V
vredensgnag
Gjest
Vi har vært med på en revolusjon.
http://www.guardian.co.uk/music/2010/apr/29/stefan-herheim-wagner-opera
http://www.guardian.co.uk/music/2010/apr/29/stefan-herheim-wagner-opera
De er "freelancere" så vidt jeg vet. Hotte regissører er jo ønsket av alle, så blir det opp til spillestedene å prøve å kapre de for å få regissert en oppsetning. Ellers er det fullt mulig at oppsetninger fra ett sted kan spilles på andre scener, selv om Herheims Tannhüaser unektelig ville sett litt merkelig ut andre steder enn Oslo så mye som bymiljøet er inkorporert i regien.Roberten skrev:Dere som vet slikt, er Herheim tilknyttet Den Norske Opera på noe vis, eller er han på vei til nye jaktmarker ?
Så rart det blir, treffe Klassisk-HFSere på fortauscamping.Valentino skrev:Hvor kjøper jeg sovepose?
Det blir beint fram storveis. Men, vi sees nok før den tid, på barrikadene vi skal bygge og bemanne.Jøgga skrev:Så rart det blir, treffe Klassisk-HFSere på fortauscamping.Valentino skrev:Hvor kjøper jeg sovepose?
Av og til setter det seg en kråke på senderen -- da blir det så lokalt at vi knapt klarer å ta inn signal inne i studio frem til produsenten krabber ut på taket med en langkost. Imidlertid er det håp om man stiller nettleseren mot srib.no kl 10 på tirsdager -- eller hører på reprisen -- men jeg vet ikke om jeg ville anbefalt det ...Roberten skrev:Er dette radioprogrammet så marginalt og lokalt at det kun kan fanges opp på vestkysten ? Det hørtes ut som noe jeg trengte å høre
;D Wright, det smerter meg at ditt underfundige talent skusles bort på økonomiske studier på Vestlandet i stedet for livsbejaende aktiviteter i hovedstaden Reprisen foregår når ?Wright skrev:Av og til setter det seg en kråke på senderen -- da blir det så lokalt at vi knapt klarer å ta inn signal inne i studio frem til produsenten krabber ut på taket med en langkost. Imidlertid er det håp om man stiller nettleseren mot srib.no kl 10 på tirsdager -- eller hører på reprisen -- men jeg vet ikke om jeg ville anbefalt det ...
Synest den har holdt seg godt i pris jeg... standard nå til dags er jo nærmest at klassiske opptak fra de gode gamle dager gis bort gratis. Det sagt, for de som ikke har den fra før eller ikke har en Ring i det hele er den boksen absolutt verdt 700-og-noe ferdig levert hjem.Vidar P skrev:Nesten så jeg fikk lyst på boksen selv, en har de jo på LP så det får være måte på.. men dette er billig, er det ikke?
Eg prøver hardt å tenkja på kor mykje eg gav for boksen for eit halvår sidan (over disk), og har ein mistanke om at det var meir enn 1000 kroner. For å seia som sant er: Eg fortrengjer aktivt kor mykje pengar eg bruker på musikk, og såleis òg kva platene har kosta.nb skrev:Jeg kjøpte den for rundt 800 kroner for mange herrens år siden av en lokal platebutikk som slet litt med likviditeten og måtte få inn litt cash, det var et røverkjøp på den tiden i alle fall.Vidar P skrev:Nesten så jeg fikk lyst på boksen selv, en har de jo på LP så det får være måte på.. men dette er billig, er det ikke?
Interessant - både innholdsmessig men ikke minst kvalitetsmessig - hvordan er flyselskapenes underholdningsystemer?Wright skrev:Det kan meldes en liten tragedie, forresten: Singapore Airlines underholdningssystem er helt fritt for Wagner. Flyvertinnen beklagde i det vide og brede -- heldigvis ligger det noen hundre timer RW på iPoden.
Kjøp to sett og 18 platespillere så kan du spille automatisk, bare å svitsje innganger...Minutten skrev:Som jeg nevnte i en post over her så kjøpte jeg Böhms Tristan og Isolde på brukt vinyl nettopp. Operaen er fordelt på 9 LP sider + 1 side med ekstra materiale. Litt mer mosjon å måtte snu og skifte plater en med cd, men jeg hadde ikke regnet med at nummereringen av sidene var 1-10 2-9 3-8 osv. Eneste logiske grunnen for dette må vel være at det er mening å spille disse på en spiller med automatisk plateskifer!
Ble disse også gitt ut som normalt sett dvs 1-2 3-4 osv?
Har ikke hatt noen full opera på vinyl før så jeg vet ikke helt hva som er standard her?
Sjekket et par andre jeg har kjøpt i det siste og Böhms Tryllefløyten 1-6 2-5 osv , mens Klebers La Traviata har "normal" 1-2 2-4...
Er det noen måte å sjekke dette på før kjøp på nettet?
-Minutten
Alle utgitte? Fri og bevare, det skulle tatt seg ut!Wright skrev:"Komplett sett" betyr alle utgitte ringer, formoder jeg Jøgga?
........
Interrupted Melody er ikke den verste filmen man kan bruke en kveld på. Eileen Farrel leverer stemmen vi hører i filmen, men Eleanor Parker (skuespillerinnen) synger for fullt trøkk under opptakene.Valentino skrev:Kult.