L
lydmannen
Gjest
Høst har jeg hørt om, kjempetøft liveband fra Fredrikstad.
Svein Rønning spilte gitar.
Kan det ha vært Flax?
Svein Rønning spilte gitar.
Kan det ha vært Flax?
Fezza Ellingsen spilte også gitar...Het de ikke Ice elller noe slikt i de tider? Trodde vel egentlig de hadde lagt inn årene i 78.pang skrev:En ny en , hvem varmet opp for Høst i mai 1978 ?
Amund
lydmannen skrev:Jeg henviser ikke til Eggum, men kjenner Svein Rønning.
Jeg gjorde lyd for Little Eden og der spilte Svein.
Er spørsmålet riktig formulert? Var det noen som varmet opp for Høst eller varmet Høst opp for noen?
Jada , gruppa varmet opp for Høst.
Amund
Neida , bandet er norskOS skrev:Melodisk Prog? Det er vel ikke Barclay James Harvest du er ute etter? Tror de spilte på Chateau Neuf i 1978.
Label?pang skrev:Ok , 3 lper og 1 singel + en haug med cder.
Amund
pang skrev:KERRS PINK er riktig. I følge Eggums bok varmet de opp for Høst i mai 1978. Jeg kjenner Jostein på bass og Harald på gitar og
syns de fortjener mer enn en parantes i rockhistorien. De ga ut Kerrs Pink og og Mellom oss på Pottitskiver i 80 og 82 og en 2lp
på Colours i 93. Disse og div andre finnes på CD. Gitt ut på Musea i Frankrike, så bandet er kjent iabroad også i japan.
Amund
Hallo.Dersu Uzala skrev:Kerrs Pink , kansje ?
Det var før han syk.rolfozzy skrev:Han spilte litt med Fleetwood Mac.
Ja han var stifteren av gruppa, men han hadde en ukreditert opptreden på "Tusk"lydmannen skrev:Det var før han syk.rolfozzy skrev:Han spilte litt med Fleetwood Mac.
Og hvem er regnet som den som ga ut rockens første dobbelt LP (globalt)? Hva het albumet?lydmannen skrev:Bandet ga ut norges første dobbelt LP.
Peter Green & KolorsOS skrev:Alle platene han var med på står her så da er det bare å eliminere i vei:
http://en.wikipedia.org/wiki/Peter_Green_(musician)
Det har det vært spurt om allerede, og svaret er Bob Dylan, Blonde on Blonde.OS skrev:Og hvem er regnet som den som ga ut rockens første dobbelt LP (globalt)? Hva het albumet?
mvh,
OS
Ja for de som regner Dylan for en rocker så er det det men det var et annet album jeg tenkte på.Tubesnake skrev:Det har det vært spurt om allerede, og svaret er Bob Dylan, Blonde on Blonde.OS skrev:Og hvem er regnet som den som ga ut rockens første dobbelt LP (globalt)? Hva het albumet?
mvh,
OS