ErosLoveking
Æresmedlem
....,,,,.,.,. .,.,.,.,. ..,.,.,.,,,,,,, ... .. . . .
oG lItt TiL
oG lItt TiL
To gode produsenter med to forskjellige lydfilosofier virker det som. Elektrostater mener jeg er mer nøytral mot opptakene (næropptak), mens Respons tilstreber mer "ute i salen lyd" (meget vellykket virker det som). Sistnevnte virker fyldigere, særlig i bassen. Rundere klang. Mer "kropp". What´s your cup of tea? Mine is ML.Odd J skrev:Hei folkens!
Hvordan vurderer dere lydsignaturen på Respons i forhold til elektrostater?
Den "sitter" som bare det .. Mye bedre enn de rimeligere.Anonym skrev:Har aldri hørt Summit men dersom bassen ikke sitter...
Stemmer, veier opp den litt feite lyden i Respons med den stramme oppløste Gamut og du får en god kombo.samlanes skrev:Kanskje transistor er bedre match enn rør,så zap forst er sikkert ikke dårlig valg.
Har hørt at Gamut er veldig bra til Respons også.
Har selv Respons Grand LE og her i huset spilles det musikk i mange sjangere og i mye forskjellig innspillingskvalitet. Alt fra Sonic Youth, Joy Division, Motorpsycho, ECM - jazz til Burial og Aphex Twin. Syntes responsene takler dette meget bra. Etter jeg fikk responsene i hus må jeg si det blir mer av "dyp dykk" i platesamlinga enn før.samlanes skrev:Hei.
Jeg utrykte meg dårlig om lyden ellers,da jeg mener de har en klart mørk/varm klang i bass og mellomtone,som eg likte veldig godt,men med for mye bass av og til.
Men det har nok også med mitt lille lytterom å gjøre.
Det har jeg hørt av andervik er mye bedre på artist mod,altså mer kontroll i bassen.
Det som gjør meg mest frustrert av alt er den veldig gode testen som de fikk i fidelity,og det gjelder også hifi generelt da jeg mistenker testere for å nesten bare spille golydsplater.
Hjemlån av utstyr er og blir veldig viktig.
Også må man ikke glemme at de bruker topputstyr hele veien gjennom med bedre lytterom enn det jeg har i tillegg.
Men det burde blitt bedre synst jeg også,med det utstyret som jeg brukte.
Kanskje transistor er bedre match enn rør,så zap forst er sikkert ikke dårlig valg.
Har hørt at Gamut er veldig bra til Respons også.
Hadde det vert feks scan-speak soft dome hadde jeg kanskje beholdt de og et delefilter som var litt lettere last for forst hadde og vert et pluss.
Helsing Arild
Gratulerer med nye og meget flotte høytalere.sn skrev:Etter en lang lytte seanse med Dali MS4 og Respons Grand Artist har jeg nå valgt Respons.
Gleder meg til jeg får disse i hus.
Legger ved bilde av Grand artist ved siden av MS4 i stuemiljø. Responsene i valnøtt, passer meget bra i min stue.
Flott møbel og himmelsk lyd.
Begynner å bli mye Respons i Grenland Lydlaug nå. Virker som om de som kjøper disse blir værende ved dem.-Jarle- skrev:Hei.Ser det er lite fart i tråden her. Har alle tatt sommerferie ?
Men jeg bør kanskje om mulig melde meg inn her jeg også.
Har i de siste par år spilt på Respons Grand D. ( værdens beste fiskekasser og ikke minst
noe av det beste jeg har hørt av høytalere. Meget fornøyd med disse.
Jarle.
Hei igjen Brian, mellom meg og deg er det kanskje 1000 m i luftlinje. Og lager vi en sirkel med mellom meg og deg er det faktisk 4 par Respons HT. Verdens høyeste Respons ht tetthet??? ;DBrianh skrev:[Begynner å bli mye Respons i Grenland Lydlaug nå. Virker som om de som kjøper disse blir værende ved dem.
Brian
HeiRago skrev:Til ANONYM:
Mener å huske att det var du som kjøpte mine gamle Respons ht., håper du har hatt en god "tid" med de. ;D
I forhold til pris, er det vell få ht. som "matcher" Response............Trur eg.............
Så det er den karen ja.... 8)Anonym skrev:Oppsettet jeg hadde før jeg fikk meg Respons høyttalere ble hentet av noen uvedkommende mens jeg var avgårde så jeg måtte starte på bar bakke.
Bestemte meg for å prioritere høyttalere og tok meg en grundig runde samt leste alt av hifi lektyre en stund.
Så dukket det opp noen eldre Grand som var oppgradert til LE av produsenten så da ble det en vestlandstur og det har jeg ikke angret på.
Det som er Respons sin styrke i mine ører er sømløsheten mellom mellomtone og diskant, der tåler de sammenligning med hva som helst. Ellers har de et godt bassfundament.
Men ulike oppsett med Respons låter ulikt og jeg har hørt oppsett med Grand som låter helt ulikt mitt.
Har inntrykk av at eldre Respons høyttalere er mer tilbakelent i toppen samt at de mangler noe oppløsning i mellomtone og diskant sammenlignet med mer moderne konstruksjoner fra samme produsent.
Skulle jeg kjøpt meg nye høyttalere fra Respons i dag ville jeg ikke kjøpt noe eldre enn 2003 og jeg ville brukt en kraftig forsterker til å drive de selv om de er en lett last for forsterkeren.
Gratulerer med nye høyttalere!buster skrev:Hei,
Jeg er på vei inn i venneklubben...
Nye Grand Artist er bestilt og den godeste Reidar vil produsere og ha dem klar i løpet av noen uker. De er vel kjent for å like krefter. Jeg har en C-J ET250S som leverer 450w i 4 ohm. Håper det er tiltrekkelig... Er det noen som har tanker om hvor lang innspilling jeg må regne med??