N
Nailhead
Gjest
Svein Erik Børja
Ikke for å agere "forståsegpåer", men er du sikker på at dette er korrekt?Ramses skrev:Riktig Tubesnake.
Rockekongen Roald Stensby er vår mann.
Jepp, det stemmer, rolfozzy (var du der?). Kjøpte nettopp albumet "Friendship" fra 1970 som ble gjenutgitt på CD i 2004. Flott album. En av de første milepæler i norsk rock.rolfozzy skrev:Junipher Green.
Begge døde av giftstoffer de hadde fått i seg. Bonham døde av alkoholforgiftning, og Porcaro døde visstnok av en allergisk reaksjon grunnet bruk av sprøytemidler i hagen.pedal skrev:Det er riktig!
Jeff Porcaro var blodfan av John Bonham.
En dag Toto var i studio og prøvde å lage en ny låt, så kom Jeff Porcaro plutselig opp med dette kompet inspirert av Fool In The Rain. Resten av Toto gutta ble i fyr og flamme og heiv seg på instrumentene. De skjønte umiddelbart at her var en hitlåt født.
Bonus spørsmål: Hvilket trist fakta deler Jeff Porcaro og John Bonham?
Tror du traff den der, men min umiddelbare reasjon var også Dylan......rico skrev:Vidar Busk?
Når jeg ser nøyere etter så er det vel mest sannsynlig V.Busk. I en av hans uflidde epoker. Dylanlikheter ?! Kan jeg ikke se.erato skrev:Tror du traff den der, men min umiddelbare reasjon var også Dylan......rico skrev:Vidar Busk?
Rory Gallagher (R.I.P) er rett svar.Boffen skrev:Må vel muligens være Jeff Beck.
eller Rory Gallagher, Beck var muligens for 'stor' allerede for Stones.
Du verden for et kunnskapsnivå ;D Beck og Gallagher er korrekt.erato skrev:Beck og Gallagher
Paul Rodgers.lark skrev:Du verden for et kunnskapsnivå ;D Beck og Gallagher er korrekt.erato skrev:Beck og Gallagher
Nytt spørsmål: Hvilken vokalist stod øverst på Deep Purples liste da Ian Gillan sluttet i 1973? Og hva var årsaken til at vedkommende ikke kunne ta jobben?
Ja, jeg var vel inne på dette lenger oppe at Beck's ego var for stort til å passe inn i skrangleorkesteret Rolling Stones. Andre som ble vurdert varpedal skrev:Det er riktig at Beck førte samtaler med Stones. Mener å huske at de også møttes i studio og prøvespilte. Klokelig takket han nei til slavekontrakten til Mick og Keith. Beck var/er for god til å spille annenfiolin i Stones.
BONUS SPØRSMÅL: Hva var Beck's avskjedskommentar til Mick og Keith, da han avslo tilbudet?