Retep`s lytterom

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.924
    Antall liker
    108.009
    Torget vurderinger
    23
    Gud bedre ...... skal han DIT?
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.142
    Antall liker
    20.593
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Nope. Han skal ikke dit

    Det låter ikke verre ivertfall. Synes musikken kommer litt bedre ut kanskje. Lyden virker også litt mer pågående litt lysere, skarpere. Blåsere høres mer ut som blåsere synes jeg
    Liker hva jeg hører

    Får fremdeles ikke umik til å fungere. Så sliter litt med å finne riktig delefrekvens. Har bare kopiert setup fra Monacor inn i rew.

    Har håp på at dette blir bra.
    .
     

    Joppe

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.06.2003
    Innlegg
    1.514
    Antall liker
    705
    Sted
    Sydpolen
    Torget vurderinger
    2
    det går jo også ann å sette inn ekstremt stillegående vifter og se over kjølesystemet for å bli kvitt mest mulig støy. både kabinettvifter og prosessorkjøler kan gjøres helt stillegående, det verste er ofte å fjerne all støy fra skjermkort, hvis man kjører separat og det bråker fælt, men kjølesystemet på skjermkort kan fikses det også, eller man kan kjøre passivt kjølt skjermkort. i tillegg får man kjøpt passivt kjølte psu'er og psu'er med vifte som slår seg på når det virkelig trengs.

    se på noctua-vifter. de er bransjeledende på lav støy.

    jeg bygget meg en 3.0ghz quad core med 4gb ddr3 ram og en 128gb ssd fra deler jeg hadde liggende i går og bestillte meg 16gb ram fra komplett for å ha enda litt mer å gå på, og den klarer å administrere alle filterne i jriver for 16 kanaler over usb uten noen hickups. det klarte ikke den gamle laptopen jeg har brukt, det ble noen bufferfeil og slikt, og hvis jeg scrollet på websider ved siden av så fikk jeg stutter. det skjer ikke nå lenger.

    regner med at jeg til slutt lander på noe i området 4ghz 4-kjerner passivt kjølt med 16gb ram og 128 gb ssd for os. jriver tar ikke nytte av alle prosessorkjernene, men de tar seg av det man driver med ved siden av å lytte, uten at det påvirker stabiliteten.
    Min pc er helt totalt overkill for hva jeg bruker den til. 6 kjerners 3.6GHz cpu klokket til 4.5GHz, 32gb ram med mulighet for 64gb senere. Nvidida Gtx 980ti grafikkort osv. Tror ikke det blir noe problem med filtre med det første her eller. Bråker fælt, men står i et annet rom. Noctua vifter er tingen om det blir for mye støy.
    sjekk her;

    d4aQ6lz.jpg


    slik ser ressursbruk ut ved spilling av låt i spotify sin klient via jriver sin wdm og prosessering i jriver.

    dette er win7 ultimate 64bit med alle innstillinger satt for maksimum performance, så guiet er retro, men desto mindre kapasitet går med til visuelle effekter og slikt.

    1pjXYtE.png


    som du ser, så er alle viktige parametere for denne typen oppgaver ganske greit skalert. gfx er bare et passivt kjølt nvidia geforce 210, og det bør holde så lenge jeg kjører 1080p mot plasma via hdmi og ikke gamer.

    jeg tror ikke maskinen din er ekstrem overkill når du begynner å godte deg med lange fir-filtere og mange kanaler. super irriterende at jriver ikke kan lansere en versjon som tar ibruk flere prosessorkjerner, for hvis de hadde gjort det så hadde det absolutt ikke vært noe problem med dagens cpu'er. jeg frykter at skoen vil trykke her når jeg begynner å kjøre ekstremt steile fir-filtere på flere drivere, men har jo ikke forsøkt enda.

    det ser ut til at peakene nå er rundt 20 %, og det er jo bare med iir-filtere. (16gb ddr3 1800mhz + quad core 3.0 ghz).

    latency problematikk ved å kjøre youtube gjennom wdm er minimal, selv over usb, men med aes16e via pci så vil man slippe usb-bufferingen, og da får man senket denne med noen få ms, så jeg skal nok over på det, uten at det er noe jeg synes er veldig nødvendig akkurat nå. på film gjennom jriver og musikk er det selvsagt ingen problemer, selv med usb.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.142
    Antall liker
    20.593
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Siden jeg ikke har måleverktøy. Så får jeg holde tråden igang med litt musikk. Har hørt mye musikk idag.

    Toto. Bon Jovi. Pink Floyd. Green Day. The Offspring ++++

    Racket blir tommere og tommere. Nå er det pc. Dac og effekttrinn.

    Bort med pre og dsp boksen. Liker det jeg hører.

    Nå må jeg bare finne ut hvordan jeg får pc til å ikke slå seg av. Den slår jeg av etter en stund når jeg ikke bruker den. Tar en pc skade av å være på 24/7 eller?
     

    Joppe

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.06.2003
    Innlegg
    1.514
    Antall liker
    705
    Sted
    Sydpolen
    Torget vurderinger
    2
    Siden jeg ikke har måleverktøy. Så får jeg holde tråden igang med litt musikk. Har hørt mye musikk idag.

    Toto. Bon Jovi. Pink Floyd. Green Day. The Offspring ++++

    Racket blir tommere og tommere. Nå er det pc. Dac og effekttrinn.

    Bort med pre og dsp boksen. Liker det jeg hører.

    Nå må jeg bare finne ut hvordan jeg får pc til å ikke slå seg av. Den slår jeg av etter en stund når jeg ikke bruker den. Tar en pc skade av å være på 24/7 eller?
    merkelig at du ikke får liv i umik-1 jf. det thohaug tipset om. har du forsøkt flere usb-porter hvor annet ikke er tilkoblet samme gruppe?

    skjønner godt at du slanker inn på denne måten. angrer ikke på at jeg har gjort det samme.

    pc'en din går sikkert i sleep / hibernation mode. vet ikke hvordan man stiller det inn i win10, men det er nok bare en enkel innstilling.

    mine maskiner går mer eller mindre 24/7 365, den eldste maskinen min er fra 2007. og selve hk, cpu og ram har gått 24/7, men har måttet bytte ut disker underveis, og psu'en oppgraderte jeg i 2010, + at skjermkortene har blitt byttet ut. cluet har vært ny kjølepasta en gang i året og blåse rent en gang i halvåret. i tillegg bruker jeg gode strømforsyninger, fordi ripple i psu kan forkorte livet til komponenter.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.142
    Antall liker
    20.593
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Får se om jeg gidder å finne ut av det.

    Skal prøve flere porter og andre kabler. Umik lyser blått. Men jeg finner den som sakt ikke i windows.

    Har ikke hastverk med å måle. Trur ikke det er så ille med øret heller. Har en eller annen partypukkel som slår ut godt på Europe sin final countdown. Basstromme....
     

    Joppe

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.06.2003
    Innlegg
    1.514
    Antall liker
    705
    Sted
    Sydpolen
    Torget vurderinger
    2
    veldig merkelig, har den vært i drift på windows 10 overhodet?

    hvis den er god natt, så er det jo en fin anledning til å kjøre løsning med separat lydkort så du får enda bedre kontroll og repeterbarhet på både fase og impuls. viktig når man skal sette delay og slikt.

    he he he, ja, jeg sitter bare og koser meg med den ekstreme oppløsningen i aurora om dagen og måler fint lite selv om jeg burde ha gjort det. nå skal jeg snart igang med å bygge de absorbentene til kvålsvoll, tenkte jeg. har hatt løs isolasjon inn og ut i tide og utide, men det er uholdbart å ha det i rommet for annet enn testing, så det passet bra at han la ut flotte tegninger på noe som ser bra ut i tråden sin.

    har lyttet mye til ditt brian-tips. elephants on ice skates er bra. :)
     

    joha

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    905
    Antall liker
    514
    Torget vurderinger
    1
    Nå må jeg bare finne ut hvordan jeg får pc til å ikke slå seg av. Den slår jeg av etter en stund når jeg ikke bruker den. Tar en pc skade av å være på 24/7 eller?
    Høyreklikk startknappen - Strømstyring - Endre planinnstillinger.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.142
    Antall liker
    20.593
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    veldig merkelig, har den vært i drift på windows 10 overhodet?

    hvis den er god natt, så er det jo en fin anledning til å kjøre løsning med separat lydkort så du får enda bedre kontroll og repeterbarhet på både fase og impuls. viktig når man skal sette delay og slikt.

    he he he, ja, jeg sitter bare og koser meg med den ekstreme oppløsningen i aurora om dagen og måler fint lite selv om jeg burde ha gjort det. nå skal jeg snart igang med å bygge de absorbentene til kvålsvoll, tenkte jeg. har hatt løs isolasjon inn og ut i tide og utide, men det er uholdbart å ha det i rommet for annet enn testing, så det passet bra at han la ut flotte tegninger på noe som ser bra ut i tråden sin.

    har lyttet mye til ditt brian-tips. elephants on ice skates er bra. :)
    Fant den selv i en tråd. Elefanten på is trøkker godt her. Samtidig som jeg ser strengene vibrere når jeg lukker øynene


    Joda har brukt mik på W10 på gamlemaskinen. Tenkte å teste ut en tidligere utgave av rew. Da fungerte den. Mem ikke etter oppdatering til den med Waw mulighet på generator....
     

    thohaug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2014
    Innlegg
    2.986
    Antall liker
    1.841
    Sted
    Fetsund
    det går jo også ann å sette inn ekstremt stillegående vifter og se over kjølesystemet for å bli kvitt mest mulig støy. både kabinettvifter og prosessorkjøler kan gjøres helt stillegående, det verste er ofte å fjerne all støy fra skjermkort, hvis man kjører separat og det bråker fælt, men kjølesystemet på skjermkort kan fikses det også, eller man kan kjøre passivt kjølt skjermkort. i tillegg får man kjøpt passivt kjølte psu'er og psu'er med vifte som slår seg på når det virkelig trengs.

    se på noctua-vifter. de er bransjeledende på lav støy.

    jeg bygget meg en 3.0ghz quad core med 4gb ddr3 ram og en 128gb ssd fra deler jeg hadde liggende i går og bestillte meg 16gb ram fra komplett for å ha enda litt mer å gå på, og den klarer å administrere alle filterne i jriver for 16 kanaler over usb uten noen hickups. det klarte ikke den gamle laptopen jeg har brukt, det ble noen bufferfeil og slikt, og hvis jeg scrollet på websider ved siden av så fikk jeg stutter. det skjer ikke nå lenger.

    regner med at jeg til slutt lander på noe i området 4ghz 4-kjerner passivt kjølt med 16gb ram og 128 gb ssd for os. jriver tar ikke nytte av alle prosessorkjernene, men de tar seg av det man driver med ved siden av å lytte, uten at det påvirker stabiliteten.
    Min pc er helt totalt overkill for hva jeg bruker den til. 6 kjerners 3.6GHz cpu klokket til 4.5GHz, 32gb ram med mulighet for 64gb senere. Nvidida Gtx 980ti grafikkort osv. Tror ikke det blir noe problem med filtre med det første her eller. Bråker fælt, men står i et annet rom. Noctua vifter er tingen om det blir for mye støy.
    sjekk her;

    Vis vedlegget 379046

    slik ser ressursbruk ut ved spilling av låt i spotify sin klient via jriver sin wdm og prosessering i jriver.

    dette er win7 ultimate 64bit med alle innstillinger satt for maksimum performance, så guiet er retro, men desto mindre kapasitet går med til visuelle effekter og slikt.

    Vis vedlegget 379047

    som du ser, så er alle viktige parametere for denne typen oppgaver ganske greit skalert. gfx er bare et passivt kjølt nvidia geforce 210, og det bør holde så lenge jeg kjører 1080p mot plasma via hdmi og ikke gamer.

    jeg tror ikke maskinen din er ekstrem overkill når du begynner å godte deg med lange fir-filtere og mange kanaler. super irriterende at jriver ikke kan lansere en versjon som tar ibruk flere prosessorkjerner, for hvis de hadde gjort det så hadde det absolutt ikke vært noe problem med dagens cpu'er. jeg frykter at skoen vil trykke her når jeg begynner å kjøre ekstremt steile fir-filtere på flere drivere, men har jo ikke forsøkt enda.

    det ser ut til at peakene nå er rundt 20 %, og det er jo bare med iir-filtere. (16gb ddr3 1800mhz + quad core 3.0 ghz).

    latency problematikk ved å kjøre youtube gjennom wdm er minimal, selv over usb, men med aes16e via pci så vil man slippe usb-bufferingen, og da får man senket denne med noen få ms, så jeg skal nok over på det, uten at det er noe jeg synes er veldig nødvendig akkurat nå. på film gjennom jriver og musikk er det selvsagt ingen problemer, selv med usb.
    Skal teste litt når det blir slik med flere ting enn det var. Selv har jeg ikke vært over 5% enda, selv når jeg kjørte 20 eq filtre + 15 faner I opera for å teste. På grafikkfronten så takler maskinen 4k i de nyeste spill med dx12 og alle grafikk innstillinger på maksimalt og fortsatt holde seg over 30fps i flyt. Så der er jeg ihvertfall sikret for veldig lang overskuelig fremtid. Vi får se når det blir masse fir filtre osv.

    Skal få testet litt mer med asio inn og ut i jriver fra ekstern kilde fremover også. Har en usb-aes/ebu converter liggende som jeg tenkte å teste med å kjøre lyd fra laptopen inn i aes16 kortet for å se om jeg får det til å gå i gjennom helt ut med korreksjon og alt. Kommer til å teste dette med passive filtre for å være på den sikre siden.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.142
    Antall liker
    20.593
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Den låten elefanten på glattisen. Viser hos meg den store fordelen med å ha eget bassystem. Når han ruller på basstrengene så kommer detsljer veldig mye bedre frem med deling på 70hz på Scorpio enn med å kjøre de fullrange. Hørte mye på den låten igår. Imest jeg endra på delay og delefrekvens.

    Så en tanke / spørsmål.
    Om jeg ønsker 18db avrulling på Scorpio nedover. ( highpass) kan jeg legge et 6db filter "oppå" et 12 db filter? Eller burde jeg unngå det.
    Jriver har jo 6-12-24-48 db som sine valg. Men ved å kombinere de så kan man jo få langt flere. Vil det evnt bli skadelig for lyden?
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.142
    Antall liker
    20.593
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Er det noen som bor i nærheten og som har måleutstyr som kunne tenke seg å komme på besøk? Er litt leveringstid på målemik og evnt lydkort. Trenger ikke å være klubbens medlemmer. Tar besøk av ukjente også jeg.

    Send da en pm.
     

    Joppe

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.06.2003
    Innlegg
    1.514
    Antall liker
    705
    Sted
    Sydpolen
    Torget vurderinger
    2
    thohaug, bra! kan oppdatere på hvordan ressursbruk forholder seg etterhvert som ting skjer her.

    ---
    retep; hør med brukeren "hi-fi akustikk" om han kan anbefale et sømmelig eksternt lydkort med phantom power. han har veldig greie på dette, og for litt siden påpekte han sa noe jeg ikke tenkte på da jeg kjøpte mitt, og det var at et lydkort burde ha mulighet for å sette absolutt alle innstillinger digitalt, siden analoge potensiometere og slikt er vanskelig å få eksakt fra en gang til en annen. hvis du vil ha repeterbarhet, så er det lurt at du kan ha eksakt samme innstillinger fra gang til gang.

    hvis du skal måle rundt hos andre, så kan det i tillegg være nyttig med digital utgang på lydkortet, hvis du f.eks. skal koble det inn i surroundprosessor el.l.

    ---

    å sette filtere slik uten å se hva som foregår blir egentlig bare rot og er veldig hit & miss. du kan cascade filtere, slik du sier, men da må du treffe riktig frekvens og passe på faseforholdet mellom subwoofere og htt for å få til god integrasjon. det er vanlig at delay må endres etter at man har endret på filtere.

    er ikke htt. dine blåserør? da har de 24db/oct avrulling etter tuningfrekvens, hvis du vil brekke dem av tidligere, så hadde jeg plugget portene, funnet ut hvor de begynner å rulle av som lukket, og gått ut fra det for å sette ytterligere avrulling. lukkede har 12db/oct etter resonnansfrekvens (der de begynner å rulle av).

    igjen så får du ikke gjort så mye uten å måle.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.142
    Antall liker
    20.593
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Gjør nok ikke noe mer før måleutstyr er oppe å går igjen. Er nok ikke riktig å tippe delefrekvens og steilhet. Det låter bra nå. Så da får ting bare vere enn så lenge.

    Glad for at jeg fikk igang dac og Jriver. Har da en dsp til overs her. Noen som trenger?

    Høyttalere er blåsere ja. En port undet mot gulvet og en bakover. subbene er som kjent lukket.

    Deler nok høyttalerene et godt stykke over tuningfrekvens. Må prøve å tette portene. Men vil ikke det forandre på mer enn avrulling?
     

    Joppe

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.06.2003
    Innlegg
    1.514
    Antall liker
    705
    Sted
    Sydpolen
    Torget vurderinger
    2
    det blir å famle i blinde å holde på med i alle fall, så jeg hadde heller ventet til utstyret var på plass.

    ja, du har ikke lenger de samme problemene med å kopiere over subber som du hadde tidligere?

    en tanke kan jo være å kjøre flere amper på subbene og bruke flere av kanalene i exasound til å sette delay og delinger individuelt på subbene, da kan du flytte dem lenger fra hverandre og eksperimentere enda mer, he he he.

    det er et vanlig triks å tette portene på htt når man integrerer mot sub. det man påvirker er responsen i bassen, avrullingen, impedanseforløpet og fasen. noen drivere er bedre egnet i lukket kammer enn portet, mens andre er mer egnet i portet boks, men det er jo når de brukes langt ned i frekvens, altså uten et elektrisk eller digitalt høypassfilter.

    å plugge porter vil gi mindre output nedover per watt, og mange vil derfor pøse på med flere watt, det vil gi termisk stress på spole som elementet kanskje ikke er ment for. i tillegg vil det øke vandringen til elementet (ved porttuning) om man spiller like høyt med pluggede porter som med åpne ved og rundt tuning.

    men dette er ikke noe problem når man tar sikte på å dele høyere enn tuning og la eget bassystem ta over nedover, da plugger man portene for å få et enklere faseforløp å integrere mot.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.142
    Antall liker
    20.593
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Flere amper og plasseringer av subbene er noe jeg tenker litt på. Har lysst til å teste 2 i hvert hjørne feks....
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.142
    Antall liker
    20.593
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Da konkluderer jeg med at umik er død. Her må man inn med noe nytt.

    Har jobbet litt med høyttalere ikveld. Jeg har nå fjerna Soundcare superduperspikes og har en gummi brikke mellom outriggerene og gølvet. Result stemmer, kommer MYE bedre frem. Alt som skjer i senter kom bedre frem. Morsomt
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.142
    Antall liker
    20.593
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Sitter å koser meg med blant annet Draconian. Låter helt greit liksom... Foten går og resten av kroppen vagger i takt med den dystre melodien.

    Er skikkelig merkelig at å ta av de Soundcare superduperspikesene skulle gi så mye forskjell på lyden. Lurer på om det er pga den bassporten under som kom i riktig avstand fra gulvet.

    Liker ivertfall lyden bedre uten.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.142
    Antall liker
    20.593
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Eller kan det kanskje komme av at høyttalerene har blitt lavere og at diskant har kommet mer i riktig høyde.....

    Hmmm tror jeg må teste med noen klosser under sofaen imorgen. For å få den litt høyere opp.
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.924
    Antall liker
    108.009
    Torget vurderinger
    23
    Huff.. minner meg om kona... som ser alt jeg foretar meg :( :) :D
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.924
    Antall liker
    108.009
    Torget vurderinger
    23
    Mistanke om det ja. Og INGEN ører som hører på det VI har å si. The Classic Female. God bless.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.142
    Antall liker
    20.593
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Tidlig oppe idag. Har ei sånn irriterende indre klokke som ringer kl 05. Selv om jeg har fri.

    Skulle egentlig bare ut å hente noen klosser til å ha under bena på sofaen men fikk så øye på en seng som er oppbrukt. Tenkte å demontere den slik at den ble lettere å kaste.

    Fikk øye på sengebunnen....
    1462420041473513884005.jpg


    Skal tru om de kan gjøre seg som skatterplates fremfor den bassfellen min på bakveggen....

    Det må jeg bare finne ut.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.142
    Antall liker
    20.593
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Mistanke om det ja. Og INGEN ører som hører på det VI har å si. The Classic Female. God bless.
    Hihi. Er så sant så sant. Lurer på når det ble slik. Kanskje det alltid har vert sånn. Mennene jobba og drog inn penger mens kvinnene holdt hus. Problemet nå er jo at mennene og damene begge jobber. Mennene gjør mye mer husarbeid men har fremdeles ikke en tøddel å si hjemme om slik som farger. Gardiner, møbler. Pynteting nips osv. Jeg bryr meg faktisk ikke om slikt uansett. Er kanskje derfor jeg har hatt samme frøken i ( Oj nå måtte jeg tenke) 14år, selv om jeg ikke er gamle karen.

    Tror nok hvert hjem må finne sin løsning, og jeg tror det gagner forholdet om man faktisk ikke bryr seg meg ting man ikke bryr seg om. Om dama vil male kjøkkenet grønt og ha rosa gardiner og man ikke bryr seg om dette med farger. Så er det jo ikke noen vits å bare diskutere for "å ha noe å si"

    Men men...

    Tilbake til skruingen av scatterplates
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.142
    Antall liker
    20.593
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Da blir det totalt 90x200cm med scatterplates med spiler på 3cm og opning på 3cm

    Bør få litt av de høyere frekvensene tilbake i rommet. Er ikke så lett å se på bilde men spilene er litt krummet. Ca 1,5cm mellom midten og kantene. Er nok forlite til å ha noe vesentlig å si.
    Men vi prøver..
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.142
    Antall liker
    20.593
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Fikk aldri tid eller ork til å teste. Laga til frokost til de hjemme. Har besøk av mor denne uka. Så ble det terrasse slaraffen til vi henta ut grillen. Og svei av noen biffer og koteletter. Noen ovnsbakte poteter og et par iskalde cola.

    Helt herlig håper på gjentagelse på søndag. Er jobbing både i dag og lørdag..

    Kvelden gikk med til å bestille årets ferietur. Blir en byferie denne gangen. Likte svært godt den uka vi hadde i Paris. Men i år blir det tur til Skottland. Noen netter i Glasgow noen i Inverness og noen i Edinburgh.

    Gleder oss.
     

    fbh71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    1.672
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    2
    Fikk aldri tid eller ork til å teste. Laga til frokost til de hjemme. Har besøk av mor denne uka. Så ble det terrasse slaraffen til vi henta ut grillen. Og svei av noen biffer og koteletter. Noen ovnsbakte poteter og et par iskalde cola.

    Helt herlig håper på gjentagelse på søndag. Er jobbing både i dag og lørdag..

    Kvelden gikk med til å bestille årets ferietur. Blir en byferie denne gangen. Likte svært godt den uka vi hadde i Paris. Men i år blir det tur til Skottland. Noen netter i Glasgow noen i Inverness og noen i Edinburgh.

    Gleder oss.
    Viktig med avbrekk innimellom, slaraffen og ferie e gode avbrekk ;) god helg
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.142
    Antall liker
    20.593
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Jobber denne helga. Må finne tid til å få hengt de opp for test. Blir lite tid til utprøving da jeg bruker det meste av tiden til musikk.
    Tar det som et godt tegn.
     

    Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    9.302
    Antall liker
    13.619
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Ta toget til Oslo S. Jeg kan møte deg der med mic/mic-preamp og lydkort m/digital volum.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.142
    Antall liker
    20.593
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Reiser forbi Oslo S to ganger daglig. I dag kl 17,40.....
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn