Fin link! Så alle programmene, men kunne ikke finne #4. Vet du hvor den finnes? Artig historie i #2 om hvordan de fikk sparken som oppvarmingsband for Led Zep og Peter Grant løftet Terry Knight opp fra gulvet og truet med juling hvis ikke strømmen ble tatt. Der har du 2 ytterpunkter i rockes historie om managere som tenker bandets sak.Boffen skrev:historien om GFR.
pedal skrev:Fin link! Så alle programmene, men kunne ikke finne #4. Vet du hvor den finnes? Artig historie i #2 om hvordan de fikk sparken som oppvarmingsband for Led Zep og Peter Grant løftet Terry Knight opp fra gulvet og truet med juling hvis ikke strømmen ble tatt. Der har du 2 ytterpunkter i rockes historie om managere som tenker bandets sak.Boffen skrev:historien om GFR.
Det var Ian Dury. "Hit Me With Your Rythm Stick" var iallfall en av de store hit`ene.Trondmeg skrev:Apropos funk
Hvem skrev Johnny Funk og hva heter samme mann's kanskje største suksess noensinne?
Unnskyld rolfozzy, jeg bør nok lese spørsmålet skikkelig før jeg buser løs...SaltyDog skrev:Jeg går ut ifra at du tenker på John Kay, som senere startet Steppenwolf, i 1967.
Men jeg er ikke sikker på at John Kay startet "The Sparrow". Det var et kanadisk band som John Kay møtte
og ble medlem av, like før han startet Steppenwolf.
Steppenwolf er riktig.SaltyDog skrev:Unnskyld rolfozzy, jeg bør nok lese spørsmålet skikkelig før jeg buser løs...SaltyDog skrev:Jeg går ut ifra at du tenker på John Kay, som senere startet Steppenwolf, i 1967.
Men jeg er ikke sikker på at John Kay startet "The Sparrow". Det var et kanadisk band som John Kay møtte
og ble medlem av, like før han startet Steppenwolf.
Du spør hvem som starta som The Sparrow, og da blir svaret: Steppenwolf.
Jeg har lest at sentrale medlemmer av The Who tidligere var med i et bandRamses skrev:Når det gjelder The Who er det vel ikke helt riktig å si at de startet
opp som High Numbers, så spørsmålet blir derfor:
Hva het High Numbers før de skiftet navn til The Who?
Kunne blitt spennende det. Men jeg tror ikke det hadde holdt så lenge. Beck og Clapton var helt forskjellige personligheter når det gjaldt musikk. Bluespuristen Clapton forlot jo Yardbirds av den grunn, og Beck overtok. Jeff Beck var mye mer fleksibel enn Clapton og villig til å spille mer variert musikk. Det var med Beck på gitar at Yardbirds fikk sine hits.erato skrev:I nevnte bok sies det at det var konkrete diskusjoner om en gruppe med Beck, Clapton, Entwhistle, Moon og en eller annen kb-spiller, før Creamprosjektet materialiserte seg gjennom et initiativ fra Ginger Baker. Kunne blitt spennende det...
Du slutter aldri å imponere, rolfozzy! ;Drolfozzy skrev:Syns det ligner på Townshend og Entwhistle. Detours ?
Nix...rolfozzy skrev:Ginger Baker er så skrinn at da er det nok han.
rolfozzy skrev:Han er visstnok god til å samle på biler.