RoDa's anlegg

• Trådstarter Konrad_Johnsen
  • Startdato

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• KHH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Antall liker
    18
    RoDa skrev:
    Takker Kjell

Går sakte men sikkert fremover dette.
    Har sjekket med et firma i UK om å få deler til antiskating.

Så skal jeg få låne RIAA og LP-er fra en kjenning, etter det blir det å føle på om dette er noe for meg.
    Spanande vart det 8)

R
    Dette høres ut som et utrolig flott prosjekt som jeg har stor tro på..
    Men bare pass på å ikke gå i samma fella som Vidar M gjorde, var det ikke han som mistet all nattesøvn for at han oppdaget musikken i vinylen da.? ;D
    Ett av de artigste og beste innleggene jeg har lest i Fidelity, det er sånn det skal være.! ;)

Er enig med JanR her ;)

Du er en racer på kamera og du skriver fortryllende bra.! så jeg håper at det vanker noen bilder og du gir oss masse detaljer i fremdriften, etter hvert som du skrider frem inn i vinylens vidunderlige verden...

Mvh
    Kjell

K

Konrad_Johnsen

Gjest
    Tid og tid Fru Blom...... Nå ligger'n til salgs. :)

Må bli mer klar for vinyl før jeg satser hardt på det.

R

B

break_out

Gjest
    RoDa skrev:

R
    Ble en brå slutt på ditt vinyl eventyr, får håpe du kommer sterkere tilbake etterhvert :).

K

Konrad_Johnsen

Gjest
    Ja, jeg blir sikkert gammel og nostalgisk en gang jeg også... 8)

Nå for tiden vil jeg først makse det jeg har.
    Det vil si sjekke ut høyttalerkabler, nettkabler, signalkabel, tweaks og underlag.

Det gir meg på nåværende tidspunkt mer å jobbe med anlegget på denne måten enn å starte med en annen kilde fra scratch.

R

B

break_out

Gjest
    RoDa skrev:
    Ja, jeg blir sikkert gammel og nostalgisk en gang jeg også... 8)

Nå for tiden vil jeg først makse det jeg har.
    Det vil si sjekke ut høyttalerkabler, nettkabler, signalkabel, tweaks og underlag.

Det gir meg på nåværende tidspunkt mer å jobbe med anlegget på denne måten enn å starte med en annen kilde fra scratch.

R
    Ja du skal se det ;). Det jeg liker med denne hobbyen (altså hifi delen) er jo akkurat det å teste ut finne nye løsninger etc. Noen ganger går det rette veien andre ganger ikke... I det siste kun oppover men jeg har faktisk laget en liten snubletråd for meg selv, jeg den kabeldøve har kjøpt meg en høytalerkabel av edlere sort... Blir ikke lett å overbevise denne karen, men jeg skal jo prøve da...

Billa

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.06.2007
    Antall liker
    464
    Torget vurderinger
    2
    Gratulerer med CD spilleren RoDa og velkommen i klubben.

Mvh

R

Rolf_Da!

Gjest
    Takker Billa

Nå får du bare starte bilen og komme innom snart. :)

R

L

Lars.N

Gjest
    RoDa skrev:

R
    Selger du uten å starta knitrespiker (FY SKAM) :eek:

Mvh

Laban

R

Rolf_Da!

Gjest
    Selger ikke, PRØVER å selge........ ::)

Har et lite kabelprosjekt gående nå, får se hvordan det ender.
    Kan hende har jeg litt penger til overs for å leke med vinyl likkavæl.... 8)

R

KHH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Antall liker
    18
    Rolf_Da! skrev:
    Selger ikke, PRØVER å selge........ ::)

Har et lite kabelprosjekt gående nå, får se hvordan det ender.
    Kan hende har jeg litt penger til overs for å leke med vinyl likkavæl.... 8)

R
    Hei Rolf.!
    Kabler er moro.... ;)
    Slenge ut erfaringene dine på kabeltråden, så kan vi ha det litt gøy med de som ikke hører forskjell med og uten kabler.! ;D

Håper ikke du skrinlegger vinyl helt, ha det hvertfall litt i bakhodet i det minste ;)
    Ha en fortsatt hyggelig helg..
    Kjell

R

Rolf_Da!

Gjest
    Nå føler jeg at det sitter bra her!

Du får komme en tur over Rote, og dra meg ned igjen :D

R

KHH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Antall liker
    18
    Rolf_Da! skrev:
    Nå føler jeg at det sitter bra her!

Du får komme en tur over Rote, og dra meg ned igjen :D

R
    Åh nei, Rolf.!
    Har ikke tenkt til å ødelegge noe for deg, det er du som skal nyte musikken som strømmer ut av detta, er bare en gjest som svipper innom for å høre åssen det låter jeg ;D
    Men jeg er nok ganske så forventningsfull til oppsettet ditt :D
    Kjell

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.775
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    lekker, den der, roda.
    spiller den like godt som den ser ut, så bør du kunne kose deg.

jeg hadde den første versjonen av sam en eller annen gang sent på 90-tallet (kjøpte den fra en kar i hong kong, tror ikke audionet var så utbredt i skandinavia på den tiden). den gjorde direkte narr av krell kav300i, som hadde blitt voldsomt hypet opp i diverse magasiner. etter et par måneder begynte det imidlertid å klø igjen, så jeg sendte den til en kar i tyskland - altså "hjem". ;D

v2 har jeg derimot ikke hørt, holder jo på med rør nå, vet du.

R

Rolf_Da!

Gjest
    Moro joaquin!

Driver med rør ja............

"I went directly from listening to the $18,181.81 darTZeel NHB-108 Model One amplifier, Stereophile's "Amplifier of the Year" and "Joint Product of the Year" for 2005, to the $4400 Audionet SAM V2. I might have expected to be crashingly disappointed, but was pleasantly surprised to discover that the Audionet was not that far away from the darTZeel in essential sonic character, with enviable imaging and dynamics and very impressive bass control.

It may be jumping to a conclusion, but perhaps the sonic similarity was accounted for by the fact that, like the darTZeel, the Audionet has only two output devices per channel and an unusually hefty power supply. But there is no free lunch, and I must admit that, as fine-sounding as the SAM V2 was, it just couldn't match the more-than-four-times-as-much darTZeel's refined sweetness in the treble and overall tonal lusciousness. Still, the SAM V2 sounded neither spare nor lean but rather creamy, perhaps even "tube-like," and its dynamics were excellent."

Fra
    stereophile fifth element av John Marks

Er litt rørete selv, men han SAM gjør meg rimelig happy.

Mvh
    Rolf

KHH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Antall liker
    18
    Utrolig hyggelig at du befinner deg i en lykkerus for tiden ;D
    Tror nok at D A M eller var det M A D, jaja, kjært barn har mange navn :)
    Dynaudio er litt kilne på elektronikk, plassering og kabler.?
    Er det ikke 1'ste ordens og ganske enkelt delefilter som sitter i 140'n.?

Du kan hilse John Marks fra meg å si følgende:
    Uansett hvor en transe heller, om det er søt, sur, bitter, varm, kald, nøytral, farget, sort, hvit, blå eller grønn, så blir det aldri "rør-lyd" fra en transe 8)

Kjell

JanOlav

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Antall liker
    1.151
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Rotekroken skrev:
    Du kan hilse John Marks fra meg å si følgende:
    Uansett hvor en transe heller, om det er søt, sur, bitter, varm, kald, nøytral, farget, sort, hvit, blå eller grønn, så blir det aldri "rør-lyd" fra en transe 8)

Kjell
    ;) ;) ;D ;D ;) ;) 8)

R

Rolf_Da!

Gjest
    I dag har jeg møtt Veggen............... ::)

Kjempehyggelig kar, det er nærmest utrolig så mye fine folk som har denne hobbyen her!
    Takk for besøket, Veggen, og takk for cdplata som ble igjen.

Her skal det prog'es ;D

KHH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Antall liker
    18
    RoDa skrev:
    Rotekroken skrev:
    Dynaudio er litt kilne på elektronikk, plassering og kabler.?
    Næh ;)

Er det ikke 1'ste ordens og ganske enkelt delefilter som sitter i 140'n.?
    Jupp, må det være komplisert? :eek:

R
    Mine tanker og refleksjoner rundt dette er positivt..
    Jo mindre filter og shit, jo mer go'lyd ;)

Har alltid vært gulvstående av meg, så det er ikke mange småtasser som har funnet veien hit til meg, men det har blitt noen av dem også 8)
    Mine beste erfaringer på småtasser og enkle filter, det er gode gamle Epos ES serie.!
    De var så gjennomsiktige at de krevde en god del jobb med plassering og god elektronikk, hvis ikke så låt det helt grusomt i mine ører.!
    Om Dynaudio 140 lider litt av samma "syken" (i positiv forstand) så gir de bare mer å mer etter hvert som du fòrer på med bedre å bedre elektronikk.?
    Har jeg rett eller tar jeg feil.? ;D

Kjell

R

Rolf_Da!

Gjest
    Du er nesten på sporet... ;)

De gir mer og mer når du forer på kvalitet, men det fine er at de låter også helt ok med mindre kapabel elektronikk.

Disse høyttalerne er en gavepakke 8)

R

Rolf_Da!

Gjest
    Gjør ikke vondt her Lyngen.
    Du burde tatt deg tid til å høre disse høyttalerne på andre steder enn butikker. ;)

R

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    278
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Nydelig og smakfullt laget disse upmarket Marantz-apparatene.

Mvh Vidar P

KHH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Antall liker
    18
    RoDa skrev:
    Du er nesten på sporet... ;)

De gir mer og mer når du forer på kvalitet, men det fine er at de låter også helt ok med mindre kapabel elektronikk.

Disse høyttalerne er en gavepakke 8)
    Ahhh.!
    Nå forstår jeg.!!! ;D
    Focus 140 er Danskenes svar på kinderegg.!!!!
    Kjell

Vedlegg

R

Rolf_Da!

Gjest
    Yes Mr Rotekroken, you have understood the message!

If you buy them, the good sound will come!

;D

Vedlegg

EngelholmAudio

Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2007
    Antall liker
    1
    RoDa skrev:
    Dette er grunnen til at man ikke tar bilder med blitz..........
    Leve stativ og lang lukkertid ;D
    Absolut, gärna med högt bländartal också!

Ps. Jag har mailat dig och inväntar mail-svar eller faxet, enligt överenskommelse.

R

Rolf_Da!

Gjest
    EngelholmAudio skrev:
    Ps. Jag har mailat dig och inväntar mail-svar eller faxet, enligt överenskommelse.
    I morron, Pär.
    Varit lite seg den sista tiden, förlåt.

R

R

Rolf_Da!

Gjest
    Med ferske bilder i om.s sin tråd ble jeg rent inspirert.... 8)

Hele oppsettet pr dags dato:

Min lille elektronikkpakke:

Lite lys på dem......

Vedlegg

Vermin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Antall liker
    5.916
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Særdeles lekkert, enkelt og tiltalende oppsett du har RoDa. Min manglende kjennskap til samtlige av dine bokser gjør at bildene er desto viktigere :)

O

om.s

Gjest
    Ser frem imot en stund igjen blandt ditt meget godt komponerte anlegg RoDa, blandt de mest musikalske jeg har lagt øre til, nesten, uansett pris ;) ;D , nydelige bilder, igjen....

mvh

R

Rolf_Da!

Gjest
    Hepp!

Har i dag hatt besøk av _BALLA_ og Sidane, to kæll fra Østfold Hifi.
    Veldig hyggelig med hifibesøk, guttær! :)

Har fått skippa som hastigst gjennom skiva, Sidane.
    Her blir det handling av plater, det er helt sikkert!!
    Jack Johnson er selvskrevet.
    Moro at du valgte en av favorittlåtene mine med Winnerbäck også.

Takker til _BALLA_ for ærlig mening, og den siste dytten jeg trengte for å bestemme meg.
    Har hatt noen små ankepunkter selv, og da _BALLA_ nevnte det samme som meg, litt reservert dynamikk og ikke helt bra bass på et Lofgren-spor, så visste jeg hva jeg må gjøre. Har også gjort det 8)
    (Hemmelig såklart, men skal vise det ved neste besøk ;))

Måtte jo rydde rommet før dere kom (og må rydde vekk en bunke cd-er fra racket nå etterpå ;D), så passet på å ta et bilde.

Fra Søtflekken:

Igjen; Takk for besøk, lytt og hyggelige tilbakemeldinger! :)

Nå er det min tur å komme på besøk. 8)

snakkes!!

Vedlegg

Sidane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2006
    Antall liker
    29
    Torget vurderinger
    4
    Hællæ! Takker så mye for lyttingen i går ettermiddag RoDa. Mye god musikk,fantastisk lyd,og et utrolig bra gjennomført lytterom. Ble en del cd`r på innkjøpslisten etter lytt hos deg ja.

Hyggelig at du likte cd`n. Lager gjerne flere jeg.

Hadde vært artig med besøk ja,og få hørt dine meninger om lyd og lytterom. Her er det mye som kan gjøres,særlig med rommet tror jeg. Var egentlig ganske fornøyd med lyden her hjemme. Men etter at jeg var hos deg i går,og kom hjem og hørte,så låt det egentlig lit grøtete og ukontrollert.

Hilsen Sidane

Balla1823

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.12.2007
    Antall liker
    1
    Heisan RoDA.

Takk for "lytten" ;) Trivelig å få gleden av å høre på et anlegg som er så gjennomført/gjennomtenkt satt opp i forhold til rom. Samt og treffe en kar som er så hyggelig, og i tillegg har litt "greie pått" ;) som vi sier.

Det var en spesiell opplevelse å få sitte i "sweetspot" i godstolen din, jeg har skjeldent hatt den følelsen av tilstedeværelse, som jeg hadde der :) Det var virkelig følelsen av "første rad". Må si jeg ble mektig imponert av høyttalerne dine, for et trykk i bassen, det var overraskende mye punch og kontrollert trøkk. Gjenngivelsen av vokal var helt nydelig, luftigheten og dybden var helt rå til en stativhøyttaler i den prisklassen å være :) Jeg må si at jeg tror det er noe av det beste allround oppsettet jeg har vært borti, så å si alt vi spella låt bra ;D

Fikk igjen gleden av å høre "ny" musikk, ble bestillt endel skiver igjen vet du ;)

Hehe... må si jeg ble nysgjerrig på "hemmeligheten" din, gleder meg allerede til neste besøk ;)

Skal bli spennende å få dine kommentarer på mitt oppsett også, regner med at rommet er ferdig tidlig i mai måned, så vi får ta en samling med gjengen da ;)

Mvh.

BALLA ;D

R

Rolf_Da!

Gjest
    Sidane skrev:
    Men etter at jeg var hos deg i går,og kom hjem og hørte,så låt det egentlig lit grøtete og ukontrollert.
    Takk for skryt!

Huffda, det var ikke meningen å ødelegge sinnsroen! ::) 8)
    Veldig moro med treff, selvom det grunnet størrelsen på lytterommet er nødt til å bli minitreff her.... ;D

Kommer nok noen kontrollspørsmål på musikken, må bestille litt etter å ha hørt mer på skiva du lagde.
    Jack Johnson ble lagt i kurven på cdon i går, sammen med Keb Mo (som jeg hørte hos -morten-).

snakkes
    R

R

Rolf_Da!

Gjest
    _BALLA_ skrev:
    Heisan RoDA.
    Howdy!

Takk for "lytten" ;) Trivelig å få gleden av å høre på et anlegg som er så gjennomført/gjennomtenkt satt opp i forhold til rom. Samt og treffe en kar som er så hyggelig, og i tillegg har litt "greie pått" ;) som vi sier.
    Takker og bukker, og takk for hyggelig besøk. Her var det jo til og med mer spartansk bevertning enn hos rolfozzy!! Ikke engang en Mariekjeks å spore....
    (Får skjerpe meg til neste runde.....)

Det var en spesiell opplevelse å få sitte i "sweetspot" i godstolen din, jeg har skjeldent hatt den følelsen av tilstedeværelse, som jeg hadde der :) Det var virkelig følelsen av "første rad". Må si jeg ble mektig imponert av høyttalerne dine, for et trykk i bassen, det var overraskende mye punch og kontrollert trøkk. Gjenngivelsen av vokal var helt nydelig, luftigheten og dybden var helt rå til en stativhøyttaler i den prisklassen å være :) Jeg må si at jeg tror det er noe av det beste allround oppsettet jeg har vært borti, så å si alt vi spella låt bra ;D
    Artig at flere får ørene opp for disse danske skoeskene som jeg skryter så fælt av... ;)
    SAM og SA-11 er ikke helt uskyldige i så måte, de bidrar begge til at "pakka" blir grei når den kommer ut av høyttalerne. :)
    Det samme gjelder akuplater og basstraps, samt vegg-til-vegg. Uten det ville rommet gjalla noe jævli.

Fikk igjen gleden av å høre "ny" musikk, ble bestillt endel skiver igjen vet du ;)
    Det er kanskje det morsomste med sånne treff, å få nye musikkopplevelser og sansen for nye artister.

Hehe... må si jeg ble nysgjerrig på "hemmeligheten" din, gleder meg allerede til neste besøk ;)
    Hadde ikke det fremme da dere var her, men det var usedvanlig moro at du påpekte akkurat det som har vært mitt lille ankepunkt!! :eek:
    (Sikkert bare placebo....hehe)
    Det jeg har kobla inn nå, drar det hele mot litt mer kontursterkt og definert. Litt bedre svart bakgrunn og direkte.
    Har lekt litt frem og tilbake, og det som dere hørte på er litt mykere og rundere, men mangler litt på kontraster og den siste fokusen.
    Det aller beste er at det ikke koster mye penger. ;) :D

Skal bli spennende å få dine kommentarer på mitt oppsett også, regner med at rommet er ferdig tidlig i mai måned, så vi får ta en samling med gjengen da ;)

Mvh.

BALLA ;D
    Gleder meg!
    Du har jo litt bedre plass enn meg også, så da kan det bli orntli treff igjen ;D

Mvh
    R

R

Rolf_Da!

Gjest
    Det er helt klart best lyd i sweetspot, og man gir avkall på mye ved å sitte på "sidelinja"......

Her som Sidane satt mye av tiden er det greit klangmessig, men faller gjennom på lydbilde såklart.
    På kjøpet får man også noe sterkere romresonanser. :-X

Her borte i døråpningen som jeg satt, får man samme problemer i bassen om enn ikke så sterkt.
    Ikke mye lydbilde der heller. Men bevares, det går da an å høre fra disse langt fra optimale plassene også.
    Bare musikken er bra! 8)

Dersom det er flere Østfold-hifiere som vil stikke innom, så er det bare å sende PM.
    Det gjelder forsåvidt ikke-Østfold-hifiere også. :)

R

Vedlegg

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    RoDa skrev:
    Dersom det er flere Østfold-hifiere som vil stikke innom, så er det bare å sende PM.
    Det gjelder forsåvidt ikke-Østfold-hifiere også. :)

R
    Ikke se bort i fra det du :)
    Men ikke før mariekjeksen står på bordet ;D

/jan

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn