royervins anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    6.000
    Antall liker
    6.243
    Torget vurderinger
    32
    Denne dukket opp i postkassa i dag



    Roy
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.914
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    R.E.S. skrev:
    Denne dukket opp i postkassa i dag



    Roy
    Skikkelig orgel plate det der ;)
    Mener det er et track som spiller bunn oktavene rimelig ukomprimert ned til 16hz på den plata.
    Henger høyttalerne med helt til bunn? ;)
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    6.000
    Antall liker
    6.243
    Torget vurderinger
    32
    FallenA skrev:
    Skikkelig orgel plate det der ;)
    Mener det er et track som spiller bunn oktavene rimelig ukomprimert ned til 16hz på den plata.
    Henger høyttalerne med helt til bunn? ;)
    Har ikke hatt tid til å spille den ennå.

    Rapport følger når så skjer.

    Roy
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Det er mulig jeg har mistet tråden hvor du etterlyste cd/vinyl med den dype bassrøsten på München messa.
    Du fortalte at du trolig hadde oppsporet den og bestilt den..................kan du lede meg på vei, dersom den er ankommet og lyttet/beskrevet.......hvilken tråd?

    Mvh.KW
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    6.000
    Antall liker
    6.243
    Torget vurderinger
    32
    KW skrev:
    Det er mulig jeg har mistet tråden hvor du etterlyste cd/vinyl med den dype bassrøsten på München messa.
    Du fortalte at du trolig hadde oppsporet den og bestilt den..................kan du lede meg på vei, dersom den er ankommet og lyttet/beskrevet.......hvilken tråd?

    Mvh.KW
    Hei, KW

    Nei, jeg har ikke fått plata ennå. Hvilken plate det er står å lese i tråden om München-messa.

    Roy
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.853
    Antall liker
    8.171
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    R.E.S. skrev:
    FallenA skrev:
    Skikkelig orgel plate det der ;)
    Mener det er et track som spiller bunn oktavene rimelig ukomprimert ned til 16hz på den plata.
    Henger høyttalerne med helt til bunn? ;)
    Har ikke hatt tid til å spille den ennå.

    Rapport følger når så skjer.

    Roy
    Det der er ei plate som har skikkeleg bass. Du må ta ho med til eit rom som er skikkeleg stort før du skriv omtale.....
     

    Geir_H

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2005
    Innlegg
    1.602
    Antall liker
    77
    R.E.S. skrev:
    Denne dukket opp i postkassa i dag



    Roy

    Har begge to utgavene (volume one og two)
    Skal love deg at den drar på i bunnoktavene.
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    6.000
    Antall liker
    6.243
    Torget vurderinger
    32
    Prøvde bare med en liten sak jeg har til test i går kveld, og den fikk neppe utnyttet elementene i høyttalerne mine like godt som Plinius-forsterkeren min kan.

    Likevel var det tydelig at på den platen er det lavfrekvent så det holder. Fant for øvrig plata på cd også, så den ble bestilt med det samme.

    Roy
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    6.000
    Antall liker
    6.243
    Torget vurderinger
    32
    Inspirert av Vermin sin side, tenkte jeg å ta en gjennomgang kronologisk av min egen hifi-interesse.

    Starten:

    Høsten 1982 begynte jeg på Breidablikk ungdomskole i Sandefjord. Siden jeg er oppvokst på Østerøya utenfor byen, tok vi skolebuss. På vei hjem var det en halvtime å vente fra bussen fra skolen ankom sentrum til bussen ut til Østerøya gikk. På den tiden samlet jeg på klistremerker, men snart endret det seg til å samle på hifi-brosjyrer. Dietmar Enge, Bingens Elektro og en butikk oppe i Storgata der de hadde Sansui som jeg har glemt navnet på...

    Snaue to år senere stod jeg til konfirmasjon i Sandar kirke og med gavene som fulgte dro jeg rett til Dietmar Enge og kjøpte meg en Hitachi Ghettoblaster med dobbelt kassettdeck.

    Den holdt bare noen få uker, og ble derfor byttet inn i noe annet. Resultatet ble en Philips ghettoblaster med avtagbare høyttalere.

    Den største opplevelsen jeg hadde med den spilleren var da jeg koblet fra begge høyttalerne, plasserte dem på hver side av hodet og spilte Howard Jones "Like to get to know you well" på høyt volum.

    Har dessverer ikke funnet noen bilder på nettet av disse spillerne.

    Fortsettelse følger...
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    6.000
    Antall liker
    6.243
    Torget vurderinger
    32
    Ghettoblasteren fra Philips var en trofast følgesvenn helt fram til august 1986. Den fikk blant annet kjørt seg på stranda hver sommer, og det er ingen overdrivelse å si at den nok er den dårligst behandlede elektronikken jeg noensinne har eid.

    I august 1986 begynte jeg på Soltun folkehøyskole i Sør-Troms. På en av de første turene inn til Harstad sentrum, dro jeg innom en elektronikk-butikk og kjøpte et Philips alt-i-ett-anlegg med Tandberg høyttalere. Prisen var 1200 kroner. Dermed kunne jeg endelig begynne å spille Depeche Mode-platene mine som jeg hadde kjøpt til tross for mangel på platespiller.

    Det viste seg at den ene kanalen var ødelagt, så jeg kjørte musikk flere år i mono. Det var strengt tatt ikke noe problem, da det viktigste på den tiden var å kunne spille høyt og at det var lyd. Høyttalerne stod heller ikke plassert i forhold til noen lytteposisjon.

    Det anlegget gikk på dunken etter tre år, og uten at jeg har tatt noen bilder av det som jeg har tilgang til.

    Neste stopp blir rundt 89/90...
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    6.000
    Antall liker
    6.243
    Torget vurderinger
    32
    Høsten 1989 begynte jeg på medieutdanning på Danvik i Drammen, og samtidig traff jeg min første samboer. Sommeren etterpå flyttet vi sammen og hennes anlegg var et Fisher-anlegg med mer lys enn på Picadelly Circus.

    Det ble raskt skiftet ut, og mitt første ordentlige anlegg ble satt sammen.

    Det bestod av Audiolab 8000A integrert forsterker:



    Rotel RCD-965BX cd-spiller



    og EPOS ES-14 høyttalere



    Det spilte veldig bra.
     

    joje

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.09.2004
    Innlegg
    529
    Antall liker
    50
    R.E.S. skrev:
    .... og en butikk oppe i Storgata der de hadde Sansui som jeg har glemt navnet på...
    Den butikken het vel E. Lie Haugen, om jeg husker korrekt. Jannicke hadde en minikonsert der hvor hun fremførte Svake mennnesker og signerte plater og plakater husker jeg ;D
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    6.000
    Antall liker
    6.243
    Torget vurderinger
    32
    joje skrev:
    R.E.S. skrev:
    .... og en butikk oppe i Storgata der de hadde Sansui som jeg har glemt navnet på...
    Den butikken het vel E. Lie Haugen, om jeg husker korrekt. Jannicke hadde en minikonsert der hvor hun fremførte Svake mennnesker og signerte plater og plakater husker jeg ;D
    Stemmer det, husker navnet når du nevner det.

    Roy
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    6.000
    Antall liker
    6.243
    Torget vurderinger
    32
    I 1992 kom jeg inn på lærerhøgskulen i Sogndal, og da trengte jeg selvsagt et studentanlegg. Jeg endte opp med dette:

    NAD 302 forsterker



    NAD 502 cd-spiller



    Celestion 5



    Året etterpå ble det anlegget utvidet med en subwoofer, Celestion CS135

    Allerede med Audiolab/Rotel/Epos-anlegget så begynte plassering å spille en viktig rolle. Det samme med NAD og Celestion. Det betød at jeg raskt fikk sansen for perspektiv-egenskaper. Kunnskapene ble etterhvert bedre, mye skyldtes jevnlig lesing av What Hifi? og Lyd og Bilde.

    Roy
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    6.000
    Antall liker
    6.243
    Torget vurderinger
    32
    Dette var også et anlegg jeg hadde i mange år, men da jeg flyttet til Oslo i 1997 kom oppgraderingsdjevelen bankende på døra mi igjen.

    Det første som ble byttet ut var cd-spilleren. Etter å ha lest hifi-tester til øyet ble stort og vått endte jeg opp med en Arcam Alpha 7. En glimrende cd-spiller som utkonkurrerte NAD-spilleren på alt. 3500 kroner var mye penger for meg den gang, men det var verdt hvert øre.



    Den oppgraderingen ga støtet til å oppgradere forsterkeren også. Nye runder med å lese meg opp på tester førte meg nok en gang i retning av Arcam, men jeg ønsket meg mer krefter enn Alpha 7 og 8 kunne gi. Samtidig var Alpha 10 for dyr for meg, så jeg endte med Arcam Alpha 9.



    Nok en gang fikk jeg et voldsomt løft i lyden. Ikke minst fikk jeg langt bedre kontroll på bassen, samtidig som hele lydbildet ble luftigere og mer detaljert.

    Arcam elektronikk og Celestion høyttalerne beholdt jeg i et drøyt halvår. Da meldte jeg meg på Jeopardy på TV2, og med nesten 30.000 kroner brennende i lomma, ble det nye høyttalere og ny skinnsalong.

    Høyttalerne ble kjøpt på samme sted som forsterkeren, Rolfs på Jernbanetorget i Oslo. Etter mye lytting, falt valget på Acoustic Energy AE509.



    Finishen var den samme som på bildet over. Dette ga meg en trøkk og renhet i lyden som ikke Celestion-settet var i nærheten av. Særlig når jeg dro på litt, var høyttalerne en ren åpenbaring. De trengte nemlig litt volum for å låte best mulig, siden det kun var metallmembraner.

    De lange vintrene i Berlevåg og Porsanger ble blant annet benyttet til å lytte på musikk gjennom Arcam og Acoustic Energy.

    Så flyttet jeg til Hammerfest, og da startet moroa for alvor...
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    6.000
    Antall liker
    6.243
    Torget vurderinger
    32
    Det tok ikke så veldig lang tid før Arcam-elektronikken ble byttet ut. Inn kom nok et par testvinnere.

    Vincent SV-233 og Vincent CD-S3. Et par Silk mk2 balanserte kabler sørget for enda et løft. Forsterkeren med 200 watt i 8 ohm holdt bokstavelig talt metall-elementene i et jerngrep.



    En av mange samtaler med Arve fra audiophile.no førte til at jeg avtalte å teste nye høyttalere for dem, nemlig Magnepan MG12QR/SE. Avtalen med Audio Solution var at jeg kunne sende de i retur om jeg ikke likte dem.



    Disse høyttalerne ble den største aha-opplevelsen jeg noensinne har vært borti når det gjelder hifi. De ble ikke sendt i retur.

    Men Audiophile-Arve var ikke ferdig med å friste meg.

    Mer om det i neste kapittel.
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    6.000
    Antall liker
    6.243
    Torget vurderinger
    32
    Arve tipset meg nemlig om rør, og "lettlurt" som jeg var, ble det rør både her og der.

    Consonance Cyber 50 - forforsterker
    Antique Sound Lab AQ-1008T - rørmonoblokker
    Consonance Reference 2,0 - sacd-spiller





    Legg merke til de spesielle føttene på høyttalerne. De fikk jeg laget på yrkesskolen i Hammerfest.

    Her har jeg skrevet litt om overgangen fra Vincent til rør.

    Dette anlegget var jeg meget godt fornøyd med.

    Så fornøyd at jeg etter en stund måtte oppgradere litt til...
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    13.245
    Antall liker
    15.401
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Moro med oppsummering, Roy!
    Peis på, er vel bare 40-50 komponenter igjen til dagens anlegg? ;D ;D
    Liker å lese sånne tråder. 8)


    Mvh
    Rolf
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    6.000
    Antall liker
    6.243
    Torget vurderinger
    32
    Kan vel nevne at jeg samtidig med stereoanlegget hadde pusset opp loftet i Hammerfest for å lage med hjemmekino. Med Denon AVR-2805 receiver og Denon DVD-1920 dvd-spiller samt Audio Pro høyttalere rund baut var det nok av lyd på det lille loftet. Faktisk kjøpte jeg inn en Rega P3 også, siden det var mm-riaa på receiveren.

    Jeg var som sagt strålende fornøyd med røroppsettet mitt, men det fristet fryktelig å få seg Magnepan MG3,6R. Sommeren 2004 byttet jeg inn mine MG12 og dro med meg MG3,6R oppover.

    Jeg hentet også en Systemdek II/XE900 platespiller med SME309 arm og en Ortofon MC20 Supreme pickup, samt Musical Fidelity X-LPS og PSU riaa.

    MG 3,6R ble for mye for de 100-watts monoblokkene jeg hadde som kraftverk. Ergo måtte noe byttes.

    Etter en hyggelig telefon fra Audiofreaks, forsvant all elektronikk ut (også platespilleren) og en Muse Model Ten og Conrad-Johnson Premier 350 effektforsterker inn.



    Da fikk jeg kraften jeg trengte, samt voldsom oppløsning og stort lydbilde. Racket er for øvrig Finite Elemente Pagode Signature E12.





    Noe manglet nok, men jeg visste ikke helt hva ennå...
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    6.000
    Antall liker
    6.243
    Torget vurderinger
    32
    Hornfantastene har sikkert allerede gjettet at dynamikken ikke var all verden, og de har helt rett. Våren 2005 ble en Audio Aero Capitole mk2 cd-spiller kjøpt inn, og den var hakket mer dynamisk enn Muse-spilleren.



    Samtidig fikk jeg låne en Conrad-Johnson ART forforsterker. Det ble en sjokkerende opplevelse å høre hvor stor forskjell det ble med en dedikert forforsterker. Jeg bestilte straks en Conrad Johnson Premier 17 LS2.



    Da kunne igjen de verste abstinensene gi seg...

    Mer i morgen...
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    6.000
    Antall liker
    6.243
    Torget vurderinger
    32
    2005

    Sommeren 2005 pakket jeg ned anlegget pluss en del andre ting og sendte det på trailer sørover. Vårt nye hus i Røyken hadde en avlang stue som var omtrent halvmeteren smalere enn den vi hadde hatt i Hammerfest. Med Magnepan-høyttalere med totalt 120 cm bredde, så var det bare 2,4 meter igjen av bredden i rommet. "Skilleveggene" ble rett og slett litt for store.

    Hjemme hos Knut Vadseth stod et par Dali Euphonia MS5 som han skulle selge, og fristelsen var stor til å prøve dem. Helt puslete var ikke de heller, men langt mindre dominerende i rommet enn Magnepanene.



    Daliene ga meg et helt annet trøkk enn Magnepan-høyttalerne, og med sin bånddiskant hadde de også voldsom luftighet. Det medvirket til at de verste Magnepan-abstinensene ble redusert.

    Lysten på platespiller dukket opp med jevne mellomrom, og en Holfi Ellipsa riaa ble kjøpt inn.

    JVC QL-Y3F



    Pioneer PL-L1000



    Philips 277 ??? og Rega P25 var alle innom kåken det neste året.



    I samme periode hadde jeg også to stk. Finite Elemente Pagode Signature E14-rack. Har dessverre ikke bildene tilgjengelige her jeg sitter på Kiel-ferja i Tyskland...

    fortsettelse følger
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    13.245
    Antall liker
    15.401
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Hjelper en venn i nød på Kiel-ferga, jeg. :)

    Her er et par bilder av Pagoderacket ditt som jeg var så heldig å få kjøpe. 8)



    Mvh
    Rolf
     

    Vedlegg

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    6.000
    Antall liker
    6.243
    Torget vurderinger
    32
    RoDa skrev:
    Hjelper en venn i nød på Kiel-ferga, jeg. :)

    Her er et par bilder av Pagoderacket ditt som jeg var så heldig å få kjøpe. 8)

    Mvh
    Rolf
    hehe, takk for det, selv om de to rackene jeg hadde var i lønn. Det svarte skaffet jeg meg senere før jeg solgte det til deg...

    Roy
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    13.245
    Antall liker
    15.401
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    R.E.S. skrev:
    Det svarte skaffet jeg meg senere før jeg solgte det til deg...
    Roy
    Ops, skal vente til vi kommer lengre i historien... ;D ;D
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    6.000
    Antall liker
    6.243
    Torget vurderinger
    32
    Rundt juletider 2005 (tror jeg det var) krasjet jeg bilen, og innså plutselig at jeg hadde veldig mye penger lagt i hifi. Ergo solgte jeg rubbel og bit, og begynte nesten på nytt.

    Forsterkeren ble en DK Design VS-1 Reference mkIII



    cd-spilleren først en Gamut CD-1 mk2, så en
    .





    og høyttalerne ble Von Schweikert VR-4jr



    Det låt slettes ikke verst det heller. Særlig høyttalerne var morsomme. De gikk helt i kjelleren med voldsomt trykk. Forsterkeren ble testet ut mot Audionet SAM v2 og Hegel H200. I mine ører var DKen bedre enn begge, selv om forskjellen ned til Audionet-forsterkeren ikke var så voldsom.
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    6.000
    Antall liker
    6.243
    Torget vurderinger
    32
    Høyttalerne fra Von Schweikert var lettdrevne, noe en test av en integrert rørforsterker fortalte. En ny test av en 30 watts klasse A-forsterker, Sugden A21SE opplevde jeg derimot som en ny forbedring av lyden, og den ble min neste forsterker. Den ble kjøpt inn i 2007, sammen med en ekstern riaa fra samme produsent.





    Nå begynte jeg for alvor å skjønne at å være hifi-tester har sine ulemper. For da jeg testet Tannoy Glenair 10 var det vanskelig å gå tilbake til Von Schweikert-høyttalerne. Ergo ble de solgt til fordel for de britiske trekassene.

    På høsten samme år testet jeg en hybridhøyttaler som var så tungdreven at forsterkeren ble vurdert til å være for svar for å kunne brukes i testøyemed. Siden jeg egentlig alltid har hatt sansen for å ha utstyr fra en produsent (ikke minst i forhold til antall fjernkontroller), så falt valget på Audionet Pre 1 G2, Audionet AMP III og Audionet ART v2. Dermed var det tilbake til for- og effektforsterker for første gang siden Conrad-Johnson-tiden.



    Bildet er nok tatt etter august 2008, for da var også en ny platespiller på plass. VPI Scoutmaster med Benz Ruby III open air pickup tok plass i anlegget, har har siden blitt stående.



    Det ble stående helt til våren 2009.
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    6.000
    Antall liker
    6.243
    Torget vurderinger
    32
    En liten rettelse må nok inn her.

    I september 2008 kjøpte jeg en Audio Research PH5 riaa,



    og jeg byttet visst høyttalere rett før jul i 2008 også...

    Tilbake til Magnepan. Denne gangen Magnepan MG1,6QR/SE.




    ...men dette tror jeg stod til våren 2009 ;D
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    6.000
    Antall liker
    6.243
    Torget vurderinger
    32
    2009 medførte fire store endringer i anlegget.

    Det første som skjedde var kjøpet av Logitech Transporter nettverksspiller. Det medførte at jeg med ett hadde hele platesamlinga tilgjengelig fra en fjernkontroll. Det medførte også at jeg fra jul til påske satt nesten daglig og rippet musikk til flac.



    Det neste var at jeg fikk Plinius Hiato til test. Den blåste meg fullstendig overrende, og jeg innså raskt at den forsterkeren måtte jeg bare ha. Løsningen ble å bytte inn all Audionet-elektronikk pluss Audio Research-riaaen mot Plinius Hiato integrert forsterker og Plinius Koru riaa. CD-spiller fikk vente.



    Høsten 2009 gikk stort sett med til å teste cd-spillere fra 30.000 til 50.000 kroner, og vinneren dukket plutselig opp på bruktbørsen. Til min store overraskelse vant nemlig Classé CDP-102.



    Magnepan-høyttalerne mine ble også byttet ut, for til min store overraskelse viste det seg at Avalon Ascendant N var omtrent like oppløste som Magnepan, men med langt bedre trøkk i bunnen. Dermed ble det bytte igjen.



    Man kan jo lure på om man aldri blir fornøyd...
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    6.000
    Antall liker
    6.243
    Torget vurderinger
    32
    I høst hadde jeg et par Montana EPS signature mk2 til test, og overraskelsen var total. På messer hadde jeg hørt Montana-høyttalerne låte alt annet enn bra, en i egen stue var det både voldsomt trøkk og en subtilitet jeg ikke hadde ventet meg. I testen i Hjemmekino skrev jeg at dersom jeg skulle bytte ut mine Avalon en dag, ville Montana bli seriøst vurdert.

    Om importøren hadde denne uttalelsen i tankene da han la ut de digre beistene Montana XPS Signature til salgs aner jeg ikke, men jeg ba ham om et tilbud jeg ikke kunne si nei til, og det klarte jeg heller ikke. I mars 2010 var høyttalerne på plass.



    De som har vært hjemme hos meg snakker om stor scene og voldsomt trøkk. Jeg digger lyden av Plinius og Montana sammen.

    Tidligere i år kjøpte jeg også en dCS Delius dac som er koblet mellom Transportern og Pliniusen min.



    ...og litt senere en Isotek MiniSub G2 strømboks.



    Ellers er Ikea-benken byttet ut med Quadraspire-rack, og kabler kommer og går.

    Det siste er at jeg har bestilt både signal- og høyttalerkabler fra Blue Jeans Cable. Skal bli morsomt å prøve de billige kablene.

    PS. Alt jeg har skrevet i denne oppsummeringen er tatt på hukommelsen. Det kan være jeg har glemt noe, eller at tidspunktene ikke er helt presise. Jeg tror likevel at jeg har fått med meg det viktigste og til noenlunde riktig tid.
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    6.000
    Antall liker
    6.243
    Torget vurderinger
    32
    Oppsummering av hifiprodukter

    Integrerte forsterkere
    Audiolab 8000A
    NAD 302
    Arcam Alpha 9
    Vincent SV-233
    DK Design VS-1 Reference mk.III
    Sugden A21SE
    Plinius Hiato

    Forforsterkere
    Consonance Cyber 50
    Conrad-Johnson Premier 17LS2
    Audionet Pre 1 G2

    Effektforsterkere
    Antique Sound Lab AQ-1008T
    Conrad-Johnson Premier 350 SA
    Audionet AMP III

    Platespillerforsterkere/riaaer
    Holfi Ellipsa
    Sugden A21SE Stage One
    Audionet phonocard
    Audio Research PH5
    Plinius Koru

    CD-spillere/konvertere/nettverksspillere
    Rotel RCD-965BX
    NAD 502
    Arcam Alpha 7
    Vincent CD-S3
    Consonance Reference 2,0
    Muse Model Ten
    Audio Aero Capitole mk2
    GamuT CD-1 mk2
    Docet-Lector CDP-7TL
    Audionet ART v2
    Classé CDP-102
    Slim Devices (Logitech) Transporter
    dCS Delius

    Platespillere
    Systemdek IIXE/900 med SME 309 og Ortofon MC 20 Supreme
    Rega Planar 3
    JVC QL-Y3F
    Pioneer PL-L1000
    Philips 277 ??
    Rega P25
    VPI Scoutmaster / VPI JMW-9 Signature / Benz Ruby III open air

    Høyttalere og subwoofere
    Epos ES-14
    Celestion 5
    Celestion CS135
    Acoustic Energy AE 509
    Magnepan MG12QR/SE
    Magnepan MG3,6R
    Dali Euphonia MS5
    Von Scweikert VR4jr
    Tannoy Glenair 10
    Magnepan MG1,6QR/SE
    Avalon Ascendant N
    Montana XPS Signature

    Rack
    Finite Elemente Pagode Signature
    IKEA Bestå
    Quadraspire

    Annet
    Isotek MiniSub GII

    Det skulle muligens være alt. Kanskje bortsett fra en Sony ST-SE300 tuner, Cambridge Azur 640 cd-spiller, Meridian 588 cd-spiller og Totem Rainmaker høyttalere som også har vært innom i en kort periode.
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    6.000
    Antall liker
    6.243
    Torget vurderinger
    32
    Takk for linken, RoDa.

    Problemet med å være hifi-anmelder er at man får høre så inderlig mye bra hifi, og det er ikke alle som er like standhaftige når det gjelder å motstå fristelser. ;D

    Det interessante er som alltid veien videre. Hifi-reisen min viser at man sjelden går i rett linje. Noen ganger tilbake og noen ganger til siden.

    Hvis man skal spå, og drive litt høyttenkning så kan dette være noe som kan være med i vurderingen av eventuelle framtidige bytter av utstyr.

    1. I dag har jeg cd-spiller, nettverksspiller og dac. Tre bokser. Det hadde vært fint å kunne kombinere to eller tre av dem.

    2. Forsterkeren min har ikke mulighet for individuell nivåjustering av inngangene. Det kunne vært praktisk når man tester utstyr mot hverandre.

    3. Samkjøring av nettkabler (dvs. en type i hele anlegget) og kanskje kan en PS Audio Power Plant Premier være enda bedre enn Isotek-en jeg har nå.

    4. Prøve andre pickuper til platespilleren.

    Punkt én er kanskje det jeg kunne tenkt meg å prioritere, men jeg tviler på at det skjer noe på den fronten før tidligst til høsten eller vinteren. Det har som alt annet med penger å gjøre.

    Roy
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    6.000
    Antall liker
    6.243
    Torget vurderinger
    32
    Nå har jeg vært snart to og en halv måned uten anlegget oppkoblet. Abstinensene begynner å bli voldsomme...

    Roy
     
    R

    Roysen

    Gjest
    R.E.S. skrev:
    Nå har jeg vært snart to og en halv måned uten anlegget oppkoblet. Abstinensene begynner å bli voldsomme...

    Roy
    Du får ta deg en tur hit om du ikke har for mye å gjøre om dagen. Hadde vært hyggelig med en prat med deg igjen.

    Mvh
    Roysen
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    25.365
    Antall liker
    35.659
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    R.E.S. skrev:
    Nå har jeg vært snart to og en halv måned uten anlegget oppkoblet. Abstinensene begynner å bli voldsomme...

    Roy
    På tide å slå "fyr" i anlegget igjen nå da Roy ;)
    Ser lett spor av dine abstinenser ;D
    Satt å så på høsten-05 og også din historikk, må si du imponerer med mye flott du har fått testet i heimen. Tenker da på hva som har vært i din eie, for om man ser på alt øverig du har hatt innom blir der jo smått utrolig :)

    gismo
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    6.000
    Antall liker
    6.243
    Torget vurderinger
    32
    Da er anlegget fyra opp igjen, men har ikke hatt tid til å fininnstille det skikkelig ennå. I tillegg har jeg solgt unna både dCS Delius og Logitech Transporter, mens Classé-spilleren og en drøss med kabler er til salgs.

    Målet er å bruke pengene til å få seg en slik:



    Roy
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    6.000
    Antall liker
    6.243
    Torget vurderinger
    32
    johnnygrandis skrev:
    Det er den beste ! ;D

    Kanskje Roy skulle prøvd den engantil ..- ;D ;D
    Har egentlig ikke lyst på toppmata, men spilleren var god den.

    Roy
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    6.000
    Antall liker
    6.243
    Torget vurderinger
    32
    Da forsvant Classé-spilleren til søta bror, og jeg får forhåpentligvis snart en Bladelius Embla Classic.

    Hva blir neste oppgradering nå tro...

    Roy
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn