Retep`s lytterom

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Yepp. Er forferdelig spent på den kommende plata. "Litt" over snittet glad i Metallica

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Hjemme alene. Idag er James & Co i storform.
    Har muligigens noe med inntak av brune og noen slike å gjøre.

1477683847712-2126099990.jpg

En billig armanac som anbefales.

T-1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Antall liker
    10.317
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    34
    Her skjer det ting til stadighet :) Moro å følge med på :)

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Får jeg foreslå Green Hell/Last Caress fra Garage Days Re-Revisited, og kanskje So What? |m|

;)

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Må nesten spille litt Metallica sjøl, nå. :) Motorbreath og Pulling Teeth, kanskje? DET er Metallica!

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Har en innstilling av puling teeth med James. Lars, Dame og Rob. Fra tiden før Kirk og Cliff.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Fy søren. Kharma + subbene takler kill em all på en helt topp måte... DET hadde jeg ikke forventa.

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    12.845
    Sted
    Smurfeland
    aircanada; skrev:
    Det snodige med Metallica er at til eldre albumet er, til bedre er det imho ;)
    Metallica ga seg i 1992. Det har vært noen som kaller seg Metallica som ga ut et overprodusert rockealbum i 93, etterfulgt av noen countryplater og litt ymse grums etterpå, men egentlig var Metallica et veldig bra trash metal-band på åttitallet. MUYA! ;)
    Jeg tror Metallica ble kidnappet, bortført, og erstattet av kloner etter ...And Justice For All.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Vet du hva Giz. De her treffer noe i meg som kun Triangle har gjort før. Liker de meget godt.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Må snart gi meg. Dette er ikke bra for Kharma

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Hehe vet nesten ikke om jeg tørr endre på så mye nå faktisk..
    Nå er du inne på en tanke jeg også har følt tre ganger de siste årene, men det har likevel ført til forandringer fordi noe adskillig mer høyverdig har dukket opp fra så og si intet. Først startet jeg med en semi-vintagerigg i krypten, hovedstereo stod fortsatt i Bergen. Og da kom jeg til et stadium med Abrahamsen + NAD + Radionette top of the range 1975. Det var et punkt da alt fungerte i en nesten perfekt balanse der jeg ble redd for å forandre noe for å ikke forstyrre en balanse jeg var fornøyd med. På tross av bipolare transer i utgang istedenfor rør som i alle andre forsterkere i mitt eie.

Men så kom dagens rørforsterkersett inn som en del av en komplisert deal som har fungert ypperlig for alle parter, og det åpnet for mange muligheter med høyttalere. Så vintage Radionette flyttet sammen med semi-vintage NAD inn på soverommet mens forsterkersettet etter en kort periode drevet til langt over evne av rørmonoblokkene. Også med Kef i hus fikk jeg følelsen av å ikke rocke båten, for nå låt det så bra etter forutsetningene at en ikke åpenbart bedre oppgradering i teorien kunne gjøre resultatet dårligere.

Og når du kommer dit kan det være lurt å ligge på vinden en stund og trives med det man faktisk har, og som fungerer flott ut fra forutsetningene, mens man i ro og mak suger til seg informasjon og oversikt over et bruktmarked som gjerne kan inneholde både eksotisk klasse A og rørløsninger. Jeg ventet i nesten et år siden jeg hentet Kef i november til jeg endelig fant det som gav meg mye mer av det jeg ville ha. Du har høyttalerne, og de gjør ikke skamme på WFS såvidt jeg skjønner fra dine beskrivelser, så slapp av og la muligheter komme til deg. Plutselig en dag ligger den annonsen på brukten, og bam! Nirvana... :rolleyes:

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Enig Baluba.

Dette låter slik jeg liker det. Akkurat nå er jeg nok litt sløret på øret etter mange timer med musikk og en del inntak av alkohol, men jeg kan høre på alt av musikk igjen. Joda gode innspillinger låter bedre. Men jeg kan kose meg med feks Metallica. Har akkurat dratt en meget solid luftgitar solo til Battery fra Metallica.

For meg betyr det svært mye.

Blir spennende å høre de to ampene som kommer på besøk.

Men jeg gråter ikke om jeg blir sittende på dette oppsettet.

Kinopre og W4S effekttrinn

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ok alkoholen har gjort sitt.

Men hva gjør alkohol med sansene våre når det kommer til musikk.

Godt varm i kinna en del armanac og noen pils.

Nå låter dette oppsettet her helt konge. Men jeg kan jo ikke gå kontinuerlig på fylla.

Hva skjer nå når jeg er litt på'n

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    berserkr;[URL="tel:2379616" skrev:
    2379616[/URL]]
    Dazed;[URL="tel:2379532" skrev:
    2379532[/URL]]
    aircanada; skrev:
    Det snodige med Metallica er at til eldre albumet er, til bedre er det imho ;)
    Metallica ga seg i 1992. Det har vært noen som kaller seg Metallica som ga ut et overprodusert rockealbum i 93, etterfulgt av noen countryplater og litt ymse grums etterpå, men egentlig var Metallica et veldig bra trash metal-band på åttitallet. MUYA! ;)
    Jeg tror Metallica ble kidnappet, bortført, og erstattet av kloner etter ...And Justice For All.
    Tipper Bob Rock har skjelettene deres i garasjen enda. ;)

JK

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2002
    Antall liker
    976
    Torget vurderinger
    9
    Se om du får los på en (eller et par) BAT VK-60/75 og en VK-5i eller tilsvarende. Da blir det nok futt nok. I tillegg kan du slutte å fyre. ;)
    Jeg har hatt samme Kharma høyttalere og brukte en BAT VK75, men dette funket ikke. Hadde mye bedre resultat med en Kora med 6AS7 rør på 50 svake watt. Disse høyttalerene responderer veldig på kvaliteten på forsterkeren. Når en søker på nettet så er det bl.a. Lamm, Tenor og MBL som ofte blir brukt. Alle kandidatene er svindyre....

Harald HM

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2016
    Antall liker
    2.142
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    1
    Hehe vet nesten ikke om jeg tørr endre på så mye nå faktisk..
    Nå er du inne på en tanke jeg også har følt tre ganger de siste årene, men det har likevel ført til forandringer fordi noe adskillig mer høyverdig har dukket opp fra så og si intet. Først startet jeg med en semi-vintagerigg i krypten, hovedstereo stod fortsatt i Bergen. Og da kom jeg til et stadium med Abrahamsen + NAD + Radionette top of the range 1975. Det var et punkt da alt fungerte i en nesten perfekt balanse der jeg ble redd for å forandre noe for å ikke forstyrre en balanse jeg var fornøyd med. På tross av bipolare transer i utgang istedenfor rør som i alle andre forsterkere i mitt eie.

Men så kom dagens rørforsterkersett inn som en del av en komplisert deal som har fungert ypperlig for alle parter, og det åpnet for mange muligheter med høyttalere. Så vintage Radionette flyttet sammen med semi-vintage NAD inn på soverommet mens forsterkersettet etter en kort periode drevet til langt over evne av rørmonoblokkene. Også med Kef i hus fikk jeg følelsen av å ikke rocke båten, for nå låt det så bra etter forutsetningene at en ikke åpenbart bedre oppgradering i teorien kunne gjøre resultatet dårligere.

Og når du kommer dit kan det være lurt å ligge på vinden en stund og trives med det man faktisk har, og som fungerer flott ut fra forutsetningene, mens man i ro og mak suger til seg informasjon og oversikt over et bruktmarked som gjerne kan inneholde både eksotisk klasse A og rørløsninger. Jeg ventet i nesten et år siden jeg hentet Kef i november til jeg endelig fant det som gav meg mye mer av det jeg ville ha. Du har høyttalerne, og de gjør ikke skamme på WFS såvidt jeg skjønner fra dine beskrivelser, så slapp av og la muligheter komme til deg. Plutselig en dag ligger den annonsen på brukten, og bam! Nirvana... :rolleyes:
    Så enkelt (litt mange ord, kanskje;) og poetisk kan det sies, baluba:cool:

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Da sitter jeg å venter på å få ihus svs pc13 ultra DSP. Blir meget intr å få koblet til den tønna. Hvordan fungerer dsp delen i den. Er den god nok til mitt bruk... Vi får se.

Får også besøk av Kanari som har med seg sin Copland rør forforsterker. Så jeg får hørt litt hva rør kan gi av go'lyd.

Men stresser ikke med å bytte noe ut. Er faktisk godt fornøyd med situasjonen på loftet slik den er idag.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Farvel hørsel og alt det der.... Hehe pc13 er ankommet. den var høyere enn jeg såg for meg.

Får vel koble den til å høre om det er noe i de ryktene denne har....

8

8x12_TOM

Gjest
    Gir ikke rommet ditt mye "gain" rundt, og under 20 Hz? Kan bli i meste laget med en SVS tube da.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Gir ikke rommet ditt mye "gain" rundt, og under 20 Hz? Kan bli i meste laget med en SVS tube da.
    Meget mulig. Men burde få solgt denne enkelt om den ikke skulle passe.

Dsp delen har faktisk noe som heter roomgain compensation. Der man kan sette et filter med -12 eller -24db kurve.

steinost

Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Antall liker
    9.820
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Skal du prøve SLP 05?
    Må bare finne eskene først.
    Mulig i løpet av uka som kommer.

Steinar.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Skal du prøve SLP 05?

Steinar.
    Hadde vert konge det.
    Kanari var innom med Copland. Det gav mersmak. Rett og slett.

Tror jeg beholder W4S en stund til. Og satser på å finne en god forforsterker. Med rør. For copland, w4s og Kharma spillte riktig så bra.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Skal du prøve SLP 05?

Steinar.
    Hadde vert konge det.
    Kanari var innom med Copland. Det gav mersmak. Rett og slett.

Tror jeg beholder W4S en stund til. Og satser på å finne en god forforsterker. Med rør. For copland, w4s og Kharma spillte riktig så bra.
    Det gjør du rett i, for nå har du i alle fall fått en forsmak på hva rør gjør med perspektiv og fokus. Men du kommer nok til å ha i bakhodet at Kharma kommer til å respondere enda kraftigere på rør i effekt. Men enn sålenge det fungerer så flott som det gjør nå kan du ta deg god tid til å holde et skråblikk på markedet for å plutselig finne det rette effekttrinnet til Kharma.

Låter det flott allerede med rørpre og W4S så har du allverdens tid til å både bygge opp budsjett til en high end-løsning til riktig pris. Det er mulig jeg kan presse et par Antique Sound Lab Cadenza MKII ut på markedet med tiden, de er modne for ny eier IMO. Eier er på gliden. Det er monoblokker som vil skape pur magi med masser av krefter i bakhånd med sine 845-rør, EL34 som driverrør og monumentale utgangstrafoer. Brutal nypris, men du vet jo at bruktmarkedet er ganske labert for tiden.

1074324-antique-sound-lab-cadenza-mkii.jpg

Sist redigert:

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Har fått noen timer til med lyd nå. Dagsform eller ikke, jeg synes det spillte bedre med Kanari sin Copland i kjeden. Helt klart mer farget men alikevel så likte jeg bedre tonaliteten igår enn idag. Kanskje litt mer detaljer idag, spes nedover, men totalt sett. Låt bedre igår.

Blir veldig spennende å høre Ove sin klasse A på tirsdag. Og forhåpentligvis Steinost sin Cary SLP 05.

Har lenge prøvd å skaffe meg en Audiovalve Eclipse, enten har kontoen vert tom når den har vert på børsene eller så har det ikke vert noen å få tak i.

Legger ut en annonse å ser om det er mulighet for å få tak i en denne gangen.

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.196
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Hvorfor Audiovalve?
    Har du hørt den, eller ønsker du deg denne basert på tips eller tester.
    På brukten nå ligger Conrad Johnson, CAT, Cary og en rekke habile fortrinn.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn