RoDa's anlegg

• Trådstarter Konrad_Johnsen
  • Startdato

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• R

RoDa

Gjest
    xanakor skrev:
    må bare uttryke min fasinasjon for ht-stativene dine, det er noe av de peneste stativene som er laget!

mvh
    stian
    Takker, liker de veldig godt selv også.
    Kostet ca 5500,- nye etter hva jeg har klart å søke frem.
    Proffen her på HFS slet lenge med å selge sine, lurer på om han ga opp eller fikk solgt?

R

Vedlegg

R

RoDa

Gjest
    Sola smyger mellom persiennene og lyser på Focus-ene

Ja, faktisk så bader jo nesten hele oppsettet i stripete sollys.
    Det er slik at en forvirret nordlending synes det er påskesteming, sol og sny sammen. :)

Det virker som om Marantz koser seg stort den også, og laseren er ikke forvirret av solstrålene høres det ut som.

Er og blir høyttalerfreak jeg, det er alltid det morsomste å lytte til og skrive om.
    Nå tenker jeg hardt på hvilke gulvstående og hvilke stativere som jeg har lyst å få innom.
    Så en annonse for Sonus Faber Cremona her om dagen, må si det kribler i pengepungen da......
    Bare redd de er litt for snille. ::)

Mvh
    Rolf

Vedlegg

Akapaz

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.02.2008
    Antall liker
    194
    Sted
    Sørreisa
    Torget vurderinger
    1
    Flotte bilder RoDa, men hvilke produkter er det jeg ser nederst i racket ditt?

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    2.999
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Hmmm
    Noen som vet?
    (bortsett fra RD da seff.)

Jeg tenkte med en gang på noe fra RSA (ikke ASR altså), men det stemte ikke.....

Vedlegg

R

RoDa

Gjest
    Hehe, tenkte det kunne bli noen spørsmål. Men gidda ikke å rydde dem vekk før jeg tok bildene......
    Stoler på at de som vet holder munn ;)

R

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    2.999
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    RoDa skrev:
    Hehe, tenkte det kunne bli noen spørsmål. Men gidda ikke å rydde dem vekk før jeg tok bildene......
    Stoler på at de som vet holder munn ;)

R
    Ok, da skal jeg ikke mase mer ;)

Mbare

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2003
    Antall liker
    11
    :-X

Men jeg får lov til å mene noe om høyttalere du kan teste ut, regner jeg med? ;)

Høyt oppe på min liste over ting jeg vil prøve en gang, som jeg har hørt litt her og der og har stor tro på:

Tannoy - anlegget de hadde på Horten-messa med Tannoy var noe av det mest behagelige, i positiv forstand, jeg hørte på hele messa. Aldri anstrengt, samtidig ikke avrullet eller noe som helst. Morsomt å høre med og uten superdiskant også - overraskende stor forskjell.

PSB - aldri hørt, men det er mange, mange som skriver veldig, veldig pent om disse. Så hvorfor ikke? De er jo heller ikke skrekkelig dyre, noe som er et pluss i min verden.

Monitor Audio - det lille jeg har hørt av dette merket, har vært mycket bra. Jeg har i hvert fall lyst til å høre mer fra dem og Platinium-serien deres ser jo griselekker ut i tillegg.

KEF - er høyt oppe på lista mi over ting jeg virkelig har lyst til å høre ordentlig på, spesielt referanseserien deres.

Så er det jo ting som Harbeth og Spendor, som jeg aldri har hørt under vettuge forhold, men jeg liker tankegangen og det skrives mye varmt og fint om dem.

Sonus Faber? Tja. Har ærlig talt aldri imponert meg, men jeg har knapt nok hørt de i en hjemmesituasjon - dog det jeg har hørt har vært greit, men... Jeg savnet litt trøkk og moro og liv, men det er nå meg. Og det er lenge siden jeg hørte de.

Men høyest oppe på lista over ting jeg må og vil eie en gang: Quad 2805 eller 2905. :)

Proffen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    3.042
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    RoDa skrev:
    xanakor skrev:
    må bare uttryke min fasinasjon for ht-stativene dine, det er noe av de peneste stativene som er laget!

mvh
    stian
    Takker, liker de veldig godt selv også.
    Kostet ca 5500,- nye etter hva jeg har klart å søke frem.
    Proffen her på HFS slet lenge med å selge sine, lurer på om han ga opp eller fikk solgt?

R
    ;D
    Nei, har ikke gitt opp;D, har bare vært mye å henge fingrene i; og stativene mine er fortsatt til salgs... ;D
    Synes jo ikke 1800-2000 er noen upris for slike smykker, som dessuten gjør det meste rett i hifi-sammenheng...
    Men men, de står nå trygt nedpakket og samler støv i boden...

mvh
    Proffen

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Btw Roda , hvordan går det med O kabelene ? Ble helt knyst...

Skulle du ha stoff til en artikkel kan du gjøre en shoot out av de norske kablene, dvs dine egne, Oblivion, Ecofisk og kablene til Roald Mikkelsen... At du har et merke som fast merke i ditt oppsett kan evt gjøre det mer spennede også.. ;)..

R

RoDa

Gjest
    HCS skrev:
    Btw Roda , hvordan går det med O kabelene ? Ble helt knyst...

Skulle du ha stoff til en artikkel kan du gjøre en shoot out av de norske kablene, dvs dine egne, Oblivion, Ecofisk og kablene til Roald Mikkelsen... At du har et merke som fast merke i ditt oppsett kan evt gjøre det mer spennede også.. ;)..
    Har skrevet en "Second Oblivion", og i den en aldri så liten shoot-out mellom Oblivion og Whistler signalkabler.

R

R

RoDa

Gjest
    Så ble det en liten hard pakke på meg og.....

I forhold til mange av innkjøpene her på HFS, så er dette mer i retning av hva displayet på SAM viser.

Men, det er en liten sak som gjør hifi mer personlig og gir meg mulighet til å nyte musikk uforstyrret og uten å forstyrre andre. :)

Som signaturen min viser så fikk jeg et par AKG K530.
    Så langt virker de gode, og det er lett å høre musikk gjennom dem.

R

Vedlegg

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.775
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    RoDa skrev:
    Men, det er en liten sak som gjør hifi mer personlig og gir meg mulighet til å nyte musikk uforstyrret og uten å forstyrre andre. :)

R

åja, det er sånn nærfeltslytting opplegg, ja.

"du hører mer av opptaket og mindre av rommet". ;D

R

RoDa

Gjest
    Hehe joaquin, på tide å få hue ut av horna? Gjaller sikkert litt der inne....? ;D ;D

Vermin, takker. Det er utgang bak på SAM, reguleres og slås av/på med fjernkontrollen.
    Høres bra ut også, så da bruker jeg den. :)

R

jonas

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Antall liker
    1.247
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    RoDa skrev:
    Sola smyger mellom persiennene og lyser på Focus-ene

Ja, faktisk så bader jo nesten hele oppsettet i stripete sollys.
    Det er slik at en forvirret nordlending synes det er påskesteming, sol og sny sammen. :)

Det virker som om Marantz koser seg stort den også, og laseren er ikke forvirret av solstrålene høres det ut som.

Er og blir høyttalerfreak jeg, det er alltid det morsomste å lytte til og skrive om.
    Nå tenker jeg hardt på hvilke gulvstående og hvilke stativere som jeg har lyst å få innom.
    Så en annonse for Sonus Faber Cremona her om dagen, må si det kribler i pengepungen da......
    Bare redd de er litt for snille. ::)

Mvh
    Rolf
    Hei

Noen høyttalere du burde få hørt eller testet er T+A criterion TS300
    ( http://www.oslohificenter.no/merker/t+a/TS300.htm )

http://www.lydogbilde.no/test-ta-ts-300.79291.65o3371o62.lbt.html

http://www.taelektroakustik.de/eng/index.htm

Selv har jeg lillebroren TS350 ( 17995kr ), og er storfornøyd.

Dette er de eneste gulvstående høyttalerene som har klart å spille <rent> eller <booomfritt>i min håpløse kjellerstue som kun er ca 18kvm og kvadratisk.

Minner meg mye om Dynaudio Focus 220, minst like gode og musikalske.

I mitt rom så spiller de klart bedre enn mine tidligere høyttalere som Energy Veritas 2.3i og Proac Response D25.

Siden TS350 ikke skaper rom-problemer, så skal jeg i løpet av 2009 få testet storebroren TS300 ( 25000kr ).

Disse høyttalerene bør høres av alle som i dag sliter med rom-resonanser og som har lyst til å prøve noe nytt.

Lydmessig så er de en blanding av Dynaudio, Proac og Spendor, men langt mer plaseringsvennlige og noe høyere WAF faktor (rålekre i svart finish).

Egentlig så ville kanskje en test av TS350 vært mer interesant, da de enda ikke har vært testet i norge og ligger godt under 20000kr ;)

Mvh

bjørn

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hadde ikke Roda fått nye høre-lurer da ? ;D... Kanskje modellen større kommer i hus,dvs 220 ??

Veggen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.04.2006
    Antall liker
    6
    Ludo skrev:
    Hva skjer ??? ??? Noe nytt på gang eller ??? ???
    Du kan jo ikke bare selge 140'ene uten å ha no morsomt no i ermet ???
    Jepp ut med språket nå, vi har krav på å få vite.

Har du kanskje blitt indianer?

Mbare

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2003
    Antall liker
    11
    Jeg har det fra sikre kilder at fyren har gitt opp. Gått på en hi-fi burnout. Sist jeg traff på fyren var på Elkjøp, han var trist, lettere bakfull og på jakt etter ghettoblaster. Ute på parkeringsplassen hadde han laget et bål (type: stort) hvor han brente alt av Fidelity, Audio, Stereophile, High Fidelity, The Almost Absolute Sound, Monophile og andre blader - på toppen en dukke som var klart gjenkjennbar som red. Vadseth. Han snakket med seg selv og ville ikke helt høre på meg, men jeg fanget opp ting som "...så lei av Norah Jones og Keith som går hele tia..." ... "...mareritt om kabler som slanger seg rundt meg og prøver å kvele meg..." ... "...det blir jo aldri godt nok...".

Som sagt, et trist syn. Foreslår at vi lar tråden hans være i fred en stund. Kanskje han kommer plutselig tilbake?

BHO

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Mbare skrev:
    Jeg har det fra sikre kilder at fyren har gitt opp. Gått på en hi-fi burnout. Sist jeg traff på fyren var på Elkjøp, han var trist, lettere bakfull og på jakt etter ghettoblaster. Ute på parkeringsplassen hadde han laget et bål (type: stort) hvor han brente alt av Fidelity, Audio, Stereophile, High Fidelity, The Almost Absolute Sound, Monophile og andre blader - på toppen en dukke som var klart gjenkjennbar som red. Vadseth. Han snakket med seg selv og ville ikke helt høre på meg, men jeg fanget opp ting som "...så lei av Norah Jones og Keith som går hele tia..." ... "...mareritt om kabler som slanger seg rundt meg og prøver å kvele meg..." ... "...det blir jo aldri godt nok...".

Som sagt, et trist syn. Foreslår at vi lar tråden hans være i fred en stund. Kanskje han kommer plutselig tilbake?
    ;D ;D
    Åå.....du mener han har gått på en skikkelig smell nå ?

Mbare

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2003
    Antall liker
    11
    BHO skrev:
    Mbare skrev:

;D ;D
    Åå.....du mener han har gått på en skikkelig smell nå ?
    Så vidt jeg har oversikt over har han ikke kjøpt Magnepan, så en skikkelig smell snakker vi nok om, ja. ;D

SOEDAL

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Antall liker
    507
    emotikon skrev:
    Hmmm
    Noen som vet?
    (bortsett fra RD da seff.)

Jeg tenkte med en gang på noe fra RSA (ikke ASR altså), men det stemte ikke.....
    Ser ut som Sonneteer.

M

musicus

Gjest
    Ludo skrev:

Jeg vet ;D ;D men skal holde kjeft til Hr RoDa selv finner det for godt å eksponere det 8) ...

mvh

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    2.999
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Mbare skrev:

Huff da.....dette er noe av det tristeste synet jeg kan se for meg.

Men nå vet vi jo bedre ;)

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    ...er vel et sunnhetstegn at herr.Roda liker de nye tingene sine SÅ godt at han ikke har tid til å sitte her å poste... :D

R

RoDa

Gjest
    De som vet har munnkurv, og jeg sladrer ikke...... ;)

Spennende saker er det i alle fall! 8)

R

limvingen

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.07.2006
    Antall liker
    20
    Torget vurderinger
    3
    Ludo skrev:
    Solgt 140'ene.... men ville ikke kjøperen ha solid steel stativene også? ::)

andreas

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.10.2003
    Antall liker
    155
    Skal vi ikke ha gjettekonkurranse da. Vinnern blir invitert hjem på øl og musikk hos RoDa.

My guess: MA platinum pl100.

Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    11.624
    Torget vurderinger
    10
    Tulla..........helt sikkert Sonus Faber eller noe sånt ;)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn