Retep`s lytterom

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.530
    Antall liker
    8.793
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Klarer ikke helt å se hvilken ht det er, hva er det?
    Ser ut som Pylon Diamond 30 om jeg ikke tar feil. Retep har munnbind så han får ikke verifisert dette.
    Send meg PM da Peter.
    Dette er ikke det vi kaller reklame hvis det er det det blir siktet til her.
    Men nå er det jo noen som legger opp til det i fremkant.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.111
    Antall liker
    20.459
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Har funnet ut at jeg må fjerne litt sideflesk på meg selv.
    Tror det er bra for både kopp og sinn. Har holdt på med dette en ukes tid. Og det gir resultater.

    Dagens middag.
    DSC_1489.jpg


    Røyken er også stumpa. Denne gangen for godt. Blir så bra atte!! :)
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.430
    Antall liker
    6.031
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Røykekutt å et lettere kosthold høres jo svært så fornuftig ut:)

    Krysser fingrene for at de finner det som skaper smertene også. Virker i alle fall som om du gjør mye rett for å få helsa på plass!

    Mvh
    R
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.111
    Antall liker
    20.459
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Røykekutt å et lettere kosthold høres jo svært så fornuftig ut:)

    Krysser fingrene for at de finner det som skaper smertene også. Virker i alle fall som om du gjør mye rett for å få helsa på plass!

    Mvh
    R
    Håper jo på en forbedring av helsa med dette. Har fått helt kikk på kidney bønner og kikerter.. :) We egentlig sinnsykt godt.

    Er fremdeles røykfri. Og det går overraskende bra. Litt overrasket egentlig, så feirer med innkjøp av et brukt lerret.

    Må ha noe å se alle musikk DVD og bluray på. Tv er jo en mulighet. Men siden jeg har prosjektor liggende. Så er det jo gøy med stort bilde. Blir ikkje surround. Har jeg tenkt. Men om jeg kommer over noen billige surround komponenter, så er ikke veien lang til å få på plass senter og bak kanaler. Blir nok uansett ikke atmos.
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.558
    Antall liker
    12.938
    Sted
    Sørlandet
    Røykekutt er det mest fornuftige du kan gjøre og det veldig hyggelig å lese at du nå tar grep og ansvar for din helse! Stå på og jeg ønsker deg lykke til!

    Bønner er en god proteinkilde. Sunn mat trenger IKKE å være kjedelig! Erstatt all usunn småspising med bedre alternativer som det finnes plenty av der ute.

    -BB-
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.978
    Antall liker
    17.826
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Blir ikkje surround. Har jeg tenkt. Men om jeg kommer over noen billige surround komponenter, så er ikke veien lang til å få på plass senter og bak kanaler. Blir nok uansett ikke atmos.
    Det hørtes ut som om du planlegger Atmos snart :)
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.238
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Prøver å lære litt her.. Min wywh no2 har rød label uten skrift rundt. Rettighets greier. Hvilken utgave skal jeg da legge til i min samling....?
    Litt sent, men noen tips:

    -Bruk Discogs-appen og strekkode-scanneren dens på plater med strekkode. Da innsnevrer du utvalget en hel del med en gang og slipper å taste inn så mye selv.
    -Søk på matrisekoder. Disse er unike og bedre å skille på enn katalognummer. Dette er den inngraverte teksten mellom "lead out"-rillene innerst mot labelen.
    -For Pink Floyd er det beste hjelpemiddelet diskografien på The Pink Floyd Archives home page

    Dette tyder i alle fall på at du ser at det er viktig å legge inn riktige pressinger, og ikke bare titler. Bra! :D
     
    Sist redigert:

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.111
    Antall liker
    20.459
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    DSC_1498.jpg


    DSC_1499.jpg


    Hvor jeg også fikk lytta til denne headfi riggen. Sennheiser Hd-1
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.111
    Antall liker
    20.459
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    DSC_1503.jpg


    DSC_1504.jpg


    Morten og NAT.

    På veien fra hifiklubben til NAT så var jeg innom big dipper og Duet.

    PMC er virkelig et spennede høyttalermerke.. Fikk demonstrert på både Parasound og Devialet.

    Takk for at vi fikk komme Morten.. Og takk for servering.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.111
    Antall liker
    20.459
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Intryck, hur lät detta?

    Vis vedlegget 536199

    Først en tur innom HiFiklubben
    Hva skal man si om B&W da. Foruten om at jeg liker lyden av dette britiske merket. Jo, vet ikke hvilken forsterker løsning som ble brukt, men front delen av denne kinoen spiller bra.
    Surround kanalene holder ikke samme klasse. Synes heller ikke subben (usikker på hvilken det var) ikke hang helt med. Veldig mye som rista i sofaen, men lite i kroppen.. Senter lyden var også for langt ned mot gulvet.

    Men film musikken som var i filmen får frem mye av det jeg liker med B&W og jeg hører potensialet. God oppløsning, god mellomtone og fin bass til subben begynner å jobbe. Fikk ikke helt taket på den.
    Innbiller meg at det er mye å gå på der enda. Og kjenner jeg Audessy riktig, jeg tror det sto en Denon å dro dette. Så er det mer å hente garantert.

    Rommet er med min smak veldig pent og trivelig. Liker godt fargevalget de har brukt.

    Søt i alt en flott demo, men jeg satt hele tiden å tenkte at her er det noe som ikke stemmer helt. Fikk kun demo, el jeg tok meg friheten til å sette meg inn å skru opp lyden litt. Fikk ikke demonstrert musikk el film jeg kjenner. Så mulig lyden på filmen (ukjent) ikke var helt super.
    Så ta det bare som det er.
    Er rimelig sikker på at potensialet i det systemet ikke kom til sin rett her. Og jeg bør ta turen innom igjen å høre musikk el medbrakt film. Nylig jeg gjør det til helgen allerede.

    Da er det Puls messe hos OHC.
     
    H

    hifierik

    Gjest
    Tack för att du tog dig tid att delge dina intryck, Retep. Jag skulle vilja höra lite dyrare B&W, men det är inte ofta man får chansen. Och visst är det så att man har sina egna referenser när man ska lyssna, framförallt hur och vad man vill lyssna efter vad som förmedlas i en anläggning, både surround och stereo. Även det visuella i rummet spelar roll ;) det tycker jag med. Ja, detta system förtjänar säkert fler chanser och med mer bekant material med sig. Puls verkar trevligt!
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.111
    Antall liker
    20.459
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Hmmm HDMI kabel funka ikke. Ut å kjøpe ny.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.111
    Antall liker
    20.459
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ny hdmi og såkalt universal takfeste ble innkjøpt Igår. Desverre så er ikke universalt så universalt som de skulle ha det til. Delen som skal festes i PJ der var armene for korte. Så her må jeg kjøpe nytt eller forlenge de. Håper å få bytte den i butikken. Kosta ikke stort, men allikevel. Litt irriterende.
    Fikk laga til en løsning som fungerer, men den ser ikke ut. :)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.111
    Antall liker
    20.459
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    DSC_1513.jpg


    Bildet treffer bra på lerretet, men skal nok klare å få det enda bedre..

    PJ står helt enkelt oppå et glasskap, ingen hørbar effekt, ingen målbar effekt, så det er kun det estetiske som gjør at jeg ønsker å gå for takfeste.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.111
    Antall liker
    20.459
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    DSC_1515.jpg


    Skapet kan fylles med noen av de ekstra kule spesielle utgivelsene mine. Film ol.

    Nå går turen til Lillestrøm hvor jeg skal vere med å hjelpe Authentic med avvikling av åpent hus. Blir også åpent i nabohuset hvor Christian holder til. Søndag går turen til Avshop.

    Ha en flott helg dere som er innom her.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.111
    Antall liker
    20.459
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Lang men fantastik dag i kinoen til Johnny og Cristian går mot slutten.. Noen timer på øyet nå, så er det tur på Avshop.

    Får takke Johmny og Christian for en svært svært hyggelig dag, god mat, god lyd og godt selskap. Gleder meg allerede til Avshop.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.111
    Antall liker
    20.459
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Da har jeg handla inn blårens, sterilt vann og oppvask såpe uten farge el parfyme. Lage en liten blanding og se om det gjør platene mer rene enn å bruke spinklean renseveska.

    Tenkte å bruke spin olean maskinen. Fylle opp karet med diy veska, sette kostene i og snurre rund. El er det noen andre lure triks? Tenkte å prøve spinklean veska med sterilt vann. Kjøre igjennom en 20-25plater, så vaske kar og koster. Så helle oppi diy veska og kjøre de en gang til. For å få bort siste rest av såpe ol. Hva tenker dere om det.

    Har både spinklean veske og diy veske.
     

    alphamale

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    5.845
    Antall liker
    4.485
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    Tack för att du tog dig tid att delge dina intryck, Retep. Jag skulle vilja höra lite dyrare B&W, men det är inte ofta man får chansen. Och visst är det så att man har sina egna referenser när man ska lyssna, framförallt hur och vad man vill lyssna efter vad som förmedlas i en anläggning, både surround och stereo. Även det visuella i rummet spelar roll ;) det tycker jag med. Ja, detta system förtjänar säkert fler chanser och med mer bekant material med sig. Puls verkar trevligt!
    Er du i Oslo en gang i fremtiden hifierik er du velkommen til en demo her hos meg.
    Da får du høre 800d3 med Trinnov i sjefsstolen.

    Du er forøvrig velkommen en tur du og Retep, Regner med du fortsatt liker kaffe og en lydprat fortsatt.
    Har vært litt hektisk her de siste mnd, så har rett og slett måtte prioritere litt annerledes. Jeg har startet sånn smått å skyte inn lyden etter at riggen har vært i unntakstilstand en periode.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.111
    Antall liker
    20.459
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Takk B. Skal se hva jeg orker fremover. Slenger ut en pling om jeg skulle finne på å ta meg en tur til byn..
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.111
    Antall liker
    20.459
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Søren, tomt for inner cover til LP platene. Så nye må i hus før jeg tar en bunke til vask. :)
    Var sikker på at jeg hadde en bunke, men neida. Vurderer å kjøpe et litt større parti denne gangen.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.111
    Antall liker
    20.459
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Så om noen vet om noen plasser jeg kan kjøpe gode innersleves i litt større kvanta. Helst i Norge, så gi meg gjerne tips.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.111
    Antall liker
    20.459
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Har den siste tiden kjøpt inn noe mer musikk. Alt på LP selfølgeligvis.
    Fått tak i resten av Metallica platene jeg mangla. Har også satt ny pers på pris på ett enkelt album. Noen som vil tippe hvilket album det er... :)

    Legger ut bilder under her.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.111
    Antall liker
    20.459
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    En god blanding av musikk her. Men når smaken er slik den er så blir det ofte mye ulikt som kommer inn døra. Det verste er at jeg faktisk har nesten alle skivene på cd fra før. Er vel kun Miles David og Return jeg ikke har.. :)

    Den ene plata her stiller seg litt ekstra ut når det gjelder pris. Et område jeg sa til meg selv at er tullete å betale for en plate.. Spes siden jeg har den på både vinyl (repress) og på cd.. Tror faktisk jeg har den dobbelt opp på cd. Så helt bortkastet altså. Men likevel så måtte jeg bare ha den. Sjønner ikke det...
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.430
    Antall liker
    6.031
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Da må jeg nok melde pass:) Spent på å høre vilket det er.
    Mistenker at det er et album med blåseinstrument:)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.111
    Antall liker
    20.459
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Da må jeg nok melde pass:) Spent på å høre vilket det er.
    Mistenker at det er et album med blåseinstrument:)
    Hehe.. Får vel komme med løsningen utover dagen.. Er jo ikke så mange innom her nå etter at jeg nedgraderte og ble bransjegutt. Så ikke sikker på at kommer så veldig mange flere innlegg.
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    26.430
    Antall liker
    53.836
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    79
    Da må jeg nok melde pass:) Spent på å høre vilket det er.
    Mistenker at det er et album med blåseinstrument:)
    Hehe.. Får vel komme med løsningen utover dagen.. Er jo ikke så mange innom her nå etter at jeg nedgraderte og ble bransjegutt. Så ikke sikker på at kommer så veldig mange flere innlegg.
    De fleste som starter og jobbe i hi fi sjapper oppgraderer,det er vel bare et tids spørsmål før du gjør det også ;)

    O
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn