God formiddag alle Hifi Sentralen!
Håper alle hatt en fin sommer! Nå nytes regnværet inne
På tide med en liten akustisk oppdatering, siden sist har det ankommet mer møbler, bokhyller, planter, absorbenter m.m Har jobbet en del med å få kartlagt hvor/hvilken tiltak som måtte til for å dra akustikken i riktig retning, er ikke helt i mål, men begynner å hjelpe
Har noen daler å fjell i målingene enda men retter seg stadig ut mot det bedre.
Også fått fylt igjen den største dalen i området 50-100hz, etter å ha flyttet rundt på høytallere 1000 forskjellige steder, tok med meg kopi av grafen inn til Øystein på OHC å pekte på hullet i grafen å spurte om han kunne hjelpe. Som vanlig like behjelpelig skulle jo det la seg fikse! Hengende ut av døra i det jeg forlot butikken forteller han hvilke innstillinger han anbefalte å prøve. Så bar det hjem igjen med to store og tunge pappesker som skulle gjøre underverker. Pakket ut og koblet opp, stilte inn etter anbefalingene og vipps så var Jonas Fjeld ferdig med puberteten! Der var det lille som manglet på plass. Jobber enda litt med finplassering men lyd bilde ble jo så mye mer komplett en tidligere. Etter prøving og feiling av fler andre merker var det som manglet på plass, verken mer eller mindre; akkurat sånn jeg ville ha det
Skal få lagt ut noen resultater etterhvert, men nå skal kaffe koppen god musikk nytes først.
Ha en fin dag
Vis vedlegget 460387