C
cruiser
Gjest
Spesielt hvis du har de på konto og tilgjengelig på kort som vanlige folk. 40k i cash er ganske mye i 2020. Kan ikke huske sist jeg hadde kontanterBilen full?
40000 er det jo plass til i en brystlomme.
Spesielt hvis du har de på konto og tilgjengelig på kort som vanlige folk. 40k i cash er ganske mye i 2020. Kan ikke huske sist jeg hadde kontanterBilen full?
40000 er det jo plass til i en brystlomme.
Det er lik fartsgrense hele døgnet, men man skal selvfølgelig utvise aktsomhet...., men i mitt hode blir dette to veldig forskjellige hendelser. Å kjøre vannscooter krever ikke førerkort og uten krav til førerkort er også kravene til fører langr lavere. Det er også stor forskjell på risiko ved å kjøre i 50km/t (ca.30knop) på sjøen og kjøre i 200km/t på veien. Å sammenligne Vibeke Skofteruds vannscootertur hjem til hytta i Arendals skjærgård med Northugs råkjøring i 200 fra Trysil til Oslo blir for meg umusikalsk så det holder.Gjelder den fartsgrensen nattestid på en vannscooter?
Kanskje det er feil å sammenlikne. jeg er usikker. Vibekke skofterud råkjørte i rus og døde. Northug råkjørte i rus og overlevde.
Petter hadde flaks og ble tatt. Skofterud gikk tom for sin.
Begge hadde tidligere mistet førerkortet grunnet råkjøring. Så det foreligger historikk hos begge.
Samme livsstil? Kan du dokumentere at hun brukte kokain? Eller setter du likhetstegn mellom alkohol og narkotika?Hvorfor er det umusikalsk? Jeg sier ikke at du tar feil altså.
Skofterud kjørte i fylla. Døde.
Northug kjørte i kokainrus. overlevde. Northug var nærmere å ta livet av uskyldige. Skofterud risikerte bare seg selv.
Når noen i nær bekjentskapskrets faktisk dør av uvettig omgang med noe, så er det ganske så normalt å ta det til seg på en helt annen måte enn når man selv ble utsatt for noe. Konsekvensene skjedde faktisk. Å stå der etter en nesteulykke med pulsen i halsen er noe man man lettere kan riste av seg.
Northug sto der etter sin ulykke, uten fysiske skader og ristet det av seg. Han slapp å ta et oppgjør med seg selv.
Skofterud-ulykken var dermed en mulighet for han (og andre) til å få en vekker. Hun døde av samme livsstil som Northug.
Ja og denne stusser jeg litt på, trodde det var lurest å vente på svaret fra blodprøven. I dag sa han at han ikke følte seg beruset da han kjørte, en liten gardering mot en eventuell positiv blodprøve. Men hvis han står på at han ikke var ruset når han kjørte og blodprøven likevel er positiv, har han da -igjen- løyet for folket som forrige gang?Må presisere at FirstHouse har sagt at PN skal si at han ikke var ruset mens han kjørte.
I straffesaker så er det likestilt i den forstand at ruspåvirkning av andre ting enn alkohol blir omregnet til en tilsvarende promille for å sette straffeutmålingen.Samme livsstil? Kan du dokumentere at hun brukte kokain? Eller setter du likhetstegn mellom alkohol og narkotika?
Men bruk av ulovlige midler er skjerpende går jeg ut i fra....I straffesaker så er det likestilt i den forstand at ruspåvirkning av andre ting enn alkohol blir omregnet til en tilsvarende promille for å sette straffeutmålingen.
Fakta om rusmiddelgrenser i trafikken
Det er fastsatt grenser for hvor mye legemidler eller narkotika man kan ha i blodet når man kjører bil. Straffbarhetsgrenser er innført for 28 legemidler og rusmidler i tillegg til alkohol. Midlene omfatter blant annet beroligende midler, søvnmidler og narkotika. Grensene gjelder ikke for...oslo-universitetssykehus.no
Vet ikke men det er jo en grunn for at de har den tabellen slik at de kan sette straffen i forhold til innholdet i blodet. Sånn for PN sin del så faller jo kjøringen med event. rus inn under veitrafikkloven mens beslaget gjort hjemme er under straffeloven. Så her blir det nok vann, brød og pallespikring tenker jeg. Det som sikkert blir skjerpende er at dette er andre gang han blir tatt.Men bruk av ulovlige midler er skjerpende går jeg ut i fra....
Fra Linken: Straffeutmålingsgrenser (Kokain, etc) er ikke fastsatt fordi sammenhengen mellom stoffkonsentrasjonen i blodet og ulykkesrisiko/kjøreferdigheter er svært variabel, eller dårlig dokumentert.I straffesaker så er det likestilt i den forstand at ruspåvirkning av andre ting enn alkohol blir omregnet til en tilsvarende promille for å sette straffeutmålingen.
Fakta om rusmiddelgrenser i trafikken
Det er fastsatt grenser for hvor mye legemidler eller narkotika man kan ha i blodet når man kjører bil. Straffbarhetsgrenser er innført for 28 legemidler og rusmidler i tillegg til alkohol. Midlene omfatter blant annet beroligende midler, søvnmidler og narkotika. Grensene gjelder ikke for...oslo-universitetssykehus.no
Som vi vet i politikken så er det slik at innrømmer du dine feil så har du tapt troverdighet for x antall år. Du vil bli minnet på det til evig og alltid, selv om det er en filleting, mens folk som har gjort tilsvarende eller langt verre glatt slipper unna, fordi de ikke innrømmet det. Lysbakken må angre grasalt på at han gjorde det rette, med tanke på hva som slipper gjennom i disse tider. Null konsekvenser.Ja og denne stusser jeg litt på, trodde det var lurest å vente på svaret fra blodprøven. I dag sa han at han ikke følte seg beruset da han kjørte, en liten gardering mot en eventuell positiv blodprøve. Men hvis han står på at han ikke var ruset når han kjørte og blodprøven likevel er positiv, har han da -igjen- løyet for folket som forrige gang?
Det virker som du finner glede i dette?2014 vs. 2020, hvilken er best?
De rådet ham vel til å offentliggjøre det også. God reklame for rådgiverne.Å offentliggjøre at han benytter seg av kommunikasjonsrådgivere var ikke så smart ellers ville jeg gjort det selv hadde jeg vært i samme situasjon og hadde hatt råd til det.
Sant nok og er dessverre ikke alene om detNei. Problemet ligger i at han har et verdisett som kun dreier seg om "meg". Med de følger det kan få
Tja - politiet har vel tiltalt ham for det.. Det er foreløpig ikke sannsynliggjort at han gjorde det i ruspåvirket tilstand.
Tiltalen var så vidt jeg vet basert på spyttprøve i påvente av blodprøveresultat. Ellers enig, men jeg synes fokuset hovedsaklig var på rusen, der han er eneste offer.Tja - politiet har vel tiltalt ham for det.
Det er vel også Petter som har kalt inn til pressekonferanse.
Personlig synes jeg vel det å kjøre i 200 km i 80 sone mens du filmer deg selv med din egen mobil viser såpass liten respekt for andre sine liv at absolutt all sympati er borte.