At du solgte Bellen kommer du til å angre på, er ikke lette å få tak i hvis du skulle angre.Hehe har ca 1.5 terra med ymse musikk, og jeg spiller faktisk ikke så høyt. Når jeg har besøk så ber de ofte om at jeg skrur opp lyden
Akkurat nå er rommet tatt ned akustisk så det er ikke mye å skryte av. Belle er solgt, og ferden min går videre med RF7mk1
Bare hyggelig med besøk. Men må nok vente littegrann...
Hva blir det neste innkjøpet nå?blir det nye subber?Tror nok ikke det, testa såpass mye både med Belle og med RF7 og RF7 er den høyttaleren som spiller best etter min smak, med min musikk og med mitt bruk.
Hva slags klipsch ble det?Få fatt i en senter, bakhøtalere er kjøpt. Kommer mandag. Så blir det akustikk tiltak som skal gjøres finere enn sist så blir det subber. Må sikkert spare noe flere kroner for å få det til. så jeg får bruke Bagend subben sålenge
Hva med center?Et par søte små rf52
Jeg trur ikke centeren som står i Kristiansand er solgt ennå.Får jeg kjøpe din? Ser etter RC7 eller RC64. Har noen annonser ute, så får se hva som dukker opp..
Starter på rommet nå. Har fjerna det meste av tiltakene, så jeg starter helt på nytt. Har noen ideer som skal testes ut...
Det må jeg si du går virkelig grundig til verks,så det blir nok et veldig bra lytterom igjen.Gleder meg å høre på anlegget ditt når du blir ferdig.Kommer jeg over en center så skal jeg si fra.jeg jakter på en sub til eller to stk.12 så kommer du over noe så tips meg.Han vil ikke sende. en det ser ut som om det har ordnet seg. Er en her på forumet som har en sim han skal selge. Om jeg har forstått det riktig, så har jeg vel kjøpt den.
Han holder bare på med å teste den.
Har fått gjort en del i rommet idag. Fjerna alt av tiltak, og setter det sakte men sikkert opp igjen. Har et trøbbelomåde jeg ikke finner, eller dvs, jegvet at det ikke er fra nærmeste sidevegg og gølv det kommer. Så da har jeg bare frontvegg, bakvegg tak, skråtak og mptsatt sidevegg å sjekke ut. området er en dipp på 5db mellom 350-430hz. Resten er jevnt, og vannfallet ser bra ut. GD ser også bra ut, er ikke snorrett, men det meste ligger under 50ms. foruten noen spikes så står himmelhøyt. Men nå har jeg jo kun jobbet med sidevegg og gulvrefleksjon. Så jeg regner med det blir bedre når jeg får på plass resten av tiltakene.
Blir en tur på JYSK for å få tak i noen slike;
Vis vedlegget 301113
som skal fylles med rockwool flexi A og støperør. Her skal det testes med ulike mønster, for å få den rette klangen i rommet.