80 timer med Raytheon, så regner med hodet er greit justert inn på lyden med disse på 12BH7-plassen.
På tide å gi psvanene en ny runde.
Likte dem godt etter de første titalls timene med "høgg-lyd". Men tror kanskje hodet var for kraftig stilt inn på lyden fra den første tiden likevel.
Etter 240 timer bør de i alle fall være ferdigjustert. Er vel type 10% av levetiden eller noe sånt?
Litt "test"musikk
Dette ble ganske så overveldende og morsomt!
Tror ikke jeg hadde alkohol i blodet eller andre ting som kan ha forsterket euforien.
Lurer litt på om det er kombinasjonen med Rayhteon NOSene som bare klaffer noe inni hamperæva.
Sorry på forhånd for blomsterspråk
Spilte gjennom med originalrørene fra EH.
Ventet litt og byttet til psvane, og lot det stå til.
Ole Paus
Det låter nærmere, musikken kommer mer inn i rommet jeg sitter i.
Deilig mye detaljer, men samtidig mykt på et vis, eller avslappet?
Det skiller tingene som foregår fra hverandre og holder rede på høyt og lavt, detaljer inni detaljer.
Det er dynamikk og det er dybde, og overhodet ikke skarpt!
Bredde langt ut på sidene i rommet. «Folk her nede spør om jeg er frelst» Ja, du kan spørre du.
Steven Wilson
Det buldrer liksom i dypet (eller, jada, det er stativhøyttalere), oppleves som trykkbølger.
Det er avslappet og samtidig trøkk.
Er dette Q-sound? Stort lydbilde.
Kari Bremnes
Fy faen!
Det er innpust, det er masse luft, det er vanvittig mye detaljer.
Men det er detaljer som bare forsterker musikkopplevelsen og ikke trekker til seg oppmerksomhet.
Dette gir et lite innblikk i hi-end som jeg ser det. Det er hi-end-sk, på en god måte. Musikalsk hi-end som lager følelser som bringer musikken inn i heimen. Hi-end-sk som dytter anlegget litt lengre mot virkeligheten.
Lars Bremnes
Lunt og varmt, som det skal låte av denne. Tar disse rørene tak i egenskapene til innspillingen og viser dem fram? Det er mye struktur i stemmen til broren til dronninga.
Eefje de Visser
Det er nyanser i bassen, det er luft og opplevelse av kraft og finesse samtidig. Sjonglør-rør!
Det er fart og det er rolig, temposkift, denne mangesidigheten er så vanvittig gøy!
Jeg påstår disse trenger tid for å låte som de skal.
Jeg påstår at etter den tiden låter de overholdet ikke kantete, skarpt eller for kontrastkraftig.
Jeg vet ikke om det er at Raytheon NOSene spiller sammen med dem som gjør det bra.
Jeg vet, ennå, ikke hvordan de stiller seg mot NOSrør.
Jeg tror det er greit å ta disse inntrykkene mine med en klype salt.
Men jeg vet at de gir meg lyst å spille musikk, de får meg til å lengte etter neste stund foran anlegget, de får meg til å le høyt av fantastisk lydopplevelse og til å nesten gråte av fantastisk musikk med følelser.
De gjør en fantastisk forsterker enda bedre og spruter litt liv inn i hobbyen.
Arti!
De blir stående, og får snart selskap av litt mer NOS på vei med posten.
Med leverandører som Audiomix, Jederlabben og Mala er det mye moro å kunne finne på av rør-rulling.
Til neste gang, mvh