Retep`s lytterom

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Driv å testa litt fram og tilbake. Kjøpte senseo sin egen extra strong i små og store puter. Er nok med på at små puter liten kopp er det som smaker best. Så kjem til å fortsette med det. Takk for tips på kaffe, den skal eg prøve ut.
     

    Puscifer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.07.2008
    Innlegg
    424
    Antall liker
    283
    Torget vurderinger
    4
    Det stemme 👍 1,5 dl
    Tar heller en ny kopp, en å drikke halve koppen kald.
    Stor 2,5 dl.
    Liten, et trykk 1,5 dl.
    Liten, to trykk 0,9 dl
    Ikke trykk to ganger på stor kopp! Da kommer det ut en stor milkshake med masse krem på toppen. Blir masse klin!
    🤣🤣🤣
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Jaja då er "alle" oppsetta fintjuna benkar og golv vaska så er man klar for at det strøyme på folk her i kveld. Kjem vertfall nokre som eg veit og en av dei skulle prøve å ta med en kompis.

    Har no 4 oppsett rimelig klart dvs flytte høgtalara på det eine oppsettet på stua så er det klart, fått spnne fine tape merker i golvet. Skikkelig ungkar greie vettu. 🙃

    Du sei du er flik å kjøre bil...? Dei aller fleste mannfolk er nok omtrent feilfrie og hakket under verdensmeister når det kjem til det å handtere en bil....

    Turning women.jpg
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ikke trykk to ganger på stor kopp! Da kommer det ut en stor milkshake med masse krem på toppen. Blir masse klin!
    🤣🤣🤣
    OK skal ikkje gjere det. Går det an å stoppe maskina om man vil? Om man feks trykker feil. Eller er det da berre å la den få gjere seg ferdig?
     

    Puscifer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.07.2008
    Innlegg
    424
    Antall liker
    283
    Torget vurderinger
    4
    OK skal ikkje gjere det. Går det an å stoppe maskina om man vil? Om man feks trykker feil. Eller er det da berre å la den få gjere seg ferdig?
    Bare å trykke et ekstra trykk på knappen,to på liten..
     

    mediakjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Innlegg
    1.885
    Antall liker
    663
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Jaja då er "alle" oppsetta fintjuna benkar og golv vaska så er man klar for at det strøyme på folk her i kveld. Kjem vertfall nokre som eg veit og en av dei skulle prøve å ta med en kompis.

    Har no 4 oppsett rimelig klart dvs flytte høgtalara på det eine oppsettet på stua så er det klart, fått spnne fine tape merker i golvet. Skikkelig ungkar greie vettu. 🙃

    Du sei du er flik å kjøre bil...? Dei aller fleste mannfolk er nok omtrent feilfrie og hakket under verdensmeister når det kjem til det å handtere en bil....

    Vis vedlegget 972283
    Tenker vi sier litt over verdensmester. ;)
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.476
    Antall liker
    35.311
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Vurderte en slik jeg også, men bruker fremdeles Tassimo - og har fremdeles et lite lager på ca 150 espresso til den, så det får bli neste år. Tassimo er faktisk ikke så dårlig i smak. Har Nespresso på Kreta.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Vurderte en slik jeg også, men bruker fremdeles Tassimo - og har fremdeles et lite lager på ca 150 espresso til den, så det får bli neste år. Tassimo er faktisk ikke så dårlig i smak. Har Nespresso på Kreta.
    Hadde ei nespressomaskin før, men forbannte meg på å aldri legge igjen ei krone med dei igjen. Dei ville ikkje reparere den. Den var rett over garanti tid og mangla sansynlegvis en pakning til nokre få kroner. Fikk tilbud om å kjøpe tilsvarande maskin med litt rabatt. Hadde vel kome på rundt 5-5500kr. Så aldri meir Nespresso og eg anbefala aldri det til kompisa.

    Eg laga en del handbrygg kaffe, men hadde lysst på en kapselmaskin, da det er greit å få i seg raskt en kopp kaffe på morgonen. Hadde sett litt på den her rett og slett pga at den kan lage på kapsel og traktekaffe. Når den no var sett ned med nesten 2/3 så måtte eg berre slå til. Billige kapsla også så spørst det litt på kvaliteten på både kaffe og maskin. Men til prisen så trur eg det er heilt ok.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Då gikk siste kar ut døra. Kjekt å arrangere slikt. Spelte både vinyl og strømming. 4 par høgtalarar var i sving og 3 ulke forsterkarar. Demonstrerte også tv rommet med akustikktiltak og med nesten alle fjerna og åpne gardiner. Artig å sjå ansiktet på folk... Masse gøy, masse god musikk og faktisk naboklage. ;)

    Stup trøtt, sliten og låkt som F så no er det å finne loppekassa.
     

    ParttimeDIY

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.11.2022
    Innlegg
    408
    Antall liker
    482
    Sted
    Brøttum
    Tenkte jeg skulle prøve å dra igang noe liknende i Lillehammer-området etterhvert, har i alle fall et par andre i tankene, så hadde det jo vært fint med flere man kunne luftet litt musikk/lydtanker med. :) Evt hjulpet hverandre litt videre mot dit vi eventuelt vil med interessen. ;) Jeg hørte jo Ø Audio Icon hos deg Peter, husker ikke om det var en eller to ganger, men du er flink til å få samlet folk og få de interessert i denne hobbyen, fine tiltak uansett. (y)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Tenkte jeg skulle prøve å dra igang noe liknende i Lillehammer-området etterhvert, har i alle fall et par andre i tankene, så hadde det jo vært fint med flere man kunne luftet litt musikk/lydtanker med. :) Evt hjulpet hverandre litt videre mot dit vi eventuelt vil med interessen. ;) Jeg hørte jo Ø Audio Icon hos deg Peter, husker ikke om det var en eller to ganger, men du er flink til å få samlet folk og få de interessert i denne hobbyen, fine tiltak uansett. (y)
    Trur du var hos meg et par runder. Ja slike treff er veldig intr. Man sitte ofte åleine med denne hobbyen her og i vertfall eg synes det er veldig kjekt å få input frå andre som driv med det her. Lika spesiellt å besøke folk for å få opna augene litt, eller øra er vel meir rett egentleg.

    Synes du burde drage igong nåke ja. Ofte er det fleire som har lysst men som på en måte ikkje lika å drage igong nåke. Om dei kjem til dekka bord så er det ofte det som skal til. Så finn dei ut at det berre var kjekt og så er ballen igong.
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.717
    Antall liker
    7.843
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Vert spennande å høyre kva du synes om lyden.
    Skal være litt forsiktig med å mene så mye om lyden med en platespiller til 2 lapper, og den står oppkoblet i stua mot en lydplanke. Men får prøve å koble opp i loftstua til helga 👍🏻
    Ikke tatt i bruk platene enda, men hørt gjennom noen runder på streaming - dog mest med kablede ørepropper.

    Samtlige av låtene fra standard-utgivelsen er gode, men den virkelige "rosinen i pølsa" her er låtene du får på plate nr 2.
    Det er noen studioversjoner av andre låter. Feks den "Breathe no more" har kun blitt utgitt som en B-side på en Limited Edition vinylboks med alle album som har vært utsolgt i årevis og går for blodpris på Discogs. Blitt en av mine nyoppdagede favoritter.

    I tillegg er det flere gode akustiske og live-versjoner. Du kjenner jo til hele repertoaret deres, men kan virkelig anbefale en lytt til aller siste spor. Et liveopptak av Immortal i Band-versjon fra O2-arena i London i 2022. Var mer enn nok for å få gåsehud skylt over ryggtavla :cool:
     

    Stover

    Tittel… itt
    Ble medlem
    03.04.2022
    Innlegg
    650
    Antall liker
    2.013
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    En fin tråd dette Retep 😊

    En korrigering til bildet nedenfor, dette stemmer overhodet ikke, det er så langt unna sannheten man kan komme 😬 Av den grunn trenger ikke menn på noen som helst måte å bekymre seg.
    God helg!
    IMG_2869.jpeg
     
    Sist redigert:

    mediakjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Innlegg
    1.885
    Antall liker
    663
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Hadde ei nespressomaskin før, men forbannte meg på å aldri legge igjen ei krone med dei igjen. Dei ville ikkje reparere den. Den var rett over garanti tid og mangla sansynlegvis en pakning til nokre få kroner. Fikk tilbud om å kjøpe tilsvarande maskin med litt rabatt. Hadde vel kome på rundt 5-5500kr. Så aldri meir Nespresso og eg anbefala aldri det til kompisa.

    Eg laga en del handbrygg kaffe, men hadde lysst på en kapselmaskin, da det er greit å få i seg raskt en kopp kaffe på morgonen. Hadde sett litt på den her rett og slett pga at den kan lage på kapsel og traktekaffe. Når den no var sett ned med nesten 2/3 så måtte eg berre slå til. Billige kapsla også så spørst det litt på kvaliteten på både kaffe og maskin. Men til prisen så trur eg det er heilt ok.
    Var den ikke over 5 år er det bare og bruke kjøpsloven.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ikke tatt i bruk platene enda, men hørt gjennom noen runder på streaming - dog mest med kablede ørepropper.

    Samtlige av låtene fra standard-utgivelsen er gode, men den virkelige "rosinen i pølsa" her er låtene du får på plate nr 2.
    Det er noen studioversjoner av andre låter. Feks den "Breathe no more" har kun blitt utgitt som en B-side på en Limited Edition vinylboks med alle album som har vært utsolgt i årevis og går for blodpris på Discogs. Blitt en av mine nyoppdagede favoritter.

    I tillegg er det flere gode akustiske og live-versjoner. Du kjenner jo til hele repertoaret deres, men kan virkelig anbefale en lytt til aller siste spor. Et liveopptak av Immortal i Band-versjon fra O2-arena i London i 2022. Var mer enn nok for å få gåsehud skylt over ryggtavla :cool:
    Har lytta litt på streaming. Er i vurdering på om den skal kjøpast el ikkje. Har den vanlige utgåva. Så hadde eg ikkje hatt den så hadde det våre lettare. Me får sjå..
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Kjenne at det vert en rolige dag i dag. Våre litt mykje no dinne veka. Fikk vertfall gjort ferdig resten av romma og vaska / støvsugd litt. Ny runde til legen i dag. Nav er plutselig ikkje så enkle å ha med å gjere. Satsa alikevel på at det går greit.

    Tenkte å starte med å vaske litt plater i dag. Og også få lagt inn platene mine i discogs. Få sortert dei litt meir etter sjanger vertfall. Var litt vanskelig å finne den og den plata i går under treffet. Så nåke må gjerast. Då har eg vertfall nåke å sysle med en helga. Har litt lysst ut å treffe folk i morga, men må sjå det litt an.

    Vert verfall en heil del musikk i dag og i morga. 👍

    God helg folkens
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.717
    Antall liker
    7.843
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Har lytta litt på streaming. Er i vurdering på om den skal kjøpast el ikkje. Har den vanlige utgåva. Så hadde eg ikkje hatt den så hadde det våre lettare. Me får sjå..
    Ser den når du har første-utgaven. Metal er jo uansett musikk hvor det ikke er så lett å høre en eventuell lydforbedring vil jeg tro, men mindre den ene innspillingen/masteringen er direkte dårlig. Du får lytte spesielt til låtene du ikke har fra før av og høre om det er verdt kronene.

    Begynner å bli voksen pris på vinyl når man snakker fra 4-500kr inkl frakt pr plate.. Prisene har økt proporsjonalt med interessen og populariteten har økt blant "ikke-lydinteresserte", noe som egentlig er litt rart siden artistene nå må selge veldig mye mer plater enn før. Mulig det i stedet er for at artistene ser mulighetene for å få litt høyere inntjening i tillegg til streamingen som mange ikke tjener all verden på.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ser den når du har første-utgaven. Metal er jo uansett musikk hvor det ikke er så lett å høre en eventuell lydforbedring vil jeg tro, men mindre den ene innspillingen/masteringen er direkte dårlig. Du får lytte spesielt til låtene du ikke har fra før av og høre om det er verdt kronene.

    Begynner å bli voksen pris på vinyl når man snakker fra 4-500kr inkl frakt pr plate.. Prisene har økt proporsjonalt med interessen og populariteten har økt blant "ikke-lydinteresserte", noe som egentlig er litt rart siden artistene nå må selge veldig mye mer plater enn før. Mulig det i stedet er for at artistene ser mulighetene for å få litt høyere inntjening i tillegg til streamingen som mange ikke tjener all verden på.
    Prøva å kjøpe direkte frå artist sin nettside ol. Men ja 4-500kr plata gjer at eg nok held en heil del igjen på ny kjøp. Er ikkje monge platene som skal til for å betale for 1 år med strømming.

    Må høre litt meir idag når eg er heime igjen. Litt strømming når eg driv med plater er vel innafor... 😁
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.717
    Antall liker
    7.843
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Prøva å kjøpe direkte frå artist sin nettside ol. Men ja 4-500kr plata gjer at eg nok held en heil del igjen på ny kjøp. Er ikkje monge platene som skal til for å betale for 1 år med strømming.

    Må høre litt meir idag når eg er heime igjen. Litt strømming når eg driv med plater er vel innafor... 😁
    Ja jeg sjekker også ofte om jeg kan få det direkte fra artisten sin nettside eller Bandcamp. En del selger da også gjerne signerte versjoner.
    I dette tilfellet så jeg at det ble det i overkant av 50 dollar inkl frakt, men siden de ikke er VOEC-registrert så blir det 25% mva pluss tollbehandlingsgebyr. Det betyr vel fort en sluttpris på 8-900kr. Så da ble det bestilling fra iMusic for 450 inkl frakt. Hadde utgaven fra Evanescence sin egen nettbutikk vært signert så kunne jeg godtatt den doble prisen (y)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ja jeg sjekker også ofte om jeg kan få det direkte fra artisten sin nettside eller Bandcamp. En del selger da også gjerne signerte versjoner.
    I dette tilfellet så jeg at det ble det i overkant av 50 dollar inkl frakt, men siden de ikke er VOEC-registrert så blir det 25% mva pluss tollbehandlingsgebyr. Det betyr vel fort en sluttpris på 8-900kr. Så da ble det bestilling fra iMusic for 450 inkl frakt. Hadde utgaven fra Evanescence sin egen nettbutikk vært signert så kunne jeg godtatt den doble prisen (y)
    Ja lurt å sjekke slikt. Fikk kjøpt samtlige plater frå Eleine rett før jul i fjor. Fikk da med signerte effekter og en liten helsing og bileta til valgfritt show. Såg de i Oslo sammen med Kamelot. Kjekke konsert. Betalte da 20 euro for platene pr stk og frakt. Kom aldri toll ol på dei.

    Bandcamp ja, det må eg huske på..
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.717
    Antall liker
    7.843
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Ja lurt å sjekke slikt. Fikk kjøpt samtlige plater frå Eleine rett før jul i fjor. Fikk da med signerte effekter og en liten helsing og bileta til valgfritt show. Såg de i Oslo sammen med Kamelot. Kjekke konsert. Betalte da 20 euro for platene pr stk og frakt. Kom aldri toll ol på dei.

    Bandcamp ja, det må eg huske på..
    Vurdert å bestille denne også, men foreløpig blitt med tanken. Ble vel kun utgitt på CD.
    Spor 2 "Killing my dreams" er veldig bra:
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Koffor må venterom være so utrulig kjedelige.

    IMG_20231124_115340.jpg
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Vurdert å bestille denne også, men foreløpig blitt med tanken. Ble vel kun utgitt på CD.
    Spor 2 "Killing my dreams" er veldig bra:
    Må sjekke den ut når eg kjem heim. Kan ikkje huske at eg har hørt dei.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Folkens, er det npken som veit om nåke slik som eg beskriv no finnast og evnt kva heite nåke sånnt?

    Eg har en lampe eg er svært glad i, som står på toppen av en sjenk. Men der er ikkje strømuttak på den veggen. Eg ser etter en dings som eg kan ladde med feks usb, koble lampa til den og så få lys. Altså en batteridriven stikkontakt. Har nåke slikt nåke navn?
     

    Plix

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.01.2014
    Innlegg
    248
    Antall liker
    417
    Sted
    Skive, DK
    Fin tråd ellers. Men kan du for h….. ikke skrive på bokmål. Det gjorde du da tidligere da du bodde på østlandet.
    Er vel ikke hugget i sten, at man skal skrive på det målføre der hvor man bor.
    Fikk ellers 3 i nynorsk på gymnaset i 1976.
    Men 40 år i Danmark har gjort meg allergisk overfor nynorsk.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Fin tråd ellers. Men kan du for h….. ikke skrive på bokmål. Det gjorde du da tidligere da du bodde på østlandet.
    Er vel ikke hugget i sten, at man skal skrive på det målføre der hvor man bor.
    Fikk ellers 3 i nynorsk på gymnaset i 1976.
    lol jo skrev bokmål før. men synes at nynorsk er fint. Og jeg må øve på det. lol ;) :LOL:
     

    Plix

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.01.2014
    Innlegg
    248
    Antall liker
    417
    Sted
    Skive, DK
    Fint nok. Må jeg så bede om lidt skærpings på gramatikken……., den nynorske altså…
    Nyder ellers mit anlæg, og lidt Supertramp, som jeg så live i Drammenshallen en gang på syttitallet.
    IMG_0404.jpeg
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Fint nok. Må jeg så bede om lidt skærpings på gramatikken……., den nynorske altså…
    Nyder ellers mit anlæg, og lidt Supertramp, som jeg så live i Drammenshallen en gang på syttitallet.
    Vis vedlegget 972758
    Ja må øve. 23 år over fjellet set sine spor.... 😂 Ja snusa litt på ROON og he et 60 dagers prøveabb som nok gjer at eg kjøre på vidare med det. 👍

    Sit inne på tv rommet no, sida klokka er monge.
    IMG_20231125_011633.jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn