roeng2`s rom med lyd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.350
    Antall liker
    5.831
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Har fått følelsen av at en vis sykdom har sneket seg på meg:)
    Er fornøyd med lyden jeg har her hjemme, men ønsket om å prøve annet blir sterkere. Brukt markedet blir i grunn sondert hver dag.
    Frister med pre og effekt forsterker i klasse A/B.

    Vet det også er mer å hente ut av Gato med ekstern dac. Her er en avtale allerede gjort. Jeg vet jeg burde beholde Gato til den er kommet i hus. Så håper jeg holder sykdommen i sjakk en stund til. :)
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    7.833
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Skjønner godt hva du snakker om roeng, og har ofte tenkt at bare man anskaffet noe bedre så vil følelsen forsvinne.
    Men siden dere med sykt bra anlegg også har den følelsen, så må man bare innse at det er en "lidelse" vi må leve med ;)

    Uansett lykke til i oppgraderingsjakten :)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Er vel ikke en helt ukjent følelse det der Roeng2. Problemet er jo å umngå sideveis forflytning. :)
    Den sykdommen der tror jeg det er nesten umulig å bli kvitt. Jeg har nå starta med å ikke bruke anlegget en periode, eller kun bruke stueanlegget. Så etter noen dager gå til hovedoposettet. Lurer meg selv.
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.350
    Antall liker
    5.831
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Skjønner godt hva du snakker om roeng, og har ofte tenkt at bare man anskaffet noe bedre så vil følelsen forsvinne.
    Men siden dere med sykt bra anlegg også har den følelsen, så må man bare innse at det er en "lidelse" vi må leve med ;)

    Uansett lykke til i oppgraderingsjakten :)
    Tror man ikke kommer unna lysten på å prøve annet. Dette er nok noe som følger interessen for anlegg. Hadde det vært kun musikk som var drivkraft, kunne man nok klart seg lenge med det samme.
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.350
    Antall liker
    5.831
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Er vel ikke en helt ukjent følelse det der Roeng2. Problemet er jo å umngå sideveis forflytning. :)
    Den sykdommen der tror jeg det er nesten umulig å bli kvitt. Jeg har nå starta med å ikke bruke anlegget en periode, eller kun bruke stueanlegget. Så etter noen dager gå til hovedoposettet. Lurer meg selv.
    Er i grunn kun nysgjerrighet som trekker nå. Må prøve å holde igjen på forsterker kjøp. Har en dac som er avtalt handel på. Men dette blir nok ikke før i mai:)
    Burde om fornuften seirer beholde Gato til den er i hus. Vet det er mye å hente på annen dac!
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    7.833
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Skjønner godt hva du snakker om roeng, og har ofte tenkt at bare man anskaffet noe bedre så vil følelsen forsvinne.
    Men siden dere med sykt bra anlegg også har den følelsen, så må man bare innse at det er en "lidelse" vi må leve med ;)

    Uansett lykke til i oppgraderingsjakten :)
    Tror man ikke kommer unna lysten på å prøve annet. Dette er nok noe som følger interessen for anlegg. Hadde det vært kun musikk som var drivkraft, kunne man nok klart seg lenge med det samme.
    Enig, er uendelig med kombinasjoner å prøve og jakten på de små forbedringene vil nok ligge under huden på alle hifi-interesserte uansett hva man anskaffer :)
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.918
    Antall liker
    1.974
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Galskapen vil aldri noen ende ta, når man først er på kjøret;)

    Nå i dag koplet jeg ned Gato-settet fordi det nylig ble oppdaget at ved justering ned til lav lysstyrke i det vakre LED lyset på min AMP-150, så flimrer lampen. Lys er stabilt fra ca 3/4 til full lyssetting, men så lenge jeg vet dette så må det fikses, og Gato Audio tar denne saken (selvsagt) på garanti. (Super Service BTW:) )

    Da koplet jeg opp min andre forsterker, MOON Neo 240i som jeg synes er utrolig bra til prisen.
    Men WTF?? (Beklager språket) Hvor ble nå av fundamentet? Den kraftige bassen? Og mere å nevne. Skal spare dere for dét.
    Kan være lurt å lure seg selv litt som Retep skriver over en gang i blant..godt tips!

    Men jeg skjønner deg! Selv snuser jeg på Manley rør.. Man MÅ jo bare teste ut det som finnes liksom. Mye grønt gress.
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.350
    Antall liker
    5.831
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Galskapen vil aldri noen ende ta, når man først er på kjøret;)

    Nå i dag koplet jeg ned Gato-settet fordi det nylig ble oppdaget at ved justering ned til lav lysstyrke i det vakre LED lyset på min AMP-150, så flimrer lampen. Lys er stabilt fra ca 3/4 til full lyssetting, men så lenge jeg vet dette så må det fikses, og Gato Audio tar denne saken (selvsagt) på garanti. (Super Service BTW:) )

    Da koplet jeg opp min andre forsterker, MOON Neo 240i som jeg synes er utrolig bra til prisen.
    Men WTF?? (Beklager språket) Hvor ble nå av fundamentet? Den kraftige bassen? Og mere å nevne. Skal spare dere for dét.
    Kan være lurt å lure seg selv litt som Retep skriver over en gang i blant..godt tips!

    Men jeg skjønner deg! Selv snuser jeg på Manley rør.. Man MÅ jo bare teste ut det som finnes liksom. Mye grønt gress.
    Greit med god service:)
    Jeg er selv veldig fornøyd med min Gato, sitter derfor langt inne å bytte den ut:)
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.350
    Antall liker
    5.831
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Da er valget falt på å fortsatt ha Gato som forsterker. Spiller så bra i sammen med Django L, at velger å bygge videre på anlegget med denne komboen:)
    Har gjort avtale på dac, å det blir mitt første produkt med rør.
    Den vil komme i hus senest utgang av mai.
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.842
    Antall liker
    38.577
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Da er valget falt på å fortsatt ha Gato som forsterker. Spiller så bra i sammen med Django L, at velger å bygge videre på anlegget med denne komboen:)
    Har gjort avtale på dac, å det blir mitt første produkt med rør.
    Den vil komme i hus senest utgang av mai.
    Lurer fælt på hvilken dac det dreier seg om? :)
    Ha en fortsatt fin kveld

    mvh
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.350
    Antall liker
    5.831
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Da er valget falt på å fortsatt ha Gato som forsterker. Spiller så bra i sammen med Django L, at velger å bygge videre på anlegget med denne komboen:)
    Har gjort avtale på dac, å det blir mitt første produkt med rør.
    Den vil komme i hus senest utgang av mai.
    Lurer fælt på hvilken dac det dreier seg om? :)
    Ha en fortsatt fin kveld

    mvh
    Det blir en Veridian, så dac blir tyngre en Gato:)
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.842
    Antall liker
    38.577
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Da er valget falt på å fortsatt ha Gato som forsterker. Spiller så bra i sammen med Django L, at velger å bygge videre på anlegget med denne komboen:)
    Har gjort avtale på dac, å det blir mitt første produkt med rør.
    Den vil komme i hus senest utgang av mai.
    Lurer fælt på hvilken dac det dreier seg om? :)
    Ha en fortsatt fin kveld

    mvh
    Det blir en Veridian, så dac blir tyngre en Gato:)
    Høres ut som et fornuftig valg selv om jeg ikke har hørt den bare lest veldig mye positivt :)

    mvh
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Veridian Roeng, spennede valg men ikke helt uventa. Du fikk jo høre den på Gato hos HCS. Kjøper du ny el brukt forresten?
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.350
    Antall liker
    5.831
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Da er valget falt på å fortsatt ha Gato som forsterker. Spiller så bra i sammen med Django L, at velger å bygge videre på anlegget med denne komboen:)
    Har gjort avtale på dac, å det blir mitt første produkt med rør.
    Den vil komme i hus senest utgang av mai.
    Lurer fælt på hvilken dac det dreier seg om? :)
    Ha en fortsatt fin kveld

    mvh
    Det blir en Veridian, så dac blir tyngre en Gato:)
    Høres ut som et fornuftig valg selv om jeg ikke har hørt den bare lest veldig mye positivt :)

    mvh
    Har jo hørt komboen Veridian og Gato på Ø å syntes dette lått bra. Så har stor trua på at det også skal bli bra på Marten:)

    Mvh
    R

    Gratulerer med ny spennende Dac på vei inn Roeng :)

    Mvh
    R

    Jonas
    Takk Jonas
    Er veldig spent på denne å hva den kan tilføre anlegget:)

    Mvh
    R

    Veridian Roeng, spennede valg men ikke helt uventa. Du fikk jo høre den på Gato hos HCS. Kjøper du ny el brukt forresten?
    Hei Retep
    Må si Veridian imponerte opp mot innebygget dac i Gato. Så derfor høye forhåpninger:)

    Mvh
    R
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Det var da som fa.. Mye uflaks om dagen du. Håper å se deg igjen snart.. :)
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.350
    Antall liker
    5.831
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Det var da som fa.. Mye uflaks om dagen du. Håper å se deg igjen snart.. :)
    Ja en ulykke kommer sjelden alene.
    Vannlekkasje i tak som har påført vannskade helt ned i kjeller, bot for tung høyre fot og baksmell på skatt:rolleyes:
    Men kunne vært verre. Fikk beskjed om at forsikringen dekker alle skade på boligen og baksmellen ble mindre en forventet;D
    Ja håper på å få tatt en tur om ikke alt for lenge, må bare få ordnet opp på huset først;D

    mvh
    R
     

    Zulu

    På kjøret igjen!
    Ble medlem
    30.04.2003
    Innlegg
    1.191
    Antall liker
    2.212
    Sted
    Vestre Toten
    Torget vurderinger
    9
    Det var da som fa.. Mye uflaks om dagen du. Håper å se deg igjen snart.. :)
    Ja en ulykke kommer sjelden alene.
    Vannlekkasje i tak som har påført vannskade helt ned i kjeller, bot for tung høyre fot og baksmell på skatt:rolleyes:
    Men kunne vært verre. Fikk beskjed om at forsikringen dekker alle skade på boligen og baksmellen ble mindre en forventet;D
    Ja håper på å få tatt en tur om ikke alt for lenge, må bare få ordnet opp på huset først;D

    mvh
    R
    Kjedelige greier roeng2.. Får tro du får fikset huset raskt igjen
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.842
    Antall liker
    38.577
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Det var da som fa.. Mye uflaks om dagen du. Håper å se deg igjen snart.. :)
    Ja en ulykke kommer sjelden alene.
    Vannlekkasje i tak som har påført vannskade helt ned i kjeller, bot for tung høyre fot og baksmell på skatt:rolleyes:
    Men kunne vært verre. Fikk beskjed om at forsikringen dekker alle skade på boligen og baksmellen ble mindre en forventet;D
    Ja håper på å få tatt en tur om ikke alt for lenge, må bare få ordnet opp på huset først;D

    mvh
    R
    Dette hørtes ikke greit ut men det ordner seg vel :) lykke til

    mvh
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.350
    Antall liker
    5.831
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Det var da som fa.. Mye uflaks om dagen du. Håper å se deg igjen snart.. :)
    Ja en ulykke kommer sjelden alene.
    Vannlekkasje i tak som har påført vannskade helt ned i kjeller, bot for tung høyre fot og baksmell på skatt:rolleyes:
    Men kunne vært verre. Fikk beskjed om at forsikringen dekker alle skade på boligen og baksmellen ble mindre en forventet;D
    Ja håper på å få tatt en tur om ikke alt for lenge, må bare få ordnet opp på huset først;D

    mvh
    R
    Kjedelige greier roeng2.. Får tro du får fikset huset raskt igjen
    Virker som om det skal gå rask, hadde takst mann her i går å i dag fikk jeg beskjed om at alt ble dekket av forsikring.

    Mvh
    R

    Det var da som fa.. Mye uflaks om dagen du. Håper å se deg igjen snart.. :)
    Ja en ulykke kommer sjelden alene.
    Vannlekkasje i tak som har påført vannskade helt ned i kjeller, bot for tung høyre fot og baksmell på skatt:rolleyes:
    Men kunne vært verre. Fikk beskjed om at forsikringen dekker alle skade på boligen og baksmellen ble mindre en forventet;D
    Ja håper på å få tatt en tur om ikke alt for lenge, må bare få ordnet opp på huset først;D

    mvh
    R
    Dette hørtes ikke greit ut men det ordner seg vel :) lykke til

    mvh
    Forsikring er kjekt å ha. Så bolig blir ordnet igjen uten stor kostnader, så ting ordner seg;D
    Men litt ekstra bry blir det jo når de må rive ting før det blir satt opp igjen.

    Mvh
    R
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.350
    Antall liker
    5.831
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Da kribler det litt etter å komme seg hjem å få montert å testet det nye tilskuddet til anlegget.

    Etter en relativt heftig arbeidsuke skal det bli godt å komme hjem. Med nær 200k på telleren i bil å en stor mengde timer både i bil å på oppdrag. God det nå kun er ca. 1 time hjem:)
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.842
    Antall liker
    38.577
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Da kribler det litt etter å komme seg hjem å få montert å testet det nye tilskuddet til anlegget.

    Etter en relativt heftig arbeidsuke skal det bli godt å komme hjem. Med nær 200k på telleren i bil å en stor mengde timer både i bil å på oppdrag. God det nå kun er ca. 1 time hjem:)
    Hva er det nå du har kjøpt roeng? :)

    mvh
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.350
    Antall liker
    5.831
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Da kribler det litt etter å komme seg hjem å få montert å testet det nye tilskuddet til anlegget.

    Etter en relativt heftig arbeidsuke skal det bli godt å komme hjem. Med nær 200k på telleren i bil å en stor mengde timer både i bil å på oppdrag. God det nå kun er ca. 1 time hjem:)
    Hva er det nå du har kjøpt roeng? :)

    mvh
    Veridian utopia, mitt første produkt med rør:) Så får jeg bare krysse fingrene for at det blir bra å ikke rører til alt.
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.842
    Antall liker
    38.577
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Da kribler det litt etter å komme seg hjem å få montert å testet det nye tilskuddet til anlegget.

    Etter en relativt heftig arbeidsuke skal det bli godt å komme hjem. Med nær 200k på telleren i bil å en stor mengde timer både i bil å på oppdrag. God det nå kun er ca. 1 time hjem:)
    Hva er det nå du har kjøpt roeng? :)

    mvh
    Veridian utopia, mitt første produkt med rør:) Så får jeg bare krysse fingrene for at det blir bra å ikke rører til alt.
    Ja selvfølgelig det var den dacen :) blir spennende dette roeng

    mvh
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.350
    Antall liker
    5.831
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Da var den på plass, og nedtur ble det ikke:)
    En stor takk til HCS for handelen:)
    Skal teste litt fremover med å bruke Veridian som kun dac eller bruke den som pre å Gato som power amp.

    F2B03438-6376-4FA8-8E31-14BBB24F8078.jpg
    5F50A17C-B876-4B39-B285-447CDBB5B79E.jpg
     
    Sist redigert:

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.350
    Antall liker
    5.831
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Gratulerer med flott dac roeng :) hvilken hadde du fra før?

    mvh
    Takk for det motoren. Brukte den innebygde i Gato som jeg har levd godt med. Å i grunn kunne klart meg med, men nå er det jo gøy å forbedre lyden.
    Det er ikke original rør i Veridian, jeg er usikker på type. Men regner med forrige eier kan utdype:)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn