RoDa's anlegg

• Trådstarter Konrad_Johnsen
  • Startdato

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    33.297
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Hmmmm, hvorfor får jeg tanker om ESL 63 og Gradient tro.......?

;)

Morten

R

RoDa

Gjest
    Sikkert fordi jeg skulle til å skrive om noen flate høyttalere.....

Brukte høyttalere Magnepan MG 1.6

Flatpakket lytteglede!

Flate, javel, men ikke noen småtasser av den grunn…. Kona fikk nærmest sjokk da jeg kom inn gjennom ytterdøra med en høyttaler type svart flak under armen. Vel plassert i stua så det ut som kulisser fra 2001: A Space Odyssey , nesten skremmende .......
    Guttungen ble sittende å måpe: "Pappa, det kommer musikk fra de store der..."

Litt om lyden:

Luftig, oppløst diskant som er kemisk renset for fnidder og kanter. Litt røft å komme tilbake til egne høyttalere (Dynaudio Focus 140) selv om de også normalt oppleves som oppløste i toppen. Vanedannende, flytene og lett gjengivelse. Dessverre også litt lett når det gjelder rekkevidde nedover.
    Klart valg når man kjøper slike, gir bort litt og vinner mye?

Faller fullstedig gjennom på rock, Joe Bonamassa blir kjedelig å lytte til.
    Det skal det ikke være….

Noen ord fra fadern som var innom i tiden jeg hadde MG inne:

Jaja, men så kan du jo ikke telle stemmer når du sitter i kirka og hører på koret heller!
    Det er så mye lyd som fyller rommet, de er behagelige å høre på.

En slags konklusjon fra meg:

Det var spennende å ha MG 1.6 i lytterommet, godt å ha hørt dem hjemme!
    En lettflytende og "rom-fyllende" lyd som er lett å like. Ikke det mest presise i opptegning, men desto større lyd!
    Det er ikke min type lyd, til det blir disse for lette i lyden.
    De mangler noe på "grunt", kropp og tyngde nedover. Mer jazz og lettere akustisk musikk enn rock og trøkk.
    Null problem å forstå at folk faller for disse, og etter hva Mbare sitt oppsett forteller så er det mulig å tweake disse et bra stykke lengre. ;)

R

Vedlegg

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    27.454
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Herlig bilde.
    Hadde eldstegutten på fanget her om dagen, vi hørte finalen i Beethovens niende. Han var interessert, ja.
    Dipoler har noe for seg, ingen tvil om det.

R

RoDa

Gjest
    Minstekaren her, nettopp bleiefri, er også med på faderens musikk.
    Men anlegget får også kjørt seg med Uhu, Skrimmel Skrammel og Kaptein Rødskjegg....

R

R

RoDa

Gjest
    En bursdag er til ende, eller ikke.....
    Disse små skal jo ha flere dager på rappen med feiring. Voksenbursdag i dag, barnebursdag i morgen og ekte bursdag på mandag. :eek:
    Det er jo ikke rart en stakkar sliter med å huske andre dager som fem sekssempel bryllupsdag. ::)

Etter endt selskap ville junior høre på den du veit, og det var egentlig bra for da fikk far et gjenhør med Carmen.
    Denne karen døde i den perioden jeg jobbet på Linderud i Oslo, krasja rett nedenfor Siemens der jeg jobbet.

Marantz er som vanlig støttet opp av spisse spikes

LIKER dette racket mitt, ikke minst siden jeg mener å høre at det gjør gode ting med lyden også! :D

Uten kraft ingen musikk, det er soleklart

SAM spiller så det gløder på innsiden, best å skru ned litt.....?

Fortsatt fornøyd med denne tyskeren

Bursdagsferingen ga også litt rom for musikk, og en entusiastisk besøkende fikk noen låter i sofaen.
    Det er virkelig moro å se hvor begeistret vanlige folk kan bli når de får høre kjent musikk "på nytt" 8)

Tiny Dancer er ikke helt uskyldig i så måte ;)

Den andre dagen i mai går mot slutten, og jeg undres... Trenger man egentlig mer høyttaler enn dette?

Takk til Grumpy for inspirasjon med sine flotte bilder. Hentet kamera frem ene og alene fordi jeg så de supre bildene dine!

Mvh
    Rolf

Vedlegg

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.417
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Igjen et knippe flotte bilder ;)
    Og Carmen er en evig norsk ener i mitt hjerte...en låt som aldig dør...synd med Marius.
    Grattis med overståtte og forestående feiringer :)

JackX

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Antall liker
    1.382
    Likte godt dine bilder, særlig det av Pagode.
    Men si meg (du har muligens snakket/svart om dette før i tråden = jeg er for lat til å lete det frem) hva for kamera har du? Og linse? Og slikt ;)

mvh
    JackX

B

Back_Door

Gjest
    RoDa skrev:
    Den andre dagen i mai går mot slutten, og jeg undres... Trenger man egentlig mer høyttaler enn dette?

Mvh
    Rolf
    Vel, det kan være fristende å sitere litt fra din konklusjon om Velodyne SPL-800R, fra din artikkel i siste nummer av Fidelity:

"Gudene vet hvordan jeg skal klare meg videre uten å ha med disse få nederste hertzene på turen."
    ;D

R

RoDa

Gjest
    Rojoh skrev:
    Det er bare å finne frem sag, høvel og limtvinger...
    Hehe.
    Heldigvis finnes det andre og mer konevennlige løsinger enn der der....

Tror faktisk Usher selv også benytter Eton-elementer i flere av sine modeller.
    CP-777 hadde Eton før de ble endret til å bruke Ushers egne.

R

R

RoDa

Gjest
    JackX skrev:
    Likte godt dine bilder, særlig det av Pagode.
    Men si meg (du har muligens snakket/svart om dette før i tråden = jeg er for lat til å lete det frem) hva for kamera har du? Og linse? Og slikt ;)

mvh
    JackX
    Hei
    Forstår det godt, denne tråden begynner å bli uoversiktelig lang!

Jeg har et Canon EOS400D med standard kit-linse (18-55mm)
    Så har jeg kjøpt meg en fast 50mm F1.8 fran Canon, den liker jeg godt! Tar skarpe bilder.

Har lyst på en god makrolinse, en som går til 200 eller 300mm og en vidvinkel 11-16mm eller no.
    Moro med bilder!

R

R

RoDa

Gjest
    Karma skrev:
    Vel, det kan være fristende å sitere litt fra din konklusjon om Velodyne SPL-800R, fra din artikkel i siste nummer av Fidelity:

"Gudene vet hvordan jeg skal klare meg videre uten å ha med disse få nederste hertzene på turen."
    ;D
    Venta på den! ;D ;D

Ja, det er klart at noen hertz til nedover er (når det fungerer godt) velkomne.
    Denne søte lille terningen fra Velodyne gjorde da også god figur uten å ruve visuelt i terrenget.

Time will show ;)

R

Mbare

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2003
    Antall liker
    11
    Ka psatan, har du testa Maggies 1.6 uten å gjøre det ordentlig? ALLE (med vettet i behold) veit jo at du MÅ bytte ut hele delefilteret med bedre dela (koste bare 6 - 10K), ta av det stygge trekket (Maggies er penest nakne) og jobbe minimum 3 måneder med plassering av HT. Så det så. Og at HT mangler kropp og grynting? Jeg som trodde sånt hørte hjemme andre steder i huset enn i stua. Mye å lære, skjønner jeg. 8)

Utover de små ankepunktene over, så kjenne eg meg godt igjen - selv om eg ikke syns mine Maggies slit voldsomt med trøkk. Jeg har, for min del, veldig lyst til å høre 20.1. Det tror jeg kan være veldig, veldig, veldig, veldig morsomt.

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.080
    Torget vurderinger
    2
    Mbare skrev:
    Ka psatan, har du testa Maggies 1.6 uten å gjøre det ordentlig? ALLE (med vettet i behold) veit jo at du MÅ bytte ut hele delefilteret med bedre dela (koste bare 6 - 10K), ta av det stygge trekket (Maggies er penest nakne) og jobbe minimum 3 måneder med plassering av HT. Så det så. Og at HT mangler kropp og grynting? Jeg som trodde sånt hørte hjemme andre steder i huset enn i stua. Mye å lære, skjønner jeg. 8)

Utover de små ankepunktene over, så kjenne eg meg godt igjen - selv om eg ikke syns mine Maggies slit voldsomt med trøkk. Jeg har, for min del, veldig lyst til å høre 20.1. Det tror jeg kan være veldig, veldig, veldig, veldig morsomt.
    Ikke grynting, Mbare. Men "grunt". Hva nå det måtte være. Kanskje det må en egen oppklaringstråd om det uttrykket også. Nå som "fnidder" kanskje er avklart.
    Men jeg tror "grunt" blir verre.

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.402
    Torget vurderinger
    34
    RoDa skrev:
    Litt om lyden:

Luftig, oppløst diskant som er kemisk renset for fnidder og kanter. Litt røft å komme tilbake til egne høyttalere (Dynaudio Focus 140) selv om de også normalt oppleves som oppløste i toppen. Vanedannende, flytene og lett gjengivelse. Dessverre også litt lett når det gjelder rekkevidde nedover.
    Klart valg når man kjøper slike, gir bort litt og vinner mye?

Faller fullstedig gjennom på rock, Joe Bonamassa blir kjedelig å lytte til.
    Det skal det ikke være….

Noen ord fra fadern som var innom i tiden jeg hadde MG inne:

Jaja, men så kan du jo ikke telle stemmer når du sitter i kirka og hører på koret heller!
    Det er så mye lyd som fyller rommet, de er behagelige å høre på.

En slags konklusjon fra meg:

Det var spennende å ha MG 1.6 i lytterommet, godt å ha hørt dem hjemme!
    En lettflytende og "rom-fyllende" lyd som er lett å like. Ikke det mest presise i opptegning, men desto større lyd!
    Det er ikke min type lyd, til det blir disse for lette i lyden.
    De mangler noe på "grunt", kropp og tyngde nedover. Mer jazz og lettere akustisk musikk enn rock og trøkk.
    Null problem å forstå at folk faller for disse, og etter hva Mbare sitt oppsett forteller så er det mulig å tweake disse et bra stykke lengre. ;)

R
    Forsterkeren din har ikke nok pulver til å få 1,6 til å bli akkurat det du savner...

Du får ta deg en tur når jeg har fått Plinius-forsterkeren i hus.

Roy

Mbare

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2003
    Antall liker
    11
    Uansett er vi da kanskje enig om at RoDa syns noe manglet som ingen vet hva er, han uansett ikke hadde stor nok pi.... *kremt* forsterker til å drive HT og delefilteret var ikke modda så konklusjonen er:

Magnepan er veien til lyset, livet og musikken og de som sier noe annet har ikke peil!

*puh* Godt å få skrevet det.

(@RoDa: sorry for alt way-off-topic-og-litt-til; jeg har vært på Sørlandet i noen dager og skylder på havet, den friske luften og den gode maten for at jeg er i noe som kan, hos andre mennesker, bli forvekslet med godt humør. Dog, selvfølgelig og bare så det er sagt: jeg driver ikke med godt humør. Her er det fatalisme og eksistensialisme til dommedag kommer (ledsaget av Valkyrier med basuner og harnisk)!)

R

RoDa

Gjest
    Krefter, delefilter, pikker, sørland, pliniuser og grunt .......

Det er da for helvete en universell sannhet at Maggies ikke har samme trøkk og mellombass som dynamiske høyttalere?
    Jeg forsøker ikke å tråkke folk på såre testikler, og jeg sier jo at jeg likte MG 1.6 på mange måter...
    På samme måte som jeg innrømmer at rolfozzys anlegg klarer ting som mitt eget ikke er i stand til, så mener jeg at det finnes områder (hold deg fast nå Mbare) hvor MG ikke er verdens beste lydgjengivere... :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:

(Nei, jeg har ikke vært på Sørlandet med pikker (eller var det piker) vin og sang..... Likevel var det godt med grillmat, bilene fikk sommerdekk på og det begynner å se brukbart ut i garasjen nå...)

R

R

RoDa

Gjest
    Mbare skrev:
    Magnepan er veien til lyset, livet og musikken og de som sier noe annet har ikke peil!
    Eller har ikke modda, strippet og koblet opp med rett forsterker. Eventuelt spilt med korrekt musikk?
    ;D ;D ;D ;D

R

Mbare

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2003
    Antall liker
    11
    At MG ikke er verdens beste lydgivere er en sannhet jeg lever med daglig - jeg tror jeg skjønner godt hva du mener med det og du setter også fingeren på det ømmeste punktet i min egen oppfatning av Maggies: de er henrivende på jazz og klassisk, men den herlige følelsen av krefter, trøkk i mellombassen, slike ting, det savner jeg - spesielt på rock. Og jeg lurer på om det er en av de tingene som gjør at jeg ikke kommer til å sitte på Maggies i alle evigheter... Er forøvrig spent å høre hva evt. Audiolense gjør/ikke-gjør med den biten.

R

RoDa

Gjest
    Bra innlegg Mbare!

Romfylle-egenskapene er noe jeg finner svært sjarmerende og gjerne ville hatt i andre typer høyttalere.
    Tror jeg at jeg får det... neppe

R

R

RoDa

Gjest
    Sånn for å dreie inn på seriøsitetens vei igjen, så er det svært spennende dette med forskjellige høyttalerprinsipp og egenskapene de har.
    Dipoler, bipolare, horn, spesielle saker som Gaia, vanlige dynamiske med trykkammer, bassrefleks eller transmisjonslinje.....

Det jeg finner mest fascinerende er nok SET + horn. Både grunnet det rent lydmessige, men også siden man da med en neve watt kan lage liv i stua så det står etter!

R

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.775
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    RoDa skrev:
    Det jeg finner mest fascinerende er nok SET + horn. Både grunnet det rent lydmessige, men også siden man da med en neve watt kan lage liv i stua så det står etter!

R

hør, hør.
    da trenges det bare en tur til gagos hule, før du overgir deg helt til fornuften. ;D

M

musicus

Gjest
    RoDa skrev:

R
    Du har også en nabo ett par steinkast unna som begynner få til det der med rør og horn.... ;) ;D....

mvh

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    27.454
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    RoDa skrev:
    Sånn for å dreie inn på seriøsitetens vei igjen, så er det svært spennende dette med forskjellige høyttalerprinsipp og egenskapene de har.
    Dipoler, bipolare, horn, spesielle saker som Gaia, vanlige dynamiske med trykkammer, bassrefleks eller transmisjonslinje.....

R
    Dipoler er sinnsykt fascinerende. Gjort riktig kan de spille høyt, flatt, gå dypt, være egnet til sarte saker som komplekse, og de bråker jo langt mindre enn disse apekistene vi bruker de fleste av oss. Ang. størrelse: De blir ofte brede, men dybden pleier jo ofte å være beskjeden, så fotavtrykket kan være kanske snilt allikevel. Det at de helst bør stå godt ut i rommet gir også mulighet til kreativ møblering. Jeg liker kreativ møblering.

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.402
    Torget vurderinger
    34
    RoDa skrev:
    Det er da for helvete en universell sannhet at Maggies ikke har samme trøkk og mellombass som dynamiske høyttalere?
    Det har jeg som eier av både MG 12, MG 3.6R og nå MG 1,6 også hatt som oppfatning helt fram til nå. Men det var et lydmessig offer jeg valgte til fordel for alt det som Magnepan utvilsomt gjør veldig godt.

Derfor føler ikke at du tråkker på såre tær, siden jeg har hatt samme oppfatning som deg hele tiden, men har nok vektlagt andre parametre i lyden (luftighet og størrelse i lydbildet for eksempel) høyere enn deg, og ikke minst har hatt og har en kone som ikke synes Magnepan-høyttalere er så stygge. Hun liker dessuten lyden.

Jeg kunne altså levd godt med denne mangelen på trøkk særlig i mellombassen med Magnepan-høyttalerne fordi jeg trodde den begrensningen lå i høyttalerne selv. Nå er jeg ikke like sikker lenger.

For da jeg prøvde et 300 watts beist på 1,6ene mine fikk jeg meg noen skikkelige aha-opplevelser. De gikk nettopp på trøkk og mellombass, selv om det fremdeles ikke er på nivå med for eksempel et par Avantgarde Duo Mezzo. Men det er ikke vanlige dynamiske høyttalere heller.

Roy

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.417
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Mange gode innlegg og synspunkter her i de siste innleggene ;) Og veldig artig og intr å lese. Og flott at vi alle har våre favoritter og referanser blandt det mangfold det er å velge i innenfor vår hobby.

Men si meg, vanlige bassreflekskasser og transistorwatt, det er da mulig å få til noe brukbart med det også? ;D
    Det er vel veldig tradisjonelt og kanskje ikke så spennende, som horn.rør,flatepannekaker osv., men kan faktisk, riktig og heldig satt sammen, fortsatt funke meget bra ;)

I min referanse, som da er helt tradisjonell, syns jeg at jeg har både kropp, sjel, grunt, trøkk, tyngde nedover, stort romfyllende lydbilde da jeg i min lille musikk hule, lukker øynene og nyter en snau time med Waters og hans "Amused to death" ;D ;D

Waters eminente bass spill gjengis med trøkk og tyngde, Katie K. nydelig stemme krystall klar og nesten helt opp i fanget, Jeff Becks gitar soloer er tydelige, engasjerende og dynamiske, gresshopper som høyt der oppe i frekvens fyller rommet, så du får en følelse av i sitte ute en sen sommerkveld ;)
    Bikkjer langt nedi grinda til høyre, radio stemmer inni veggen til venstre, tordenvær som ruller oppveggen overtaket og ned igjen andre veggen, hestskyss som nærmest kjører over deg, ferrari sportsbil som kommer i over 200km så at du trekker til deg beina der du sitter i sweetspot ;) ;D

Så flott at vi alle oppnår vårt lydnirvana via forkjellige prinsipper av lydformidling :)
    Tråden din er intr og flott Rolf!

BHO

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    RoDa skrev:

R
    Detta har jo noen av oss vært klar over i noen år nå. ;D ;D
    Fint at du bruker et ord som fascinerende, da ord som best/dårligst ang. oppfatning av lyd fra et anlegg bare blir for dumt.
    En hver får finne sin sti. ;) 8)

R

RoDa

Gjest
    gismo skrev:
    Men si meg, vanlige bassreflekskasser og transistorwatt, det er da mulig å få til noe brukbart med det også? ;D
    Det er vel veldig tradisjonelt og kanskje ikke så spennende, som horn.rør,flatepannekaker osv., men kan faktisk, riktig og heldig satt sammen, fortsatt funke meget bra ;)

Tråden din er intr og flott Rolf!
    Ja for pokker!! ;D ;D
    Det er jo hva jeg har som referanse også, jeg bare uttrykker min begeistring for en tilnærming som jeg ved lytting rundt omkring finner interessant.
    I min bok er hittil hjemme et "vanlig, kjedelig" oppsett også hva jeg synes kompromisser best. ;)

Takk for skryt gismo!

EDIT (mens masseoppdateringen i SAP ruller og går...): Det er heller ikke noe nederlag å innrømme at det er saker som de forskjellige tilnærmingene gjør bedre enn egen tilnærming. Mangfold og hva man foretrekker/prioriterer er jo det som bestemmer eget valg.

R

R

RoDa

Gjest
    R.E.S. skrev:
    RoDa skrev:
    Jeg kunne altså levd godt med denne mangelen på trøkk særlig i mellombassen med Magnepan-høyttalerne fordi jeg trodde den begrensningen lå i høyttalerne selv. Nå er jeg ikke like sikker lenger.

For da jeg prøvde et 300 watts beist på 1,6ene mine fikk jeg meg noen skikkelige aha-opplevelser. De gikk nettopp på trøkk og mellombass, selv om det fremdeles ikke er på nivå med for eksempel et par Avantgarde Duo Mezzo. Men det er ikke vanlige dynamiske høyttalere heller.

Roy

Noe av det jeg snakker om er kanskje ala det som Gago tenkte på her?
    (Tatt noe ut av sammenheng, og med forbehold om at Gago tenkte i samme baner som meg)

Gago skrev:
    gammal gnåling:

likevel drar david obx-r2 frem noen triks som får goliat mezzo til å vakle forfjamset. klangrikdom i øvre mellomtone er nevnt. i tillegg har obx-r2 en naturtro, snappy mellombass som ag ikke kan kopiere. selv ikke de korte mezzo-bassene. dessuten har du med obx-r2 et ferdigvoicet system som låter forførisk sammenhengde (gitt at man gir det rom til å boltre seg i), mens man må belage seg på langt hardere arbeid før et hornsystem fra ag kan låte i nærheten av like homogent.
    Denne morsomme mellombassen, gynget er noe av det som apekister funker godt på.
    Jeg sier ikke at det ikke er mulig å få til noe som helst med MG, men at det er er tydelig karaktertrekk, ja.
    Edit: Altså at kassehøyttalere spiller "bedre" mellombass enn Maggies.
    AG er jo fantastiske (i mine ører)!!

Mvh
    Rolf

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.775
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    jaja, det koker til slutt ned til rom, lyttevaner og musikksmak.
    jeg liker å leke rør/horn-dogmatiker, men de som kjenner meg vet at jeg er en pragmatisk anlagt mann. ;)

når det er sagt:
    det er forskjell på apekiste og apekiste.
    auditorium-serien til living voice er eksepsjonell god på dette med fremdrift og trøkk mellombass (størrelsen tatt i betraktning).
    tar jeg en kikk inn i krystallkula, så ser jeg at det står et par lv i stua di løpet av maks et par år, roda.
    enten obx-r2, ibx-r2 eller obx-rw.

ikke et vondt ord dermed sagt om usherne dine, de har jeg ikke hørt.
    saken er bare at lv er blant de ytterst få kassehøyttalerne jeg virkelig digger.

når det gjelder magnepan, så har jeg ikke noe problemer med å skjønne at mange foretrekker maggies fremfor alt annet.
    maggies har endel uforlignelige sterke sider.
    men trøkk, omp, rocknroll og boogiewoogie er ikke blant disse, imho.

Pedal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    5.021
    Torget vurderinger
    1
    Mbare skrev:
    ...men den herlige følelsen av krefter, trøkk i mellombassen, slike ting, det savner jeg - spesielt på rock. Og jeg lurer på om det er en av de tingene som gjør at jeg ikke kommer til å sitte på Maggies i alle evigheter... Er forøvrig spent å høre hva evt. Audiolense gjør/ikke-gjør med den biten.
    Min erfaring med Magnpan 3.6 var at de ikke lot seg presse særlig mye i bassen før det oppstod mekanisk skurring (blafring). Tror derfor de ikke "tåler" så mye lokale EQ, hvis du skal prøve å legge inn en festkul i bassen.

Men flere som kan berette om overraskende tøff bass i Magnepan, dersom man "treffer" med rett avstand til bakveggen. De tåler også å stå tett på sidevegger (diskanten innover, da), så her kan du også hente litt mer bassboost.

R

RoDa

Gjest
    Gago skrev:
    tar jeg en kikk inn i krystallkula, så ser jeg at det står et par lv i stua di løpet av maks et par år, roda.
    enten obx-r2, ibx-r2 eller obx-rw.
    Litt fremoverlent leverandør, så kunne de sikkert stått her i forbindelse med omtale også.... ;)

Spennende høyttalere, og jeg liker designet på dem!
    (om.s sine er jo vanvittig flotte!)

Mvh
    Rolf

R

RoDa

Gjest
    pedal skrev:
    Min erfaring med Magnpan 3.6 var at de ikke lot seg presse særlig mye i bassen før det oppstod mekanisk skurring (blafring). Tror derfor de ikke "tåler" så mye lokale EQ, hvis du skal prøve å legge inn en festkul i bassen.
    Min erfaring også, de spiller pent og rent helt til de "knatrer".
    Men Mbare sine er jo nakne, og kanskje klare for mer action i så måte....? :eek:

Sier ikke at de er helt uten trøkk og bass (selv om de ikke låt bra i det hele tatt med Bonamassa i spilleren), men at det er en iboende egenskap at de ikke rocker blant de beste.

R

EDIT: Må også legge til at Mbare sine rocker mer enn hva jeg har hørt tidligere fra MG. (Horten-messe med MG12, Roy sine MG3.6 og Roy sine MG1.6)

Pedal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    5.021
    Torget vurderinger
    1
    RoDa skrev:
    EDIT: Må også legge til at Mbare sine rocker mer enn hva jeg har hørt tidligere fra MG. (Horten-messe med MG12, Roy sine MG3.6 og Roy sine MG1.6)
    Mine 3.6 rocket også veldig bra. Til slutt. Men det var takket være aktive delefiltre og 400watts forsterkere. Det viste seg at de lot seg presse mer i bassen, med en forsterker som hadde stålkontroll.

Men det blir jo uforholdsmessig kostbart på en såvidt rimelig høyttaler...

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn