Hva en enkelt person mener om en komponent skal man ikke legg for mye vekt på
Men her er noen inntrykk etter å ha prøvd denne en tid. Uten tvil har den noe. Den er i stand til å underholde. Renheten er ikke steril, spesielt ikke etter litt tilvenning. Noe tidlig klasse D som jeg var dum nok til å kjøpe var like daff som lettøl som har stått over natta uten kork. Dette er noe helt annet. Jeg vil ikke si at det er snakk om elefant-øl, men kanskje mer noe i retning av høyst akseptabel pilsner. (Og med passe mengde kullsyre).
I tillegg til den lave prisen er det et stort pluss at den er stille som graven (sjokkerende stille!). Stille og velfungerende. Hvis det er et problem, så er det den subjektivt opplevde betoningen (et resultat av mangel på mudder både i bunn og topp?) i øvre/midtre mellomtone, som neppe vil gjøre seg sammen med høyttalere som har samme tendens. To i og for seg nesten umerkelige tendenser kan når de kombineres være fatal. (jeg hører til de som mener at det viktigste når man setter sammen utstyr er å ut-balansere tendenser, har ingen tro på det der med at det skal trekke i samme retning, en teori som jeg nekter å tro at opprinnelig kan stamme fra annet en firmaenes marketing-avdelinger). Nå kan det være at jeg har skrudd sammen og justert selvbygger-høyttalerne mine etter de forsterkerne jeg bruker mest (for tiden en Linn Klout, og de/den har motsatt tendens, dvs en noe tilbaketrukket mellomtone), slik at det jeg opplevde som et problem kanskje ble aksentuert. Kanskje andre ikke vil høre noen tendens overhodet. Vanskelig å si. Hvordan er jeg skrudd sammen? Hva er vanlig? (hvem kan telle på en hånd de SS forsterkerne som lyder mørkt og maktfullt).
Men uansett, selv hos meg var det enkelte innspillinger som det klaffet HELT med, og som det var en sprudlende fornøyelse å lytte til. Ikke noe pustebesvær ved høye nivåer heller, så vidt jeg kunne høre i farten (jeg unngår helst virkelig høye nivåer). No