Retep`s lytterom

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    9.109
    Antall liker
    13.098
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Retep, jeg ville satsa på viftelløs htpc med flerkanals lynx intern-lydkort.
    Tror du kan utvide til flere kanaler senere ved å koble flere kort sammen etterhvert som økonomien tillater det.
    Du trenger jo mange aktive kanaler til hjemmekinolyd. Tror det er støtte for 32 kanaler i JRiver.
    I Audiolense tror jeg det er ubegrenset. Du blir jo heller ikke bundet til Audiolense med denne løsningen.
    Har lest mye bra om Acourate også.
    B
     

    thohaug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2014
    Innlegg
    2.983
    Antall liker
    1.841
    Sted
    Fetsund
    Ja og nei. Første gang jeg testa ut Audiolense brukte jeg det interne lydkortet i laptopen og kjørte signalet ut til AVR via hdmi. Dette var kun 2 kanaler. Vet ikke om dette vil funke med hdmi i ditt tilfelle. Du må ha minst 4 kanaler til rådighet for stereo 2.2 (ht + sub)
    Går det med hdmi da? Er ikke hdmi kun 2.0 og 5.1 eller 7.1
    Er litt usikker her. Du kan søke det opp på AL forumet også.
    Sålenge han bruker PC som lydkilde med hdmi, så får han jo kun 7.1 ut allikevel. Han kan jo uansett med hell korrigere bassen i mono. Jeg også foreslår jo pc med lydkort, ettersom fleksibiliteten er så mye bedre enn alt annet.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.098
    Antall liker
    20.417
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Er nok bedre korrigeringer i 2 kanals oppsett jeg et ute etter. Synes filmdelen sitter meget godt. Ny pc multikanal lydkort, audiolense blir nok en del kroner... Vet at minidsp har en boks med 7.1 inn via HDMI med Dirac live. Får se litt på ting utover høsten. Nå er det amper som det skal spares opp til.
     

    John_Harald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Innlegg
    4.047
    Antall liker
    1.852
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Er nok bedre korrigeringer i 2 kanals oppsett jeg et ute etter. Synes filmdelen sitter meget godt. Ny pc multikanal lydkort, audiolense blir nok en del kroner... Vet at minidsp har en boks med 7.1 inn via HDMI med Dirac live. Får se litt på ting utover høsten. Nå er det amper som det skal spares opp til.
    Det er verdt det syns jeg å legge litt ekstra i tokanals, men du må nok bruke mye tid for at det sitter med Audiolense.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.098
    Antall liker
    20.417
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Er rimelig tålmodig av meg. Og liker jo å tjune lyden selv
    Vi får se hva det blir til etterhvert.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.098
    Antall liker
    20.417
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Tenker mye på amper til subber om dagen . Er to muligheter jeg ser på . Enten 2 stk Hypex Psc 2.700 som jeg da bruker i første omgang brokoblet. Som da vil gi meg ca 1200w. Med de kan jeg ved en senere anledning drive noen mindre tårn i tillegg. Og vil da sitte med 700w pr tårn

    En annen mulighet et å gå for 4x psc 2.4 og bruke 1 amp til hvert element idag. Blir da låst om jeg skulle finne på å gå for flere basser.

    Prisen for de to alternativene er omtrent de samme. Tenke tenke.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.098
    Antall liker
    20.417
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Slapper av i sweetspot etter en lang dag på jobb.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.098
    Antall liker
    20.417
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Hører jo at ting ikke helt er i boks, men gud dette engasjerer på en helt annen måte enn før. Får leke litt mer med REW når amper er i hus. Tenker også på audiolense eller en boks fra minidsp med Dirac live.

    Er fortsatt mye å bruke penger på. Nå må jeg skifte dvd.... Blir nok Pantera denne gangen.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.098
    Antall liker
    20.417
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Er forresten Metallica fra en konsert de hadde tilbake i 1992.
     

    John_Harald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Innlegg
    4.047
    Antall liker
    1.852
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Kos deg Har du gjort tenkt på om hvordan ulike bassforsterkere låter hos deg? Tenker på Crown XTi, mot Crown i-tech og Cary C5. Gjort deg noen tanker?
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.098
    Antall liker
    20.417
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Vanskelig å sammenligne da xti og Itech var på ulike subber.

    Men Itech og C5 der er det nok seier lydmessig til Itech. Det som et dumt er vifta. Som også et grunnen for at jeg går for Hypex.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.098
    Antall liker
    20.417
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Tar meg i å stadig vekk titte på denne lille boksen. Minidsp Nanoavr DL.

    Tror nok at dette kan være noe å teste ut.
     

    Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    9.109
    Antall liker
    13.098
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Tenkte jeg kunne synse litt mer...stryk det som ikke passer:rolleyes:
    Jeg ville funnet en plassering som gjør at det funker optimalt opp til 200-250 hz. (kanskje enda høyere) Det tror jeg det ikke gjør med den plasseringen du hadde da jeg var der. Klart her blir det kompromis løsninger, spesielt med hensyn til stooort lerret. Det ville vært synd å ikke få utnyttet kapasiteten til dette supre bass systemet som kan ta seg av en så stor del av frekvensbåndet, uanstrengt.
    Jeg tenker du kommer langt når du finner en dsp/dele løsning å få lekt litt med. Er ikke sikkert du føler behov for ekstra 4x18"ere når alt sitter.
    Blir sikkert enda bedre med nye forsterkere også.
    B
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.098
    Antall liker
    20.417
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Flotte tanker dette Bergfinn. Har nok tenkt å teste ut noe mer . Har hatt subbene rundt rf7 noe som gir mersmak , men fikk en forferdelig dipp i frekvens ved 30hz.

    Skal nok utforskes mer.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.098
    Antall liker
    20.417
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Merkelig denne dippen jeg får. Frekvensgangen fra 40hz og opp blir paddeflat. Men kan ikke ha det på den måten... Blir ikke noe liv til filmen.
    Dippen er på senterfrekvens 30 med 12db ned. Men den er flat ved 40hz og 20hz.

    En løsning kan jo være å kjøre på med to eller flere dypbass monster som spiller opp til 40hz. Men er en del utprøving som skal gjøres først.

    Ser at temperaturen skal synke lit nå. Så var innom platekompaniet og kjøpte meg en film jeg skal se i helgen.
     

    Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    9.109
    Antall liker
    13.098
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Kunne hende Audiolense eller Dirac hadde klart å heve dippen noe uten at alt for mye headroom blir spist opp på forsterkersiden.
    Vet ikke. Finner ikke ut før du prøver. En regel i EQ verden sier at man skal være forsiktig med heving av dipper.

    Om du går for en miniDSP løsning tror jeg både Audiolense og Dirac støtter denne plattformen i dag om du vil teste forskjelige typer romkorrekeksjon.
    B
     
    Sist redigert:

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.098
    Antall liker
    20.417
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Blir nok en minidsp løsning ja. Og de har i vertfall støtte for Dirac. Ser på en som heter Nano Avr DL. Som har HDMI inn og ut. Men må jo finne ut hvordan jeg skal spille av musikk også før jeg bestemmer meg for hvilken dings som skal gjøre hvA.

    Avspiller til film blir mest sannsynlig en Dune spiller . Authentic bruker samme opplegget. Og er svært fornøyd med det. Har jo vert et par tre runder hos han, og jeg liker det jeg opplever hos han. Husker ikke i farten om han bruker Dune til avspilling av musikk. Er enten det eller Mac han bruker. Da vil jeg trenge 2 HDMI inn og det har den boksen. Jeg kan jo også gjøre en del etter marantz prosessor. Før effekttrinn, men det vil jo føre til flere Ad/da konverteringer. Ikke sikkert det gjør noe.

    Skal jeg til med flere subber så må jeg ha en minidsp eller lignende.

    Vurderer å ta signalet fra preout front og dele det slik at subber og fronter for samme signalet, men at subbene spiller opp til en gitt frekvens of ht ned til en gitt frekvens.

    Ver filmavspilling vil jeg da sette sub til NO og LFE sporet vil bli miksa til front.

    Jeg kan også kjøpe meg noen subber for LFE sporet og koble de til sub out. Setter da sub til LFE+MAIN og deler filmsubb på feks80.

    Er mange muligheter her.
     

    nait$

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.03.2014
    Innlegg
    953
    Antall liker
    444
    Torget vurderinger
    1
    Blir nok en minidsp løsning ja. Og de har i vertfall støtte for Dirac. Ser på en som heter Nano Avr DL. Som har HDMI inn og ut. Men må jo finne ut hvordan jeg skal spille av musikk også før jeg bestemmer meg for hvilken dings som skal gjøre hvA.

    Avspiller til film blir mest sannsynlig en Dune spiller . Authentic bruker samme opplegget. Og er svært fornøyd med det. Har jo vert et par tre runder hos han, og jeg liker det jeg opplever hos han. Husker ikke i farten om han bruker Dune til avspilling av musikk. Er enten det eller Mac han bruker. Da vil jeg trenge 2 HDMI inn og det har den boksen. Jeg kan jo også gjøre en del etter marantz prosessor. Før effekttrinn, men det vil jo føre til flere Ad/da konverteringer. Ikke sikkert det gjør noe.

    Skal jeg til med flere subber så må jeg ha en minidsp eller lignende.

    Vurderer å ta signalet fra preout front og dele det slik at subber og fronter for samme signalet, men at subbene spiller opp til en gitt frekvens of ht ned til en gitt frekvens.

    Ver filmavspilling vil jeg da sette sub til NO og LFE sporet vil bli miksa til front.

    Jeg kan også kjøpe meg noen subber for LFE sporet og koble de til sub out. Setter da sub til LFE+MAIN og deler filmsubb på feks80.

    Er mange muligheter her.
    Om du funderer på å sette inn en DSP mellom prosessor og effektforsterker så kan det påvirke lydsignaturen i tillegg til å gi støy i hornet. Jeg har testet miniDSP 10x10HD og den gjorde noe med de høyere frekvensene jeg ikke likte helt, i tillegg til at jeg fikk altfor mye støy i toppen.
    Fordelen med miniDSP er at man har muligheten til å ha filter under 20Hz (48kHz plugin).
    Skiftet ut miniDSP'en med en Monacor DSM-48LAN og den vil jeg si er helt transparent ift miniDSP'en. I tillegg er støyen langt bedre. Med litt tweaking av gain så er det såpass lavt at det er noe jeg kan leve med.
    Driver å tester ut litt diverse da det blir litt endringer etterhvert hos meg. Så det blir muligens til at jeg kjører miniDSP til sub og Monacor'en fra midbass og oppover.
    Det sies også at Xilica XP serien skal være meget bra og jeg tror jeg på et tidspunkt kommer til å prøve en slik en også, men så langt fungerer Monacoren ypperlig og til en hyggeligere pris spesielt når man ser for seg flere DSP enheter i oppsettet.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.098
    Antall liker
    20.417
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Takker. Ser ut som noe jeg skal lese meg opp på.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.389
    Torget vurderinger
    13
    Dune hos meg avspiller filene som ligger på en NAS disk. Dune spilleren er satt opp til å bitstreame over HDMI til Marantz 8801. Til avspilling av musikk bruker jeg en Optisk Toslink kabel fra Mac Minien til Marantzen og bruker dacen som står i denne for videre avspilling. Musikkbiten blir endret utover høsten og det blir ny dac løsning og amp.

    Hos deg vil det vel mest sannsynlig bli en USB disk tilkoplet Dune spilleren og videre med HDMI inn i Marantzen eller i en Nano Minidsp om du kjøper det. Gjelder bare å kjøpe en stor nok USB disk da 1:1 BD filene tar myyye plass.. :) Er bare å komme med disken så fyller jeg.

    Har endel filmer med Atmos lydsporet og det virker som om det kjøres en mer aggressiv miksing i surrerundt lyden så opplevelsen av lyd i tak blir mer fremtredende selv i ett standard 7.2 oppsett som mitt uten Atmos høytalere i tak, morro!
     
    Sist redigert:

    thohaug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2014
    Innlegg
    2.983
    Antall liker
    1.841
    Sted
    Fetsund
    Du får jo kjøpt singeldisker på 8tb per stykk for under 3000,- for tiden, så lagring er billig. Vurderte selv å oppgradere det ene raid kabinettet mitt med 5 slike selv, ettersom jeg har fyllt opp over 30tb nå og begynner å bli tom. Du har dog sikkert ikke like ekstreme lagringsbehov som meg.
    Pdd har jeg et raid 5 med 16 tb som kan benyttes, et raid 5 med 12tb som kan benyttes, et raid 5 med 6tb som kan benyttes, og et midlertidig jbod på 11tb.

    Får plass til veldig mange filmer på bare en singel 8tb disk. Anbefaler å kjøpe 2 og kjøre raid1.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.389
    Torget vurderinger
    13
    Peter, har du nettverkskabel fra ruter eller switch oppe i kinoen din, om du har kan du streame filmer over nettverket lokalt. Da kan NAS eller tilsvarende lagringsenhet tilkoples Dune. Egentlig en bedre løsning enn USB disk men er avhengig av kabel fra ruter, trådløst vil ikke funke.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.098
    Antall liker
    20.417
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Har pdd ikke kablet nettverk. Men kan kanskje legge det opp om man gikk en måte å gjøre det på.
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.465
    Antall liker
    2.121
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Om du funderer på å sette inn en DSP mellom prosessor og effektforsterker så kan det påvirke lydsignaturen i tillegg til å gi støy i hornet. Jeg har testet miniDSP 10x10HD og den gjorde noe med de høyere frekvensene jeg ikke likte helt, i tillegg til at jeg fikk altfor mye støy i toppen.
    Fordelen med miniDSP er at man har muligheten til å ha filter under 20Hz (48kHz plugin).
    Skiftet ut miniDSP'en med en Monacor DSM-48LAN og den vil jeg si er helt transparent ift miniDSP'en. I tillegg er støyen langt bedre. Med litt tweaking av gain så er det såpass lavt at det er noe jeg kan leve med.
    Driver å tester ut litt diverse da det blir litt endringer etterhvert hos meg. Så det blir muligens til at jeg kjører miniDSP til sub og Monacor'en fra midbass og oppover.
    Det sies også at Xilica XP serien skal være meget bra og jeg tror jeg på et tidspunkt kommer til å prøve en slik en også, men så langt fungerer Monacoren ypperlig og til en hyggeligere pris spesielt når man ser for seg flere DSP enheter i oppsettet.[/QUOTE]

    Inntresang denne Monacor saken. Har den volumkontroll slik att den kan erstatte MiniDSP som pre amp også :) og digital inngang ?
    Eller må jeg over på en annen modell da ?
     

    thohaug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2014
    Innlegg
    2.983
    Antall liker
    1.841
    Sted
    Fetsund
    Får plass til veldig mange filmer på bare en singel 8tb disk. Anbefaler å kjøpe 2 og kjøre raid1.
    Ca 160 filmer ..
    Ja sånn ca.. Om alle filmene er 50gb. Uansett massevis av plass til film for folk flest. Du har vel sikkert 1000 filmer omtrent? Vet at nas serveren din er gigantisk ihvertfall. Bruker du raid på greiene? Om alt står som et array, så regner jeg med du kjører raid 6. Selv valgte jeg heller å gå for mange små raid 5, ettersom dette gir muligheten til å oppgradere litt mindre av gangen.
     

    nait$

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.03.2014
    Innlegg
    953
    Antall liker
    444
    Torget vurderinger
    1
    Inntresang denne Monacor saken. Har den volumkontroll slik att den kan erstatte MiniDSP som pre amp også :) og digital inngang ?
    Eller må jeg over på en annen modell da ?
    Nei dessverre så er det ikke volumkontroll på den slik miniDSP har og av digital inngang så har den kun AES/EBU. Disse DSP'ene er mer tiltenkt PRO markedet og da er det nok miksepulter med mere involvert og sånn sett har de ikke slike behov som man har i et oppsett brukt hjemme.
    Jeg benytter den mellom prosessor/preamp og amp og det fungerer utmerket så langt. Det at man også kan koble den til nettverket og tweake med iPad'en er veldig behagelig.
     

    nait$

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.03.2014
    Innlegg
    953
    Antall liker
    444
    Torget vurderinger
    1
    thohaug/authentic: Hvordan håndterer dere backup med så store mengder data? Eller satser dere bare på å "rippe" alt på nytt dersom raidsettet skulle ta kvelden?
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.098
    Antall liker
    20.417
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Dune hos meg avspiller filene som ligger på en NAS disk. Dune spilleren er satt opp til å bitstreame over HDMI til Marantz 8801. Til avspilling av musikk bruker jeg en Optisk Toslink kabel fra Mac Minien til Marantzen og bruker dacen som står i denne for videre avspilling. Musikkbiten blir endret utover høsten og det blir ny dac løsning og amp.

    Hos deg vil det vel mest sannsynlig bli en USB disk tilkoplet Dune spilleren og videre med HDMI inn i Marantzen eller i en Nano Minidsp om du kjøper det. Gjelder bare å kjøpe en stor nok USB disk da 1:1 BD filene tar myyye plass.. :) Er bare å komme med disken så fyller jeg.

    Har endel filmer med Atmos lydsporet og det virker som om det kjøres en mer aggressiv miksing i surrerundt lyden så opplevelsen av lyd i tak blir mer fremtredende selv i ett standard 7.2 oppsett som mitt uten Atmos høytalere i tak, morro!
    Spennende med ny dac og amp. Noen konkrete planer?? Pre med prosessorloop eller?

    Går nok for en Dune , venter på at cdon skal få de inn igjen .
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.782
    Antall liker
    1.093
    Torget vurderinger
    2
    Inntresang denne Monacor saken. Har den volumkontroll slik att den kan erstatte MiniDSP som pre amp også :) og digital inngang ?
    Eller må jeg over på en annen modell da ?
    Nei dessverre så er det ikke volumkontroll på den slik miniDSP har og av digital inngang så har den kun AES/EBU. Disse DSP'ene er mer tiltenkt PRO markedet og da er det nok miksepulter med mere involvert og sånn sett har de ikke slike behov som man har i et oppsett brukt hjemme.
    Jeg benytter den mellom prosessor/preamp og amp og det fungerer utmerket så langt. Det at man også kan koble den til nettverket og tweake med iPad'en er veldig behagelig.
    Spennende sak dette ja.
    Kan denne kjøpes i Norge , og hva koster den ?
    Link er alltid bekvemt :)
     

    nait$

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.03.2014
    Innlegg
    953
    Antall liker
    444
    Torget vurderinger
    1
    Inntresang denne Monacor saken. Har den volumkontroll slik att den kan erstatte MiniDSP som pre amp også :) og digital inngang ?
    Eller må jeg over på en annen modell da ?
    Nei dessverre så er det ikke volumkontroll på den slik miniDSP har og av digital inngang så har den kun AES/EBU. Disse DSP'ene er mer tiltenkt PRO markedet og da er det nok miksepulter med mere involvert og sånn sett har de ikke slike behov som man har i et oppsett brukt hjemme.
    Jeg benytter den mellom prosessor/preamp og amp og det fungerer utmerket så langt. Det at man også kan koble den til nettverket og tweake med iPad'en er veldig behagelig.
    Spennende sak dette ja.
    Kan denne kjøpes i Norge , og hva koster den ?
    Link er alltid bekvemt :)
    Jeg kjøpte min fra Soundshop og koster 6k for en DSM-48LAN. Man finner den ikke i webshop'en deres men det er bare å sende dem en mail så fikser de det :)
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.389
    Torget vurderinger
    13
    Får plass til veldig mange filmer på bare en singel 8tb disk. Anbefaler å kjøpe 2 og kjøre raid1.
    Ca 160 filmer ..
    Ja sånn ca.. Om alle filmene er 50gb. Uansett massevis av plass til film for folk flest. Du har vel sikkert 1000 filmer omtrent? Vet at nas serveren din er gigantisk ihvertfall. Bruker du raid på greiene? Om alt står som et array, så regner jeg med du kjører raid 6. Selv valgte jeg heller å gå for mange små raid 5, ettersom dette gir muligheten til å oppgradere litt mindre av gangen.
    Kjører WD Red disker 4x4TB så ikke så stor, mister jo endel i RAID5 men har også noen USB3 disker så havner vel opp i undekant av reel 18TB lagring.
    Snuser på en ny Synology med mulighet for expansion men avventer da jeg har mange prosjekter gående så vi for se hva høsten bringer.

    Har også hele NAS lagret med full backup hos Jottacloud så dette er sikring nok føler jeg. Jottacloud fungerer helt genialt med mulighet for å genere HTTP linker for deling som jeg benytter meg stort av.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.389
    Torget vurderinger
    13
    thohaug/authentic: Hvordan håndterer dere backup med så store mengder data? Eller satser dere bare på å "rippe" alt på nytt dersom raidsettet skulle ta kvelden?
    Jottacloud, anbefales og ubegrenset lagring til en svært god pris. Støtter også NAS og svært god opphastighet.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.389
    Torget vurderinger
    13
    Det letteste er nok en switch..
    En switch må være koplet i en ruter med kabel så det blir nok samme sak som om den kom fra ruteren. Slike strømkontakter som bærer nettverksoverføringer har også for dårlig hastigheter til å kunne brukes til ditt formål så jeg er redd de også må utgå. Jeg ville tatt meg bryderiet med å legge en Cat6 kabel fra ruter til kinoen da det gir muligheter for stabile og raske overføringer både musikk og film. Jeg har kabel ned i kinoen og har i tillegg brukt kabelen til å lage ett lokalt trådløst nettverk her nede som gir mulighet for trådløs styring av Dune spilleren og musikkavspillingen (iPad), streamer filmer med bitrate på 100mbit uten lagg eller problemer. Sigma chippen i Dune spilleren syntes jeg er meget god, jeg kjøpte en Dune til for å ha i stuen oppe her for litt siden.

    Edit; jeg har en rull med cat5e kabel som du kan få det du trenger av, dette er kabelen jeg har ned i kinoen og gir meg skrivehastigheter på over 100MB/s ned til server og vil holde i massevis for ditt formål, har også shrimpetang og da trenger du bare rj45 plugger som kan kjøpes på clasern til 10 kroner. Så og si kostnadsfritt for deg med bare jobben som gjenstår.
     
    Sist redigert:

    joha

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    878
    Antall liker
    487
    Torget vurderinger
    1
    thohaug/authentic: Hvordan håndterer dere backup med så store mengder data? Eller satser dere bare på å "rippe" alt på nytt dersom raidsettet skulle ta kvelden?
    Jottacloud, anbefales og ubegrenset lagring til en svært god pris. Støtter også NAS og svært god opphastighet.
    Hvilke opphastigheter har dere som bruker Jottacloud til slike datamengder?
    Er det mulighet for differential eller incremental backup?
     
    Sist redigert:

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.782
    Antall liker
    1.093
    Torget vurderinger
    2
    Inntresang denne Monacor saken. Har den volumkontroll slik att den kan erstatte MiniDSP som pre amp også :) og digital inngang ?
    Eller må jeg over på en annen modell da ?
    Nei dessverre så er det ikke volumkontroll på den slik miniDSP har og av digital inngang så har den kun AES/EBU. Disse DSP'ene er mer tiltenkt PRO markedet og da er det nok miksepulter med mere involvert og sånn sett har de ikke slike behov som man har i et oppsett brukt hjemme.
    Jeg benytter den mellom prosessor/preamp og amp og det fungerer utmerket så langt. Det at man også kan koble den til nettverket og tweake med iPad'en er veldig behagelig.
    Spennende sak dette ja.
    Kan denne kjøpes i Norge , og hva koster den ?
    Link er alltid bekvemt :)
    Jeg kjøpte min fra Soundshop og koster 6k for en DSM-48LAN. Man finner den ikke i webshop'en deres men det er bare å sende dem en mail så fikser de det :)
    Ok , mange takk :)
    Og den mener du er helt transparent ift. ad/da konverteringen ?
    Har prøvd Antimode Dualcoren min mellom pre og effekt , men den genererer en del sus , samt at man kan oppleve klipping på høye volum.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn