Nei ikke enda... Gikk bra på julebordet her også, så det er relativt safe. Takker for tilbakemeldingen på rommet. Låter greit også vil jeg si.Utrolig tøft rom du har. Ingen snubleuhell i tjukkasene foran HT?![]()
|
Nei ikke enda... Gikk bra på julebordet her også, så det er relativt safe. Takker for tilbakemeldingen på rommet. Låter greit også vil jeg si.Utrolig tøft rom du har. Ingen snubleuhell i tjukkasene foran HT?![]()
Nå er jo XTZ ampen oppgitt til 110w (tror jeg det var ) og den spiller av hjertens lysst og her ingen problemer med RF7-ene.Det gjør ingen ting. Har stor takhøyde i denne tråden. Grattis med ny 8033 boks.... Var det noe mer en den kanselleringen på 50hz. Var 8033 kaputt menst du testet og kjørte Audessy( eller hvrdan det skrives...)
Sitter å lurer på å enten bestille
1) 2 ganger XPA 5 og biampe fronter og senter. kommer på ca 2000 buks. Selge XTZ ampen 3-4k inn. Totalt ca 12-13K i utgifter.
2) 1 stk XPA 5 til senter og surround. Beholde XTZ ampen till fronter. Totalt ca 8K i utgifter
3) 1 XPA 3 + 1 UPA 500. XPA3 til fronter og senter. UPA til surround. Selge XTZ.Totalt ca 3500 i utgifter.
er bare usikker på om 80 watt holder til side og bakkanaler. Siden reciveren min på 110w klipper før ønsket volum. Er klar over at reciveren ikke har stor strømforsyning, men 80w er liksom så lite. Selv om det er oppgitt med alle kanaler i drift.....
Har vert inne på den tanken.. Har ikke sluppet den helt, men jeg kjenner at magefølelsen sier XPA2 evnt Xpa1x2 og XPA 5. Skal se meg litt rundt på nettet om hva de siser om UPA 5.En idé er jo å kjøpe 2stk xpa5 og brokoble høyre front i den ene forsterkeren og venstre front i den andre forsterkeren. Så brokobler du center i både høyre og venstre forsterker. Deretter kobler du venstre side-og bakhøyttaler i forsterkeren som du koblet venstre front i, og høyre side-og bakhøyttaler i forsterkeren som du koblet høyre front i. Da har du massevis av kraft til alle høyttalerne, og når du spiller 2-kanals stereo vil du bruke hele strømforsyningen til begge xpa5 forsterkerne kun til RF-7, noe som vil gi stålkontroll i hele frekvensregisteret.
Mvh. Mathias
I stedet for XPA-1 ville jeg heller sett på referanseforsterkeren XPR-2 som dobler strømforsyningen og dempingsfaktoren til en billigere penge. 2200usd mot 1800usd for XPR-2.Hvis jeg skulle handlet nytt, så hadde det vært XPA-1 til frontene og én XPA-5 til resten. Da kan du vel evt. kjøpe en XPA-5 senere og biampe alt annet om det ikke holder. Da får du 60w klasse A til frontene dine ved musikk også. Synes ikke det er noe å lure på engang, XPA-1 til RF-7 helt klart. ;D
XPA 1L helt klart.Jeg ser også at XPA2 er oppgitt med 1200VA og 45.000UF. (2x300w i 8ohm og 2x500w i 4ohm )
XPA 1L er oppgitt med 450VA og 90.000Uf ( 1x250w i 8ohm og 1x500w i 4 ohm + 1x35w klasse A )
Hvilken løsning ser best ut mon tro...
Jeg tror det er noe de har sagt tidligere, fordi de vil unngå at noen med htt som dipper til under 2 ohm og under ikke kjøper Emotiva, så mener det er en generell greie de har sagt, fordi de prøver å henvende seg til alle og enhver, og ikke nødvendigvis folk som forstår forskjell på nominell og faktisk last over frekvensbåndet.I stedet for XPA-1 ville jeg heller sett på referanseforsterkeren XPR-2 som dobler strømforsyningen og dempingsfaktoren til en billigere penge. 2200usd mot 1800usd for XPR-2.
Men denne kan du ikke kjøre i ren kl. A.
Når det kommer til at alle forsterkerne ikke anbefales med høyttalere med en lavere last enn 4ohm syntes jeg er litt rart og får meg til å stusse litt.
Mvh. Mathias
Problemet er å få dem til å sende XPR-serien over hit nå. De har gjort eksportstopp på dem siden sent i 2013. På et tidspunkt rundt holidaysalget rundt jul i fjor, så økte de prisene på hele xpr-serien, fordi de var plaget av skader under frakt. De valgte derfor ny speditør og pallfrakt innad i USA. I tillegg virket det som om de ikke var giret for å stå for eventuelle garantisaker utenfor USA med XPR'ene. Det er folk som har sagt at de ikke lenger var villige til å la folk importere via Jetcarrier osv også. Prøvde å bestille XPR til Norge for å se med det nye ordresystemet deres, men det gikk ikke det heller.En XPA 5 til center og surround og XPA 1 eller XPR 2 til frontene er min anbefaling. Hva tror du er best til RF-7 av nevnte alternativ Tittentei, med pris tatt i betraktning?
Det at han Kaumeyer sier at en XPA 3 og UPA 500 vil gi fullt potensiale til RF-7 og resten av høyttalerne er tull, her vil forsterkerne gi seg lenge før høyttalerne.
Edit: nevnte du til Emotiva at du har dempet rommet ditt relativt mye for refleksjoner? Dette vil også kreve endel mer forsterkereffekt for å oppnå samme volum.
Mvh. Mathias
Heisann, har kommet litt videre ja, men ikke mye. ATI har jeg tenkt på, og tenkt mye på. Men den ligger utenfor budsjett. Maler hus, garasje, og har laget til en nye hageflekk/grillplass. Så det er lite med kronasjer. Ikke får jeg solgt noe utstyr heller som jeg har liggende til fornuftige priser så da er Emotiva, Sherbourne ( eller hvordan det skrives ) og Outlaw de eneste merkene jeg kan ta meg råd til. Skulle gjerne fortsatt med XTZ også, for den integrerte jeg har, er virkelig god. trenger da 3slike til, men de er ikke lette å finne brukt, heller ikke den rene effektampen deres.Hei igjen Peter,
Ser du har kommet et stykke videre
Har du vurdert ATI? Er litt dyrere men må si jeg er overasket hvor bra den er!
Har en ATI 2003 som du kunne prøvd en dag hvis interesse![]()
Synes de ser intr ut ja, Større kondensatorbank, men mindre strømforsyning enn XPA2 pr kanal. Litt mindre oppgitt effekt i 8ohm, ,lik oppgitt effekt i 4 ohm.Disse XPA 1L virker jo ganske interessante. 100 dollar mer for ett par kontra XPA 2 er kanskje noe å vurdere?
Har ikke sett de før, vet heller ikke om det er noen som har disse her på forumet?
Skjønner. Da er det nok lurt å gå for XPA.Problemet er å få dem til å sende XPR-serien over hit nå. De har gjort eksportstopp på dem siden sent i 2013. På et tidspunkt rundt holidaysalget rundt jul i fjor, så økte de prisene på hele xpr-serien, fordi de var plaget av skader under frakt. De valgte derfor ny speditør og pallfrakt innad i USA. I tillegg virket det som om de ikke var giret for å stå for eventuelle garantisaker utenfor USA med XPR'ene. Det er folk som har sagt at de ikke lenger var villige til å la folk importere via Jetcarrier osv også. Prøvde å bestille XPR til Norge for å se med det nye ordresystemet deres, men det gikk ikke det heller.En XPA 5 til center og surround og XPA 1 eller XPR 2 til frontene er min anbefaling. Hva tror du er best til RF-7 av nevnte alternativ Tittentei, med pris tatt i betraktning?
Det at han Kaumeyer sier at en XPA 3 og UPA 500 vil gi fullt potensiale til RF-7 og resten av høyttalerne er tull, her vil forsterkerne gi seg lenge før høyttalerne.
Edit: nevnte du til Emotiva at du har dempet rommet ditt relativt mye for refleksjoner? Dette vil også kreve endel mer forsterkereffekt for å oppnå samme volum.
Mvh. Mathias
Det går sikkert ann å trikse det til med en bekjent i USA, men da er dilemmaet at hvis det skjer noe, så kan man ikke være sikker på at Emotiva er interessert i å stå bak garantien, så da sitter man der med en 45kg brick.
På enheter solgt før eksportstansen, så står de selvsagt bak.
Synes denne prioriteringen er utrolig teit, men slik er det med mindre de har endret på det veldig nylig.
Heisann, har kommet litt videre ja, men ikke mye. ATI har jeg tenkt på, og tenkt mye på. Men den ligger utenfor budsjett. Maler hus, garasje, og har laget til en nye hageflekk/grillplass. Så det er lite med kronasjer. Ikke får jeg solgt noe utstyr heller som jeg har liggende til fornuftige priser så da er Emotiva, Sherbourne ( eller hvordan det skrives ) og Outlaw de eneste merkene jeg kan ta meg råd til. Skulle gjerne fortsatt med XTZ også, for den integrerte jeg har, er virkelig god. trenger da 3slike til, men de er ikke lette å finne brukt, heller ikke den rene effektampen deres.Hei igjen Peter,
Ser du har kommet et stykke videre
Har du vurdert ATI? Er litt dyrere men må si jeg er overasket hvor bra den er!
Har en ATI 2003 som du kunne prøvd en dag hvis interesse![]()
Så Emotiva er på lang vei det jeg har råd til... Har du fått stell på lyden hjemme hos deg? Går ut i ferie etter neste uke, så kanskje jeg kunne tatt en tur og skrudd litt på DSPeakeren din....
Hyggelig at du titter innom tråden ivertfall.
Stort sett greit. Noen riper er det innimellom, men ikke ille i det hele tatt. Sjekker jo dette før du legger pengene på bordet. Cd-ene ligger også inne i coverene, så det er enkelt å sjekke. Har kjøpt en 40-50cdplater der og kun 1 har jeg hatt trøbbel med å avspille. Fikk bytta den neste gang jeg var nedom. Veldig greit.Kan se ut som at jeg må ta en tur til Lillestrøm jeg også. Mye kjent blandt de CDene, men en del totalt ukjent også. Hvordan ser CDene ut, er de pent behandlet?
Bruker DBPoweramp... EAC har jeg ikke prøvd.DVS at exact copy ripper uten feil til serveren?