Retep`s lytterom

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.085
    Antall liker
    20.545
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Da må jeg nok melde pass:) Spent på å høre vilket det er.
    Mistenker at det er et album med blåseinstrument:)
    Hehe.. Får vel komme med løsningen utover dagen.. Er jo ikke så mange innom her nå etter at jeg nedgraderte og ble bransjegutt. Så ikke sikker på at kommer så veldig mange flere innlegg.
    De fleste som starter og jobbe i hi fi sjapper oppgraderer,det er vel bare et tids spørsmål før du gjør det også ;)

    O
    Vi får se Ove. Det er et par tre ting som må vere iorden først.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.085
    Antall liker
    20.545
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Discogs spørsmål. Fått en hel del eposter fra discogs som ser omtrent slik ut.

    Screenshot_20190415-171958.jpg


    Screenshot_20190415-172008.jpg


    Er det noe jeg skal gjøre med dette?
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.085
    Antall liker
    20.545
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Kult å ha vaska platene to ganger. Først etter spinclean metoden, så men kun sterilt vann og to dråper spinclean middel. Og ja har test kjørt to plater. Jeg kommer nok til å fortsette med dobbelt vask. :)
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.712
    Antall liker
    9.964
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Planen var vel hele tiden å oppgradere, men kanskje ikke før det ble nytt hus :)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.085
    Antall liker
    20.545
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Jaja Roeng2 jeg får vel avsløre for deg hvilken lp jeg satte ny pers på. Det var Naturligvis Alice In Chains Jar Of Flies/SAP
     
    Sist redigert:

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.457
    Antall liker
    6.146
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    9
    Jaja Roeng2 jeg får vel avsløre for deg hvilken lp jeg satte ny pers på. Det var Naturligvis Alice In Chains Jar Of Flies/SAP
    Herlig plate det der, har den selv i CD og rippet til flac. For meg som ikke har snøring på vinyl, å hva som er sjelden vare ble det vanskelig.
     

    Fluefiskeren

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Innlegg
    1.102
    Antall liker
    963
    Sted
    Kristiansand
    Discogs spørsmål. Fått en hel del eposter fra discogs som ser omtrent slik ut.

    Vis vedlegget 537721

    Vis vedlegget 537722

    Er det noe jeg skal gjøre med dette?
    Ulike varianter som viser seg å være like, og dermed blir slått sammen. Dersom du skulle ha informasjon som tilsier at det ikke bør gjøres, så er det jo greit å si fra. Har du hele samlinga di i Discogs? Jeg begynte, og holdt på lenge, men det viste seg å være så møysommelig og tidkrevende at det ikke lot seg kombinere med en allerede presset timeplan pga unger og jobb... Men det var jo moro å holde på med, da! Fikk litt sjokk av og til når jeg så hvilken verdi noen av de gamle sortmetallplatene mine hadde...
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.551
    Antall liker
    7.271
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Jaja Roeng2 jeg får vel avsløre for deg hvilken lp jeg satte ny pers på. Det var Naturligvis Alice In Chains Jar Of Flies/SAP
    Kul plate. ...Men med det klistremerket på coveret ser det mer ut som MOV reissue-en fra 2010. Har du sjekket matrisekodene? Både originalen fra 94 og reissuen fra 2010 ser ut til å være verdt ca. 600,- iflg. Discogs.

    Jeg har dessverre bare svart MOV selv. ;)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.085
    Antall liker
    20.545
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Jaja Roeng2 jeg får vel avsløre for deg hvilken lp jeg satte ny pers på. Det var Naturligvis Alice In Chains Jar Of Flies/SAP
    Herlig plate det der, har den selv i CD og rippet til flac. For meg som ikke har snøring på vinyl, å hva som er sjelden vare ble det vanskelig.
    Har et par eks av den på cd også. Så helt bortkastet egentlig. Og jeg har den på vinyl repress også.. Så penger ut av vinduet det der altså. :) Du får starte med vinyl du også R. Er rett og slett digg og vanedannende om formatet er riktig.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.551
    Antall liker
    7.271
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Det er ikke bortkastet å samle på plater. :)

    ...Og du kan jo få igjen pengene om det skulle behøves, så...
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.085
    Antall liker
    20.545
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Discogs spørsmål. Fått en hel del eposter fra discogs som ser omtrent slik ut.

    Vis vedlegget 537721

    Vis vedlegget 537722

    Er det noe jeg skal gjøre med dette?
    Ulike varianter som viser seg å være like, og dermed blir slått sammen. Dersom du skulle ha informasjon som tilsier at det ikke bør gjøres, så er det jo greit å si fra. Har du hele samlinga di i Discogs? Jeg begynte, og holdt på lenge, men det viste seg å være så møysommelig og tidkrevende at det ikke lot seg kombinere med en allerede presset timeplan pga unger og jobb... Men det var jo moro å holde på med, da! Fikk litt sjokk av og til når jeg så hvilken verdi noen av de gamle sortmetallplatene mine hadde...
    Ja, har lagt inn alle platene nå. Og legger inn nye etterhvert som de kommer i hus. Ja fikk sjokk av verdien på samlingen. Heldigvis har jeg ikke brukt så mye. Men noen kroner har det blitt.

    Får sjekke de som handler om Metallica.
     

    mediakjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Innlegg
    1.892
    Antall liker
    667
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Da har jeg handla inn blårens, sterilt vann og oppvask såpe uten farge el parfyme. Lage en liten blanding og se om det gjør platene mer rene enn å bruke spinklean renseveska.

    Tenkte å bruke spin olean maskinen. Fylle opp karet med diy veska, sette kostene i og snurre rund. El er det noen andre lure triks? Tenkte å prøve spinklean veska med sterilt vann. Kjøre igjennom en 20-25plater, så vaske kar og koster. Så helle oppi diy veska og kjøre de en gang til. For å få bort siste rest av såpe ol. Hva tenker dere om det.

    Har både spinklean veske og diy veske.
    Holder lenge med en runde, de blir gullende rene.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.085
    Antall liker
    20.545
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Par tre nye komponenter i racket nå. Hører mer og mer på fysisk format. Og var på utkikk etter en rimelig cdspiller. Fant et sett med både spiller og forsterker billig.. Så jeg smelte til. Må bare få tak i mitt mer kabel. Så får jeg sammenlignet litt mer med og uten dac. Selv om jeg tror Naim V1 dacen er bedre. Så er det jo greit å finne det ut helt sikkert.

    Forsterker virker som å vere en god match til høyttalerene.
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.765
    Antall liker
    13.719
    Sted
    Sørlandet
    Se der... stadige forandringer. Og noe har vel også hevdet at forandring fryder :)

    God påske til dere begge.

    -BB-
     

    Twsts

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.08.2015
    Innlegg
    458
    Antall liker
    420
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    5
    Ser bra ut!

    Vet ikke om du har vært gjennom det før - men ett tips til Technicsen - skru føttene helt inn. Ikke sikkert du merker noe siden du har den steinplata. Men orginalføttene er litt slarkete og demper absolutt best når de er helt skrudd inn :)

    God påske!
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.085
    Antall liker
    20.545
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Se der... stadige forandringer. Og noe har vel også hevdet at forandring fryder :)

    God påske til dere begge.

    -BB-
    Ja vi får se. Tilbudet var såpass godt at jeg ikke kunne si nei. Arcam A85 og cd72
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.085
    Antall liker
    20.545
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ser bra ut!

    Vet ikke om du har vært gjennom det før - men ett tips til Technicsen - skru føttene helt inn. Ikke sikkert du merker noe siden du har den steinplata. Men orginalføttene er litt slarkete og demper absolutt best når de er helt skrudd inn :)

    God påske!
    Skal teste. Skrudd de slik for å få den i vater alle veier.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.085
    Antall liker
    20.545
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Gratulerer med Arcam. Mye ytelse for lite penger :)
    Ja, synes faktisk ikke det låter så ille det her nå. Kjører med Antimode i loop mellom pre out og power inn på Arcam A85. :)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.085
    Antall liker
    20.545
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Blir muligens oppgradering på høyttalersiden også. Samme merke men opp på toppserien. :)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.085
    Antall liker
    20.545
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Da ble det jaggu sub og minidsp på meg. Så får jeg testa ut tanken min... Får jo ikke ro på meg før jeg vet. Har jo funnet ut at man lærer mest av å teste ut selv. Kom over to små lukka subber til en ok pris, så jeg bare klemte til. Har hatt to slike før, så vet vel sånn omtrent hva jeg går til. Satser på å få de i hus om ikke altfor lenge.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.085
    Antall liker
    20.545
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Stemmer det J. Den røde boksen vet jeg ikke hva var..
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.085
    Antall liker
    20.545
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    DSC_1541.jpg


    Et bilde til fra messa. Har flere av våres oppsett, men legger de ikke ut. :)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.085
    Antall liker
    20.545
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    DSC_1539.jpg


    Dessverre dårlig kvalitet på bildene mine. Neste gang tar jeg med kamera!!
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.085
    Antall liker
    20.545
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Screenshot_20190502-084742.jpg


    Litt musikk på morran før jeg drar på kurs. Oppdaga denne plata igjen på messa. Ble spillt på flere av rommene. En plate jeg lytta mye til før men som har gått i glemmeboka. Nå er den bestillt på vinyl. :)

    Til uka er det München, desverre så blir jeg hjemme iår.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.085
    Antall liker
    20.545
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    M

    MarkusH

    Gjest
    Hvilke subber endte du opp med?
    Noen små rakkere. SVS Sb12 fikk de rimelig så kunne ikke la vere.
    Stemmer, hadde en slik en selv ei stund, helt til forsterkeren røyk i den. Er det sledge eller bash du har?
    Usikker, de står på jobben. Har hatt begge typene før og aldri hatt noe problem med de.
    Stemmer stemmer. Var fornøyd med den jeg hadde jeg også, skulle selvsagt ikke solgt den slik som jeg gjorde. Har hatt muligheten til å direkte sammenligne sledge og bash i pb12 nsd og vet hvem av de jeg ville kjøpt igjen og ikke. Du får de sikkert til samme hvilken forsterker som benyttes i de, men en av de gikk dypere hos meg enn den andre.

    Forresten, har ikke tenkt tanken på Marten hos deg? Så at Mala fører de, da er du mer over i "mi gate". Koster så det svir, men pytt pytt. :p
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.085
    Antall liker
    20.545
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Stemmer, hadde en slik en selv ei stund, helt til forsterkeren røyk i den. Er det sledge eller bash du har?
    Usikker, de står på jobben. Har hatt begge typene før og aldri hatt noe problem med de.
    Stemmer stemmer. Var fornøyd med den jeg hadde jeg også, skulle selvsagt ikke solgt den slik som jeg gjorde. Har hatt muligheten til å direkte sammenligne sledge og bash i pb12 nsd og vet hvem av de jeg ville kjøpt igjen og ikke. Du får de sikkert til samme hvilken forsterker som benyttes i de, men en av de gikk dypere hos meg enn den andre.

    Forresten, har ikke tenkt tanken på Marten hos deg? Så at Mala fører de, da er du mer over i "mi gate". Koster så det svir, men pytt pytt. :p
    Har hatt Marten her hos meg.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.085
    Antall liker
    20.545
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Dagene fylles opp for tiden med kurs, jobb og behandling.. Noe tid fremfor anlegget har jeg alikevel tid tid innimellom. Spiller fremdeles på Arcam A85 og cd 72. Technics 1210 Mk2 og Puffin RIAA. Naim V1 dac. Og noen greier til jeg ikke nevner med navn. Musikk er digg uansett hva man spiller på. Er meget godt fornøyd med reserve oppsettet. Håper å få ihus de små hissigproppene av noen subber etterhvert og nye høyttalere.

    Musikken kommer stort sett fra vinyl fremdeles. Og noe cd. Streaming har jeg omtrent slutta med på hifirommet. Liker bedre lyden fra vinyl og cd.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn