roeng2`s rom med lyd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.350
    Antall liker
    5.831
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Sitter og funderer på Streamer og har funnet en jeg er veldig nysgjerrig på det er Roon Labs Nucleus Streamer - Standard i3
    Denne ser ut til og ha alt og har fått bra kritikk rundt om. Og den har også innebygget DSP, noe som gjør at den blir spesielt interessant.
    Og den skal kunne kobles med usb rett i dac som er virkelig bra om den er kompatibel med usb dac i Gato. Om ikke den er kompatibel blir jo dette et problem da det virker som om det er eneste utgang som kan kobles i Gato???
    1002989.jpg
     
    Sist redigert:

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.350
    Antall liker
    5.831
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Har nå fått spilt en del på Django og Dia250s så tenkte jeg skulle prøv og få skrevet ned litt om hvordan jeg opplever disse i sammen.
    De spiller veldig slik jeg ønsker at lyd skal gjengis med en vis varme men ikke slik at det går på bekostning av detaljer.
    Høyttaleren blir helt borte i lydbildet å man sitter kun og høre på opptaket, artister og instrumenter blir bra plassert på forskjellige plasser.
    Det er bra dybde i lydbildet og dette selv i et rom uten akustiske tiltak.
    - Toppen er luftig og detaljert og på ingen måte spiss
    - Gjengir stemmer med fylde og gir en skikkelig følelse av og være ekte.
    - Bassen har bra dynamikk, fylde og er detaljert, det spiller såpass dypt at jeg har glemt tanken på sub.
    Det er ingen tvil om at Gato har god kontroll på Django og tror nok jeg til nå ikke har eid en kombo som har klaffet så godt.
    Har i mange av minne tidligere oppsett bitt sittende og lytte til detaljer i musikken, nå høre jeg på musikken og glemmer jeg hører på anlegg.
    Dette ser jeg på som et kvalitets tegn i et anlegg, ingen ting stikker seg ut men du hører alle detaljer.
    Så utfra budsjettet jeg hadde når anlegg skulle kjøpes, har jeg oppnådd over det jeg håpet på. Og vi snakker da om at jeg er på første forsterker og høyttalere nr 2.
    Klart det er ting jeg vet kan bli bedre, men det er godt nok nå. Så får man se hvor lang tid det tar før oppgraderings trollet kommer.
    Så nå gjenstår det kilde og da hovedsaklig streamer og mulig CD og LP spiller.

    Så da gjenstår det og se om jeg er av samme oppfatning etter å ha fått hørt på andres anlegg i året som kommer:rolleyes:
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.713
    Antall liker
    7.827
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Har nå fått spilt en del på Django og Dia250s så tenkte jeg skulle prøv og få skrevet ned litt om hvordan jeg opplever disse i sammen.
    De spiller veldig slik jeg ønsker at lyd skal gjengis med en vis varme men ikke slik at det går på bekostning av detaljer.
    Høyttaleren blir helt borte i lydbildet å man sitter kun og høre på opptaket, artister og instrumenter blir bra plassert på forskjellige plasser.
    Det er bra dybde i lydbildet og dette selv i et rom uten akustiske tiltak.
    - Toppen er luftig og detaljert og på ingen måte spiss
    - Gjengir stemmer med fylde og gir en skikkelig følelse av og være ekte.
    - Bassen har bra dynamikk, fylde og er detaljert, det spiller såpass dypt at jeg har glemt tanken på sub.
    Det er ingen tvil om at Gato har god kontroll på Django og tror nok jeg til nå ikke har eid en kombo som har klaffet så godt.
    Har i mange av minne tidligere oppsett bitt sittende og lytte til detaljer i musikken, nå høre jeg på musikken og glemmer jeg hører på anlegg.
    Dette ser jeg på som et kvalitets tegn i et anlegg, ingen ting stikker seg ut men du hører alle detaljer.
    Så utfra budsjettet jeg hadde når anlegg skulle kjøpes, har jeg oppnådd over det jeg håpet på. Og vi snakker da om at jeg er på første forsterker og høyttalere nr 2.
    Klart det er ting jeg vet kan bli bedre, men det er godt nok nå. Så får man se hvor lang tid det tar før oppgraderings trollet kommer.
    Så nå gjenstår det kilde og da hovedsaklig streamer og mulig CD og LP spiller.

    Så da gjenstår det og se om jeg er av samme oppfatning etter å ha fått hørt på andres anlegg i året som kommer:rolleyes:
    Så bra du er fornøyd, høres ut som du har funnet en veldig god kombo. Er jo ofte et veldig godt tegn at man setter seg godt tilbake og nyter musikken i stedet for å sitte å finlytte etter smådetaljer man kunne ønske var annerledes :)
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.350
    Antall liker
    5.831
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Så bra du er fornøyd, høres ut som du har funnet en veldig god kombo. Er jo ofte et veldig godt tegn at man setter seg godt tilbake og nyter musikken i stedet for å sitte å finlytte etter smådetaljer man kunne ønske var annerledes :)
    Ja blir ofte sånn når man nesten er i mål med lyd. Man henger seg opp i anlegg og hva som kan forbedres.
    Den biten hoppet jeg fort over heldig vis.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.258
    Antall liker
    9.048
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Så bra du er fornøyd, høres ut som du har funnet en veldig god kombo. Er jo ofte et veldig godt tegn at man setter seg godt tilbake og nyter musikken i stedet for å sitte å finlytte etter smådetaljer man kunne ønske var annerledes :)
    Ja blir ofte sånn når man nesten er i mål med lyd. Man henger seg opp i anlegg og hva som kan forbedres.
    Den biten hoppet jeg fort over heldig vis.
    Håper jeg kansje klarer å lure meg forbi den også.. egentlig litt galskap å selge olympica.. for fælt låter det ikke, og med MI som kommer blir det ikke værre...
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.350
    Antall liker
    5.831
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Ja og ligge i limbo før man treffer rett på oppsett kan være svært så frustrerende.
    Olympica er gode musikkformidlere så står ikke på det om du bytter de, da ligger det nok mer på dine preferanser.
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.350
    Antall liker
    5.831
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Tar meg nå i å gang på gang da jeg setter på et gamle kjent album i og høre nye ting/eller bedre innsikt.
    Og albumene blir igjen like interessante som første gang jeg hørte de.
    Spiller nå denne plata som ble mye spilt når den kom, Tool - Undertow
    tumblr_nme7o9loiM1rrk5zio1_500.jpg
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Tar meg nå i å gang på gang da jeg setter på et gamle kjent album i og høre nye ting/eller bedre innsikt.
    Og albumene blir igjen like interessante som første gang jeg hørte de.
    Spiller nå denne plata som ble mye spilt når den kom, Tool - Undertow
    Vis vedlegget 525255
    Åååå I like it alot. TOOL
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.357
    Antall liker
    63.264
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Tar meg nå i å gang på gang da jeg setter på et gamle kjent album i og høre nye ting/eller bedre innsikt.
    Og albumene blir igjen like interessante som første gang jeg hørte de.
    Spiller nå denne plata som ble mye spilt når den kom, Tool - Undertow
    Vis vedlegget 525255
    Ender snart opp med å lage lyd på mine Marten høyttalere også. Fikk akkurat melding om at restordren min med Undertow nå var kommet og er på vei :)
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.350
    Antall liker
    5.831
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Tar meg nå i å gang på gang da jeg setter på et gamle kjent album i og høre nye ting/eller bedre innsikt.
    Og albumene blir igjen like interessante som første gang jeg hørte de.
    Spiller nå denne plata som ble mye spilt når den kom, Tool - Undertow
    Vis vedlegget 525255
    Ender snart opp med å lage lyd på mine Marten høyttalere også. Fikk akkurat melding om at restordren min med Undertow nå var kommet og er på vei :)
    TOOL spiller aldeles herlig på Marten, tror nok om jeg skal oppgradere høyttalere er det stor sjanse for at det er opp i familien.
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.350
    Antall liker
    5.831
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Har nok bare sølvskivene, ikke beveget meg inn på sortgull. Ænima er en god plate:)
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.258
    Antall liker
    9.048
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    de har mye bra :) ellers finnes jo noen gutter som heter The Mars Volta.. har mye kult, men det kan bli hardt og rotete noe :)

    Denne var vel den første jeg hørte med dem..

     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.258
    Antall liker
    9.048
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    litt mer musikktips :)

    Mitt absolutte favorittband gjennom tidene.. Har alt fra dem, et av få band jeg kan lytte til ALLE sangene uten å klage på noe eller ville skippe..



    Gitaristen har et sideprosjekt.. også i en egen kategori der ALT høres på :)

     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    litt mer musikktips :)

    Mitt absolutte favorittband gjennom tidene.. Har alt fra dem, et av få band jeg kan lytte til ALLE sangene uten å klage på noe eller ville skippe..



    Gitaristen har et sideprosjekt.. også i en egen kategori der ALT høres på :)

    De to der var bra X, noen spesielle plater jeg burde starte med, eller er alle omtrent like?
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.258
    Antall liker
    9.048
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Alter Bridge har bare gode album, men start gjerne med deres først.. One Day Remains og lytt deg framover. Ganske tydelig å høre deres evolusjon :)
    Personlig så kan jeg som sagt starte med første album å bare la ALT gå helt til det nyeste :)

    Tremonti vil jeg vel anbefale Cauterize og Dust. men første albumet All i Was er ikke dårlig.
    Har ikke fått lyttet så mye til siste albumet A Dying machine enda.. han har faktisk skrevet en novelle også som følger det albumet.. må få bestilt :)
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.258
    Antall liker
    9.048
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    rett og slett bare digger Tremonti! :) IMO den beste gitaristen og låtskriveren der ute nå. Og i Alter Bridge har de den beste vokalisten med Myles Kennedy! :)


    Denne får foten til å gå og håret jeg ikke har til å flagre! :)
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.350
    Antall liker
    5.831
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    rett og slett bare digger Tremonti! :) IMO den beste gitaristen og låtskriveren der ute nå. Og i Alter Bridge har de den beste vokalisten med Myles Kennedy! :)


    Denne får foten til å gå og håret jeg ikke har til å flagre! :)
    Takk for at du legger inn gode musikk forslag, dette var virkelig bra saker;D
    Ser jeg har mye jeg må få skaffet av musikk i 2019, så er vel snart på tide og gjøre noen innkjøp.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.258
    Antall liker
    9.048
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Ble litt mye kapring av tråden din :) FBI blir vel innkoblet snart ;)

    Men alltid Morro å spre musikken til disse bandene :)
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.350
    Antall liker
    5.831
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Ble litt mye kapring av tråden din :) FBI blir vel innkoblet snart ;)

    Men alltid Morro å spre musikken til disse bandene :)

    Nei dette er bare hyggelig.
    Denne tråden er ikke forbeholdt meg og mitt;D

    Setter pris på at folk legger inn konstruktive innlegg!
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.350
    Antall liker
    5.831
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    I morgen går turen over fjellet og ned til Mjøsa. Der skal jeg hjem til HCS og få høre på Ø og ASR.
    Har pakket Gato som blir med på turen. HCS som meg ble imponert over den på Horten messen, så greit og gi han mulighet til og høre den i eget oppsett. Også vil det gi meg et direkte sammenligning grunnlag opp mot annet utstyr:)

    Planen er også og reise innom hifiklubben på Lillehammer for og høre på Bluesound node2. Høres denne levende ut blir det mulig handel:)
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.350
    Antall liker
    5.831
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Var på besøk hos HCS i går, dette kan leses om i hans tråd.
    Men når jeg var i nærhet av hifiklubben, grep jeg anledningen å handlet en Bluesound node2i.
    8FEA90C5-BA37-405B-8E73-7177505EAA5A.jpg
     
    Sist redigert:

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Jeg liker fortsatt Gato. Den er rett og slett lekker. Og spiller forrykende i sitt segment!
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.350
    Antall liker
    5.831
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Jeg liker fortsatt Gato. Den er rett og slett lekker. Og spiller forrykende i sitt segment!
    Etter gårsdagen så tror jeg den kan få et langt liv her. Ønsker jeg og endre på lyd er det bare og skaffe annen dac/kilde:)
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.350
    Antall liker
    5.831
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Var innom Mala Audio i dag, en positiv opplevelse. Et sted jeg godt kan gjøre handel. Hørte på littforskjellig. Elektronik var fra det øvre siktet fra PS audio. Fikk demo på Phylon, Marten Django XL og Ø. Må si at Ø har noe spesiel ved seg, har nå hørt de hos HCS og Mala. De har dynamik, klarhet i detaljer og adskillelse mellom instrumenter på et enestående nivå. Det er vanskelig og beskrive og må oppleves, da jeg i grunn ikke klarer og sammenligne de med noe annet. Eller så imponerte Phylon stort i ytelse pris forhold.

    I morgen ligger det an til nok et møte med Ø og da i 3 rom og oppsett.

    Litt turne på Østlandet er gøy:)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ø Audio Icon har noe for seg. Og som du sier, de må oppleves. Vi sees imorgen. Snart hjemme igjen.. Og merker at jeg har gjort mitt idag. :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn