|
prøvd å google?Her legger jeg inn seriøse innlegg…
Hva skal jeg gjøre med B+-en?
Ah ... den forsterkeren drar meg rett til studietiden på 90-tallet. Da var jeg stolt eier av denne bunnsolide saken. Alle knapper og hjul føltes skuddsikreSka sei! Får takke for engasjement og morsomme kommentarer![]()
Hullet ble egentlig fylt opp ganske raskt.
Har jo en uforskammet bra NAD 3100PE som sommerforsterker, like bra på vinteren.
Bare å hente ned fra loftet og koble opp.
Vis vedlegget 1090898
NADen oppleves som ganske så nøytral. Noe mellomtonefokusert, og ikke like tilstede i bassen som Cayin.
Kan veldig godt hende den er mer riktig, og det oppleves egentlig bare som annerledes og ikke som noe avvikende i frekvensgangen.
Etter noen dager med NAD på benken så er det lett å glise og tenke at det faktisk er helt til å leve med en hundgammel forsterker til 1500,- i anlegget!
Bare å kose seg og ikke en gang tenke på rørforbruk og slike ting.
Vis vedlegget 1090899
mvh
Burde ikke du fulgt den stiplede linjen med lange streker? Det er nok litt igjenDa er alle planer satt på pause siden jeg fant dette bildet i Eversolo-tråden.
Vis vedlegget 1091462
Etter en rask sjekk mot egen måling så er det så godt som perfekt og jeg kan endelig slappe av. I mål!
Vis vedlegget 1091463
God helg
mvh
Neinei, her skrur vi lyd til hele folketBurde ikke du fulgt den stiplede linjen med lange streker? Det er nok litt igjen![]()
Jeg er i mål hele tiden... men det er noen helvettes banemestere en plass som sniker seg inn å flytter det forbanna måletDa er alle planer satt på pause siden jeg fant dette bildet i Eversolo-tråden.
Vis vedlegget 1091462
Etter en rask sjekk mot egen måling så er det så godt som perfekt og jeg kan endelig slappe av. I mål!
Vis vedlegget 1091463
God helg
mvh
RoDa, det der med rørene som ikke varer så lenge som dem burde, joda, vet godt det. Når dem først liksom har kommet seg på toppen lydmessig, ja så er dem snart klare for å starte nedstigningenRør-spising. Jeg synes jo forsterkeren brenner for raskt gjennom utgangsrørene. Når de varer sånn ca halvparten av hva de burde, eller normalt gjør, så ville jeg få sjekket det også.
Heisann, har akkurat erfaring med dette problemet på min nybygde ANK dac. 1.1 sig. Lette med multimeter over alt etter feil, bytta og jobba på. Til slutt viste det seg at det var de nye røra som tok kvelden (2 par). B+ ligger ca. 10-15V over det som er sunt, så jeg regna litt på det og lodda inn en motstand som tok B+ ned til greit nivå, deretter inn med NOS rør. Så langt alt ok, bør ikke være noen stor sak for en som kan forsterkeren din å få justert litt ned, eller?Hva skal jeg gjøre med B+-en?
Takk for at du deler dine inntrykk, meninger og erfaringer med oss andre som titter på tråden din.Så gøy som det er å sette HFLS-1 oppå stativene igjen, så må jeg kanskje innrømme at forandring er en morsom del av hobbyen?
mvh
Genialt triks det der når det klør i byttegenet. Sette inn noen dårligere høyttalere en måneds tid, og deretter bytte tilbake. Vipps så har du super lyd du er fornøyd med og skjønner ikke hvorfor du tenkte på å bytteFarge på tilværelsen. Ikke så lekre de stutt-tjukke HFLS-1, men fargeklatter i stua er de!
Målemessig er det ikke himmel og hav i forskjell mellom dem og C1.
(C1 målingen er fra soundstage network og "listening window" med +- 15grader sideveis og opp/ned,, mens HFLS-1 er on-axis og fra SEAS)
Vis vedlegget 1098286
Så gøy som det er å sette HFLS-1 oppå stativene igjen, så må jeg kanskje innrømme at forandring er en morsom del av hobbyen?
Men må tygge litt på om det er så moro at C1 skal selges. For jeg liker dem godt. Spille på HFLS-1 ut måneden, kanskje, og så prøve C1 igjen.
Funket så bra med å spille meg inn på triodemodus så det er verdt et forsøk igjen.
Vis vedlegget 1098287
mvh
Det er faktisk helt korrekt.Genialt triks det der når det klør i byttegenet. Sette inn noen dårligere høyttalere en måneds tid, og deretter bytte tilbake. Vipps så har du super lyd du er fornøyd med og skjønner ikke hvorfor du tenkte på å bytte![]()
Hmmm, at jeg ikke har tenkt på det!Genialt triks det der når det klør i byttegenet. Sette inn noen dårligere høyttalere en måneds tid, og deretter bytte tilbake. Vipps så har du super lyd du er fornøyd med og skjønner ikke hvorfor du tenkte på å bytte![]()
DER sa du det!Så gøy som det er å sette HFLS-1 oppå stativene igjen, så må jeg kanskje innrømme at forandring er en morsom del av hobbyen?
Der har du svaret på hvordan bli kurert for byttegalskapen en gang for alle, genialt!Genialt triks det der når det klør i byttegenet. Sette inn noen dårligere høyttalere en måneds tid, og deretter bytte tilbake. Vipps så har du super lyd du er fornøyd med og skjønner ikke hvorfor du tenkte på å bytte![]()
Da stiller vi likt, min rekord er også 6 årOver 5 år med samme høyttalere, gamle rekorden er 6 år, så nå må stillstand unngåes!![]()
Takk for tilbakemelding @BeetleBug!Takk for at du deler dine inntrykk, meninger og erfaringer med oss andre som titter på tråden din.
Min erfaring er at det både er interessant og spennende med forandringer. Heldig er dem som har flere anlegg eller muligheten til å finne frem utstyr som kan testes. Selv så bytter jeg mellom huslyd og hyttelyd. Fra tid til annen bytter jeg også på høyttalere på en eller begge plassene. Jeg “kalibrerer“ ørene med å finne frem Harbeth som jeg mener er høyttalere som gjør veldig mye riktig uten store svakheter.
Akkurat nå lytter jeg på Cube fulltoner som har ekstreme kvaliteter i noen områder men som det må jobbes en del med i andre sammenhenger. Spesielt nedre mellomtoner og mellom bass er krevende med fulltoner.
Og sånn går nå dagene. Nyt musikken og tonene!