Det var den jeg tenkte på ja og den er blandt mange regnet som det første dobbeltalbumet innen rocken.Tubesnake skrev:Forøvrig kom Zappas Freak Out et par måneder etter Blonde on Blonde.
Det var den jeg tenkte på ja og den er blandt mange regnet som det første dobbeltalbumet innen rocken.Tubesnake skrev:Forøvrig kom Zappas Freak Out et par måneder etter Blonde on Blonde.
Har du ikke hørt Blonde on Blonde?OS skrev:Ja for de som regner Dylan for en rocker så er det det men det var et annet album jeg tenkte på.Tubesnake skrev:Det har det vært spurt om allerede, og svaret er Bob Dylan, Blonde on Blonde.OS skrev:Og hvem er regnet som den som ga ut rockens første dobbelt LP (globalt)? Hva het albumet?
mvh,
OS
Riktig, nærmere bestemt 3.mars 1973 som var første gang prisen ble delt ut.lydmannen skrev:De fikk den i 73
Kanskje det var Gary Brooker fra Procul Harum ?lydmannen skrev:Popol Vuh fikk ikke spelemann
Nytt spørsmål:
Keyboardist i et kjent Engelsk band fra 60 tallet ga senere ut en solo CD med Chopin, Ravel, Bach og Grieg sammen med et par egne låter.
Hva heter han og Bandet han spillte i på 60 tallet?
Nei det er det ikke.rolfozzy skrev:Kanskje det var Gary Brooker fra Procul Harum ?lydmannen skrev:Popol Vuh fikk ikke spelemann
Nytt spørsmål:
Keyboardist i et kjent Engelsk band fra 60 tallet ga senere ut en solo CD med Chopin, Ravel, Bach og Grieg sammen med et par egne låter.
Hva heter han og Bandet han spillte i på 60 tallet?
Jo jeg har og har hørt Blonde on Blonde men jeg regner ikke Dylan som noen rocker, mere en visesanger.rolfozzy skrev:Har du ikke hørt Blonde on Blonde?OS skrev:Ja for de som regner Dylan for en rocker så er det det men det var et annet album jeg tenkte på.Tubesnake skrev:Det har det vært spurt om allerede, og svaret er Bob Dylan, Blonde on Blonde.OS skrev:Og hvem er regnet som den som ga ut rockens første dobbelt LP (globalt)? Hva het albumet?
mvh,
OS
Hvis du har,hva slags musikk mener du det er ?
Popul Vuh fikk spelemannsprisen for 1972. Beste Gruppe.OS skrev:Riktig, nærmere bestemt 3.mars 1973 som var første gang prisen ble delt ut.lydmannen skrev:De fikk den i 73
Spelemann ble delt ut første gang i 1973, de fikk den mao i 1973 for beste pop album fra 1972.rolfozzy skrev:Popul Vuh fikk spelemannsprisen i 1972. Beste Gruppe.OS skrev:Riktig, nærmere bestemt 3.mars 1973 som var første gang prisen ble delt ut.lydmannen skrev:De fikk den i 73
lydmannen skrev:Spelemann ble delt ut første gang i 1973, de fikk den mao i 1973 for beste pop album fra 1972.rolfozzy skrev:Popul Vuh fikk spelemannsprisen i 1972. Beste Gruppe.OS skrev:Riktig, nærmere bestemt 3.mars 1973 som var første gang prisen ble delt ut.lydmannen skrev:De fikk den i 73
HDersu Uzala skrev:Må være Colin Blunstone, da er det Zombies, og han som var keyboardist der ...
Helt riktig, tøft band?Dersu Uzala skrev:Må være Colin Blunstone, da er det Zombies, og han som var keyboardist der ...
Pianist/organist het Rod Argent.Dersu Uzala skrev:Må være Colin Blunstone, da er det Zombies, og han som var keyboardist der ...
Gratulerer helt riktig.Tubesnake skrev:Graham Barnes, AKA Alvin Lee fra Ten Years After.