8
8x12_TOM
Gjest
Hvor rart det enn høres ut er disse systemene jeg har hørt en prioritering på kvalitet, og ikke mengde.Var nå noe hinsides til system folk skulle ha da , 16x21 bare det må jo være sinnsykt. Men har lest mye av det du har hadt her inne 8x12_TOM og bass systemet ditt har fått mye skryt her inne , hvorfor selge det. Har du noe annet hinsides prosjekt på gang Mitt bass system her i stuen er ikke nærheten av deres , men er bra nok her i stuen min. Men selfølgelig blir alt annerledes når jeg får opp lytterommet , og da er det min tur og ha det artig på min bekostning. Da har dama gidd klar signal til uansett hva jeg vil gjøre så skal ikke hun bry seg uansett. Men hun skal oppe på lytterommet når det kommer for og se film , og hun synes det er for mye bass her inne og klarer ikke og se en hel film , for jeg må skru ned på bassen. Da lurer jeg på hvordan hun skal klare og sitte i lytterommet , for der kan det ikke bli sammenlignet av det jeg har i stuen. Har fortsatt tid til god planlegging så dette system skal bli vilt men kontrollert. Jeg har sagt mye her inne hva som kanskje kommer inn , men jeg har ikke sagt altJa vi for se, har jo vært litt rundt å hørt. Diverse bass-oppsett jeg har opplevd: Pettet dale sine tårn, 14x12" i små lukkede kasser. LMC sine gamle BD-tårn 8x15 i bassrefleks og de nye gigantiske hornbassene med en 21" i hver, Tangen sine 16x21" i H-baffel, RuneB sine gamle 8x21" også H-baffel og hans nye Ripolsystem med 16x21", emokid sine 16x16" i slobs. Alle disse systemene har imponert på hver sin måte, men ikke nok til at jeg har villet kopiere noen av de. Mener fortsatt at de 8x12" jeg hadde i rommet mitt, med den kontrollen jeg har der, er noe av det beste jeg har hørt når det skal tas en helhetsvurdering av basskvalitet.Hei 8x12_TOM skal nok klare og imponere deg , som sagt kommer det mye rart i lytterommet , men jeg må si 12 tommeren her i stuen redder mye av lydbildet til meg.
Mitt nye bass-system vil betå av 8x24" i dypbassen og 6x15" i middbass og opp til mellomtonen, et samlet areal som tilsvarer ca50stk 12"