RoDa's anlegg

• Trådstarter Konrad_Johnsen
  • Startdato

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• BHO

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    RoDa skrev:
    Hører nå forresten på bilder på en utstilling og koser meg......
    Bitt av klassisk-syken? Njæ, sikkert fordi det er på SACD... ::)

;D
    Må være denna det da.......en klassiker! ;D

Emerson, Lake & Palmer. ;)
    Trudde ikke den var kommet på SACD. ::)

Vedlegg

R

RoDa

Gjest
    Njææ, BHO... Er nok ikke den

Denne er det:

Gittar'n der for å balansere denne klassiske overvekten ;D

R

Vedlegg

BHO

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Skjønte det.... ;D ;D

Men Emerson, Lake & Palmer sin er en klassiker som nevnt, og en jævla bra en. 8)

Og så glemte jeg....gratulerer med nye flotte stativer. :)
    Vi får prøve å lage til noe hydraulikk med fjernkontrol på de der. Da kan du jo med et tastetrykk senke de, mens du siger nedover i sofaen. ;D ;D

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    33.297
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    RoDa skrev:
    NÅ kjenner jeg endelig igjen lyden fra omtale-eksemplarene! Juhuu uhuu !! 8)
    Stilige stylter Rolf!
    Men det hadde altså ikke noe med innspilling å gjøre, lyden lå i stativene - dét er interessant... ;)
    (nå må jeg noe beskjemmet innrømme, at jeg la inn posten uten å ha finlest de siste dagers korrespondanse, så jeg bare gjetter... ::) )
    Vennlig hilsen

Morten

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Høytalere som ikke klarer å stå på egne bein...noe å ha det a 8) ;)

/jan

R

RoDa

Gjest
    JanR skrev:
    Høytalere som ikke klarer å stå på egne bein...noe å ha det a 8) ;)

/jan
    Kremt, har vi ikke snakket om at gamle menn som deg må huske å legge seg på kvelden......? ::)

Hukommelsen er nok ikke som den var i ungdommen, eller...?

;D ;D

;) R

Vedlegg

R

RoDa

Gjest
    Lagga skrev:
    RoDa skrev:
    NÅ kjenner jeg endelig igjen lyden fra omtale-eksemplarene! Juhuu uhuu !! 8)
    Stilige stylter Rolf!
    Men det hadde altså ikke noe med innspilling å gjøre, lyden lå i stativene - dét er interessant... ;)
    (nå må jeg noe beskjemmet innrømme, at jeg la inn posten uten å ha finlest de siste dagers korrespondanse, så jeg bare gjetter... ::) )
    Vennlig hilsen

Morten
    Uten å finlese?? ?? ??
    Her leser jeg hvert ett ord og titter på hver en kvinnelig brystvorte som presser seg mot tynne tøystykker i tråden din, og så finleser du ikke? ØØøy!!

;D ;D

Momenter i saken:
    - Rett høyde, diskanten der den hører hjemme. Mine andre stativer (som jeg nå lurer på å selge hvis de ikke skal inngå i kommende anlegg til barna) var 70cm høye og det er for høyt... De riktige stativene (som er lik de jeg hadde på omtaleparet) er justert til 62 cm.
    - Timing. Med stativene i rett høyde kommer frontbaffelens tilbakelente vinkel til sin rett. Lyden fra bass/mellomtone og diskant treffer nå øret samtidig og det gir en bedre helhet i lyden.
    - Soliditet. De andre stativene er hule stålstativer (som sikkert kan sandfylles) og koblingen til underlaget var møbelknotter. (spikes bare økte den allerede for høye høyden) De nåværende er skrudd fast til høyttalerne, veier 18 kilo og har en solid plate i bunn som er via spikes og VT Spike Feet koblet mot (eller fra) gulvet på en bedre måte. Det øker også presisjonen i lyden.

En liten collage som visuell forklaring til den edle ridder (med like mange nedlagte kvinner som fiender, du er et fyrtårn!)

:) R

Vedlegg

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    27.453
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    En storveis visuell oppgradering også det der, RoDa.
    Jeg lurer på: Har du vurdert å prøve SD-føtter (med riktig vektspec, selvfølgelig) til disse?

Men nå må jeg over til Laggas tråd forstår jeg.

R

RoDa

Gjest
    Valentino skrev:
    En storveis visuell oppgradering også det der, RoDa.
    Jeg lurer på: Har du vurdert å prøve SD-føtter (med riktig vektspec, selvfølgelig) til disse?

Men nå må jeg over til Laggas tråd forstår jeg.
    Takker Valentino, tenke seg til: Kona likte disse stålstativene bedre...? ::)

Har noen vekt-spesifikke Holfi-puter liggene som kunne vært testet som kobling mellom høyttalere og stativ.
    Men det jeg nå bruker er 5 stk av disse små dempehalvkulene som føler med stativene.
    De er også satt på topplaten i tilsvarende konfigurasjon som en femmer på terningen. (Altså en i hvert hjørne + en i midten.)
    Som anbefalt av importør.

Mvh
    Rolf
    EDIT: Som synes det er rart at ikke Valentino av alle reagerte på min ståpels forårsaket av klassisk musikk!

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    27.453
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Heh, jeg leste det i går kveld, men var for sliten etter torsdagens* og gårsdagens** eskapader til å reagere. Orkesterversjonen av Mussorgskys Bilder er riktig barsk den, og jeg vil tro at den Telarctransferen er av det riktige slaget også. Kult.
    Selv har jeg akkurat oppdaget pianoversjonen av samme verk, i et liveopptak fra 1958 hvor Vjatoslav Richter bortimot myrder Steinwayflygelet.

*Sentralistbuddytreff i Oslo, inkl. demo by Geir Tømmervik Himself.

**Jeg hilste på Pavlov og debuterte som stortrommeslager i går. Barnehagen til yngstemann skulle øve på å gå i tog. Skarptrommeslageren la opp til de festligste synkoper og jeg hang meg på. Hihi.

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.080
    Torget vurderinger
    2
    Ble jo riktig pent med småtassene på nye pinner.

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.414
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Flott collage av nytt og gammalt!
    De nye stativene er jo bare nydelig til dine Usher, men nå kommer de vel fra Usher også da ;)
    Grattis ennå en gang ;D

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Trenger aldri en unnskyldning for pølse og vaffel.

Har raljert rundt temaet flere ganger på HFS. Suveren sikringskost, med store variasjonsmuligheter. Det er et eller annet med den "forbudte" kombinasjonen søtt og salt...............

......... og jeg er trønder. ;)

R

RoDa

Gjest
    Hehe, arti!!

Jeg har selvsagt ketchup og sennep på, skulle bare mangle.

Kona presterte å bestille dette på grendehuset i den lille bygda Skøelv (i Troms) som jeg er fra.
    Da ble det et par lange fjes bak disken, men de hadde jo vaffel (eller vaffelkaka som det heter) og pølse så hvorfor ikke?

;D

R

Mbare

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2003
    Antall liker
    11
    Herlig. Grattis med dagen, RoDa! :D

Pølse med vaffel? Vel. Et sted må grensa gå - og den går lenge før pølse med vaffel, spør du meg.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Pølse og vaffel er knallgodt, hver for seg.

Ha en flott dag :)

/jan

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.080
    Torget vurderinger
    2
    Mbare skrev:
    Herlig. Grattis med dagen, RoDa! :D

Pølse med vaffel? Vel. Et sted må grensa gå - og den går lenge før pølse med vaffel, spør du meg.
    Der er vi helt på linje, Mbare. Det er jaggu perverst.

M

musicus

Gjest
    Grattis med griselekre stativer R...

...nesten så man får jage opp en pølse & lompe her nede ;) ;D ...

mvh

Nikko03

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Antall liker
    2.925
    Torget vurderinger
    3
    Jeg skal spise pølse i vaffal ;D

R

RoDa

Gjest
    Må innrømme at den der pølsa i vaffel vokser på meg, er vel tiende året på rad nå.
    Slo på stortromma og spiste to i år, skal ikke se bort fra at det blir litt utenom nasjonaldagen også på sikt... ;)

Håper alle har kost seg på dagen, her i Østfold har det vært knallvær og fint.
    Litt overgang fra toget i Moss til det i Våler, har ikke fått samme dosen korpsmusikk i år gitt... :eek:

Men det blir jo hornmusikk i neste uke så da så!

R

R

RoDa

Gjest
    musicus skrev:
    Grattis med griselekre stativer R...

...nesten så man får jage opp en pølse & lompe her nede ;) ;D ...

mvh
    Takker

Traff vår felles venn i dag, må se å få høre på hornmusikken der snart også!
    Får be han på litt beryllium også vel.

R

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.382
    Torget vurderinger
    1
    RoDa skrev:
    ErosLoveking skrev:
    RoDa skrev:
    kanskje en pølse i vaffel også?

R
    ja takk!!
    Kødder du?
    Jeg er nordlending og spiser det ÉN gang i året, altså i dag.
    Hva er din unnskyldning? ;D

Ønsker alle HFSere er flott 17.mai!!

R
    Stod på torget i Tromsø i dag og hørte på Jørn Hoel sin 17. mai tale. Han snakket om hvor viktig pølser er for en fra Tromsø Ja, han sa at pølser er for oss like viktig som Wergeland på 17. mai. Og etter å ha erfart størrelsen på pølsene i Oslo sent på 1970-tallet så kom han til den konklusjonen at størrelsen faktisk betyr noe. Riktignok snakket han om Rockens Hus også og hans arbeid med å få dette til i Tromsø og hvordan det store korslaget på TV var en måte å skaffe midler til dette. Men det var noe med de pølsene da, som jeg lo godt av. Mydland var jfr. Jørn Hoel i dag de beste pølsene.

Mvh. Bjørn

BHO

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    RoDa skrev:
    Må innrømme at den der pølsa i vaffel vokser på meg, er vel tiende året på rad nå.
    Slo på stortromma og spiste to i år, skal ikke se bort fra at det blir litt utenom nasjonaldagen også på sikt... ;)

Håper alle har kost seg på dagen, her i Østfold har det vært knallvær og fint.
    Litt overgang fra toget i Moss til det i Våler, har ikke fått samme dosen korpsmusikk i år gitt... :eek:

Men det blir jo hornmusikk i neste uke så da så!

R
    Ække bare horna som er kuule i et orkester. ;)
    Jeg gikk ved siden av ei stortromme en stund i dag........ahhh.....deilig. ;D ;D
    DET er dynamikk (eller var det dynamitt ::)) det! 8)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn