atonal
Hi-Fi freak
RME`en er glimrende. Blir nok til at jeg skaffer meg den, ja
Jeg kjører signal fra høretelefonutgangen på min og det fungerer absolutt utmerket. Ingen pre jeg har hatt i hus matcher denne løsningen.Jeg venter ADI-2 i posten hvilken dag som helst! Noen som vet noe om leveringstider?
Den skal erstatte DA-delen i Pioneer PD-S06 og håper jo selvfølgelig det blir en reell forbedring.... Som pre bruker jeg SAT Amplifix enn så lenge, men jeg kommer til å koble RME-en via hodetelefon-utgangen direkte inn i min nyerhvervede Bryston 4B SST, noe som kanskje kan bli en permament ordning?
Litt slitsomt uten fjernkontroll, men det skal nå prøves i alle fall.
Noen som har erfaring med dette kontra å kobla via pre?
Hva har dere sammenlignet med?Det er mange av oss som mener at en RME spiller i klasse med Hifi-DACer til 50000. Underverker? Lyden er nok mer realistisk enn som så...
Jeg har en Azur 640 spiller av første utgaven.
Vil en RME dac gjøre underverker for lyden?
Den er god...50.000 haha den var god...
Hvorfor det?Hva har dere sammenlignet med?
Hvor mange er dere?
En relativt drøy påstand som bør besvares godt.
Men de som etterlyser dokumentasjon på alle påstander fra andre er jo de som aldri dokumenterer sine egne uttalelser, men kommer med grove generaliseringer ??? Merkelig holdning til det hele spør du meg................ Og når man ikke kan gulpe opp hva man testet opp mot så faller hele uttalelsen på sin egen urimelighet. Sier man at ICE ikke er bra så må man komme med en doktorgradsavhandling og testemetodikk etc etc etc........... Merkelig dette at dokumentasjon og begrunnelse kun skal gå en vei..........................Hvorfor det?
Det er vel helt irrelevant, er det ikke slik at mystiske bokser fungerer best når det ikke foreligger noen dokumentasjon, test eller lignende.
Det har i tidligere sammenhenger klart seg at en eller to har hørt hvor bra et produkt er.
Da blir det umiddelbart opplest og vedtatt at det er "verdens beste",
Nå har vel ikke jeg påstått verken den ene eller det andre da menMen de som etterlyser dokumentasjon på alle påstander fra andre er jo de som aldri dokumenterer sine egne uttalelser, men kommer med grove generaliseringer ??? Merkelig holdning til det hele spør du meg................ Og når man ikke kan gulpe opp hva man testet opp mot så faller hele uttalelsen på sin egen urimelighet. Sier man at ICE ikke er bra så må man komme med en doktorgradsavhandling og testemetodikk etc etc etc........... Merkelig dette at dokumentasjon og begrunnelse kun skal gå en vei..........................
For å svare for meg selv, forskjellen fra 014 var stor men jeg velger bevisst å ikke blååse opp ting her omkring.Valentino/ el_mariachi:
Du skrev jo at du og mange andre mener at RME boksen spiller i klasse med DAC'er til 50000,-
Jeg spør ikke etter dokumentasjon , testmetodikk, eller doktorgradsavhandling. Jeg er faktisk så lite kverulerende at jeg stoler på ørene deres. Så jeg spør igjen:
Har dere sammenlignet selv? Nei? Da blir det en latterlig ting å "mene", og langt ifra nok til å kunne underbygge en påstand.
ps!
Eneste sammenligningen jeg klarte å finne etter å ha skummet gjennom RME-trådene var mot en Doxa 014, hvis forskjell mellom den og RME'en var heller liten. Doxa DAC'en har jeg også hatt selv og skulle jeg brukt 1 ord om den er det "grei", og ikke i nærheten av det _virkelig_ bra DAC'er gjør.
Veldig pen, porschen da...Man skal også være litt forsiktig med å påstå at et dyrere produkt alltid er bedre.... F.eks lager ikke en Porsche kaffetrakter til 2000 spenn bedre kaffe enn en Ikea presskanne til 79 kr..... Uten sammenligning forøvrig
Ok, hvem er "oss"? Ikke jeg og et par andre. Det var ikke intensjonen i ordene.Det er mange av oss som mener at en RME spiller i klasse med Hifi-DACer til 50000.
Ikke meg iallefall... :-/ om det kan være til noen hjelp i etterforskningen..Jeg skrev:
Ok, hvem er "oss"? Ikke jeg og et par andre.
Da hadde det vært kun deg, har du sammenlignet selv eller ikke?Jeg skrev:
Ok, hvem er "oss"? Ikke jeg og et par andre. Det var ikke intensjonen i ordene.
Hvis jeg hadde kuttet "av oss" hva hadde dere hatt å ta tak i? Ikkeno.
Det er jo ikke noe spikkeri, jeg er interessert i erfaringene dine. Men hvis du ikke har noen erfaring mht til veldig dyre DAC'er og bare kaster ut en påstand for rettferdiggjøre kjøpet ditt, så kommer vi ingen vei. Jeg er åpen for å bruke mine egne ører jeg, men her det jo dine ører som vi er interessert i, for så si det sånn.Dette ordspikkeriet kjeder meg. Bruk ørene. Avgjør for dere selv. Må jeg gjenta den meldingen ennå en gang mon tro?
jeg tolker ditt svar til at anskaffelse av en RME ADI2,Den vil være lysår bedre
Hmm, dette var mystisk - ville absolutt trodd forskjellene var ganske hørbare. Har du testet de ulike utgangsnivåene, som velges vhja knapp på fronten?Selvfølgelig endte jeg opp med RME rett i kroppen!
Og ja.. det spiller bra, men fortsatt er det antydninger til sssssssssss-er. Og jeg er jo en beskjeden mann, så å påstå at jeg gikk fra helvete til himmelen ville være en grov overdrivelse.
Er RME verd prisen? Fra meg er det et foreløpig tja.
mvh en LITT småfrustrert RME-eier.
Tror ikke diodene kan slås av. ADI`en er såpass lett å gjemme at utseendet ikke bør være det avgjørende i valget dittVurderer en DAC til min squeezebox og RME ADI-2 er en het kandidat, sammen med Lavry DA10.
Liker å høre på anlegget mitt i mørket med display slått av, og vil helst ikke ha 5 lysdioder som forstyrrer stemningen.
Hvor kraftige er disse lysdiodene?
Er det mulig å slå de av?
Nei, utseendet spiller ingen rolle, Dac'en vil nok uansett bli stående bak squeezeboxen.Tror ikke diodene kan slås av. ADI`en er såpass lett å gjemme at utseendet ikke bør være det avgjørende i valget ditt
Anlegget mitt får strøm fra en padde med sånn lysende av/på-bryter. Slår av der jeg når vi skal bort over natten. Man gjør vel tilsvarende ting i Lydstudioer vil jeg tro? Portal vet mer om akkurat det enn jeg.Lar folket ADI-en stå på hele tiden? Er det beste å dra ut støpselet når den skal slås av, eller kan man bare dra ut pwr-pluggen til boksen?
Min har stått på helt siden jeg fikk den, ettersom den ikke har noen bryter regner jeg med at det er ok.Lar folket ADI-en stå på hele tiden? Er det beste å dra ut støpselet når den skal slås av, eller kan man bare dra ut pwr-pluggen til boksen?