jeg kan ikke forstå annet enn at dette må spille godt. Du får ta en tur senere ihøst JK. PS! Rørene jeg kjøpte av deg fungerer utmerket i ACT2.
Gratulerer med nye HT.buster skrev:Hei,
Jeg er på vei inn i venneklubben...
Nye Grand Artist er bestilt og den godeste Reidar vil produsere og ha dem klar i løpet av noen uker. De er vel kjent for å like krefter. Jeg har en C-J ET250S som leverer 450w i 4 ohm. Håper det er tiltrekkelig... Er det noen som har tanker om hvor lang innspilling jeg må regne med??
Gratulerer med nye og ekstremt gode høytalere.buster skrev:Hei,
Jeg er på vei inn i venneklubben...
Nye Grand Artist er bestilt og den godeste Reidar vil produsere og ha dem klar i løpet av noen uker. De er vel kjent for å like krefter. Jeg har en C-J ET250S som leverer 450w i 4 ohm. Håper det er tiltrekkelig... Er det noen som har tanker om hvor lang innspilling jeg må regne med??
Mine står vinklet så de krysser ca 1 meter bak hodet mitt i lytteposisjon.sn skrev:Hei.
Er det noen som vil dele sine erfaringer rundt plassering og vinkling av Respons.
Sikkert litt forskjellig avhengig av hvilken type det er. Jeg tenker spesilet på Artist D, men andre må gjerne dele sine erfaringer om de andre modellene også.
Jeg har forsøkt meg litt frem og tilbake. Har prøvd de med vinkel slik at krysningspunktet treffer 1,5 ganger avstanden mellom HT, og videre stegvis med enda spissere vinkling helt til de er vinlet inn fremfor lytteposisjon. Synes selv av det blir litt valg mellom større rom med mindre vinkling på bekostning av tonal balanse. Tonal balanse blir best etter mine ører med spiss vinkling, men da blir rommet noe mindre.
mvh
sn
Mine Grand LE står også vinklet slik at de krysser ca 1m bak lytteposisjonAnonym skrev:Mine står vinklet så de krysser ca 1 meter bak hodet mitt i lytteposisjon.
Nå gjenstår det jo bare for meg å snike meg ned i veien for å få høre litt på de.buster skrev:Hei,
Det er faktisk i eik finish. Det er visst det første paret han har laget i eik. Selv mener han de er svært stilige. Vi får se...
Bjørn
Kan du ikke låne et kamera fra en venn eller en i familien?buster skrev:har desverre ikke kamera for tiden. må kjøpe. muligens er mitt par de eneste foreløpig i eik. blir nok flere. r persson mener selv dette er noe av det fineste han har laget...
mvh
Akkurat nå tester jeg ut 80 hz deling og bassrefleksavstemming på 30 hz.sn skrev:Hvilke Frekvens deler du på disse slinger? Regner med at det er aktive sub'er, eller..
Har selv en Lyngdorf DPA-1 som jeg kan bruke som aktivt delefilter til evt. sub, men er ikke kommet så langt ennå. Er ikke så sikker¨på om Artistene trenger noe mer nedover, men det er vel sikkert til jeg evt. tester en kombinasjon.
Har du noen lytteinntrykk å dele med hvordan det fungerer med sub og Artist sammen.
mvh
SN
Hei,HCS skrev:Spørsmål til dere Respons venner ... Hvor store forskjeller er det imellom Grand Artist og nye Grand ? Kan noen forsøke å forklare noe rundt dette ? Takk
Jeg har ikke sammenlignet men jeg har hatt Grand i 3 forskjellige stuer og mitt inntrykk er at de bør ha >40m2 stue for å låte optimalt så jeg har god tro på at Baby Grand vil være bedre i "små" rom.Ole skrev:Men som sagt; Lytt selv. Jeg har også hørt påstått at Baby Grand er Grand for mindre rom. Bare tull etter mine ører - og ja jeg har sammenlignet.
Mvh Ole
En venn hadde de gamle Artistene sammen med en CJ 250W. Det var kjempesynergi. Dette er en kjempegod kombo som virkelig spiller musikk! Gratulere!!!buster skrev:Hei,
Har nå spilt i en god uke på de nye Grande Artist. Må si jeg liker svært godt det jeg hører. Veldig solid fundament i musikken. Tilnærmet sømløs overgang mellom elementene. Rolig, behersket i toppen. Og noe av det aller viktigste for meg; evnen til å skape flott romfølelse. Tydelig og at disse trives godt sammen med mitt Conrad- Johnson forsterkere. Jeg har vinklet de ganske mye inn slik at aksen møtes like foran ansiktet. Synes dybdefølelsen er best da. Regner med enda litt gevinst ved ytterligere bruk. De er og alldeles lekker i eik finish.
Bjørn
Morsomt, men jeg har akkurat samme erfaring. For de av oss som liker det akustiske, som vil ha trøkk og verdsetter det musikalske, er det nettopp komboen av Respons og Conrad Johnson jeg også har falt ned på. Kan jo hende dette endres over tid, men de siste 10 årene er det ulike CJ sett (men bare rør...) som har stått lengst i stua, og ulike Respons høyttalere de siste 5 årene.james skrev:En venn hadde de gamle Artistene sammen med en CJ 250W. Det var kjempesynergi. Dette er en kjempegod kombo som virkelig spiller musikk! Gratulere!!!
Ser ikke bort fra at jeg etter mye prøving kan ende på Respons. Ikke fordi de er perfekte. Men så deiligt musikalske.
Mvh
Misunnelig!