Å jeg hater autokorrekesjonHar en innstilling av puling teeth med James. Lars, Dave og Rob. Fra tiden før Kirk og Cliff. Er fra en demo de leverte plateselskap som gav de platekontrakt. Resten et historie
Jeg tror Metallica ble kidnappet, bortført, og erstattet av kloner etter ...And Justice For All.Metallica ga seg i 1992. Det har vært noen som kaller seg Metallica som ga ut et overprodusert rockealbum i 93, etterfulgt av noen countryplater og litt ymse grums etterpå, men egentlig var Metallica et veldig bra trash metal-band på åttitallet. MUYA!aircanada; skrev:Det snodige med Metallica er at til eldre albumet er, til bedre er det imho
Nå er du inne på en tanke jeg også har følt tre ganger de siste årene, men det har likevel ført til forandringer fordi noe adskillig mer høyverdig har dukket opp fra så og si intet. Først startet jeg med en semi-vintagerigg i krypten, hovedstereo stod fortsatt i Bergen. Og da kom jeg til et stadium med Abrahamsen + NAD + Radionette top of the range 1975. Det var et punkt da alt fungerte i en nesten perfekt balanse der jeg ble redd for å forandre noe for å ikke forstyrre en balanse jeg var fornøyd med. På tross av bipolare transer i utgang istedenfor rør som i alle andre forsterkere i mitt eie.Hehe vet nesten ikke om jeg tørr endre på så mye nå faktisk..
Tipper Bob Rock har skjelettene deres i garasjen enda.berserkr;[URL="tel:2379616" skrev:2379616[/URL]]Jeg tror Metallica ble kidnappet, bortført, og erstattet av kloner etter ...And Justice For All.Dazed;[URL="tel:2379532" skrev:2379532[/URL]]Metallica ga seg i 1992. Det har vært noen som kaller seg Metallica som ga ut et overprodusert rockealbum i 93, etterfulgt av noen countryplater og litt ymse grums etterpå, men egentlig var Metallica et veldig bra trash metal-band på åttitallet. MUYA!aircanada; skrev:Det snodige med Metallica er at til eldre albumet er, til bedre er det imho
Jeg har hatt samme Kharma høyttalere og brukte en BAT VK75, men dette funket ikke. Hadde mye bedre resultat med en Kora med 6AS7 rør på 50 svake watt. Disse høyttalerene responderer veldig på kvaliteten på forsterkeren. Når en søker på nettet så er det bl.a. Lamm, Tenor og MBL som ofte blir brukt. Alle kandidatene er svindyre....Se om du får los på en (eller et par) BAT VK-60/75 og en VK-5i eller tilsvarende. Da blir det nok futt nok. I tillegg kan du slutte å fyre.
Så enkelt (litt mange ord, kanskje og poetisk kan det sies, balubaNå er du inne på en tanke jeg også har følt tre ganger de siste årene, men det har likevel ført til forandringer fordi noe adskillig mer høyverdig har dukket opp fra så og si intet. Først startet jeg med en semi-vintagerigg i krypten, hovedstereo stod fortsatt i Bergen. Og da kom jeg til et stadium med Abrahamsen + NAD + Radionette top of the range 1975. Det var et punkt da alt fungerte i en nesten perfekt balanse der jeg ble redd for å forandre noe for å ikke forstyrre en balanse jeg var fornøyd med. På tross av bipolare transer i utgang istedenfor rør som i alle andre forsterkere i mitt eie.Hehe vet nesten ikke om jeg tørr endre på så mye nå faktisk..
Men så kom dagens rørforsterkersett inn som en del av en komplisert deal som har fungert ypperlig for alle parter, og det åpnet for mange muligheter med høyttalere. Så vintage Radionette flyttet sammen med semi-vintage NAD inn på soverommet mens forsterkersettet etter en kort periode drevet til langt over evne av rørmonoblokkene. Også med Kef i hus fikk jeg følelsen av å ikke rocke båten, for nå låt det så bra etter forutsetningene at en ikke åpenbart bedre oppgradering i teorien kunne gjøre resultatet dårligere.
Og når du kommer dit kan det være lurt å ligge på vinden en stund og trives med det man faktisk har, og som fungerer flott ut fra forutsetningene, mens man i ro og mak suger til seg informasjon og oversikt over et bruktmarked som gjerne kan inneholde både eksotisk klasse A og rørløsninger. Jeg ventet i nesten et år siden jeg hentet Kef i november til jeg endelig fant det som gav meg mye mer av det jeg ville ha. Du har høyttalerne, og de gjør ikke skamme på WFS såvidt jeg skjønner fra dine beskrivelser, så slapp av og la muligheter komme til deg. Plutselig en dag ligger den annonsen på brukten, og bam! Nirvana...
Veldig god den.Har hatt en selv.PS audio HCA - 2 rørlyd uten rør. Klasse A i Stereophile - noe å prøve?
Har en slik stående. Ytterst overkommelig pris.
Final
Meget mulig. Men burde få solgt denne enkelt om den ikke skulle passe.Gir ikke rommet ditt mye "gain" rundt, og under 20 Hz? Kan bli i meste laget med en SVS tube da.
Det er mye som skal testes ut. Har bare koblet den til nå for å se at den virker og det gjør den.Eventuelt bruke den i sealed mode
Hadde vert konge det.Skal du prøve SLP 05?
Må bare finne eskene først.
Mulig i løpet av uka som kommer.
Steinar.
Det gjør du rett i, for nå har du i alle fall fått en forsmak på hva rør gjør med perspektiv og fokus. Men du kommer nok til å ha i bakhodet at Kharma kommer til å respondere enda kraftigere på rør i effekt. Men enn sålenge det fungerer så flott som det gjør nå kan du ta deg god tid til å holde et skråblikk på markedet for å plutselig finne det rette effekttrinnet til Kharma.Hadde vert konge det.Skal du prøve SLP 05?
Må bare finne eskene først.
Mulig i løpet av uka som kommer.
Steinar.
Kanari var innom med Copland. Det gav mersmak. Rett og slett.
Tror jeg beholder W4S en stund til. Og satser på å finne en god forforsterker. Med rør. For copland, w4s og Kharma spillte riktig så bra.